Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія: 5–9 класи, (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
Історія
5 клас
(35 год., 1 год./тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
І семестр Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ
|
|||
|
|
Що таке минуле, сучасне і майбутнє. |
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ
|
|||
|
|
Календарний та історичний час. Практична робота. Розміщення подій на шкалі часу. |
|
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ
|
|||
|
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. Україна на картах (мапах) упродовж історії. |
|
|
|
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості. |
|
|
|
Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села. Практична робота. Позначення на контурній карті історико-географічних регіонів та території рідного краю. |
|
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
|
|||
|
|
Історичні джерела та їх різновиди. Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей. |
|
|
|
Виявлення та збереження історичних джерел. Місця, де зберігають історичні джерела. Практична робота. Представлення повідомлення про свою родину за допомогою візуальних джерел (сімейного фотоальбому), презентація родового дерева. |
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з тем: «ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ» |
|
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
|||
|
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
|
|
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький |
|
|
|
Козацька Україна: Богдан Хмельницький |
|
|
|
Новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція, Голодомор, Друга світова війна |
|
|
|
Проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності. Практична робота. Згруповування пам’яток історії за періодами та історико-географічними регіонами |
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ» |
|
ІІ семестр Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ
|
|||
|
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. |
|
|
|
Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
|
|
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора |
|
|
|
Козацькі літописи. Літопис Самійла Величка |
|
|
|
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. |
|
|
|
Дослідження з історії рідного краю. |
|
|
|
Практична робота. Зіставлення вибраних фактів з історії України, рідного краю і своєї родини. |
|
|
|
Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України. |
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ» |
|
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|||
|
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. |
|
|
|
Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. |
|
|
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. |
|
|
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. |
|
|
|
Спорт. Як колись проводили вільний час. |
|
|
|
Практична робота. Повідомлення про одяг людини в минулому |
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Усе має минуле» |
|