Календарно-тематичне планування
з математики
на 2022/2023 н.р.
6 клас
140 годин (4 години на тиждень)
Види контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні |
|
|
Тематичні |
|
|
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Математика: підр. для 6 класу загальноосвіт. навч. закл. / Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. – К.: Видавничий дім “Освіта”, 2014. – 304 с.
6 клас
МАТЕМАТИКА
(140 год, 4 год на тиждень, резерв — 40 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10; розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа; формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10; розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел в межах ста |
Дільники та кратні натурального числа.
Ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10.
Прості та складені числа.
Розкладання чисел на прості множники.
Найбільший спільний дільник.
Найменше спільне кратне
|
Тема 2. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ (26 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: скінченних та нескінченних періодичних десяткових дробів; взаємно обернених чисел; розрізняє: скінченні та нескінченні періодичні десяткові дроби; читає і записує: нескінченні періодичні дроби; розуміє правила: порівняння, додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом; формулює основну властивість дробу; розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу; знаходження дробу від числа та числа за його дробом |
Основна властивість дробу. Скорочення дробу. Найменший спільний знаменник дробів. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів. Арифметичні дії зі звичайними дробами.
Знаходження дробу від числа і числа за його дробом.
Перетворення звичайних дробів у десяткові.
Нескінченні періодичні десяткові дроби. Десяткові наближення звичайного дробу |
Тема 3. ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ (24 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади пропорційних величин; розрізняє: коло і круг; пряму та обернену пропорційність; види діаграм; розуміє, що таке: відношення; пряма та обернена пропорційна залежність; масштаб; коло, круг, круговий сектор; діаграма; формулює: означення пропорції; основну властивість пропорції; зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор; стовпчасті та кругові діаграми; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; використання масштабу; знаходження невідомого члена пропорції; запис відсотків у вигляді звичайного і десяткового дробів; знаходження довжини кола і площі круга; аналіз стовпчастих та кругових діаграм; розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ |
Відношення. Пропорція. Основна властивість пропорції. Пряма та обернена пропорційна залежність. Поділ числа у даному відношенні.
Масштаб.
Відсоткове відношення двох чисел. Відсоткові розрахунки
Коло. Довжина кола. Круг.
Площа круга. Круговий сектор. Стовпчасті та кругові діаграми
|
Тема 4. РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ДІЇ З НИМИ (40 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих та раціональних чисел; розуміє, що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; координатна пряма; координатна площина; подібні доданки; будує: координатну пряму; координатну площину; перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця; графіки залежностей між величинами по точках; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; розкриття дужок, зведення подібних доданків; знаходження координат точки на координатній площині та побудову точки за її координатами; аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо); розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь |
Додатні та від’ємні числа, число нуль. Координатна пряма. Протилежні числа. Модуль числа. Цілі числа. Раціональні числа. Порівняння раціональних чисел. Арифметичні дії з раціональними числами. Властивості додавання і множення раціональних чисел. Розкриття дужок. Подібні доданки та їх зведення. Рівняння. Основні властивості рівнянь. Перпендикулярні й паралельні прямі, їх побудова за допомогою лінійки і косинця. Координатна площина. Приклади графіків залежностей між величинами |
Розв'язує сюжетні задачі на: розрахунок відсоткового відношення різних величин (наприклад, працездатного населення регіону, калорій тощо); прийняття рішень у сфері фінансових операцій, розрахунок власних та родинних фінансів, комунальних платежів; вміння розпоряджатись власними коштами, в простих ситуаціях оцінювати очікувані та реальні витрати тощо |
№ у/п |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
Зміст навчального матеріалу |
Дата проведення |
Примітки |
||||
І семестр |
||||||||
Повторення навчального матеріалу за 5 клас. Вхідне діагностичне оцінювання (5 год.) |
||||||||
1 |
|
Розв’язування задач геометричного змісту |
|
|
||||
2 |
Розв’язування задач на всі дії з дробами |
|
|
|||||
3 |
Розв’язування задач на відсотки |
|
|
|||||
4 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
|||||
5 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
І. Подільність натуральних чисел 12 год (10 год + 2 год резерву) |
||||||||
6 |
Учень/учениця: наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10; розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа; формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10; розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел в межах ста |
Дільники та кратні натуральних чисел. |
|
|
||||
|
Ознаки подільності на 2, 5 і 10 |
|
|
|||||
|
Ознаки подільності на 3 і 9 |
|
|
|||||
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники |
|
|
|||||
|
Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа |
|
|
|||||
|
Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа |
|
|
|||||
|
Кратні натурального числа. Найменше спільне кратне |
|
|
|||||
|
Кратні натурального числа. Найменше спільне кратне |
|
|
|||||
|
Розв’язування вправ на НСД і НСК. Систематизація набутих знань, умінь та навичок. |
|
|
|||||
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
||||
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
ІІ. Звичайні дроби 29 год (26 год + 3 год резерву) |
||||||||
Додавання і віднімання звичайних дробів (13 год) |
||||||||
|
Учень/учениця: розуміє правила: порівняння, додавання, віднімання звичайних дробів; формулює основну властивість дробу; розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання звичайних дробів |
Основна властивість дробу |
|
|
||||
|
Скорочення дробів |
|
|
|||||
|
Скорочення дробів. Розв’язування вправ |
|
|
|||||
|
Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів |
|
|
|||||
|
Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів |
|
|
|||||
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|||||
|
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками |
|
|
|||||
|
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками |
|
|
|||||
|
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками |
|
|
|||||
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|||||
|
Розв’язування вправ. Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок. |
|
|
|||||
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|||||
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
Множення і ділення звичайних дробів (16 год) |
||||||||
|
Учень/учениця: наводить приклади: скінченних та нескінченних періодичних десяткових дробів; взаємно обернених чисел; розрізняє: скінченні та нескінченні періодичні десяткові дроби; читає і записує: нескінченні періодичні дроби; розуміє правила: множення і ділення звичайних дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом; розв’язує вправи, що передбачають: множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу; знаходження дробу від числа та числа за його дробом |
Множення звичайних дробів |
|
|
||||
|
Множення звичайних дробів |
|
|
|||||
|
Задачі на множення дробів. Знаходження дробу від числа |
|
|
|||||
34 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|||||
35 |
Взаємно обернені числа |
|
|
|||||
36 |
Ділення дробів |
|
|
|||||
37 |
Ділення дробів |
|
|
|||||
38 |
Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом |
|
|
|||||
39 |
Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом |
|
|
|||||
40 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|||||
41 |
Перетворення звичайних дробів у десяткові |
|
|
|||||
42 |
Нескінченні періодичні дроби |
|
|
|||||
43 |
Десяткове наближення звичайного дробу |
|
|
|||||
44 |
Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами |
|
|
|||||
45 |
Контрольна робота № 4 |
|
|
|||||
46 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
ІІІ. Відношення і пропорції 30 год (24 год + 6 год резерву) |
||||||||
Відношення і пропорції. Основна властивість пропорції (18 год) |
||||||||
47 |
Учень/учениця: наводить приклади пропорційних величин; розрізняє: пряму та обернену пропорційність розуміє, що таке: відношення; пряма та обернена пропорційна залежність; масштаб; формулює: означення пропорції; основну властивість пропорції; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; використання масштабу; знаходження невідомого члена пропорції; запис відсотків у вигляді звичайного і десяткового дробів розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ |
Відношення. Основна властивість відношення |
|
|
||||
48 |
Відношення. Основна властивість відношення |
|
|
|||||
49 |
Масштаб |
|
|
|||||
50 |
Масштаб |
|
|
|||||
51 |
Пропорція. Основна властивість пропорції |
|
|
|||||
52 |
Розв’язування вправ на основні властивості відношення і пропорції |
|
|
|||||
53 |
Відсоткове відношення двох чисел |
|
|
|||||
54 |
Відсоткове відношення двох чисел |
|
|
|||||
55 |
Відсоткові розрахунки |
|
|
|||||
56 |
Відсоткові розрахунки |
|
|
|||||
57 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|||||
58 |
Пряма та обернена пропорційні залежності |
|
|
|||||
59 |
Пряма та обернена пропорційні залежності |
|
|
|||||
60 |
Поділ числа у даному відношенні. Задачі на пропорційний поділ |
|
|
|||||
61 |
Поділ числа у даному відношенні. Задачі на пропорційний поділ |
|
|
|||||
62 |
Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок. |
|
|
|||||
63 |
Контрольна робота № 5 (підсумкова за І семестр) |
|
|
|||||
64 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
ІІ семестр |
||||||||
Коло. Круг (12 год) |
||||||||
65 |
Учень/учениця: розрізняє: коло і круг; види діаграм розуміє, що таке: коло, круг, круговий сектор; діаграма; зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор; стовпчасті та кругові діаграми; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження довжини кола і площі круга; аналіз стовпчастих та кругових діаграм; |
Коло. Круг. Круговий сектор |
|
|
||||
66 |
Довжина кола. Площа круга |
|
|
|||||
67 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|||||
68 |
Циліндр. Конус. Куля |
|
|
|||||
69 |
Циліндр. Конус. Куля |
|
|
|||||
70 |
Розв’язування вправ |
|
|
|||||
71 |
Діаграми |
|
|
|||||
72 |
Діаграми |
|
|
|||||
73 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|||||
74 |
Розв’язування вправ. Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок. |
|
|
|||||
75 |
Контрольна робота № 6 |
|
|
|||||
76 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
ІV. Раціональні числа та дії над ними 51 (40 год + 11 год з резерву) |
||||||||
Раціональні числа (8 год) |
||||||||
77 |
Учень/учениця: наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих та раціональних чисел; розуміє, що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; координатна пряма; будує: координатну пряму; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; |
Додатні та від’ємні числа. Число 0. |
|
|
||||
78 |
Координатна пряма. Цілі числа. Раціональні числа. |
|
|
|||||
79 |
Модуль числа. |
|
|
|||||
80 |
Модуль числа. |
|
|
|||||
81 |
Порівняння раціональних чисел. |
|
|
|||||
82 |
Розв’язування вправ. |
|
|
|||||
83 |
Контрольна робота № 7 |
|
|
|||||
84 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
Додавання і віднімання раціональних чисел ( 10 год) |
||||||||
85 |
Учень/учениця: розв’язує вправи, що передбачають: додавання, віднімання раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; |
Додавання раціональних чисел |
|
|
||||
86 |
Додавання раціональних чисел |
|
|
|||||
87 |
Розв’язування вправ |
|
|
|||||
88 |
Властивості додавання раціональних чисел |
|
|
|||||
89 |
Властивості додавання раціональних чисел |
|
|
|||||
90 |
Віднімання раціональних чисел |
|
|
|||||
91 |
Віднімання раціональних чисел |
|
|
|||||
92 |
Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок |
|
|
|||||
93 |
Контрольна робота № 8 |
|
|
|||||
94 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів |
|
|
|||||
Множення раціональних чисел (11 год) |
||||||||
95 |
Учень/учениця: розуміє, що таке: подібні доданки розв’язує вправи, що передбачають: множення і ділення раціональних чисел; розкриття дужок, зведення подібних доданків;
|
Множення раціональних чисел |
|
|
||||
96 |
Розв’язування вправ |
|
|
|||||
97 |
Переставна і сполучна властивості множення |
|
|
|||||
98 |
Розподільна властивість множення |
|
|
|||||
99 |
Коефіцієнт. Розкриття дужок. Подібні доданки |
|
|
|||||
100 |
Розв’язування вправ |
|
|
|||||
101 |
Ділення раціональних чисел |
|
|
|||||
102 |
Розв’язування вправ |
|
|
|||||
103 |
Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок |
|
|
|||||
104 |
Контрольна робота № 9 |
|
|
|||||
105 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
Рівняння (11 год) |
||||||||
106 |
Учень/учениця: розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь
|
Рівняння. Основні властивості рівнянь. |
|
|
||||
107 |
Рівняння. Основні властивості рівнянь. |
|
|
|||||
108 |
Рівняння. Основні властивості рівнянь. |
|
|
|||||
109 |
Розв’язування рівнянь. |
|
|
|||||
110 |
Розв’язування рівнянь. Самостійна робота |
|
|
|||||
111 |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
|||||
112 |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
|||||
113 |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
|||||
114 |
Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок. |
|
|
|||||
115 |
Контрольна робота № 10 |
|
|
|||||
116 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
Координатна площина (11 год) |
||||||||
117 |
Учень/учениця: розуміє, що таке: координатна площина; будує: координатну площину; перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця; графіки залежностей між величинами по точках; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження координат точки на координатній площині та побудову точки за її координатами; аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо); |
Паралельні і перпендикулярні прямі |
|
|
||||
118 |
Паралельні і перпендикулярні прямі |
|
|
|||||
119 |
Координатна площина |
|
|
|||||
120 |
Координатна площина |
|
|
|||||
121 |
Розв’язування вправ |
|
|
|||||
122 |
Приклади графіків залежностей між величинами |
|
|
|||||
123 |
Приклади графіків залежностей між величинами |
|
|
|||||
124 |
Розв’язування вправ |
|
|
|||||
125 |
Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок. |
|
|
|||||
126 |
Контрольна робота № 11 |
|
|
|||||
127 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
V. Повторення і систематизація навчального матеріалу (13 год) |
||||||||
128 |
|
Розв’язування вправ на подільність чисел. |
|
|
||||
129 |
Розв’язування вправ і задач зі звичайними дробами. |
|
|
|||||
130 |
Розв’язування вправ і задач зі звичайними дробами. |
|
|
|||||
131 |
Розв’язування задач на відсотки. |
|
|
|||||
132 |
Розв’язування задач на відсотки. |
|
|
|||||
133 |
Відношення і пропорції. |
|
|
|||||
134 |
Відношення і пропорції. |
|
|
|||||
135 |
Дії з раціональними числами. |
|
|
|||||
136 |
Дії з раціональними числами. |
|
|
|||||
137 |
Узагальнення та систематизація набутих знань, умінь та навичок. |
|
|
|||||
138 |
Контрольна робота № 12 (підсумкова) |
|
|
|||||
139 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ, які містять типові помилки. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
|||||
140 |
Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
|
|
|||||