Календарне планування з курсу «Дизайн і технології» у 1 класі НУШ І-ІІ семестри з очікуваними результатами 2023-2024

Про матеріал

Календарно-тематичне планування

з курсу «Дизайн і технології» І-ІІ семестри з очікуваними результатами 2023-2024 н.р. у 1 класі НУШ

За Типовою освітньою програмою, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1 - 2 клас

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22

(за альбомом-посібником з трудового навчання Л.І. Роговської , рекомендовано МОН України(наказ МОН від 06.07.2018 № 734))

Вчитель Жучкова Н.І. 2023-2024 н.р.

1 година на тиждень

Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                  Затверджено

Календарно-тематична планування                                                                                                                                                                        

 з курсу «Дизайн і технології» у 1 класі НУШ

За Типовою освітньою   програмою,  розроблена під керівництвом Савченко О. Я.  1 - 2 клас

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22

(за альбомом-посібником з трудового навчання Л.І. Роговської , рекомендовано МОН України(наказ МОН від 06.07.2018 № 734))

 

                                                                            Вчитель Жучкова Н.І. 2023-2024 н.р.

                                                                                        1 година на тиждень

Тема уроку

Очікувані результати

Дата

Примітка

 

Тема 1. Інформаційно-комунікаційне середовище

1.

І Семестр – 16 уроків

Я школяр.

 Правила орга­нізації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Виготовлення закладки для книжки

Змійка-грамотійка

Практична робота: виготовлення закладки із картону та ниток.

спостерігає за природними об’єктами [1 ТЕО 1.3];   збирає і заготовляє природні матеріали [1 ТЕО 1.3; 3.1];   організовує робоче місце [1 ТЕО 4.2];  дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять [1 ТЕО 4.3];   виготовляє поетапно вироби з природних матеріалів за зображеннями або творчим задумом з допомогою дорослих [1 ТЕО 1.4];   розрізняє вироби декоративно-ужиткового мистецтва [1 ТЕО 2.2];  описує приклади виробів з різних джерел інформації (підручник, фотографії, каталоги, посібники, Інтернет- ресурси, музеї, фільми, мультфільми тощо) [1 ТЕО 2.2]; виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно- ужиткового мистецтва [1 ТЕО 2.1];  називає та обговорює у групі матеріали, корисність та естетичну цінність різних виробів [1 ТЕО 1.1; 1.3]; розпізнає матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробів візуально та на дотик [1 ТЕО 1.3]; пояснює доцільність використання матеріалів вторинної переробки для збереження природних ресурсів (водоймищ, лісу, тварин, корисних копалин тощо) [1 ТЕО 3.2]; розрізняє основні креслярські інструменти, лінії, види графічних зображень [1 ТЕО 1.2];  читає елементарні графічні зображення [1 ТЕО 1.2];  складає пласкі та об’ємні геометричні форми, вироби з деталей конструкторів або інших готових елементів (архітектурні споруди, транспортні засоби, роботи тощо) з допомогою дорослих, самостійно, в парі або в групі [1 ТЕО 1.4]

продукує ідеї для вибору особисто привабливого об’єкта праці [1 ТЕО 1.1]; вибирає обґрунтовано об’єкт праці із запропонованих з допомогою вчителя [1 ТЕО 1.1]; пояснює функціональну та естетичну цінність обраного для проєктування і виготовлення виробу [1 ТЕО 1.1]; розглядає моделі, подібні обраному виробу (моделі- аналоги) [1 ТЕО 1.4];

здійснює розмічання ліній на папері і картоні [1 ТЕО 1.4]; описує усно модель спроєктованого виробу [1 ТЕО 1.4];  пояснює способи та види оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами тощо) [1 ТЕО 1.3; 1.4]; добирає матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробу, зокрема і вторинні (природні, штучні і синтетичні) [1 ТЕО 1.3; 3.1]; розрізняє традиційні і сучасні технології виготовлення виробів (аплікація, ліплення, писанкарство, квілінг тощо) [1 ТЕО 2.1]; читає графічні зображення для поетапного виготовлення виробу з допомогою дорослих [1 ТЕО 1.2]

працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії [1 ТЕО 2.1]; виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих [1 ТЕО 2.2]; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів та вирізує їх [1 ТЕО 2.1]; розміщує деталі виробу на площині [1 ТЕО 2.1]; застосовує нероз’ємні з’єднання (склеювання, причіплювання / пластилін, глина / тощо) [1 ТЕО 2.1]; оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій [1 ТЕО 1.4; 2.2]; раціонально використовує матеріали (папір, картон, пластилін, полімерна глина, солене тісто, нитки, дріт,

пластик тощо),

пояснює корисність та естетичність створеного виробу; [1 ТЕО 1.1; 1.5] презентує результати власної або колективної проєктно- технологічної діяльності, обговорює їх з іншими; [1 ТЕО 1.5] долучається спільно з батьками до благочинної діяльності в групах зі створеними виробами, зокрема для українських воїнів; [1 ТЕО 2.1; 4.1] умотивовує необхідність робити подарунки, допомагати іншим; [1 ТЕО 1.5; 4.1] розрізняє професії дорослих у сім’ї та родині в сфері матеріального і нематеріального виробництва; [1 ТЕО 4.1]

виконує трудові дії в побуті: доглядає за одягом та взуттям (зав’язує шалик, пояс, шнурки тощо); [1 ТЕО 4.1; 4.2] пояснює правила догляду за домашніми тваринами, рослинами і доглядає за потреби; [1 ТЕО 4.1] ремонтує нескладні пошкодження книг, іграшок за потреби; [1 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3] сервірує нескладні страви (чай, канапки, тістечка тощо) за наочним прикладом та допомогою дорослих або спільно із старшими учнями [1 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]

05.09

с. 1, 15

2.

Мій/наш клас

Робота з папером.

Весела перерва. Гра «Веселе жабенятко»

Практична робота: вирізання фішок з паперу для виготовлення гри.

12.09

с. 2, 3

3.

Мої друзі

Аплікація з рваних частин паперу. Мозаїка. Прикрашання парасольки за допомогою мозаїки.

Прогулянка під дощем.

Практична робота: виготовлення мозаїки для прикрашення парасольки.

19.09

с. 5, 7

4.

Моє довкілля

Аплікація з рваних частин паперу.

«Їжачок – сто голочок»

Практична робота: відпрацювання вміння відривати папір для виготовлення голочок.

26.09

   с. 8, 9

5.

Осіння мозаїка

Робота з природними матеріала­ми. Підготовка природних матеріалів до роботи. Створення аплікації з листя.

«Ловись, рибко…»

Практична робота: створення аплікації з сухого листя.

03.10

с. 11, 13

6.

Батьківщина

Нанесення зображення на папір за допомо­гою шаблону. Вирізання найпростіших форм, розмічених за допомогою шаблону.

Рушничок

Практична робота: вирізання шаблонів для прикрашення рушника. Створення виробів, зокрема для українських воїнів

10.10

с. 14, 15

Тема 2. Середовище техніки і технологій

7.

Ми – підприємливі

Робота з пластиліном. Ін­струменти та пристосування для обробки пластиліну. Без­печні прийоми праці.

Різнобарвний льодяник

Практична робота: створення з пластиліну льодяника.

17.10

с. 17

8.

Техніка, яка допомагає

 Робота з папером. Виготовлення робота за зразком.

Робот Броніслав

Практична робота: вирізання деталей за шаблоном.

31.10

с. 18, 19

9.

Світ гри

 Згинання і складання паперу. Знайомство з технікою оригамі (загальне уявлення). Ство­рення найпростіших виробів у техніці оригамі.

Чудо-юдо Риба-кит

Практична робота: виготовлення з паперу Риби-кита в техніці оригамі.

 

07.11

с. 21, 23

10.

Театр

. Робота з папером.

Гра «Пальчиковий театр»

Практична робота: виготовлення гри, вирізання персонажів та деталей сцени.

14.11

с. 24, 25

11.

Світ гри

Дизайнер. Моделювання з паперу одягу для ведмежаток. Декорування одягу.

Одяг для ведмежаток

Практична робота: вирізання деталей одягу ведмежат та їх прикрашення. Ремонт нескладних пошкоджень книг, іграшок .

21.11

с. 27, 29

12.

Вода

Об’ємні вироби з паперу. Ство­рення бурульки (за зразком).

Крижана морквинка

Практична робота: виготовлення бурульки з паперу. Пояснення доцільності використання матеріалів вторинної переробки для збереження природних ресурсів (водоймищ, лісу, тварин, корисних копалин)

28.11

с. 30, 31

13.

Зимова мозаїка.

Послідовність дій під час ство­рення аплікацій. Виготовлення зимової композиції.

«Сипле, сипле сніг…»

Практична робота: створення зимової композиції, вирізання основи та деталей будиночка, робота зі штучним матеріалом (ватою).

05.12

с. 33, 35, 37

14.

Таємниці космосу

Послідовність дій під час створення аплікацій.

Візит інопланетянина

Практична робота: виготовлення інопланетянина та його корабля з паперу.

12.12

с. 38, 39, 41

Тема 3. Середовище проєктування

15.

Подарунок

Оздоблення виробів із паперу. 

Веселий равлик

Практична робота: виготовлення за шаблоном листівки-валентинки.  Моделі, подібні обраному виробу (моделі- аналоги)

19.12

с. 43, 45

16.

Зимові свята

Прикраси з паперу. Оздоб­лення виробів з паперу.

Скоро свято – Новий рік

Практична робота: виготовлення ялинкових іграшок із паперу.

26.12

с. 46, 47

17.

ІІ Семестр-19 уроків

Світ захоплень

Робота з пластиліном. Виготовлення із пластиліну плоских зображень. 

Розумна сова

Практична робота: виліплення сови із пластиліну та гілочок у техніці «ковбаски».

16.01

с. 49

18.

Я – мандрівник

 Робота з папером. Згинання і складання паперу.

Леопардик і тигренятко

Практична робота: виготовлення тваринок у техніці оригамі.

23.01

с. 47, 50

19.

Ми – дослідники, ми – винахідник

Аплікація з паперу. Послідо­вність дій під час створення аплікацій.

Гарячий час з лимоном

Практична робота: виготовлення аплікації з паперу (квілінг)

30.01

с. 51, 53, 55

20.

Спорт

Згинання і складання паперу

Сідаємо на велосипед

Практична робота: виготовлення коліс велосипеду з паперу в техніці «гармошки».

06.02

с. 56, 57

21.

Мої улюблені книжки

Аплікація з паперу. Виготовлення сюжет­них казкових композицій.

Вінні-Пух

Практична робота: виготовлення аплікації з паперу.

13.02

с. 59, 61

22.

Транспорт

Аплікація з паперу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікації за зразком.

«Мчать машини по дорозі»

Практична робота: виконання аплікації з паперу, вирізання деталей (машин, світлофора).

20.02

с. 63, 65

23.

Професії

Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікацїї-плаката за зразком.

Здоровий зубчик – білий чубчик

Практична робота: виготовлення аплікації-плакату з паперу, вирізання деталей аплікації («веселого» та «сумного» зубчика, їжі.)

27.02

с. 67, 69, 53

24.

Час

Робота з папером. Виготов­лення будильника за зразком.

Будильник «Кошенятко»

Практична робота: виготовлення будильника, вирізання деталей виробу (циферблату, стрілочок, цифр, лапок та вушок).

05.03

с. 70, 71

25.

Весняна мозаїка

Робота з папером. Рвання і скру­чування паперу.

Кучерявий баранець

Практична робота: з штучним матеріалом (серветками), виготовлення баранця. Пояснення способів та видів оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами)

12.03

с. 73, 75

26.

Весняні свята. Великдень

Робота з папером. Виготовлення великодньої аплікації за зразком.

Великодні писанки

Практична робота: виготовлення аплікації з паперу, вирізання шаблону-основи та яєць. 

19.03

с. 76, 77

27.

Навіщо треба їсти

Робота з пластиліном. Виготовлення із пластиліну плоских зображень фруктів.

Смачна груша

Практична робота: виготовлення з пластиліну груши.(або із солоного тіста)

02.04

с. 79

28.

Світ рослин

Об’ємні вироби з паперу.

Зі святом весни!

Практична робота: виготовлення квітки за шаблоном. Пояснення правил догляду за домашніми тваринами, рослинами.

09.04

с. 80, 81

29.

Подорожуємо в часі

Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій. Виготов­лення композиції за зразком.

З Днем народження, Динозаврику!

Практична робота: виготовлення листівки з паперу. Презентація результатів власної діяльності

16.04

с. 81, 83

30.

Веселка

Робота з папером. Послідовність дій під час створення аплікацій.

Клоун «Веселунчик»

Практична робота: створення клоуна за шаблоном.

 

23.04

с. 84, 85

Тема 4. Середовище соціалізації

31.

Моя родина

Згинання і складання паперу. Оздоблення виробів із паперу. Виготовлення листівки за зразком.

Листівка для тата

Практична робота: вирізання деталей листівки, виконання трудових дій в побуті: догляд за одягом та взуттям (зав’язування шалика, поясу, шнурків)..

30.04

с. 67, 87

32.

Моя Батьківщина

 Робота з папером. Виготовлення сюжетної аплікації за зразком.

Ми любимо Україну

Практична робота: вирізання основи та деталей аплікації (гасло, хлопчик, дівчинка), приклеювання їх на малюнок.

07.05

с. 88, 89, 91

33.

Літня мозаїка

Робота з папером. Виготовлення сюжетної аплікації за зразком.

На лужку

Практична робота: створення аплікації, робота з симетрією. 

 

14.05

с. 91, 93, 95

34.

Виготовлення виробів за допомогою раніше опанова­них технік.

 

21.05

 

35.

Виготовлення виробів за допомогою раніше опанованих технік. Підсумок за рік

 

28.05

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Планування
НУШ
Додано
6 червня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку