Диний матеріал містить календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 2 класу ( 34 години, 1 година на тиждень) за підручником Трач С. К., Резніченко М. І. за новою програмою.
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
Образотворче мистецтво 2 клас
( автори Трач С. К., Резніченко М. І.).
№ |
Тема уроку |
Дата |
Мова графіки та живопису
|
||
1. |
Вступ. Пропедевтичне ознайомлення з видами образотворчого мистецтва, головними засобами виразності в них. Виконання композиції «Сонячний день» (матеріали за вибором). |
|
2. |
Початкові уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва; основні графічні матеріали та інструменти. Виконання композиції шляхом домальовування висохлого силуету «Хитра пляма» (туш, паличка, кулькова ручка, фломастер). |
|
3. |
Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. Елементарні графічні способи передавання форми та характеру поверхні зображувальних предметів. Виконання композиції «Хто у що вдягнений?» (туш, паличка, кулькова ручка, фломастер). |
|
4. |
Силуетно-площинне зображення квітів, дерев. Ознайомлення з технікою “гратографія”. Виконання композиції в техніці «гратографія» «Столітній дуб» (свічка, мильний розчин, зубочистка, гуаш). |
|
5. |
Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художників-живописців. Техніка «монотипія». Виконання композиції «Золота осінь» (мило, глянцевий папір, гуаш). |
|
6. |
Колір – головний засіб виразності живопису. Передача багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. Виконання композиції «Щедрий урожай» (гуаш). |
|
7. |
Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції «Схід сонця у пустелі» (гуаш або акварельні фарби). |
|
8. |
“Хроматичні” та “ахроматичні” кольори (ознайомлення). Збагачення палітри колірних відтінків. Виконання композиції «Котик мій сіренький», використовуючи ахроматичні кольори (гуаш). |
|
Мова скульптури, архітектури й декоративно прикладного мистецтва
|
||
9. |
Елементарні поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки; матеріали для роботи художників-скульпторів. Ліплення персонажів пісні «Ходить гарбуз по городу» (пластилін). |
|
10. |
Поняття про об’єм та фактуру як засоби виразності скульптури. Ліплення лісових звірів (пластилін). |
|
11. |
Рельєф. Передавання фактури поверхні в рельєфі. Ліплення рельєфної композиції «На дні морському» (пластилін). |
|
12. |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Основні елементи архітектурних споруд. Виконання композиції «Казкові будиночки» (гуаш або акварельні фарби). |
|
13. |
Силуетне зображення будівель. Спроби передавання просторового явища загороджування у зображенні архітектурних об’єктів. Виконання колективної аплікації «Чарівні куполи» (кольоровий папір). |
|
14. |
Початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності (спрощені форми, колір, орнамент). Виконання композиції «Диво-звір» (гуаш). |
|
15. |
Розширення уявленнь про симетричну форму та роль осі симетрії в її зображенні. Поєднання силуетної форми та декору. Виконання витинанки «Янголятко» (білий та кольоровий папір). |
|
16. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за семестр. |
|
Композиційні прийоми у графіці та живописі
|
||
17. |
Роль композиції (вибір формату, розміру зображення) у створенні художнього твору. Виконання ілюстрації до казки І. Франка «Заєць та їжак» (гуаш). |
|
18. |
Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові частини. Виконання композиції «Улюблений казковий герой» (гуаш або акварельні фарби). |
|
19. |
Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування на площині великих та малих елементів. Виконання композиції «Зимові розваги» (гуаш, кольоровий папір). |
|
20. |
Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. Виконання композиції «Смачні фрукти» (гуаш або акварельні фарби). |
|
21. |
Статична та динамічна композиції Елементарне передавання динамічного стану об’єктів (вітер). Виконання композиції в техніці «гратографія» «Хуртовина» (свічка, мильний розчин, зубочистка, гуаш). |
|
22. |
Способи передавання глибини простору, за принципом “ближче – нижче”, “ближче – більше”, “далі – вище”, “далі – менше”. Виконання композиції «Гарна хата» (гуаш або акварельні фарби). |
|
23. |
Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. Досягнення рівноваги в асиметричній композиції. Виконання витинанки «Святковий букет» (білий та кольоровий папір). |
|
24. |
Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. Виконання композиції «Танок метеликів» (гуаш або акварельні фарби). |
|
25. |
Метод загороджування як відтворення глибини простору. Колір в пейзажній композиції. Виконання композиції «Перші проліски» (акварельні фарби). |
|
Композиційні прийоми в скульптурі та декоративно-прикладному мистецтві
|
||
26. |
Розширення понять про будову тіла тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовні нього вигляду тварин та людини під час ліплення. Ліплення тварин «У зоопарку» (пластилін). |
|
27. |
Формування навичок створення статичного чи динамічного образу у скульптурі (круглій або рельєфі). Ліплення героїв казки «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно» (пластилін). |
|
28. |
Спрощення форми в декоративній композиції (рослини, птахи). Створення декоративних образів в об’ємі. Виконання композиції «Паперові диво-квіти» (білий та кольоровий папір). |
|
29. |
Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. Ліплення іграшок «Дивовижні коники і баранці» (пластилін). |
|
30. |
Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, особливості писанок різних регіонів України. Виконання композиції «Великодні писанки» (білий та кольоровий папір). |
|
31. |
Використання спрощення та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту. Створення орнаменту для сорочки чи рушника (гуаш або акварельні фарби). |
|
32. |
Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. Виконання композиції «Півень серед квітів» (гуаш або акварельні фарби). |
|
33. |
Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням тощо. Виконання колективної композиції “Панно з квітами” (білий та кольоровий папір). |
|
34. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|