Календарне планування уроків
" Історії України" для 11-х класів у 2020/2021 н.р.
70 годин (1,5+0,5 год на тиж)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія: 10–11 класи, (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 236 від 21.02.2019 р.)
Підручник Історія України (рівень стандарту): підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / В.С.Власов, С.В.Кульчинський. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 256с.
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
1. |
Повторення теми « Західноукраїнські землі в міжвоєнний період» |
|
|
2. |
Повторення теми «Україна в роки Другої світової війни» |
|
|
3. |
Уроки вітчизняної історії 1914-1945рр. Україна на політичній карті Європи в 1914-1945 рр. Поразка спроб відновити українську державність. Друга світова війна в історичній пам'яті. |
|
|
4. |
Вхідне оцінювання. |
|
|
5. |
Вступ. Періодизація історії України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2019 рр. |
|
|
Тема 1. Україна в повоєнний період |
|||
6 |
Вихід на міжнародну арену. Україна – співзасновниця Організаціїї Обєднаних Націй (ООН). |
|
|
7 |
Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами внаслідок переділу західноукраїнських земель. Передання Кримської області до складу УРСР. |
|
|
8 |
Масові депортації (1944–1946 рр.). Операції “Вісла”.. Обмін територіями 1951 р. |
|
|
9 |
Національно- визвольний рух у 1944–1950-х рр. на території України. «Велика блокада» проти УПА. |
|
|
10 |
Відбудова промисловості. Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Репресивні кампанії радянської влади. Радянізація західноукраїнських областей УРСР. |
|
|
11 |
Економічна ситуація УРСР. Становище сільського господарства. Масовий штучний голод 1946–1947 рр. |
|
|
12 |
Ліквідація греко-католицької церкви в УРСР. Операція «Захід». Українці в повстаннях у таборах ГУТАБу (ГУЛАГу). |
|
|
13 |
Ідеологічні кампанії боротьби з «українським націоналізмом» та «космополітизмом». |
|
|
14 |
Особливості розвитку культури. Освіта та наука. Повсякденне життя |
|
|
15 |
Практичне заняття: “Війна пішла, а горе залишилось…”: повсякденне життя повоєнних років. |
|
|
16 |
Урок контролю і корекції знань з теми «Україна у повоєнний період. Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 2. Україна в умовах десталінізації (1956-1964рр) |
|||
17 18 |
Внутрішньополітична ситуація . XX з’їзд КПРС. Десталінізація Реабілітація жертв сталінських репресій. Ліквідація ГУТАБу (ГУЛАГу). |
|
|
19 |
Децентралізація управління економікою. Розвиток промисловості. |
|
|
20 |
Становище сільського господарства. Зміни соціальної політики |
|
|
21 |
Народження опозиційного руху |
|
|
22 |
Шістдесятницво. Практичне заняття: Феномен українського шістдесятництва. |
|
|
23 |
Київський клуб творчої молоді «Сучасник». Національно-визвольний рух: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Антирежимні виступи. |
|
|
24 |
Зміни в освіті. Зросійщення (росіянізація, русифікація). Особливості розвитку культури. Антирелігійна кампанія. Повсякденне життя |
|
|
25 |
Урок контролю і корекції знань з теми «Україна в умовах десталінізації.» Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 3. Україна в період системної кризи радянського ладу (1965-1984) |
|||
26 |
Зміни в системі влади. Конституція УРСР 1978р. Комуністична диктатура. Вплив міжнародних процесів на ситуацію в Україні. |
|
|
27 |
Опозиційний рух. Арешти творчої інтелегенції. Іван Дзюба: “Інтернаціоналізм чи русифікація”. |
|
|
28 |
Самвидав. Практичне заняття: Український самвидав: теми, ідеї, автори. |
|
|
29 |
“Український вісник”. Михайло Брайчевський: “Приєднання чи возз’єднання”. Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (Українська Гельсінська група/УГГ). |
|
|
30 |
Становище кримських татар у місцях депортації та їх боротьба за повернення на батьківщину. |
|
|
31 |
Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Неефективність колгоспного ладу. |
|
|
32 |
Провал Продовольчої програми. |
|
|
33 |
Етносоціальні зміни в УРСР. Життєвий рівель населення. Особливості розвитку культури. Освіта й наука. Українське поетичне кіно. |
|
|
34 |
Практичне заняття:Повсякденне життя в місті та на селі (на прикладі кількох українських населених пунктів 1970–1980-х рр.). |
|
|
35 |
Урок контролю і корекції знань з теми «Україна в період системної кризи». Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 4. Відновлення незалежності України (1985-1991рр) |
|||
36 |
Україна в умовах перебудови в СРСР. Міжнародна ситуація. Українська діаспора та її внесок у відродження України |
|
|
37 |
Інформаційна революція: від дозованої гласності до скасування цензури. Відродження пам’яті про Голодомор 1932-1933рр. |
|
|
38 |
Крах командної економіки. Невдача реформаторських зусиль. Поглиблення диспропорцій і падіння рівня життя населення. |
|
|
39 |
Чорнобильська катастрофа. Практичне заняття: “За живе…” Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії. |
|
|
40 |
Поява неформальних організацій. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову |
|
|
41 |
Особливості розвитку культури. Відродження релігійного та церковного життя. |
|
|
42 |
Перші вільні вибори до Верховної Ради УРСР (березень 1990р.) Зародження багатопартійності. Шахтарські страйки. |
|
|
43 |
Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. |
|
|
44 |
Навчальний проект: Сто років боротьби за незалежність: 1917–2017. |
|
|
45 |
Перетворення Кримської області в Автономну Республіку. Створення Меджлісу кримськотатарського народу |
|
|
46 |
Спроба державного перевороту в СРСР. Акт проголошення незалежності України. |
|
|
47 |
Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. |
|
|
48 |
Роль України в розпаді СРСР. Міжнародне визнання
|
|
|
49 |
Урок контролю і корекції знань з теми «Відновлення незалежності України». Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 5. Становлення України як незалежної держави (1992-2013)» |
|||
50 |
Державотворчі процеси 1992-1994рр. «Партія влади». Особливості багатопартійної системи. |
|
|
51 |
Прийняття Конституції України 1996 р. |
|
|
52 |
Формування ринкової економіки. Запровадження гривні. Зміни в сільському господарстві. Специфіка приватизації. |
|
|
53 |
Матеріальне становище населення. Демографічна ситуація. Етносоціальна структура. Протидія сепаратизму. |
|
|
54 |
Повернення кримських татар на історичну Батьківщину. |
|
|
55 |
Міжнародні відносини. Відносини України з ЄС, НАТО, США та Росією. Проблема Чорноморського флоту. Ідея Єдиного економічного простору (ЄЕП). Тузлівська криза. |
|
|
56 |
Практичне заняття: Екологічні проблеми України. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи |
|
|
57 |
Президентські вибори 2004.Помаранчева революція. Конституційна реформа 2004 р. |
|
|
58 |
Суспільно-політичне життя України в 2005-2009рр. |
|
|
59 |
Конституційні зміни, суспільно-політичне життя України в 2010-2013рр. Харківські угоди 2010р. |
|
|
60 |
Урок контролю і корекції знань з теми «Становлення України як незалежної держави». Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 6. Творення нової України (з 2014р) |
|||
61 |
Загострення дискусій навколо геополітичного вибору України. Євромайдан. Революція Гідності. |
|
|
62 |
Небесна Сотня. Окупація та анексія Росією Криму. Збройна агресія Росії на сході України. АТО. |
|
|
63 |
Відновлення владної вертикалі в ході президенських і парламенських виборів 2014р. Соціально-економічне становище України. |
|
|
64 |
Реакція світової спільноти на збройну агресію Росії. Мінські угоди. ООС |
|
|
65 |
Практичне заняття: Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в умовах гібридної війни. |
|
|
66
|
Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Безвізовий режим для громадян України в країни ЄС. |
|
|
67 |
Релігійне життя. Створення Православної церкви України. Надання Томосу. |
|
|
68 |
Особливості культурного розвитку України. Реформи в освіті. Тенденції розвитку науки. |
|
|
69 |
Українці в світі. Зв’язки з українською діаспорою. |
|
|
70 |
Урок контролю і корекції знань з теми «Творення нової України». Тематичне оцінювання |
|
|