Календарне планування з Історії України 10 клас профільний рівень

Про матеріал

Календарно- тематичне планування з історії України 10 клас профільне рівень за новою програмою чинною з 1 вересня 2018 року на 2018-2019 навчальний рік. Розраховане на 105 годин, тобто 3 години на тиждень.

Перегляд файлу

Календарне планування уроків

історії України для 10-го класу у 2018/2019 н. р.

 3 години на тиждень

 

Історія України. Всесвітня історія 10–11 класи. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів (укладена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.02.2017 № 310 “Про розроблення навчальних програм для старшої школи”)

 

 

№ з/п

Тема уроку

Дата

Примітка

 

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП (2 години)

1.

Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст.

 

 

2.

Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр.

 

 

Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (12 годин)

3.

Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав.

 

 

4.

Війна та українські політичні сили.

 

 

 

5.

Головна українська рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада.

 

 

6.

Практичне заняття. Українські політичні організації й середовища в Російській та Австро-Угорській імперіях: порівняльний аналіз стратегії здобуття української державності

 

 

7.

Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр.

 

 

 

8.

Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр.

 

 

 

9.

Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці.

 

 

10.

Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр.

 

 

11.

Повсякденне життя на фронті й у тилу

 

 

 

12.

Практичне заняття ( проектна діяльність)

Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців

 

 

13.

Практичне заняття. Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел)

 

 

14.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ (18 годин)

15.

Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський.

 

 

16.

Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво.

 

 

17.

Практичне заняття. Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій.

 

 

18.

Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради.

 

 

19.

Генеральний секретаріат. Володимир Винниченко. ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників.

 

 

20.

Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР.

 

 

 

21.

Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. III Універсал УЦР.

 

 

22.

Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь Січових стрільців.

 

 

23.

Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух.

 

 

24.

Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР

 

 

25.

Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами.

 

 

26.

IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР.

 

 

27.

Практичне заняття. Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки.

 

 

28.

Більшовицько-російська окупація України.

 

 

 

29.

Мирний договір УНР із Центральними державами. Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим.

 

 

30.

Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. Конституція УНР.

 

 

31.

Практичне заняття. Українська революція: загальноукраїнський і регіональний виміри.

Проектна діяльність: “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (початок проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст.; рекомендується доповнювати впродовж 10–11 класів, завершити після теми "Творення нової України").

 

 

32.

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

 

Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ (24 години)

33.

Павло Скоропадський. Українська Держава.

 

 

 

34.

Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху.

 

 

35.

Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України.

 

 

36.

Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес. Симон Петлюра.

 

 

37.

Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво. Євген Петрушевич.

 

 

38.

Початок польсько-української війни. Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення.  Практичне заняття (написання есе) Без соборності немає незалежності.

 

 

39.

Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання.

 

 

40.

Військова присутність Антанти на півдні України.

 

 

 

41.

Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух.

 

 

 

42.

Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика.

 

 

43.

Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм. Формування державної системи УСРР.

 

 

44.

Політика Воєнного комунізму. Червоний терор.

 

 

 

45.

Отаманщина. Нестор Махно. Холодноярська республіка. Практичне заняття. Отаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика

 

 

46.

Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР.

 

 

47.

Наступ об’єднаних українських армій. Наступ білогвардійських військ на Київ. Денікінський режим в Україні.

 

 

48.

Перший Зимовий похід. Повернення більшовицького режиму.

 

 

49.

Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою–Замостям.

 

 

50.

Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму.

 

 

51.

Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху.

 

 

52.

Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Наука. Мистецтво. Георгій Нарбут.

 

 

53.

Релігійне життя. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. Практичне заняття. Повсякдення українців у 1917–1921 роках.

 

 

54.

Практичне заняття (написання есе)

Здобутки Української революції.

 

 

55.

Практичне заняття ( проектна діяльність)

Студії боротьби за незалежність: від ідеї автономії до самостійності (початок кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”; рекомендується доповнювати впродовж 10–11 класів, завершити після теми "Становлення України як незалежної держави").

 

 

56.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ (18 годин)

57.

Формальний та реальний статус УСРР у «договірній федерації» радянських республік. Християн Раковський.

 

 

58.

Утворення СРСР: наслідки для України. Адміністративно-територіальний поділ УСРР.

 

 

59.

Антибільшовицький повстанський рух. (Холодноярська республіка та інші.). Масовий голод 1921–1923 рр.

 

 

60.

Впровадження непу в УСРР. Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності.

 

 

 

61.

Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Олександр Шумський. Згортання та наслідки українізації. Микола Скрипник.

 

 

62.

Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР.

 

 

63.

Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Василь Липківський.

 

 

64.

Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. Створення військово- промислового комплексу. Згортання непу і перехід до директивної економіки.

 

 

65.

Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі.

 

 

66.

Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни.

 

 

67.

Практичне заняття. Голодомор мовою документів, свідчень, чисел...

 

 

68.

Формування культу особи Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Конституція УРСР 1937 р. Масові репресії та їх ідеологічне виправдання

 

 

69.

Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр. Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій.

Практична робота: (написання есе) Агресивна мілітаризація ціною мільйонів життів: виправданню (не)підлягає.

 

 

 

70.

Припинення українізації. Посилення русифікаторської політики. Розстріляне відродження. Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ.

 

 

71.

Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. Освіта. Наука.

 

 

72.

Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму. Кінематограф. Олександр Довженко.

 

 

73.

Практичне заняття ( проектна діяльність)

Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління 1920-х рр. в Україні.

 

 

74.

 Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

(10 годин)

75.

Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація.

 

 

76.

Економічне і соціальне становище населення. Українська кооперація. Просвітні організації краю. Андрей Шептицький.

 

 

77.

Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання. Українська військова організація й Організація українських націоналістів. Євген Коновалець.

 

 

78.

Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія.

 

 

79.

Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя.

 

 

80.

Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин.

 

 

81.

Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Політичне та культурне життя української політичної еміграції.

 

 

82.

Практичне заняття. Повсякденне життя населення в УСРР/УРСР та в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне та відмінне.

 

 

83.

Практичне заняття (проектна діяльність) Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914–1939 рр.

 

 

84.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (21 година)

85.

Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії.

 

 

86.

Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера.

 

 

 

87.

Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939–1940 рр.

 

 

88.

Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни.

 

 

89.

Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика “випаленої землі” та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму.

 

 

90.

Опір окупантам. Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ. Тарас Бульба (Боровець)

 

 

91.

Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. Колабораціонізм. Самоврядування під німецькою окупацією. Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори

 

 

92.

Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні. Олена Вітер.

 

 

93.

Українська повстанська армія. Роман Шухевич. Українсько-польське протистояння. Українська головна визвольна рада.

 

 

94.

Радянський партизанський рух. Сидір Ковпак.

 

 

 

95.

Бойові дії 1942–1943 рр. Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники. Битва за Дніпро.

 

 

96.

Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України. Депортація кримських татар та інших народів Криму.

 

 

97.

Завершення бойових дій на території України.

 

 

 

98.

Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом.

 

 

99.

Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях.

 

 

100.

Ціна війни.

Практичне заняття (проектна діяльність) Друга світова – найкривавіший збройний конфлікт в історії людства.

 

 

101.

Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кіно

 

 

102.

Практичне заняття ( проектна діяльність) Війна в об’єктиві камери.

 

 

103.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

 

104.

Підсумкове узагальнення

 

 

 

105.

Підсумкове узагальнення

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Павлішак Максим Вікторович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гончарова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. marchenko anna
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Андрій Андрій
    Щиро дякую! Дуже зручно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ващенко Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Popov Dmitriy
    Щиро дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Торяник Вера
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Плюха Людмила
    Дуже Вам дякую за зручність!!! Використала, майже не змінюючи.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Письменна Катерина Валентинівна
    Чітке і конкретне викладання матеріалу.Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. медчук василь
    Файл не завантажується.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
docx
Додано
1 вересня 2018
Переглядів
13644
Оцінка розробки
4.9 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку