ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ

Про матеріал
ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ . Ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

     Міркуємо – швидко!

     Відповідаємо – правильно!

     Лічимо – точно!

     Пишемо – гарно!

 

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

 Усно. Робота в парах

— Додайте відповіді в порядку спадання — і ви дізнаєтеся, як у Стародавньому Римі називали богиню краси (Грація).

Я     140+60-280:7*5

Г     90*3+20-140:5

А     (400-25*3*2):20

І      (17+7*9+5*8):40

Р     130*2-360:30

Ц     (270-240:4*3):9

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Математичний диктант

• Записати в секундах: 2 хв; 4 хв 12 с.

• Знайти, скільки годин складає 1/2 доби; 1/4 доби.

• Ділене виражено різницею чисел 48 і 27, дільник 3, записати частку.

• Перший доданок 74, другий — частка чисел 35 і 5. Чому дорівнює сума?

• Невідоме число зменшили в 4 рази та отримали 24. Запишіть невідоме число.

• Лісники заготовили на зиму півтонни жолудів. Скільки це кілограмів?

• Чому дорівнює периметр рівностороннього трикутника, якщо його сторона дорівнює 15 см?

Відповіді: 120 с; 252 с; 12 год; 6 год; 7; 81; 96; 500 кг; 45 см.

IV. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні ми навчимося письмово додавати та віднімати багатоцифрові числа. Розвиватимемо вміння розв’язувати задачі.

 

V.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів (запис на дошці)

Повторення алгоритмів письмового додавання і віднімання на основі розв’язування прикладів завдання.

Висновок: при письмовому додаванні та відніманні трицифрових чисел одиниці записуємо під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Додавати та віднімати починаємо з одиниць

2.Завдання (біля дошки) з поясненням

 

+ 45375         – 5478 

     8406            2349

   53781            3129. 

 Пояснення. Записуємо одиниці під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями, тисячі під тисячами. Додавати починаємо з одиниць. До 5 од. додати 6 од., буде 11 од.— це 1 дес. та 1 од. Одну одиницю записуємо, а десяток запам’ятовуємо і т. д.    

    Аналогічна робота проводиться над прикладами на віднімання.

   Учні роблять висновок: письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконують так само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.

        

2. Первинне закріплення

Первинне закріплення № 444 с. 166

8036 – 6210

12058 + 68073

315219 + 9785

90004 – 7368

49372 + 256639

1000000 – 416307

вправа 444 частина 1 гдз 4 клас математика Гісь Філяк 2021             https://vshkole.com.ua/images/gdz/4-klas-2021/matematyka/gis-filyak/chastyna-1/444-2.jpg           https://vshkole.com.ua/images/gdz/4-klas-2021/matematyka/gis-filyak/chastyna-1/444-3.jpghttps://vshkole.com.ua/images/gdz/4-klas-2021/matematyka/gis-filyak/chastyna-1/444-4.jpg   https://vshkole.com.ua/images/gdz/4-klas-2021/matematyka/gis-filyak/chastyna-1/444-5.jpg          https://vshkole.com.ua/images/gdz/4-klas-2021/matematyka/gis-filyak/chastyna-1/444-6.jpg

 

VІ.Фізкультхвилинка (музична)

 

Ви втомились?

Саме час – дружно відпочити,

І знайому фізкультхвилинку

В гості запросити.

 

VІІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

 

1. Робота над задачами  Завдання№447, с.167

— Ознайомтеся зі змістом задачі, повторіть її за скороченим записом. Складіть план розв’язання задачі на основі її аналізу від питання до даних.

 

 

 

Умова:

Найменша відстань від Землі до Місяця становить 356410 км. Космічний корабель подолав десяту частину цієї відстані. Скільки кілометрів йому залишилося подолати?

 вправа 447 частина 1 гдз 4 клас математика Гісь Філяк 2021

Розв'язання:

1) 356410 : 10 = 35641 (км) – подолав
2)https://vshkole.com.ua/images/gdz/4-klas-2021/matematyka/gis-filyak/chastyna-1/447-2.jpg(км)

Відповідь: залишилося подолати 320769 км

 

 2. Робота з іменованими числами. Виконай обчислення у стовпчик  № 449 с.168

 

вправа 449 частина 1 гдз 4 клас математика Гісь Філяк 2021

 

 

 

VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  Завдання с.169 № 452.

 IХ. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що дізналися про додавання і віднімання багатоцифрових чисел?

— Що здалося складним?

— Над чим ще слід попрацювати?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
5489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку