Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого провести бесіду про мистецтво графіки, вдосконалювати навички роботи графічними матеріалами, познайомити учнів з виражальними можливостями плями, формувати вміння оперувати відомими образами під час створення нових, розвивати образне мислення, фантазію, уяву, виховувати естетичні смаки.
Урок 2
Тема. Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні графічні матеріали та інструменти. Виконання композиції шляхом домальовування висохлого силуету «Хитра пляма» (туш, паличка, кулькова ручка, фломастер).
Мета. Провести бесіду про мистецтво графіки, вдосконалювати навички роботи графічними матеріалами, познайомити учнів з виражальними можливостями плями, формувати вміння оперувати відомими образами під час створення нових, розвивати образне мислення, фантазію, уяву, виховувати естетичні смаки.
Обладнання.. Демонстраційний матеріал, дитячі малюнки, казковий герой, фарби, різні графічні матеріали.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
- Подивіться, хто завітав до нас на урок. Та це ж Плямка– майстриня все бруднити, щоб були тільки темні плями.
IІ. Повідомлення теми і мети уроку.
–А ми з вами сьогодні на уроці доведемо, що з плями теж можна щось намалювати, варто лише трохи пофантазувати. А також більше дізнаємось про роботу художника – графіка.
ІІІ. Робота над темою уроку.
1. Повідомлення вчителя
Слово «графіка» прийшло до нас із грецької мови, воно означає «пишу». У широкому розумінні графіка — це письмо і креслення, усілякі відбитки і будь-які малюнки. Графіка як вид образотворчого мистецтва — це зображення предметів лініями, крапками, штрихами, плямами. Графіка містить і художні зображення, що створені друкарськими машинами (гравюра, літографія, монотипія та ін.) і засновані на мистецтві малювання. Види образотворчого мистецтва — «діти» одного «батька» — малюнка. Не кожен художник уміє створювати скульптури, і не кожен скульптор може написати картину. Але ані той, ані інший не зможуть досягти успіху, не володіючи мистецтвом малювання. У графічному малюнку художник може обмежитися тільки лінійними контурами, може заповнити їх усередині й отримати силует, може за допомогою ліній створити ілюзію об'єму, а може доповнити малюнок кольором. Отже, графіка — це будь-який малюнок: етюд, ескіз, замальовка для майбутньої картини, гравюри та візерунки, малюнки літер і багато чого іншого. Величезне значення має також колір фону, на якому малюється чи друкується графічне зображення. Графіка і живопис дуже схожі, навіть кольорів у графічному малюнку, який виконано пастеллю або кольоровими олівцями, може бути анітрохи не менше, ніж на живописному полотні.
2. Перегляд демонстраційного матерілу.
Німецький майстер XVст А. А. Іванов. Храм Вести.
Св. Доротея
3. Робота з підручником ( с.11 – 12)
4. Тренувальні вправи ( за підручником с. 13 – 14)
Фізкультхвилинка
Раз – підняли руки вгору.
Два – нагнулися додолу.
Не згинайте діти ноги,
Як торкнетеся підлоги.
Три, чотири – прямо стати.
Час за парти вам сідати.
5. Поетапне виконання роботи вчителем.
- А тепер повернемось до нашої Плямки, яка вже трохи засумувала. Як же створити з неї незвичайний малюнок? Потрібно набрати на пензлик рідкої фарби і капнути на чистий аркуш паперу. Тепер можна подмухати на вологу пляму – утвориться якесь зображення. Домалюємо деталі, яких не вистачає, і робота готова.
7. Перегляд демонстраційного матеріалу.
8.Самостійна практична діяльність учнів.
- Діти, а тепер ви все самостійно будете малювати. Для цього зволожте папір і поставте пляму. Коли пляма висохне, придивіться, на що або кого вона схожа. Спробуйте побачити якусь картинку, вигадати казку. Тепер лишається тільки додати деякі деталі ручкою, фломастером чи пензликом.
ІV. Підсумок уроку.
1.Перегляд і виправлення помилок у дитячих малюнках.
2. Демонстрування дитячих робіт.
- Діти покажіть Плямці, що у вас вийшло.
V. Прибирання робочого місця.