Календарне планування з образотворчого мистецтва для 2 класу

Про матеріал

Диний матеріал містить календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 2 класу ( 34 години, 1 година на тиждень) за підручником Трач С. К., Резніченко М. І. за новою програмою.

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

 

Образотворче мистецтво 2 клас

( автори Трач С. К., Резніченко М. І.).

 

 

 

Тема уроку

 

Дата

 

Мова графіки та живопису

 

1.

Вступ. Пропедевтичне ознайомлення з видами образотворчого мистецтва, головними засобами виразності в них. Виконання композиції «Сонячний день» (матеріали за вибором).

 

2.

Початкові уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва; основні графічні матеріали та інструменти. Виконання композиції шляхом домальовування висохлого силуету «Хитра пляма» (туш, паличка, кулькова ручка, фломастер).

 

3.

Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. Елементарні графічні способи передавання форми та характеру поверхні зображувальних предметів. Виконання композиції «Хто у що вдягнений?» (туш, паличка, кулькова ручка, фломастер).

 

4.

Силуетно-площинне зображення квітів, дерев. Ознайомлення з технікою “гратографія”.

Виконання композиції в техніці «гратографія» «Столітній дуб» (свічка, мильний розчин, зубочистка, гуаш).

 

5.

Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художників-живописців. Техніка «монотипія». Виконання композиції «Золота осінь» (мило, глянцевий папір, гуаш).

 

6.

Колір – головний засіб виразності живопису. Передача багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. Виконання композиції «Щедрий урожай» (гуаш).

 

7.

Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції «Схід сонця у пустелі» (гуаш або акварельні фарби).

 

8.

“Хроматичні” та “ахроматичні” кольори (ознайомлення). Збагачення палітри колірних відтінків. Виконання композиції «Котик мій сіренький», використовуючи ахроматичні кольори (гуаш).

 

 

Мова скульптури, архітектури й декоративно прикладного мистецтва

 

9.

Елементарні поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки; матеріали для роботи художників-скульпторів. Ліплення персонажів пісні «Ходить гарбуз по городу» (пластилін).

 

10.

Поняття про обєм та фактуру як засоби виразності скульптури. Ліплення лісових звірів (пластилін).

 

11.

Рельєф. Передавання фактури поверхні в рельєфі. Ліплення рельєфної композиції «На дні морському» (пластилін).

 

12.

Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Основні елементи архітектурних споруд. Виконання композиції «Казкові будиночки» (гуаш або акварельні фарби).

 

13.

Силуетне зображення будівель. Спроби передавання просторового явища загороджування у зображенні архітектурних об’єктів. Виконання колективної аплікації «Чарівні куполи» (кольоровий папір).

 

14.

Початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності (спрощені форми, колір, орнамент). Виконання композиції «Диво-звір» (гуаш).

 

15.

Розширення уявленнь про симетричну форму та роль осі симетрії в її зображенні. Поєднання силуетної форми та декору. Виконання витинанки «Янголятко» (білий та кольоровий папір).

 

16.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за семестр.

 

 

Композиційні прийоми у графіці та живописі

 

17.

Роль композиції (вибір формату, розміру зображення) у створенні художнього твору. Виконання ілюстрації до казки І. Франка «Заєць та їжак» (гуаш).

 

18.

Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові частини. Виконання композиції «Улюблений казковий герой» (гуаш або акварельні фарби).

 

19.

Поняття  врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом  розташування на площині великих та малих елементів. Виконання композиції «Зимові розваги» (гуаш, кольоровий папір).

 

20.

Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. Виконання композиції «Смачні фрукти» (гуаш або акварельні фарби).

 

21.

Статична та динамічна композиції Елементарне передавання динамічного стану об’єктів (вітер). Виконання композиції в техніці «гратографія» «Хуртовина» (свічка, мильний розчин, зубочистка, гуаш).

 

22.

Способи передавання глибини простору, за принципом “ближче – нижче”, “ближче – більше”, “далі – вище”, “далі – менше”. Виконання композиції «Гарна хата» (гуаш або акварельні фарби).

 

23.

Симетрія як найпростіший  композиційний засіб організації площини. Досягнення рівноваги в асиметричній композиції. Виконання витинанки «Святковий букет» (білий та кольоровий папір).

 

24.

Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. Виконання композиції «Танок метеликів» (гуаш або акварельні фарби).

 

25.

Метод загороджування як відтворення глибини простору. Колір в пейзажній композиції. Виконання композиції «Перші проліски» (акварельні фарби).

 

 

Композиційні прийоми в скульптурі та декоративно-прикладному мистецтві

 

26.

Розширення понять про будову тіла тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовні нього вигляду тварин та людини під час ліплення. Ліплення тварин «У зоопарку» (пластилін).

 

27.

Формування навичок створення статичного чи динамічного образу у скульптурі (круглій або рельєфі). Ліплення героїв казки «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно» (пластилін).

 

28.

Спрощення форми в декоративній композиції (рослини, птахи). Створення декоративних образів в об’ємі. Виконання композиції «Паперові диво-квіти» (білий та кольоровий папір).

 

29.

Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. Ліплення іграшок «Дивовижні коники і баранці» (пластилін).

 

30.

Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, особливості писанок різних регіонів України. Виконання композиції «Великодні писанки» (білий та кольоровий папір).

 

31.

Використання спрощення та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту. Створення орнаменту для сорочки чи рушника (гуаш або акварельні фарби).

 

32.

Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. Виконання композиції «Півень серед квітів» (гуаш або акварельні фарби).

 

33.

Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням тощо. Виконання колективної композиції “Панно з квітами” (білий та кольоровий папір).

 

34.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

 

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
21 липня 2018
Переглядів
6306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку