Календарне планування з громадянської освіти 10 клас

Про матеріал
Календарне планування з громадянської освіти для учнів 10 класів відповідно до чинної програми
Перегляд файлу

Громадянська освіта     10  клас (2 години на тиждень, 70 годин)

№ з/п

Дата

Примітка

Тема уроку

 

 

 

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

1

 

 

Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Практичне заняття ««Хто я?» (усвідомлення своєї ідентичності)».

2

 

 

Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

3

 

 

Поняття соціалізації. Етапи та суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності.

4

 

 

Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури.Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї.

5

 

 

Самореалізація і розвиток. Індивідуальністьособистості.Життєві цінності й пріоритети.

6

 

 

Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність. Практичне заняття«Визначаємо  найнеобхідніші умови для самореалізації людини». Тематичне оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

7

 

 

Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права.

8

 

 

Рівноправність. Охорона й захист людської гідності.

9

 

 

Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини.

10

 

 

Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини.

11

 

 

Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права.

 

12

 

 

Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави.

 

13

 

 

Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини.

14

 

 

Конвенція ООН про права дитини.
Захист прав дитини.

15

 

 

Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини.

16

 

 

Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини.

17

 

 

Практичне заняття ««Європейський суд з прав людини»

 

18

 

 

Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація.

19

 

 

Правозахисні організації.

20

 

 

Урок- узагальнення  розділу «Права і свободи людини». Тематичне оцінювання.

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

21

 

 

Соціокультурна багатоманітність.

22

 

 

Ефективна комунікація.

23

 

 

Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти

24

 

 

 Практичне заняття ««Подолання стереотипів»

25

 

 

Урок- узагальнення  розділу «Людина в соціокультурному просторі». Тематичне оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

 

26

 

 

Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути

27

 

 

Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах

28

 

 

Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу. Роль політичних партій в розвитку демократії.

29

 

 

Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію.

30

 

 

Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства.

31

 

 

Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства.

32

 

 

Громадянське суспільство та правова держава.

33

 

 

Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. 

34

 

 

Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

35

 

 

Роль громадянина у демократизаціїсуспільства. Демократичнийгромадянин.

36

 

 

Культура громадянськості. Активна громадянськапозиція.

37

 

 

Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Практичне заняття «Учнівський моніторинг:  «Статут школи та забезпечення прав дитини в навчальному закладі».

38

 

 

Врядування та управління школою. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське)

39

 

 

Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада.

40

 

 

Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи.

41

 

 

Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн. Тематичне оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

42

 

 

Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія.Різновиди медіа

43

 

 

Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини.

44

 

 

Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю.

45

 

 

Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства. Що таке цензура.

46

 

 

Замовні матеріали («джинса») та  їхні ознаки.

 

 

 

Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа.

47

 

 

Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду.Практичнезаняття«Аналіз медіатексту».

48

 

 

Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її розпізнати.

49

 

 

Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження.

50

 

 

Авторство медіа тексту. Стандарти подання інформації.Критичний аналіз медіатекстів.

51

 

 

Приватність  та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність.

52

 

 

Соціальні мережі. Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі.

53

 

 

Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті.

54

 

 

Урок- узагальнення  розділу «Світ інформації та мас - медіа». Тематичне оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ 6. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

55

 

 

Соціальні цілі економіки.

56

 

 

Сталий розвиток.

57

 

 

Ринкова економіка.

58

 

 

Економіка домогосподарства.

59

 

 

Підприємництво.

60

 

 

Ринок праці.

61

 

 

Любіювання інтересів та  корупція

62

 

 

Практичнезаняття«Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме».    Тематичне оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ

63

 

 

Інтеграція та глобалізація.

64

 

 

Міжнародні відносини та міжнародне право.

65

 

 

Україна – член європейського та світового співтовариства.

66

 

 

Практичнезаняття««Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС».

67

 

 

Практичнезаняття«Глобальні проблеми сучасності».

 

68

 

 

Урок- узагальнення  розділу «Україна, Європа, світ». Тематичне оцінювання

69

 

 

Урок – повторення розділу «Права і свободи людини»

70

 

 

Урок – повторення розділу «Демократичне суспільство та його цінності»

 

 

 

 

docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку