Календарне планування з математики 6 клас

Про матеріал
Даний матеріал допоможе скласти календарне планування з математики для 6 класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з математики

на  2022/2023 н.р.

 

6 клас

 

140 годин (4 години на тиждень)

 

 

Види контролю

І семестр

ІІ семестр

Контрольні

 

 

Тематичні

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

 

Математика: підр. для 6 класу загальноосвіт. навч. закл. / Н. А. Тарасенкова,      І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. – К.: Видавничий дім “Освіта”, 2014. – 304 с. 

6  клас

МАТЕМАТИКА

(140 год, 4 год на тиждень, резерв — 40 год)

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

Тема 1. ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ (10 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;

розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа;

формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10;

розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел в межах ста

 

Дільники та кратні натурального числа.

 

Ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10.

 

Прості та складені числа.

 

Розкладання чисел на прості множники.

 

Найбільший спільний дільник.

 

Найменше спільне кратне

 

 

 

Тема 2. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ (26 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: скінченних та нескінченних періодичних десяткових дробів; взаємно обернених чисел;

розрізняє: скінченні та нескінченні періодичні десяткові дроби;

читає і записує: нескінченні періодичні дроби;

розуміє правила: порівняння, додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом;

формулює основну властивість дробу;

розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу; знаходження дробу від числа та числа за його дробом

 

Основна властивість дробу. Скорочення дробу. Найменший спільний знаменник дробів. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів.

Арифметичні дії зі звичайними дробами.

 

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом.

 

Перетворення звичайних дробів у десяткові.

 

Нескінченні періодичні десяткові дроби. Десяткові наближення звичайного дробу

Тема 3. ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ  (24 год)

Учень/учениця:

наводить приклади пропорційних величин;

розрізняє: коло і круг; пряму та обернену пропорційність; види діаграм;

розуміє, що таке: відношення; пряма та обернена пропорційна залежність; масштаб; коло, круг, круговий сектор; діаграма;

формулює: означення пропорції; основну властивість пропорції;

зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор; стовпчасті та кругові діаграми;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; використання масштабу; знаходження невідомого члена пропорції; запис відсотків у вигляді звичайного і десяткового дробів; знаходження довжини кола і площі круга; аналіз стовпчастих та кругових діаграм;

розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ

Відношення. Пропорція. Основна властивість пропорції. Пряма та обернена пропорційна залежність. Поділ числа у даному відношенні.

 

Масштаб.

 

Відсоткове відношення двох чисел. Відсоткові розрахунки

 

Коло. Довжина кола. Круг.

 

Площа круга. Круговий сектор. Стовпчасті та кругові діаграми

 

Тема 4. РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ДІЇ З НИМИ  (40 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих та раціональних чисел;

розуміє, що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; координатна пряма; координатна площина; подібні доданки;

будує: координатну пряму; координатну площину; перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця; графіки залежностей між величинами по точках;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; розкриття дужок, зведення подібних доданків; знаходження координат точки на координатній площині та побудову точки за її координатами; аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо);

розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь

 

Додатні та від’ємні числа, число нуль.

Координатна пряма.

Протилежні числа. Модуль числа.

Цілі числа. Раціональні числа.

Порівняння раціональних чисел.

Арифметичні дії з раціональними числами.

Властивості додавання і множення раціональних чисел.

Розкриття дужок. Подібні доданки та їх зведення.

Рівняння. Основні властивості рівнянь.

Перпендикулярні й паралельні прямі, їх побудова за допомогою лінійки і косинця.

Координатна площина. Приклади графіків залежностей між величинами

Розв'язує сюжетні задачі на: розрахунок відсоткового відношення різних величин (наприклад, працездатного населення регіону, калорій тощо); прийняття рішень у сфері фінансових операцій, розрахунок власних та родинних фінансів, комунальних платежів; вміння розпоряджатись власними коштами, в простих ситуаціях оцінювати очікувані та реальні витрати тощо

 

 

 

 

 

 

 


№ у/п

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Зміст навчального матеріалу

Дата проведення

Примітки

І семестр

Повторення навчального матеріалу за 5 клас. Вхідне діагностичне оцінювання (5 год.)

1

 

Розв’язування задач геометричного змісту

 

 

2

Розв’язування задач на всі дії з дробами

 

 

  3

Розв’язування задач на відсотки

 

 

4

Контрольна робота № 1

 

 

5

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

І. Подільність натуральних чисел 12 год (10 год + 2 год резерву)

6

Учень/учениця:

наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;

розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа;

формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10;

розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел в межах ста

Дільники та кратні натуральних чисел.

 

 

  1.  

Ознаки подільності на 2, 5 і 10

 

 

  1.  

Ознаки подільності на 3 і 9

 

 

  1.  

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

  1.  

Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники

 

 

  1.  

Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа

 

 

  1.  

Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа

 

 

  1.  

Кратні натурального числа. Найменше спільне кратне

 

 

  1.  

Кратні натурального числа. Найменше спільне кратне

 

 

  1.  

Розв’язування вправ на НСД і НСК. Систематизація набутих знань, умінь та навичок.

 

 

  1.  

 

Контрольна робота № 2

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

ІІ. Звичайні дроби 29 год (26 год + 3 год резерву)

Додавання і віднімання звичайних дробів (13 год)

  1.  

Учень/учениця:

розуміє правила: порівняння, додавання, віднімання  звичайних дробів;

формулює основну властивість дробу;

розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання звичайних дробів

Основна властивість дробу

 

 

  1.  

Скорочення дробів

 

 

  1.  

Скорочення дробів. Розв’язування вправ

 

 

  1.  

Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів

 

 

  1.  

Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів

 

 

  1.  

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

  1.  

Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

 

 

  1.  

Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

 

 

  1.  

Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

 

 

  1.  

Розв’язування вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування вправ. Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.

 

 

  1.  

Контрольна робота № 3

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Множення і ділення звичайних дробів (16 год)

  1.  

Учень/учениця:

наводить приклади: скінченних та нескінченних періодичних десяткових дробів; взаємно обернених чисел;

розрізняє: скінченні та нескінченні періодичні десяткові дроби;

читає і записує: нескінченні періодичні дроби;

розуміє правила: множення і ділення звичайних дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом;

розв’язує вправи, що передбачають: множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу; знаходження дробу від числа та числа за його дробом

Множення звичайних дробів

 

 

  1.  

Множення звичайних дробів

 

 

  1.  

Задачі на множення дробів. Знаходження дробу від числа

 

 

34

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

35

Взаємно обернені числа

 

 

36

Ділення дробів

 

 

37

Ділення дробів

 

 

38

Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом

 

 

39

Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом

 

 

40

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

41

Перетворення звичайних дробів у десяткові

 

 

42

Нескінченні періодичні дроби

 

 

43

Десяткове наближення звичайного дробу

 

 

44

Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами

 

 

45

Контрольна робота № 4

 

 

46

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

ІІІ. Відношення і пропорції 30 год (24 год + 6 год резерву)

Відношення і пропорції. Основна властивість пропорції (18 год)

47

Учень/учениця:

наводить приклади пропорційних величин;

розрізняє: пряму та обернену пропорційність

розуміє, що таке: відношення; пряма та обернена пропорційна залежність; масштаб;

формулює: означення пропорції; основну властивість пропорції;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; використання масштабу; знаходження невідомого члена пропорції; запис відсотків у вигляді звичайного і десяткового дробів

розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ

Відношення. Основна властивість відношення

 

 

48

Відношення. Основна властивість відношення

 

 

49

Масштаб

 

 

50

Масштаб

 

 

51

Пропорція. Основна властивість пропорції

 

 

52

Розв’язування вправ на основні властивості відношення і пропорції

 

 

53

Відсоткове відношення двох чисел

 

 

54

Відсоткове відношення двох чисел

 

 

55

Відсоткові розрахунки

 

 

56

Відсоткові розрахунки

 

 

57

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

58

Пряма та обернена пропорційні залежності

 

 

59

Пряма та обернена пропорційні залежності

 

 

60

Поділ числа у даному відношенні. Задачі на пропорційний поділ

 

 

61

Поділ числа у даному відношенні. Задачі на пропорційний поділ

 

 

62

Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.

 

 

63

Контрольна робота № 5  (підсумкова за І семестр)

 

 

64

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

ІІ семестр

Коло. Круг (12 год)

65

Учень/учениця:

розрізняє: коло і круг; види діаграм

розуміє, що таке: коло, круг, круговий сектор; діаграма;

зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор; стовпчасті та кругові діаграми;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження довжини кола і площі круга; аналіз стовпчастих та кругових діаграм;

Коло. Круг. Круговий сектор

 

 

66

Довжина кола. Площа круга

 

 

67

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

68

Циліндр. Конус. Куля

 

 

69

Циліндр. Конус. Куля

 

 

70

Розв’язування вправ

 

 

71

Діаграми

 

 

72

Діаграми

 

 

73

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

74

Розв’язування вправ. Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.

 

 

75

Контрольна робота № 6

 

 

76

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

ІV. Раціональні числа та дії над ними 51 (40 год + 11 год з резерву)

Раціональні числа (8 год)

77

Учень/учениця:

наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих та раціональних чисел;

розуміє, що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; координатна пряма;

будує: координатну пряму;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел;

Додатні та від’ємні числа. Число 0.

 

 

78

Координатна пряма. Цілі числа. Раціональні числа.

 

 

79

Модуль числа.

 

 

80

Модуль числа.

 

 

81

Порівняння раціональних чисел.

 

 

82

Розв’язування вправ.

 

 

83

Контрольна робота № 7

 

 

84

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Додавання і віднімання раціональних чисел ( 10 год)

85

Учень/учениця:

розв’язує вправи, що передбачають: додавання, віднімання  раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа;

Додавання раціональних чисел

 

 

86

Додавання раціональних чисел

 

 

87

Розв’язування вправ

 

 

88

Властивості додавання раціональних чисел

 

 

89

Властивості додавання раціональних чисел

 

 

90

Віднімання раціональних чисел

 

 

91

Віднімання раціональних чисел

 

 

92

Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок

 

 

93

Контрольна робота № 8

 

 

94

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів

 

 

Множення раціональних чисел (11 год)

95

Учень/учениця:

розуміє, що таке: подібні доданки

розв’язує вправи, що передбачають: множення і ділення раціональних чисел;

розкриття дужок, зведення подібних доданків;

 

Множення раціональних чисел

 

 

96

Розв’язування вправ

 

 

97

Переставна і сполучна властивості множення

 

 

98

Розподільна властивість множення

 

 

99

Коефіцієнт. Розкриття дужок. Подібні доданки

 

 

100

Розв’язування вправ

 

 

101

Ділення раціональних чисел

 

 

102

Розв’язування вправ

 

 

103

Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок

 

 

104

Контрольна робота № 9

 

 

105

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Рівняння  (11 год)

106

Учень/учениця:

розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь

 

Рівняння. Основні властивості рівнянь.

 

 

107

Рівняння. Основні властивості рівнянь.

 

 

108

Рівняння. Основні властивості рівнянь.

 

 

109

Розв’язування рівнянь.

 

 

110

Розв’язування рівнянь. Самостійна робота

 

 

111

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

 

 

112

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

 

 

113

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

 

 

114

Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.

 

 

115

Контрольна робота № 10

 

 

116

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Координатна площина (11 год)

117

Учень/учениця:

розуміє, що таке: координатна площина;

будує: координатну площину; перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця; графіки залежностей між величинами по точках;

розв’язує вправи, що передбачають:  знаходження координат точки на координатній площині та побудову точки за її координатами; аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо);

Паралельні і перпендикулярні прямі

 

 

118

Паралельні і перпендикулярні прямі

 

 

119

Координатна площина

 

 

120

Координатна площина

 

 

121

Розв’язування вправ

 

 

122

Приклади графіків залежностей між величинами

 

 

123

Приклади графіків залежностей між величинами

 

 

124

Розв’язування вправ

 

 

125

Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.

 

 

126

Контрольна робота № 11

 

 

127

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

V. Повторення і систематизація навчального матеріалу (13 год)

128

 

Розв’язування вправ на подільність чисел.

 

 

129

Розв’язування вправ і задач зі звичайними дробами.

 

 

130

Розв’язування вправ і задач зі звичайними дробами.

 

 

131

Розв’язування задач на відсотки.

 

 

132

Розв’язування задач на відсотки.

 

 

133

Відношення і пропорції.

 

 

134

Відношення і пропорції.

 

 

135

Дії з раціональними числами.

 

 

136

Дії з раціональними числами.

 

 

137

Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.

 

 

138

Контрольна робота № 12 (підсумкова)

 

 

139

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів.

 

 

140

Підсумкове повторення та оцінювання за рік

 

 


 

docx
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку