Календарно-тематичне планування
з курсу «Дизайн і технології» І-ІІ семестри з очікуваними результатами 2023-2024 н.р. у 1 класі НУШ
За Типовою освітньою програмою, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1 - 2 клас
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
(за альбомом-посібником з трудового навчання Л.І. Роговської , рекомендовано МОН України(наказ МОН від 06.07.2018 № 734))
Вчитель Жучкова Н.І. 2023-2024 н.р.
1 година на тиждень
Затверджено
Календарно-тематична планування
з курсу «Дизайн і технології» у 1 класі НУШ
За Типовою освітньою програмою, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1 - 2 клас
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
(за альбомом-посібником з трудового навчання Л.І. Роговської , рекомендовано МОН України(наказ МОН від 06.07.2018 № 734))
Вчитель Жучкова Н.І. 2023-2024 н.р.
1 година на тиждень
№ |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Дата |
Примітка
|
Тема 1. Інформаційно-комунікаційне середовище |
||||
1. |
І Семестр – 16 уроків Я школяр. Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Виготовлення закладки для книжки Змійка-грамотійка Практична робота: виготовлення закладки із картону та ниток. |
спостерігає за природними об’єктами [1 ТЕО 1.3]; збирає і заготовляє природні матеріали [1 ТЕО 1.3; 3.1]; організовує робоче місце [1 ТЕО 4.2]; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять [1 ТЕО 4.3]; виготовляє поетапно вироби з природних матеріалів за зображеннями або творчим задумом з допомогою дорослих [1 ТЕО 1.4]; розрізняє вироби декоративно-ужиткового мистецтва [1 ТЕО 2.2]; описує приклади виробів з різних джерел інформації (підручник, фотографії, каталоги, посібники, Інтернет- ресурси, музеї, фільми, мультфільми тощо) [1 ТЕО 2.2]; виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно- ужиткового мистецтва [1 ТЕО 2.1]; називає та обговорює у групі матеріали, корисність та естетичну цінність різних виробів [1 ТЕО 1.1; 1.3]; розпізнає матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробів візуально та на дотик [1 ТЕО 1.3]; пояснює доцільність використання матеріалів вторинної переробки для збереження природних ресурсів (водоймищ, лісу, тварин, корисних копалин тощо) [1 ТЕО 3.2]; розрізняє основні креслярські інструменти, лінії, види графічних зображень [1 ТЕО 1.2]; читає елементарні графічні зображення [1 ТЕО 1.2]; складає пласкі та об’ємні геометричні форми, вироби з деталей конструкторів або інших готових елементів (архітектурні споруди, транспортні засоби, роботи тощо) з допомогою дорослих, самостійно, в парі або в групі [1 ТЕО 1.4] продукує ідеї для вибору особисто привабливого об’єкта праці [1 ТЕО 1.1]; вибирає обґрунтовано об’єкт праці із запропонованих з допомогою вчителя [1 ТЕО 1.1]; пояснює функціональну та естетичну цінність обраного для проєктування і виготовлення виробу [1 ТЕО 1.1]; розглядає моделі, подібні обраному виробу (моделі- аналоги) [1 ТЕО 1.4]; здійснює розмічання ліній на папері і картоні [1 ТЕО 1.4]; описує усно модель спроєктованого виробу [1 ТЕО 1.4]; пояснює способи та види оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами тощо) [1 ТЕО 1.3; 1.4]; добирає матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробу, зокрема і вторинні (природні, штучні і синтетичні) [1 ТЕО 1.3; 3.1]; розрізняє традиційні і сучасні технології виготовлення виробів (аплікація, ліплення, писанкарство, квілінг тощо) [1 ТЕО 2.1]; читає графічні зображення для поетапного виготовлення виробу з допомогою дорослих [1 ТЕО 1.2] працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії [1 ТЕО 2.1]; виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих [1 ТЕО 2.2]; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів та вирізує їх [1 ТЕО 2.1]; розміщує деталі виробу на площині [1 ТЕО 2.1]; застосовує нероз’ємні з’єднання (склеювання, причіплювання / пластилін, глина / тощо) [1 ТЕО 2.1]; оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій [1 ТЕО 1.4; 2.2]; раціонально використовує матеріали (папір, картон, пластилін, полімерна глина, солене тісто, нитки, дріт, пластик тощо), пояснює корисність та естетичність створеного виробу; [1 ТЕО 1.1; 1.5] презентує результати власної або колективної проєктно- технологічної діяльності, обговорює їх з іншими; [1 ТЕО 1.5] долучається спільно з батьками до благочинної діяльності в групах зі створеними виробами, зокрема для українських воїнів; [1 ТЕО 2.1; 4.1] умотивовує необхідність робити подарунки, допомагати іншим; [1 ТЕО 1.5; 4.1] розрізняє професії дорослих у сім’ї та родині в сфері матеріального і нематеріального виробництва; [1 ТЕО 4.1] виконує трудові дії в побуті: доглядає за одягом та взуттям (зав’язує шалик, пояс, шнурки тощо); [1 ТЕО 4.1; 4.2] пояснює правила догляду за домашніми тваринами, рослинами і доглядає за потреби; [1 ТЕО 4.1] ремонтує нескладні пошкодження книг, іграшок за потреби; [1 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3] сервірує нескладні страви (чай, канапки, тістечка тощо) за наочним прикладом та допомогою дорослих або спільно із старшими учнями [1 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3] |
05.09 |
с. 1, 15 |
2. |
Мій/наш клас Робота з папером. Весела перерва. Гра «Веселе жабенятко» Практична робота: вирізання фішок з паперу для виготовлення гри. |
12.09 |
с. 2, 3 |
|
3. |
Мої друзі Аплікація з рваних частин паперу. Мозаїка. Прикрашання парасольки за допомогою мозаїки. Прогулянка під дощем. Практична робота: виготовлення мозаїки для прикрашення парасольки. |
19.09 |
с. 5, 7 |
|
4. |
Моє довкілля Аплікація з рваних частин паперу. «Їжачок – сто голочок» Практична робота: відпрацювання вміння відривати папір для виготовлення голочок. |
26.09 |
с. 8, 9 |
|
5. |
Осіння мозаїка Робота з природними матеріалами. Підготовка природних матеріалів до роботи. Створення аплікації з листя. «Ловись, рибко…» Практична робота: створення аплікації з сухого листя. |
03.10 |
с. 11, 13 |
|
6. |
Батьківщина Нанесення зображення на папір за допомогою шаблону. Вирізання найпростіших форм, розмічених за допомогою шаблону. Рушничок Практична робота: вирізання шаблонів для прикрашення рушника. Створення виробів, зокрема для українських воїнів |
10.10 |
с. 14, 15 |
|
Тема 2. Середовище техніки і технологій |
||||
7. |
Ми – підприємливі Робота з пластиліном. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну. Безпечні прийоми праці. Різнобарвний льодяник Практична робота: створення з пластиліну льодяника. |
17.10 |
с. 17 |
|
8. |
Техніка, яка допомагає Робота з папером. Виготовлення робота за зразком. Робот Броніслав Практична робота: вирізання деталей за шаблоном. |
31.10 |
с. 18, 19 |
|
9. |
Світ гри Згинання і складання паперу. Знайомство з технікою оригамі (загальне уявлення). Створення найпростіших виробів у техніці оригамі. Чудо-юдо Риба-кит Практична робота: виготовлення з паперу Риби-кита в техніці оригамі.
|
07.11 |
с. 21, 23 |
|
10. |
Театр . Робота з папером. Гра «Пальчиковий театр» Практична робота: виготовлення гри, вирізання персонажів та деталей сцени. |
14.11 |
с. 24, 25 |
|
11. |
Світ гри Дизайнер. Моделювання з паперу одягу для ведмежаток. Декорування одягу. Одяг для ведмежаток Практична робота: вирізання деталей одягу ведмежат та їх прикрашення. Ремонт нескладних пошкоджень книг, іграшок . |
21.11 |
с. 27, 29 |
|
12. |
Вода Об’ємні вироби з паперу. Створення бурульки (за зразком). Крижана морквинка Практична робота: виготовлення бурульки з паперу. Пояснення доцільності використання матеріалів вторинної переробки для збереження природних ресурсів (водоймищ, лісу, тварин, корисних копалин) |
28.11 |
с. 30, 31 |
|
13. |
Зимова мозаїка. Послідовність дій під час створення аплікацій. Виготовлення зимової композиції. «Сипле, сипле сніг…» Практична робота: створення зимової композиції, вирізання основи та деталей будиночка, робота зі штучним матеріалом (ватою). |
05.12 |
с. 33, 35, 37 |
|
14. |
Таємниці космосу Послідовність дій під час створення аплікацій. Візит інопланетянина Практична робота: виготовлення інопланетянина та його корабля з паперу. |
12.12 |
с. 38, 39, 41 |
|
Тема 3. Середовище проєктування |
||||
15. |
Подарунок Оздоблення виробів із паперу. Веселий равлик Практична робота: виготовлення за шаблоном листівки-валентинки. Моделі, подібні обраному виробу (моделі- аналоги) |
19.12 |
с. 43, 45 |
|
16. |
Зимові свята Прикраси з паперу. Оздоблення виробів з паперу. Скоро свято – Новий рік Практична робота: виготовлення ялинкових іграшок із паперу. |
26.12 |
с. 46, 47 |
|
17. |
ІІ Семестр-19 уроків Світ захоплень Робота з пластиліном. Виготовлення із пластиліну плоских зображень. Розумна сова Практична робота: виліплення сови із пластиліну та гілочок у техніці «ковбаски». |
16.01 |
с. 49 |
|
18. |
Я – мандрівник Робота з папером. Згинання і складання паперу. Леопардик і тигренятко Практична робота: виготовлення тваринок у техніці оригамі. |
23.01 |
с. 47, 50 |
|
19. |
Ми – дослідники, ми – винахідник Аплікація з паперу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Гарячий час з лимоном Практична робота: виготовлення аплікації з паперу (квілінг) |
30.01 |
с. 51, 53, 55 |
|
20. |
Спорт Згинання і складання паперу Сідаємо на велосипед Практична робота: виготовлення коліс велосипеду з паперу в техніці «гармошки». |
06.02 |
с. 56, 57 |
|
21. |
Мої улюблені книжки Аплікація з паперу. Виготовлення сюжетних казкових композицій. Вінні-Пух Практична робота: виготовлення аплікації з паперу. |
13.02 |
с. 59, 61 |
|
22. |
Транспорт Аплікація з паперу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікації за зразком. «Мчать машини по дорозі» Практична робота: виконання аплікації з паперу, вирізання деталей (машин, світлофора). |
20.02 |
с. 63, 65 |
|
23. |
Професії Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікацїї-плаката за зразком. Здоровий зубчик – білий чубчик Практична робота: виготовлення аплікації-плакату з паперу, вирізання деталей аплікації («веселого» та «сумного» зубчика, їжі.) |
27.02 |
с. 67, 69, 53 |
|
24. |
Час Робота з папером. Виготовлення будильника за зразком. Будильник «Кошенятко» Практична робота: виготовлення будильника, вирізання деталей виробу (циферблату, стрілочок, цифр, лапок та вушок). |
05.03 |
с. 70, 71 |
|
25. |
Весняна мозаїка Робота з папером. Рвання і скручування паперу. Кучерявий баранець Практична робота: з штучним матеріалом (серветками), виготовлення баранця. Пояснення способів та видів оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами) |
12.03 |
с. 73, 75 |
|
26. |
Весняні свята. Великдень Робота з папером. Виготовлення великодньої аплікації за зразком. Великодні писанки Практична робота: виготовлення аплікації з паперу, вирізання шаблону-основи та яєць. |
19.03 |
с. 76, 77 |
|
27. |
Навіщо треба їсти Робота з пластиліном. Виготовлення із пластиліну плоских зображень фруктів. Смачна груша Практична робота: виготовлення з пластиліну груши.(або із солоного тіста) |
02.04 |
с. 79 |
|
28. |
Світ рослин Об’ємні вироби з паперу. Зі святом весни! Практична робота: виготовлення квітки за шаблоном. Пояснення правил догляду за домашніми тваринами, рослинами. |
09.04 |
с. 80, 81 |
|
29. |
Подорожуємо в часі Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій. Виготовлення композиції за зразком. З Днем народження, Динозаврику! Практична робота: виготовлення листівки з паперу. Презентація результатів власної діяльності |
16.04 |
с. 81, 83 |
|
30. |
Веселка Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій. Клоун «Веселунчик» Практична робота: створення клоуна за шаблоном.
|
23.04 |
с. 84, 85 |
|
Тема 4. Середовище соціалізації |
||||
31. |
Моя родина Згинання і складання паперу. Оздоблення виробів із паперу. Виготовлення листівки за зразком. Листівка для тата Практична робота: вирізання деталей листівки, виконання трудових дій в побуті: догляд за одягом та взуттям (зав’язування шалика, поясу, шнурків).. |
30.04 |
с. 67, 87 |
|
32. |
Моя Батьківщина Робота з папером. Виготовлення сюжетної аплікації за зразком. Ми любимо Україну Практична робота: вирізання основи та деталей аплікації (гасло, хлопчик, дівчинка), приклеювання їх на малюнок. |
07.05 |
с. 88, 89, 91 |
|
33. |
Літня мозаїка Робота з папером. Виготовлення сюжетної аплікації за зразком. На лужку Практична робота: створення аплікації, робота з симетрією.
|
14.05 |
с. 91, 93, 95 |
|
34. |
Виготовлення виробів за допомогою раніше опанованих технік. |
|
21.05 |
|
35. |
Виготовлення виробів за допомогою раніше опанованих технік. Підсумок за рік |
|
28.05 |
|