|
X.: «Ранок», 2017. - 288 с. |
|
X.: «Ранок», 2017. - 256 с. |
|
|
№ |
№ |
Да |
та |
Тема уроку |
Прим. |
|
|
|
|
Повторення. Вступ. |
|
1 |
1 |
|
|
Сутність Нового часу. Новий час в історії України. “Довге ” XIX століття. Ознайомлення із структурою підручника, з літературою та Інтернет – ресурсами |
§ 1 |
2 |
2 |
|
|
зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно- територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок XIX ст. |
|
|
|
|
|
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн |
01 |
1 |
1 |
|
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). |
§ 2 |
2 |
2 |
|
|
Французька революція кінця XVIII ст. |
§ 3 |
3 |
3 |
|
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. |
§ 4-5 |
4 |
4 |
|
|
|
С.41 |
5 |
5 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
|
|
|
|
|
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.) |
02 |
6 |
6 |
|
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. |
§ 6 |
7 |
7 |
|
|
|
С.49 |
8 |
8 |
|
|
Велика Британія – «майстерня світу». Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
§ 7 |
9 |
9 |
|
|
Франція у період Реставрації Бурбонів . Революція 1830 р. Липнева монархія. |
§ 8 |
10 |
10 |
|
|
Австрійська та Російська імперії. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
§ 10 |
11 |
11 |
|
|
«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
§ 11 |
12 |
12 |
|
|
Об’єднання Німеччини та Італії. |
§ 9, 12 |
13 |
13 |
|
|
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. |
§ 13 |
14 |
14 |
|
|
Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово) |
§ 14 |
15 |
15 |
|
|
|
|
16 |
16 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С.116 |
|
|
|
|
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії к.XVIІІ - у ½ XIX ст. |
03 |
3 |
3 |
|
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. |
§ 2 |
4 |
4 |
|
|
Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
§ 3 |
5 |
5 |
|
|
Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
§ 4 |
6 |
6 |
|
|
Початок українського національного відродження. Нащадки козацької старшини: асимілятори і традиціоналісти. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. Кирило – Мефодіївське братство |
§ 5 |
7 |
7 |
|
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. |
§ 6 |
8 |
8 |
|
|
|
С. 49 |
9 |
9 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С. 52 |
|
|
|
|
Розділ 2. Українські земліу складі Австрійської імперії к.XVIІІ- у ½ XIX ст. |
04 |
10 |
10 |
|
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. |
§ 7 |
11 |
11 |
|
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
§ 8 |
12 |
12 |
|
|
Європейська революція 1848 – 1849 років в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. |
§ 9 |
13 |
13 |
|
|
|
С. 77 |
14 |
14 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С. 80 |
|
|
|
|
Розділ 3. Повсякденне життя та культурак. XVIІІ – ½ XIX ст. |
05 |
15 |
15 |
|
|
Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства |
§ 10 |
16 |
16 |
|
|
Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. |
§ 10 |
17 |
17 |
|
|
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. |
§ 11 |
18 |
18 |
|
|
|
С. 96 |
19 |
19 |
|
|
|
С. 104 |
20 |
20 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С. 106 |
|
|
|
|
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині XIX – на початку XX ст. |
06 |
17 |
17 |
|
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
§ 15 |
18 |
18 |
|
|
Третя Республіка у Франції. Франко-прусська війна та її наслідки. Жорж Клемансо. |
§ 16 |
19 |
19 |
|
|
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
§ 17 |
20 |
20 |
|
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. |
§ 18 |
21 |
21 |
|
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
§ 20 |
22 |
22 |
|
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
§ 21 |
23 |
23 |
|
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
§ 22 |
24 |
24 |
|
|
“Доба Мейдзі” в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. |
§ 23 |
25 |
25 |
|
|
Сіньхайська революція. Сунь Ятсен |
§ 24 |
26 |
26 |
|
|
Спроби модернізації Османської імперії |
§ 25 |
27 |
27 |
|
|
|
С.211 |
28 |
28 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С.187 |
|
|
|
|
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в 2/2 XIX ст. |
07 |
21 |
21 |
|
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська війна) 1853–1856 рр. |
§ 12 |
22 |
22 |
|
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років |
§ 13 |
23 |
23 |
|
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. |
§ 14 |
24 |
24 |
|
|
Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. |
§ 15 |
25 |
25 |
|
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. |
§ 16 |
26 |
26 |
|
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ. |
§ 16 п.6§ 17 п.3 |
27 |
27 |
|
|
Братство тарасівців. |
§ 17 |
28 |
28 |
|
|
Національне відродження кримських татар. Зародження робітничого і соціал-демократичного руху |
§ 18 |
29 |
29 |
|
|
|
|
30 |
30 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С.166 |
|
|
|
|
Розділ 5. Українські землі у складіАвстро-Угорщини в 2/2 XIX ст. |
08 |
31 |
31 |
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
§ 19-20 |
32 |
32 |
|
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. |
§ 21 |
33 |
33 |
|
|
Радикальний рух у Галичині. Утворення політичних партій. Русько- українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. |
§ 22 |
34 |
34 |
|
|
|
|
35 |
35 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С. 201 |
|
|
|
|
Розділ 6. Україна п.XX ст.перед викликами модернізації |
09 |
36 |
36 |
|
|
Індустріальна модернізація. Особливості соціально-економічного розвитку. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
§ 23 |
37 |
37 |
|
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. |
§ 24 |
38 |
38 |
|
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Наростання політичної напруженості. |
§ 25 |
39 |
39 |
|
|
Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. |
§ 25 |
40 |
40 |
|
|
Аграрна реформа російського уряду та її вплив на Україну. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Товариство українських поступовців. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
§ 26 |
41 |
41 |
|
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. |
§ 28-29 |
42 |
42 |
|
|
|
С.235 |
43 |
43 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С.236-252 |
|
|
|
|
Розділ 4. Міжнародні відносини (2/2 XIX–п.XX ст.) |
10 |
29 |
29 |
|
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на п. ХІХ ст. Україна в геополітичних планах Російської, Австро-Угорської, Німецької імперій на зламі XIX – XX століть |
§ 26 |
|
|
|
|
Розділ 5. Розвиток культури і повсякденне життя (к.XVIII – п.XX ст.) |
|
30 |
30 |
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. |
§ 27 |
31 |
31 |
|
|
Зародження масової культури. Масове виробництво. Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
§ 28 |
32 |
32 |
|
|
|
С.247 |
33 |
33 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С.249 |
|
|
|
|
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині XIX – на п.XX ст. |
11 |
44 |
44 |
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. |
§ 30-31 |
45 |
45 |
|
|
Особливості розвитку культурного життя. |
§ 30-31 |
46 |
46 |
|
|
Література. |
§ 32 |
47 |
47 |
|
|
Український професійний театр. |
§ 32 |
48 |
48 |
|
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
§ 33 |
49 |
49 |
|
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів.
|
С.274 |
50 |
50 |
|
|
|
С.278 |
51 |
51 |
|
|
Узагальнення. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ. |
С.279 |
52 |
52 |
|
|
Резерв |
|
34 |
34 |
|
|
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» XIX cтоліття |
С.250 |
35 |
35 |
|
|
Резерв |
|
1