Геометрія, 9 клас
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
№ |
Тема |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
|
за програмою |
за планом |
|
||
1. |
Координати на площині |
8 |
16 |
1 |
2 |
Вектори на площині |
12 |
12 |
1 |
3 |
Розв’язування трикутників |
10 |
11 |
1 |
4 |
Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга |
10 |
10 |
1 |
5 |
Геометричні переміщення |
6 |
11 |
1 |
6 |
Резерв |
24 |
- |
- |
7 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
- |
10 |
1 |
Усього |
70 |
70 |
6 |
|
Контрольні роботи |
6 |
6 |
6 |
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку
|
К-ть годин
|
Примітки
|
|||
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (16 год) Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
|||||||
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (16 год) |
|||||||
1 |
|
Координатна площина |
1 |
|
|||
2 |
|
Синус, косинус, тангенс кутів від до .Тригонометричні тотожності. |
1 |
|
|||
3 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
4 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
5 |
|
Координати середини відрізка. Відстань між двома точками із заданими координатами |
1 |
|
|||
6 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
7 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
8 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||
9 |
|
Рівняння кола |
1 |
|
|||
10 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
11 |
|
Рівняння прямої |
1 |
|
|||
12 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
13 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
14 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||
15 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||
16 |
|
Контрольна робота №1 «Координати на площині» |
1 |
|
|||
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||||||
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
|||||||
17 |
|
АКР. Вектор. Модуль і напрям вектора. Колінеарні вектори. Рівність векторів |
1 |
|
|||
18 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
19 |
|
Координати вектора |
1 |
|
|||
20 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
21 |
|
Додавання і віднімання векторів |
1 |
|
|||
22 |
|
Множення вектора на число |
1 |
|
|||
23 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
24 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||
25 |
|
Скалярний добуток векторів |
1 |
|
|||
26 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
27 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||
28 |
|
Контрольна робота №2 «Вектори на площині» |
1 |
|
|||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (11 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (11 год) |
|||||||
29 |
|
АКР. Теорема косинусів |
1 |
|
|||
30 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
31 |
|
Теорема синусів |
1 |
|
|||
32 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
33 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||
34 |
|
Розв’язування трикутників. Прикладні задачі |
1 |
|
|||
35 |
|
Розв’язування трикутників. Прикладні задачі |
1 |
|
|||
36 |
|
Формули для знаходження площі трикутника |
1 |
|
|||
37 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
38 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||
39 |
|
Контрольна робота №3 «Розв’язування трикутників» |
1 |
|
|||
Тема 4. ПРАВИЛЬНІ МНОГОКУТНИКИ. ДОВЖИНА КОЛА. ПЛОЩА КРУГА (10 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
|||||||
Тема 4. ПРАВИЛЬНІ МНОГОКУТНИКИ. ДОВЖИНА КОЛА. ПЛОЩА КРУГА (10 год) |
|||||||
40 |
|
АКР. Правильний многокутник, його види та властивості. Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола. |
1 |
|
|||
41 |
|
Розв’язування задач |
1
|
|
|||
42 |
|
Довжина кола. Довжина дуги кола |
1 |
|
|||
43 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
44 |
|
Площа круга та його частин |
1 |
|
|||
45 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
46 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
47 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||
48 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||
49 |
|
Контрольна робота №4 «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга» |
1 |
|
|||
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (11 год) Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||||||
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (11 год) |
|||||||
50 |
|
АКР. Переміщення (рух) та його властивості. Рівність фігур |
1 |
|
|||
51 |
|
Симетрія відносно точки |
1 |
|
|||
52 |
|
Симетрія відносно прямої |
1 |
|
|||
53 |
|
Розв’язування задач |
1 |
|
|||
54 |
|
Поворот |
1 |
|
|||
55 |
|
Паралельне перенесення |
1 |
|
|||
56 |
|
Перетворення подібності та його властивості. Подібність фігур |
1 |
|
|||
57 |
|
Площі подібних фігур |
1 |
|
|||
58 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||
59 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||
60 |
|
Контрольна робота №5 «Геометричні переміщення» |
1 |
|
|||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (10 год) |
|||||||
61 |
|
АКР. Чотирикутники. Властивості і площі чотирикутників. |
1 |
|
|||
62 |
|
Трикутники. Види трикутників. Площа трикутника. |
1 |
|
|||
63 |
|
Подібність трикутників та її застосування. |
1 |
|
|||
64 |
|
Прямокутний трикутник. Теорема Піфагора. |
1 |
|
|||
65 |
|
Теореми косинусів і синусів. |
1 |
|
|||
66 |
|
Правильні многокутники. |
1 |
|
|||
67 |
|
Декартові координати на площині. Геометричні перетворення. |
1 |
|
|||
68 |
|
Підсумкова контрольна робота №6 |
1 |
|
|||
69 |
|
Вектори на площині. |
1 |
|
|||
70 |
|
Підсумковий урок |
1 |
|
|||