Календарно-тематичне планування з Математики за типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класу з порушеннями інтелектуального розвитку
(І семестр)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Зміст програмового матеріалу |
Очікуванні результати навчання |
Примітки |
Нумерація в межах 100 (повторення) |
|||||
1 |
|
Утворення та запис круглих десятків. |
Усне опитування,робота на карточках «Кріжки-намистинки» |
знає нумерацію чисел в межах 100; |
|
2 |
|
Пряма та зворотна лічба десятками. |
Вправа «Потяг» |
- знає нумерацію чисел в межах 100; |
|
3 |
|
Місце числа в числовому ряді. |
Вправи на пальцях рук |
рахує шляхом прилічування та відліку по одиниці й рівними числовими групами в межах 100 у прямому і зворотному порядку; |
|
4 |
|
Додавання і віднімання в межах 100 без переходу через розряд. |
Розв’язування прикладів за допомогою абака |
додає та віднімає в межах 100 без переходу через розряд; |
|
5 |
|
Додавання і віднімання в межах 100 без переходу через розряд. |
Розв’язування прикладів за допомогою абака |
додає та віднімає в межах 100 без переходу через розряд; |
|
6 |
|
Приклади на 2 дії. |
Задачі на знаходження третього доданка за сумою і двома відомими доданками. |
додає та віднімає в межах 100 без переходу через розряд; |
|
7 |
|
Приклади на 2 дії. |
Задачі на знаходження третього доданка за сумою і двома відомими доданками. |
додає та віднімає в межах 100 без переходу через розряд; |
|
8 |
|
Пряма і зворотна лічба десятками в межах 100. |
Гра «Ланцюжок».Задача «Жива задача» |
відкладає будь-які числа в межах 100 з використанням лічильного матеріалу; |
|
9 |
|
1, 10 - лічильні одиниці. Число і цифра. Кількість цифр і чисел. |
Завдання на карточках |
знає місце числа в числовому ряді; |
|
10 |
|
1, 10 - лічильні одиниці. Число і цифра. Кількість цифр і чисел. |
Завдання на карточках |
знає місце числа в числовому ряді; |
|
11 |
|
Одно-, дво-, і трицифрові числа. |
Завдання на карточках |
знає місце числа в числовому ряді; |
|
12 |
|
Одно-, дво-, і трицифрові числа. |
Завдання на карточках |
знає місце числа в числовому ряді; |
|
Додавання і віднімання в межах 100 з переходом через розряд |
|||||
13 |
|
Додавання та віднімання дво- та одноцифрового чисел |
Усне опитування. Усна лічба. Завдання «Зіставте суми» |
за інструкцією та допомогою вчителя розв ’язує приклади на додавання та віднімання в межах 100 з переходом через розряд; |
|
14 |
|
Додавання та віднімання дво- та одноцифрового чисел |
Усне опитування.Вправа «Намистинка» |
за інструкцією та допомогою вчителя розв ’язує приклади на додавання та віднімання в межах 100 з переходом через розряд; |
|
15 |
|
Додавання та віднімання дво- та одноцифрового чисел |
Усне опитування. Усна лічба. Завдання Виконання з коментованим письмом. |
за інструкцією та допомогою вчителя розв ’язує приклади на додавання та віднімання в межах 100 з переходом через розряд; |
|
Множення по 2 та ділення на 2 |
|||||
16 |
|
Парні та непарні числа. |
Вправа «Парні та непарні числа» |
розрізняє парні та непарні числа; |
|
17 |
|
Лічба двійками. Множення як знаходження суми однакових доданків. |
«Математичний рядок» Продовж ряд чисел |
за інструкцією та допомогою вчителя розв ’язує приклади на додавання та віднімання в межах 100 з переходом через розряд; |
|
18 |
|
Множення як знаходження суми однакових доданків. |
Задача за малюнком Гра «Хто швидше» |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
19 |
|
Знак множення. Множення 2 на 2 |
Таблиця множена 2 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
20 |
|
Знак множення. Множення 2 на 2 |
Таблиця множена 2 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
21 |
|
Знак множення. Множення 2 на 3 |
Таблиця множена 2 на 3 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
22 |
|
Знак множення. Множення 2 на 3 |
Таблиця множена 2 на 3 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
23 |
|
Знак множення. Множення 2 на 4 |
Таблиця множена 2 на 4 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
24 |
|
Знак множення. Множення 2 на 4 |
Таблиця множена 2 на 4 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
25 |
|
Знак множення. Множення 2 на 5 |
Таблиця множена 2 на 5 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
26 |
|
Знак множення. Множення 2 на 5 |
Таблиця множена 2 на 5 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
27 |
|
Знак множення. Множення 2 на 6 |
Таблиця множена 2 на 6 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
28 |
|
Знак множення. Множення 2 на 6 |
Таблиця множена 2 на 6 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
29 |
|
Знак множення. Множення 2 на 7 |
Таблиця множена 2 на 7 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
30 |
|
Знак множення. Множення 2 на 7 |
Таблиця множена 2 на 7 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
31 |
|
Знак множення. Множення 2 на 8 |
Таблиця множена 2 на 8 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
32 |
|
Знак множення. Множення 2 на 8 |
Таблиця множена 2 на 8 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
33 |
|
Знак множення. Множення 2 на 9 |
Таблиця множена 2 на 9 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
34 |
|
Знак множення. Множення 2 на 9 |
Таблиця множена 2 на 9 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
35 |
|
Знак множення. Множення 2 на 10,1 |
Таблиця множена 2 на 10,1 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
36 |
|
Знак множення. Множення 2 на 10,1 |
Таблиця множена 2 на 10,1 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею множення по 2 |
|
37 |
|
Поняття «ділення на рівні частини». |
|
|
|
38 |
|
Знак ділення. Ділення 2 на 2. |
Таблиця ділення 2 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
39 |
|
Знак ділення. Ділення 2 на 2. |
Таблиця ділення 2 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з)таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
40 |
|
Знак ділення. Ділення 4 на 2 |
Таблиця ділення 4 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
41 |
|
Знак ділення. Ділення 4 на 2 |
Таблиця ділення 4 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
42 |
|
Знак ділення. Ділення 6 на 2 |
Таблиця ділення 6 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
43 |
|
Знак ділення. Ділення 6 на 2 |
Таблиця ділення 6 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
44 |
|
Знак ділення. Ділення 8 на 2 |
Таблиця ділення 8 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
45 |
|
Знак ділення. Ділення 8 на 2 |
Таблиця ділення 8 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
46 |
|
Знак ділення. Ділення 10 на 2 |
Таблиця ділення 10 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
47 |
|
Знак ділення. Ділення 10 на 2 |
Таблиця ділення 10 на 2 |
намагається під контролем вчителя користуватися (ознайомлений з) таблицею ділення на 2 (на друкованій основі); |
|
Вивчення математики детермінує розвиток та корекцію мислення й мовлення учнів зпорушеннями інтелектуального розвитку, що своєю чергою сприяє значному успішному просуванню більшої частини учнів на шляху освоєння ними елементів математичного мислення.
Тому вирішуються завдання:
- формування у здобувачів освіти доступних та відповідних кількісних, просторових й часових уявлень, що сприятимуть в подальшому успішному включенню учнів до соціальної взаємодії та трудової діяльності;
- використання процесу навчання математики для підвищення рівня загального розвитку та корекції порушень пізнавальної діяльності, особистісних якостей учнів;
- виховання в учнів цілеспрямованості, працьовитості, самостійності, терплячості, навичок контролю й самоконтролю, охайності та завершеності дії поставленого завдання, вміння планувати роботу та доводити справу до кінця.
Життєва компетентність:
Учень/учениця:
- розуміє соціальне оточення та своє місце в ньому (соціальну роль: учня, однокласника, друга); співпрацює з вчителем та однолітками у різних соціальних ситуаціях математичного змісту; звертається за допомогою доступними способами;
- намагається самостійно організовувати власне робоче місце та виконувати посильні навчальні завдання; виконує арифметичні дії додавання та віднімання в межах 100 на наочній, предметній та друкованій основі; може користуватися обчислювальними прийомами; намагається користуватися математичною термінологією;
- з допомогою вчителя розв’язує прості арифметичні задачі; намагається самостійно використовувати необхідні навчальні засоби (підручник, найпростіше математичне приладдя);
- намагається спостерігати, працювати з інформацією математичного змісту (описувати зображення, переказувати текст задачі, здійснювати усне