Календарно- тематичне планувння з хімії для 10 класу, яке розроблене за новою програмою, що затверджена Міністерством освіти і науки України (наказ № 1407 від 23.10.2017 р.) та стає діючою починаючи з 2018- 2019 н.р.
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник директора з навчально-виховної Директор школи ______ ______________
роботи_____ ___________________ «__» _________ 2018 року
«__» ________ 2018 року
.
Хімія 10 клас
1,5 год на тиждень
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
|
||
І семестр |
||||||
Повторення початкових понять про органічні речовини (2 год.) |
||||||
1 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
|||
2 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|||
3 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.
|
Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування). |
|||
4 |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери.
|
Демонстрації 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
|||
5 |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.
|
|
|||
6 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|||
7 |
|
Класифікація органічних сполук. |
|
|||
|
|
Тематична (« Повторення початкових понять про органічні речовини», « Теорія будови органічних сполук») |
||||
Наскрізні змістові лінії Екологічна безпека і сталий розвиток. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Підприємливість і фінансова грамотність. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
||||||
Тема 2. Вуглеводні (13 год.) |
||||||
8 |
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
|
|||
9 |
|
Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. |
Демонстрації 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
|||
10 |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.
|
|
|||
11 |
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
|||
12 |
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|||
13 |
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
|||
|
|
Тематична («Вуглеводні», І частина) |
||||
14 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
|
|
|||
15 |
|
Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. |
|
|||
16 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.
|
Розрахункові задачі 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|||
17 |
|
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
Розрахункові задачі 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|||
18 |
|
Застосування вуглеводнів. |
Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
|||
19 |
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
|||
20 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. |
|
|||
|
|
|||||
21 |
|
Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|||
22 |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Демонстрації 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
|||
23 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|||
24 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
|||
ІІ семестр |
||||||
25 |
|
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|||
26 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
|||
27 |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання.
|
Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
|||
28 |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
|||
29 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. |
Лабораторні досліди 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
|||
|
|
Тематична (« Оксигеновмісні органічні сполуки», І частина) |
||||
30 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
|||
31 |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.
|
Демонстрації 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9.Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
|||
32 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
|
|||
33 |
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. |
Демонстрації 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
|||
34 |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання сахарози, крохмалю і целюлози. |
|
|||
35 |
|
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. |
Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач. |
|||
36 |
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
|||
37
|
|
Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Захист навчальних проектів. |
Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне.
|
|||
38 |
|
Контрольна робота №5 («Оксигеновмісні органічні сполуки») |
||||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Одержання етанолу, етаналю. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток Біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини. Підприємливість і фінансова грамотність . Одержання етанолу, етаналю. Реакція естерифікації. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
||||||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (5 год.) |
||||||
39 |
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну.
|
|
|||
40 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
|||
41 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група.
|
|
|||
42 |
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.
|
|
|||
43 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. |
|||
|
|
|||||
44 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|||
45 |
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.
|
|||
46 |
|
Захист навчальних проектів.
|
Навчальні проекти 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
27. Перспективи одержання і застосування полімерів із 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
|||
47 |
|
Каучуки, гума.
|
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.
|
|||
48 |
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
|||
49 |
|
Зв’язки між класами органічних речовин.
|
|
|||
50 |
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).
|
Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|||
51 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
|||
52 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.
|
|||
|
|
ТЕМАТИЧНА («Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі», «Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин») |
||||