Календарне планування з хімії 7-9 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків хімії для 7-9 класів(містить лаб.досліди, практичні досліди, демонстрації, тематику проектів)
Перегляд файлу

 

Календарно – тематичне планування

Хімія 7 клас

уроку

Дата

Тема уроку

Цілі уроку

Демонстрації,

лабораторні досліди, практичні роботи

Вступ

1

 

 

 

Вступниий інструктаж з БЖД.

Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі

 

 

Сформувати уявлення про предмет вивчення хімії,показати зв’язок хімії з іншими науками,

сформувати поняття «тіло», «речовина» та навчити їх розрізняти, показати, що кожна речовина має свої властивості

Демонстрації: 

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів

2

 

Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії, лабораторним посудом, маркованням небезпечних речовин.

Інструктаж з БЖД.                       Лабораторні  досліди №1,2..Захист навчальних проектів № 1-2

Ознайомити з особливостями розвитку хімії як науки, розглянути  значення основних етапів  розвитку хімії, ознайомити з правилами поведінки, техніки безпеки  в кабінеті, лабораторним посудом  та обладнанням

Лабораторні  досліди:

1.  Дослідження будови полум’я.

2.  Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі  побутових хімікатів)

 

Навчальні проекти:

1. Хімічні речовини навколо нас.

2. Історичне значення вогню

3

 

Інструктаж з БЖД.                      Практична робота № 1. «Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом  і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій»

Закріпити знання правил техніки безпеки при роботі в кабінеті,

сформувати навички поводження з лабораторним обладнанням, посудом, ознайомити з будовою полум’я

Практична робота № 1.

Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій

Початкові хімічні поняття

4

 

Фізичні тіла, матеріали,

речовини     

Ознайомити учнів з фізичними тілами, речовинами сформувати поняття «речовина», «тіло», «матеріал»

 

5

 

Молекули. Атоми.

Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент

Сформувати поняття про частинки, з яких побудовані речовини,

поглибити знання про будову атома, ознайомити з основними методами вивчення речовин

 

6

 

Фізичні властивості речовин. Чисті речовини і суміші (однорідні,

неоднорідні).  Інструктаж з БЖД .                             Лабораторний дослід №3           

Ознайомити учнів з фізичними властивостями речовин, показати,що кожна речовина має властивості, навчити описувати і визначати речовини за властивостями,закріпити уявлення про чисті речовини і суміші

Лабораторний дослід:

3.  Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків

7

 

Способи розділення сумішей

Ознайомити з основними способами розділення сумішей

 

 8

 

Інструктаж з БЖД .     Практична робота № 2.  «Розділення сумішей»                                                                      

Закріпити знання про основні способи розділення сумішей, виробляти навички експериментальної роботи і уміння робити висновки

Практична робота № 2. «Розділення сумішей»                                                                                                                                             

9

 

Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи

Ознайомити учнів з структурою періодичної системи та принципами розташування хімічних елементів у таблиці, навчити користуватися періодичною системою для знаходження  інформації про елементи

Демонстрація:

3. Періодична система хімічних елементів

10

 

 

Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи.

Маса атома. Атомна одиниця маси.

Відносні атомні маси хімічних елементів

Пригадати  будову атома,його властивості, сформувати поняття про хімічний елемент,

ознайомити із символами та назвами елементів.

Ознайомити з поняттями «атомна одиниця  маси та відносна атомна маса», навчити розрізняти ці поняття, сформувати навички порівнювати відносні атомні маси елементів

 

 

 

11

 

Прості  і складні речовини. Багатоманітність речовин.

Інструктаж з БЖД .                            Лабораторний  дослід №4                       

Ознайомити з поділом речовин на прості та складні, навчити їх розрізняти, показати відмінність між простими та складними речовинами, систематизувати знання  про будову та багатоманітність речовин

Лабораторний дослід:

4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин

12

 

 

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній  системі.

Хімічні формули речовин

Ознайомити з поділом речовин на метали та неметали, навчити визначати  металічні та неметалічні елементи  за їх розміщенням в періодичній системі.

