Громадянська освіта 10 клас (2 години на тиждень, 70 годин)
№ з/п |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
|
|
|
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
1 |
|
|
Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Практичне заняття ««Хто я?» (усвідомлення своєї ідентичності)». |
2 |
|
|
Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість. |
3 |
|
|
Поняття соціалізації. Етапи та суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності. |
4 |
|
|
Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури.Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї. |
5 |
|
|
Самореалізація і розвиток. Індивідуальністьособистості.Життєві цінності й пріоритети. |
6 |
|
|
Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність. Практичне заняття«Визначаємо найнеобхідніші умови для самореалізації людини». Тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
7 |
|
|
Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права. |
8 |
|
|
Рівноправність. Охорона й захист людської гідності. |
9 |
|
|
Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. |
10 |
|
|
Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини. |
11 |
|
|
Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права.
|
12 |
|
|
Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави.
|
13 |
|
|
Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. |
14 |
|
|
Конвенція ООН про права дитини. |
15 |
|
|
Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. |
16 |
|
|
Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. |
17 |
|
|
Практичне заняття ««Європейський суд з прав людини»
|
18 |
|
|
Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. |
19 |
|
|
Правозахисні організації. |
20 |
|
|
Урок- узагальнення розділу «Права і свободи людини». Тематичне оцінювання. |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
21 |
|
|
Соціокультурна багатоманітність. |
22 |
|
|
Ефективна комунікація. |
23 |
|
|
Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти |
24 |
|
|
Практичне заняття ««Подолання стереотипів» |
25 |
|
|
Урок- узагальнення розділу «Людина в соціокультурному просторі». Тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ
|
26 |
|
|
Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути |
27 |
|
|
Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах |
28 |
|
|
Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу. Роль політичних партій в розвитку демократії. |
29 |
|
|
Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. |
30 |
|
|
Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. |
31 |
|
|
Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. |
32 |
|
|
Громадянське суспільство та правова держава. |
33 |
|
|
Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. |
34 |
|
|
Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади. |
35 |
|
|
Роль громадянина у демократизаціїсуспільства. Демократичнийгромадянин. |
36 |
|
|
Культура громадянськості. Активна громадянськапозиція. |
37 |
|
|
Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Практичне заняття «Учнівський моніторинг: «Статут школи та забезпечення прав дитини в навчальному закладі». |
38 |
|
|
Врядування та управління школою. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське) |
39 |
|
|
Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада. |
40 |
|
|
Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. |
41 |
|
|
Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн. Тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА |
42 |
|
|
Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія.Різновиди медіа |
43 |
|
|
Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини. |
44 |
|
|
Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. |
45 |
|
|
Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства. Що таке цензура. |
46 |
|
|
Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки. |
|
|
|
Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. |
47 |
|
|
Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду.Практичнезаняття«Аналіз медіатексту». |
48 |
|
|
Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її розпізнати. |
49 |
|
|
Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. |
50 |
|
|
Авторство медіа тексту. Стандарти подання інформації.Критичний аналіз медіатекстів. |
51 |
|
|
Приватність та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. |
52 |
|
|
Соціальні мережі. Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. |
53 |
|
|
Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті. |
54 |
|
|
Урок- узагальнення розділу «Світ інформації та мас - медіа». Тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ 6. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
55 |
|
|
Соціальні цілі економіки. |
56 |
|
|
Сталий розвиток. |
57 |
|
|
Ринкова економіка. |
58 |
|
|
Економіка домогосподарства. |
59 |
|
|
Підприємництво. |
60 |
|
|
Ринок праці. |
61 |
|
|
Любіювання інтересів та корупція |
62 |
|
|
Практичнезаняття«Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме». Тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ |
63 |
|
|
Інтеграція та глобалізація. |
64 |
|
|
Міжнародні відносини та міжнародне право. |
65 |
|
|
Україна – член європейського та світового співтовариства. |
66 |
|
|
Практичнезаняття««Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС». |
67 |
|
|
Практичнезаняття«Глобальні проблеми сучасності».
|
68 |
|
|
Урок- узагальнення розділу «Україна, Європа, світ». Тематичне оцінювання |
69 |
|
|
Урок – повторення розділу «Права і свободи людини» |
70 |
|
|
Урок – повторення розділу «Демократичне суспільство та його цінності» |