Хімія 8 клас ( 70 годин на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
|||||||||||||
8 А |
8 Б |
8 В |
|
||||||||||||
1. |
|
|
|
Діагностична контрольна робота. |
|||||||||||
2. |
|
|
|
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу. Речовина. Хімічні елементи. |
|||||||||||
3. |
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами. |
|||||||||||
|
|
|
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома. (16 годин) |
|||||||||||
4. |
|
|
|
Історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні метали, інертні елементи, галогени. |
|||||||||||
5. |
|
|
|
Навчальний-проєкт: «Форми періодичної системи хімічних елементів». |
|||||||||||
6. |
|
|
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. |
|||||||||||
7. |
|
|
|
Вивчення будови періодичної системи. |
|||||||||||
8. |
|
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер. Протонне й нуклонне число. Нуклід. |
|||||||||||
9. |
|
|
|
Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи. |
|||||||||||
10. |
|
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер. |
|||||||||||
11. |
|
|
|
Будова електронних оболонок атомів. Стан електрона в атомі. |
|||||||||||
12. |
|
|
|
Рух електронів в атомі. Поняття про орбіталі. |
|||||||||||
13. |
|
|
|
Основний і промотований стани атома. Поняття про радіус атома. |
|||||||||||
14. |
|
|
|
Вивчення будови електронних оболонок атомів І-ІІІ періодів. |
|||||||||||
15. |
|
|
|
Характеристика хімічних елементів малих періодів за їхнім місцем у періодичній системі й будовою атома. |
|||||||||||
16. |
|
|
|
Характеристика хімічних елементів малих періодів зі їхнім місцем у періодичній системі й будовою атома. |
|||||||||||
17. |
|
|
|
Значення періодичного закону. Життя і наукова діяльність Д.І.Менделєєва. |
|||||||||||
18. |
|
|
|
Узагальнююче повторення. Розв’язування задач за періодичною системою. |
|||||||||||
19. |
|
|
|
К/з з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома» Тематична оцінка. |
|||||||||||
Хімічний зв'язок і будова речовини (11 годин) |
|||||||||||||||
20. |
|
|
|
Електронна природа хімічного зв’язку. Поняття про електронегативність. |
|||||||||||
21. |
|
|
|
Ковалентний зв'язок. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок. Електронні формули молекул. |
|||||||||||
22. |
|
|
|
Закріплення знань про ковалентний зв'язок і його види. |
|||||||||||
23. |
|
|
|
Йонний зв'язок. Йони. |
|||||||||||
24. |
|
|
|
Навчальний-проєкт: «Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток». |
|||||||||||
25. |
|
|
|
Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типу кристалічної гратки. |
|||||||||||
26. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Закріплення знань про типи хімічного зв’язку. Залежність властивостей речовин від типу кристалічної гратки. Л/Д №1 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови». |
|||||||||||
27. |
|
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за формулою. |
|||||||||||
28. |
|
|
|
Складання формул сполук за відомими ступенями окиснення атомів елементів. |
|||||||||||
29. |
|
|
|
Складання формул сполук за відомими ступенями окиснення атомів елементів. |
|||||||||||
30. |
|
|
|
Контроль знань з теми «Хімічний зв'язок. Будова речовини». Тематична оцінка. |
|||||||||||
|
|
|
|
Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 годин) |
|||||||||||
31. |
|
|
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
|||||||||||
32. |
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач. |
|||||||||||
33. |
|
|
|
Молярна маса. |
|||||||||||
34. |
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач на знаходження кількості речовини, молярної маси й маси речовин. |
|||||||||||
35. |
|
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|||||||||||
36. |
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач. |
|||||||||||
37. |
|
|
|
Відносна густина газів. |
|||||||||||
38. |
|
|
|
Розрахунки за хімічними формулами. |
|||||||||||
39. |
|
|
|
Контроль знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». Тематична оцінка. |
|||||||||||
|
|
|
|
Основні класи неорганічних сполук (27 годин) |
|||||||||||
40. |
|
|
|
Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура. |
|||||||||||
41. |
|
|
|
Склад і назви оксидів, кислот, основ, солей. |
|||||||||||
42. |
|
|
|
Оксиди. |
|||||||||||
43. |
|
|
|
Властивості оксидів. Застосування оксидів. |
|||||||||||
44. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Кислоти. Л/Д №2 «Дія водних розчинів кислот на індикатори». |
|||||||||||
45. |
|
|
|
Властивості кислот. Ряд активності металів. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
|||||||||||
46. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Реакції заміщення й обміну. Застосування кислот. Л/Д №3 «Взаємодія хлоридної кислоти з металами». |
|||||||||||
47. |
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями. |
|||||||||||
48. |
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями. |
|||||||||||
49. |
|
|
|
Контроль знань з теми «Основні класи неорганічних сполук. Оксиди. Кислоти». Тематична оцінка. |
|||||||||||
50. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Основи. Л/Д №4 «Дія водних розчинів лугів на індикатори». |
|||||||||||
51. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Властивості основ. Реакція нейтралізації. Л/Д №5 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині». |
|||||||||||
52. |
|
|
|
Поняття про амфотерні гідроксиди. Використання основ. |
|||||||||||
53. |
|
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами. |
|||||||||||
54. |
|
|
|
Солі, їхні властивості та одержання. |
|||||||||||
55. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Властивості середніх солей. Л/Д №6 «Взаємодія металів із солями у водному розчині». |
|||||||||||
56. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Властивості середніх солей. Л/Д №7 «Взаємодія солей з лугами у водному розчині». |
|||||||||||
57. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Властивості середніх солей. Л/Д №8 «Реакція обміну між солями в розчині». |
|||||||||||
58. |
|
|
|
Хімічні властивості та способи одержання основних класів неорганічних сполук. |
|||||||||||
59. |
|
|
|
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук. |
|||||||||||
60. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук. Л/Д №9 «Розв’язування експериментальних задач». |
|||||||||||
61. |
|
|
|
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і солей. Вплив на довкілля. |
|||||||||||
62. |
|
|
|
Навчальний-проєкт (за вибором): «Сполуки основних класів у будівництві й побуті». «Хімічний склад і використання мінералів». «Вирощування кристалів». «Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини». |
|||||||||||
63. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. П/Р №1 «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук». |
|||||||||||
64. |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|||||||||||
65. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. П/Р №2 «Розв’язування експериментальних задач». |
|||||||||||
66. |
|
|
|
Контроль знань з теми «Основні класи неорганічних сполук. Основи. Солі. Тематична оцінка. |
|||||||||||
|
|
|
|
Узагальнення матеріалів курсу (4 години) |
|||||||||||
67. |
|
|
|
Кількість речовини. |
|||||||||||
68. |
|
|
|
Найважливіші класи неорганічних сполук. |
|||||||||||
69. |
|
|
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома. |
|||||||||||
70. |
|
|
|
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|||||||||||