Сформувати  уявлення про спосіб запису складу  речовин,навчити складати, записувати і читати хімічні формули, виробляти навички аналізувати якісний та кількісний склад речовини за хімічною формулою

Демонстрація:

4. Зразки металів і неметалів

 

13

 

Контрольна  робота №1

Визначити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми

 

14

 

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів

Зробити  аналіз  контрольної роботи, звернути увагу учнів на допущені помилки, сформувати поняття  про валентність елементів, навчити складати  формули  сполук  за валентністю

 

15

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.  Зв’язок між розміщенням  елемента у періодичній системі та його валентністю

Виробляти  вміння визначати валентності  хімічних елементів за формулами сполук, навчити визначати можливі валентності елементів за періодичною системою

 

16

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою

Сформувати  поняття  про відносну молекулярну масу, навчити обчислювати  відносну молекулярну  масу

 

17

 

Розв’язування розрахункових  задач

Закріпити і узагальнити знання учнів про відносну молекулярну масу

Розрахункові задачі:

1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою

 

18

 

Масова частка елемента у складній речовині

Сформувати поняття про масову частку  елемента в складній речовині, навчити розраховувати масову частку елемента та  масу речовини  за масовою часткою елемента

 

19

 

Розв’язування розрахункових  задач

Узагальнити  та систематизувати знання  учнів про масову частку елемента

Розрахункові задачі:

2. Обчислення масової частки елемента в складній  речовині

3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою

 

20

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.

Інструктаж з БЖД.                                Лабораторний дослід №5-9

Сформувати  поняття про фізичні та хімічні явища, їх відмінності, розглянути зовнішні ознаки, що супроводжують хімічні реакції, розглянути  хімічні властивості речовин

Лабораторний дослід №5-9   Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом                         

21

 

Інструктаж з БЖД.                                         Практична робота №3. «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продукті»

Закріпити знання про фізичні та хімічні явища, виробляти навички експериментальної  роботи з лабораторним обладнанням та хімічними речовинами і уміння записувати результати спостережень, робити висновки

Практична робота №3.

Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів

22

 

Контрольна робота №2

 

 

Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Початкові хімічні поняття»

 

 

 

23

 

Узагальнення  та систематизація  знань з теми «Початкові хімічні поняття».

Захист навчальних проектів № 3-6

 

Повторити та узагальнити  знання учнів про основні початкові поняття

Навчальні проекти:

3. Хімічні явища у природі.

4. Хімічні явища у побуті.

5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.

6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості

Кисень

24

 

Повітря, його склад

Ознайомити учнів зі складом повітря, його властивостями

 

25

 

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень,склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню

Закріпити знання про хімічний елемент та прості речовини,

ознайомити з поширеністю Оксигену в природі, розглянути склад молекули  та  властивості кисню, його поширення в природі

 

26

 

Закон збереження маси  речовини під час хімічних реакцій

Сформулювати закон збереження маси речовини у хімічних  реакціях, ознайомити з роботами

А. Лавуазьє та М. Ломоносова, пояснити значення закону збереження маси в хімії

Демонстрація:

5. Дослід, що ілюструє закон  збереження маси речовин (реальний або віртуальний)

 

27

 

Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння

 

 

 

Пояснити схему хімічної реакції,її суть, сформувати поняття про хімічні рівняння, пояснити правила складання рівнянь, виробляти вміння розставляти коефіцієнти у рівняннях хімічних реакцій

 

28

 

Хімічні рівняння

 

Виробляти вміння розставляти коефіцієнти у рівняннях хімічних реакцій

 

29

 

Добування кисню в  лабораторії та промисловості.  Реакція розкладу.  Поняття  про каталізатор. Способи збирання кисню.  Доведення  наявності  кисню

 

Розглянути способи добування кисню в промисловості та лабораторії,

ознайомити з реакцією розкладу, сформувати поняття про каталізатор

Демонстрація: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду.

7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8. Доведення наявності кисню

 

30

 

Інструктаж з БЖД             Практична робота № 4.  «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів,  доведення його наявності»

 

Виробляти навички добування кисню лабораторними методами, розпізнавання його, збирання його, продовжувати формувати навички практичної роботи

Практична робота № 4.

Добування  кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів,  доведення його наявності

 

31

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень,

сірка, магній,

залізо, мідь).

Реакція сполучення

Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню на прикладі його   взаємодії з простими речовинами, закріпити навички складання хімічних рівнянь, розширити знання про хімічні реакції,сформувати уявлення про реакції сполучення

Демонстрація:                  9. Спалювання простих речовин

32

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду,

глюкози)

Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню – взаємодією зі складними речовинами; розвивати вміння аналізувати результати хімічних реакцій                                                                                                                   

Демонстрація:

9. Спалювання складних речовин

33

 

Поняття про оксиди,окиснення

(горіння,повільне окиснення,

дихання)

Дати поняття про окиснення та горіння, порівняти процеси горіння, повільного окиснення, дихання, розширити уявлення про оксиди як продукти горіння, пояснити умови виникнення та припинення горіння, поглибити знання про склад складних речовин на прикладі оксидів

 

34

 

Умови виникнення та припинення горіння

Сформувати уявлення про умови виникнення та припинення горіння

 

35

 

 

Колообіг  Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Захист навчальних проектів № 7-8

Розширити і поглибити знання учнів про Оксиген як хімічний елемент та кисень, як просту речовину; розглянути колообіг Оксисену в природі; з'ясувати основні галузі, що використовують кисень

Навчальні проекти:

7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.

8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять

36

 

Узагальнення та систематизація знань з теми

«Кисень»

 Повторити, узагальнити та систематизувати знання про прості речовини на прикладі кисню

 

37

 

 

Контрольна  робота №3

Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Кисень»

 

38

 

 

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

Звернути увагу на допущені помилки при виконанні контрольної роботи,узагальнити знання учнів з вивченої теми

 

Вода

39

 

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості

Розглянути будову молекули води, фізичні властивості води її поширення у природі

 

40

 

Вода – розчинник. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини

Узагальнити  поняття  про роль води як розчинника, ознайомити з значенням  води та  розчинів у природі  та  житті людини

 

41

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена  речовина

Сформувати уявлення про розчинник і розчинену речовину,

сформувати поняття про розчини

 

42

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої  речовини. Виготовлення розчину.

 

 

Ознайомити учнів з кількісним складом  розчину, сформувати, вміння розраховувати  масову частку розчиненої речовини та масу  речовини за масовою часткою,  масу води для приготування  розчину

Демонстрація:    10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

43

 

 

Розв’язування розрахункових задач

 

Закріпити вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині

Розрахункові задачі:

4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині

 

44

 

Взаємодія води з оксидами та простими речовинами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори                              

Інструктаж з БЖД                               

Лабораторний дослід №10

Розглянути взаємодію води з оксидами та простими речовинами,ознайомити з індикаторами

Лабораторний дослід №10  

Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами                

Демонстрація: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.

12. Взаємодія карбон(ІV) оксиду з водою

45

 

Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.

 

 

 

Ознайомити учнів з кислотними дощами, розглянути проблему забруднень навколишнього середовища

Навчальні проекти:

9. Дослідження якості води з різних джерел.

10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.

46

 

 

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Захист навчальних проектів № 9-13

Розглянути проблему забруднень навколишнього середовища

 

11. Способи очищення води в побуті.

12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.

13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет»

47

 

Розв’язування розрахункових задач

Закріпити вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині

Розрахункові задачі:

4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині

 

48

 

Розв’язування розрахункових задач

Закріпити вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині

Розрахункові задачі:

4. Обчислення масової частки,  маси розчиненої речовини,  маси і об’єму  води в розчині

49

 

Інструктаж з БЖД             Практична робота № 5.  «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин»

 

Виробляти навички виготовлення водних розчинів із заданою масовою часткою

 

Практична робота № 5.  Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин

50

 

Контрольна робота №4

 

 

Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Вода»

 

51

 

Узагальнення й систематизація знань з теми «Вода»

Повторити, узагальнити та систематизувати знання про складні речовини на прикладі води, про розчини

 

52

 

 

Узагальнення знань учнів за  7 клас

Повторити, узагальнити та систематизувати знання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Хімія 8 клас

№ уроку

Тема уроку

Демонстрації,

лабораторні досліди, практичні роботи, навчальні проекти

Дата

Примітки

Повторення найважливіших питань курсу хімія 7 клас

1

Вступниий інструктаж з БЖД.

Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення

 

 

 

2

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині

 

 

 

3

Масова частка розчиненої речовини

 

 

 

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома

4

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени

Демонстрація:

  1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми)

 

 

5

Періодичний закон Д. І. Менделєєва. Структура періодичної системи хімічних елементів

 

 

 

6

Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Сучасне формулювання періодичного закону

Демонстрація:

  1. Моделі атомів (віртуальні 3D)

 

 

7

Ізотопи. Нукліди

 

 

 

8

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Структура електронної оболонки атомів

Демонстрація:

3.Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D)

 

 

9

Розподіл електронів у електронній оболонці. Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20

 

 

 

10

Взаємозв’язок між будовою електронної оболонки та структурою періодичної системи

 

 

 

11

Взаємозв’язок між будовою електронних оболонок і властивостями хімічних елементів. Поняття про радіус атома

 

 

 

12

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома

 

 

 

13

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома .

Презентація та захист навчальних проектів №1-4

Навчальні проекти:

1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.

3. Хімічні елементи в літературних творах.

4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів

 

 

14

Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома»

 

 

 

15

Контрольна робота №1

 

 

 

16

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

 

 

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

17

Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів

 

 

 

18

Ковалентний зв'язок, його утворення

 

 

 

19

Полярний і неполярний ковалентний зв’язок

 

 

 

20

Електронні формули молекул. Йони. Йонний зв’язок, його утворення

 

 

 

21

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки

 

 

 

22

Складання формули сполуки за відомими ступенями  окиснення елементів

 

 

 

23

Складання формули сполуки за відомими ступенями  окиснення елементів

 

 

 

24

Будова  твердих речовин. Кристалічні ґратки. Інструктаж з БЖД.            

Лабораторний дослід №1

Захист навчальних проектів №5-6

Демонстрації:

4. Кристалічні ґратки різних типів.

5. Речовини атомної, молекулярної та йонної будови.

6. Фізичні властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Лабораторні досліди:

1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Навчальні проекти:

5. Використання кристалів у техніці.

6. Кристали: краса і користь

 

 

25

Інструктаж з БЖД.            

Практична робота  №1. «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток»

Практична робота  №1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток

 

 

Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами

26

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини

Демонстрації:

7. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини)

 

 

27

Молярна маса речовини

 

 

 

28

Розв’язування  розрахункових задач

Розрахункові задачі:

1. Обчислення молярної маси речовини.

2. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі

 

 

29

Закон  Авогадро. Молярний об’єм газів

 

 

 

30

Розв’язування  розрахункових задач

 Розрахункові задачі:

3. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.

4. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов

 

 

31

 

Відносна густина газів. Розв’язування  розрахункових задач

 Розрахункові задачі:

5. Обчислення з використанням відносної густини газів

 

 

32

Контрольна робота №2

 

 

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук

 

33

Класифікація неорганічних сполук: оксиди, кислоти, їх склад та номенклатура

 

 

 

34

Класифікація неорганічних сполук: основи, солі, їх склад та номенклатура

 

 

 

35

Оксиди, їх класифікація, поширення в природі та  фізичні властивості

Демонстрації:

8. Зразки оксидів

 

 

36

Хімічні властивості оксидів, способи добування та застосування. Вплив оксидів на довкілля

 Демонстрації:

 9. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою

 

 

37

Розрахунки  за  рівняннями  хімічних реакцій

Розрахункові  задачі:

6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій

 

 

38

Розрахунки  за  рівняннями  хімічних реакцій

Розрахункові  задачі:

6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій

 

 

39

Основи, їх класифікація, поширення в природі. Заходи безпеки під час роботи з лугами

Демонстрації:

10.  Зразки основ

 

 

 

40

Хімічні властивості основ. Реакція

нейтралізації. Реакція  обміну Інструктаж з БЖД.            

Лабораторний дослід №2

 Демонстрації:

11. Хімічні властивості лугів.

12. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ Лабораторні досліди:

  1. Взаємодія лугів з кислотами в розчині

 

 

41

Розв’язування задач та вправ

Розрахункові  задачі:

6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій

 

 

42

Узагальнення знань  про хімічні властивості основ

 

 

 

43

Узагальнення знань про оксиди та основи

 

 

 

44

Контрольна робота №3

 

 

 

45

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

 

 

 

46

Кислоти, їх класифікація, поширення в природі та фізичні властивості

Демонстрації:

13. Зразки кислот

 

 

47

Хімічні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами

Демонстрації:

14. Хімічні властивості кислот

 

 

48

Ряд активності металів. Реакції заміщення

 

 

 

49

Особливості взаємодії кислот з металами

 

 

 

50

Узагальнення знань про реакцію заміщення та ряд активності металів

 

 

 

51

Захист навчального проекту № 7

Навчальні проекти:

7. "Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини"

 

 

52

Солі, їх класифікація, поширення в природі. Фізичні властивості

Демонстрації:

15. Зразки солей

 

 

53

 

Хімічні властивості середніх солей та їх застосування.

Інструктаж з БЖД.            

Лабораторний дослід №3-5

Демонстрації:

16.  Хімічні властивості солей Лабораторні досліди:

3.Взаємодія металів із солями у водному розчині.

4.Взаємодія солей з лугами у водному розчині.

5.Реакція обміну між солями в розчині

 

 

54

Амфотерні оксиди та гідроксиди

Демонстрації:

17.  Доведення амфотерності цинк гідроксиду.  

18. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей

 

 

55

Захист навчального проекту №8

Навчальні проекти:

8. «Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті»

 

 

56

Загальні способи одержання оксидів

 

 

 

57

Розв’язування розрахункових задач

Розрахункові  задачі:

6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій

 

 

58

Загальні способи одержання кислот, основ і середніх солей

Демонстрації:

19. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в   розчин, що утворився

 

 

59

Інструктаж з БЖД.            

Практична робота  №2.

"Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук"

Практична робота  №2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук

 

 

 

60

Захист навчальних проектів №9,10

Навчальні проекти:

9. «Хімічний склад і використання мінералів», «Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини»

 

 

61

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук

 

 

 

62

Розв’язування експериментальних задач

Демонстрації:

20. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну

 

 

63

Інструктаж з БЖД.            

Практична робота  №3.

«Розв’язання експериментальних задач»

Практична робота  №3.

Розв’язання експериментальних задач

 

 

64

Узагальнення  знань з теми «Основні класи  неорганічних  сполук»

 

 

 

65

Контрольна робота №4

 

 

 

66

Аналіз контрольної  роботи. Робота над помилками

 

 

 

67

Розв’язування задач та вправ

 

 

 

68

Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями

Розрахункові  задачі:

6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій

 

 

69

Повторення.  Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук

 

 

 

70

Узагальнення знань з курсу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Хімія 9 клас

№ уроку

Тема уроку

Демонстрації,

лабораторні досліди, практичні роботи, навчальні проекти

Дата

Примітки

Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу

1

Вступниий інструктаж з БЖД.

Склад і фізичні властивості основних класів неорганічних сполук

 

 

 

2

Хімічні властивості основних класів неорганічних сполук, генетичний взаємозв’язок між ними

 

 

 

3

Хімічний зв’язок і будова речовини

 

 

 

Тема 1. Розчини

4

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі

 

 

 

5

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.

Захист навчального проекту №1

Навчальний проект:

1. «Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги»

 

 

6

Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Масова частка розчиненої  речовини в розчині

 

 

 

7

Розчинення як фізико-хімічний процес.

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин.

Поняття про кристалогідрати.

Захист навчального проекту №2

Демонстрації:

1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

Навчальний проект: 

2. «Вирощування кристалів солей»

 

 

8

Розв’язування розрахункових задач

Розрахункові  задачі:

1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

 

 

9

Розв’язування розрахункових задач

Розрахункові  задачі:

1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

 

 

10

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах

Демонстрації:

2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота)

 

 

11

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.

Захист навчального проекту №3

Навчальний проект: 3.Електроліти в сучасних акумуляторах

 

 

12

Поняття  про  рН розчину (без математичних розрахунків). Значення  рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

Інструктаж з БЖД            

Лабораторний дослід №1,2,3

Захист навчального проекту №4,5

Лабораторні досліди:

1.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.

 2. Установлення приблизного значення  рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.

3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції

Навчальний проект:

4.  Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.

5.  Дослідження рН середовища мінеральних вод України

 

 

13

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Інструктаж з БЖД.

Лабораторні досліди №4-6

 

Лабораторні досліди:

4.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду

5.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу

6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води

Демонстрації:

3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах

 

 

14

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №1.

«Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах»

Практична робота №1.

Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах

 

 

15

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

Інструктаж з БЖД.

Лабораторні досліди №7-9

Лабораторні досліди:

7. Виявлення хлорид-іонів у розчині

8. Виявлення сульфат-іонів у розчині

9. Виявлення карбонат-іонів у розчині

 

 

16

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №2.

«Розв’язування експериментальних задач»

Практична робота №2.

Розв’язування експериментальних задач

 

 

17

Захист навчальних проектів №6-8

Навчальний проект:

6. Дослідження рН ґрунтів

своєї місцевості

7.  Дослідження впливу кислотності й лужності

ґрунтів  на розвиток рослин

8. Дослідження рН атмосферних

опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі

 

 

18

Узагальнення знань учнів з теми «Розчини»

 

 

 

19

Контрольна  робота  №1

 

 

 

20

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

 

 

 

Тема 2. Хімічні реакції

21

Класифікація  хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну

Демонстрації:

4.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції

 

 

22

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів

 

 

 

23

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення,окисники, відновники

 

 

 

24

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі

й техніці

 

 

 

25

Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння

 

 

 

26

Оборотні й необоротні реакції

 

 

 

27

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Інструктаж з БЖД.

Лабораторний дослід №10

Лабораторний дослід:

10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою

Демонстрації:

5. Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу

 

 

28

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №3.

«Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій»

Практична робота №3.

Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій

 

 

29

Захист навчальних проектів №9-10

Навчальний проект:

9. Ендотермічні реакції на службі людині

10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів

 

 

30

Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції»

 

 

 

31

Контрольна  робота  №2

 

 

 

32

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

 

 

 

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки

33

Особливості органічних сполук (порівняно неорганічними). Елементи-органогени

Демонстрації:

6.  Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування)

 

 

34

Вуглеводні.

Метан як представник насичених вуглеводнів

Демонстрації:

6.  Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування)

 

 

35

Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви

 

 

 

36

Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану

 

 

 

37

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості

 

 

 

38

Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).

 

 

 

39

Горіння вуглеводнів

 

Демонстрації:

7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння

 

 

40

Розв'язування розрахункових задач

 

 Розрахункові  задачі:

2.Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями

 

 

41

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Захист навчального проекту №11

Демонстрації:

8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. Навчальний проект:

11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект

 

 

 

42

Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів

 

 

 

43

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

 

 

 

44

Узагальнення знань про вуглеводні. Розв’язування задач та вправ.  

Захист навчального проекту №12

Навчальний проект:

12.  Альтернативні джерела енергії

 

 

45

Контрольна  робота  №3

 

 

 

46

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

 

 

 

47

Оксигеновмісні органічні речовини.

Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості

 

 

 

48

Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.

Інструктаж з БЖД.

Лабораторний дослід №11

Лабораторний дослід:

11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом

 

 

49

Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини

 

 

 

50

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості

 

 

 

51

Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями

Демонстрації:

9.  Дія етанової кислоти на індикатори.

10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами

 

 

52

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №4

«Властивості етанової кислоти»

Практична робота №4

Властивості етанової кислоти

 

 

53

Застосування етанової кислоти.

Захист навчального проекту №13

Навчальний проект:

13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування

 

 

54

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Захист навчального проекту №14

Навчальний проект:

14.  Виготовлення мила з мильної основи

 

 

55

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів

 

 

 

56

Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.

 

 

 

57

Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД.

Лабораторні  досліди №12-14

 

Лабораторний дослід:

12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ)  гідроксидом

13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру)

14. Взаємодія крохмалю з йодом

 

 

58

Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.  Захист навчального проекту №15-17

Навчальний проект:

15. Дослідження хімічного складу їжі

16. Хімічний склад жувальних гумок

17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною

 

 

59

Нітрогеновмісні органічні речовини.

Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків

 

 

 

60

Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Захист навчального проекту №18- 19

Навчальний проект:

18. Друге життя паперу

19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону)

 

 

61

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №5

«Виявлення органічних сполук у харчових продуктах»

Практична робота №5

Виявлення органічних сполук у харчових продуктах

 

 

62

Узагальнення знань з теми: «Початкові поняття  про органічні сполуки»

 

 

 

63

Контрольна  робота  №4

 

 

 

64

Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками

 

 

 

Тема 4. Роль хімії в житті суспільства

65

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення

 

 

 

66

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Захист навчального проекту №20-21

 

Навчальний проект:

20. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію

21. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості

 

 

67

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Захист навчального проекту №22

Навчальний проект:

22. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії

 

 

68

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Захист навчального проекту №23

Навчальний проект:

23. Видатні вітчизняні хіміки як учені  й особистості

 

 

69

Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та йонних реакцій

 

 

 

70

Узагальнення знань з курсу хімія  9 клас

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
17 вересня 2021
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку