Календарно-тематичне планування з історії України на 2 семестр 2017/2018 н.р. за новою програмою 2017 року. в планах передбачені практичні заняття, що пропонуються новою програмою.
ІІ семестр
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
Галицьке та Волинське князівства в другій половині 12 ст. |
|
§15 |
|
Культура Русі-України в другій половині 11 - першій половині 13 ст. |
|
§ |
|
Практична робота: визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла,Ю Ігоря Святославича вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя |
|
§16 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Київська держава у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.) |
|
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) |
|||
|
Галицько-Волинська держава: від створення до монгольської навали |
|
§17 |
|
Монгольська навала на українські землі. Практична робота: позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрями монгольських походів на Русь у 1239 – 1242 рр. |
|
§18 |
|
Галицько-Волинська держава за Данила Романовича та його нащадків |
|
§20 |
|
Практична робота: підготувати та представити історичний портрет короля Данила |
|
§19 |
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини ХІVст. Практична робота: виявити свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському |
|
§21 |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інше |
|
|
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Королівство Руське (Галицько-Волинська держава)» |
|
|
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
|||
|
Українські землі у складі Великого Князівства Литовського та Польського королівства. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства, інше |
|
§22 |
|
Крим та Українське Причорномор’я. Українські землі у складі Угорщини, Молдови та Московії. Практична робота: позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в 14 – 15 ст. до складу сусідніх держав. |
|
§23 |
|
Суспільне та господарське життя. Практична робота: зіставити організацію суспільства і влади у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, великому князівстві литовському та Королівстві Польському в 15 ст. |
|
§24 |
|
Розвиток освіти. Архітектура та образотворче мистецтво. Практична робота: укласти історичний портрет Костянтина Острозького |
|
§25 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство» |
|
|
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи Середніх віків |
|||
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Практична робота: на основі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах |
|
|
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
8-А |
8-Б |
|||
Розділ 5. Українські землі в 20-90-х роках XVIII століття |
||||
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини |
|
|
§31 |
|
Павло Полуботок |
|
|
§31 |
|
Данило Апостол |
|
|
§31 |
|
Кирило Розумовський |
|
|
§32 |
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні |
|
|
§32 |
|
Нова Січ. Практична робота: визначити способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави |
|
|
§33 |
|
Правобережна Україна. Коліївщина. Рух опришків |
|
|
§34 |
|
Поділи Речі Посполитої |
|
|
§34 |
|
Практична робота: позначити на контурній карті регіони, що в 18 ст. зберігали ознаки української державності, землі України, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства |
|
|
|
|
Практична робота: Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про остаточну ліквідацію гетьманства й Запорозької Січі, Кримського ханства, поділи Речі Посполитої та інше |
|
|
|
|
Освіта і наука |
|
|
§35 |
|
Музичне мистецтво |
|
|
§35 |
|
Архітектура та образотворче мистецтво |
|
|
§ |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі в 20-90-х роках XVIII століття» |
|
|
§ |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу |
||||
|
Здобутки українського суспільства |
|
|
§ |
|
Особливості суспільного життя України 16 – 18 століття. Практична робота: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах |
|
|
§ |
|
Внесок України у формування європейської цивілізації |
|
|
|
ІІ семестр
№ уроку |
Тема і зміст уроку |
Дата |
Примітки |
|
Модернізація промисловості та сільського господарства. Практична робота: підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.) |
|
§17 |
|
Національний рух і суспільно-політичне життя в 60-х рр. 19 ст. |
|
§18 |
|
Національний рух і суспільно-політичне життя у 70-х – 80-х рр. 19 ст. Практична робота: проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів |
|
§19 |
|
Практичне заняття. Проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів |
|
§20 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині 19 ст.) |
|
|
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
|||
|
Соціально-економічний розвиток |
|
§21 |
|
Суспільно-політичне життя у 60-80-х рр. 19 ст. |
|
§22 |
|
Практична робота: підготувати повідомлення про культурне життя поляків на території України в ХІХ столітті |
|
§ |
|
Політизація українського національного руху в 90-ті рр. 19 ст. |
|
§23 |
|
Практична робота: скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
|
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.» |
|
|
Розділ 6. Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації |
|||
|
Соціально-економічний розвиток. Практична робота: підготувати доповідь «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю» |
|
§25 |
|
Політизація українського національного руху |
|
§26 |
|
Російська революція 1905 – 1907 рр. на території України |
|
§27 |
|
Суспільно-політичне становище у 1907 – 1914 рр. |
|
§28 |
|
Практична робота: проаналізувати програмові документи товариства «Просвіта» та «Січ». |
|
|
|
Практична робота: укласти порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини» |
|
§29 |
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації» |
|
|
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ століття |
|||
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни в світовідчутті людини |
|
§30 (с.246-252) |
|
Практична робота: спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією |
|
|
|
Боротьба за створення українського університету у Львові |
|
§30 (с.252-254) |
|
Піднесення українського національного руху |
|
§31 |
|
Церковне життя. |
|
§32 |
|
Практична робота: підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України» |
|
|
|
Наукові товариства. Видатні вчені. Особливості розвитку культурного життя |
|
§33 (с.272-275) |
|
Емансипація жінки |
|
§33(с. 276-280) |
|
Український професійний театр. Музика |
|
§34 (с.281-285) |
|
Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти письмовий історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ століття |
|
|
|
Література |
|
§34 (с.285-288) |
|
Українська романтична та реалістична школа живопису |
|
§35 |
|
Архітектура |
|
§35 |
|
Повсякденне життя |
|
§30 |
|
Практична робота: підготувати план доповіді «Наш край у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
|
Урок контроль (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ століття» |
|
|
|
Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів |
|
§ |
|
Підсумковий урок за рік |
|
|