Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого закріплювати знання учнів про графіку, ознайомити з виразними можливостями лінії, штриха, крапки; вчити передавати графічними засобами форму та особливості забарвлення об'єктів; вдосконалювати навички роботи графічними матеріалами, розвивати образне мислення, уяву, фантазію; виховувати почуття любові до природи.
Урок 3
Тема Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. Виконання композиції « Хто у що вдягнений?» ( туш, паличка або кулькова ручка, фломастер).
Мета. Закріплювати знання учнів про графіку, ознайомити з виразними можливостями лінії, штриха, крапки; вчити передавати графічними засобами форму та особливості забарвлення об’єктів; вдосконалювати навички роботи графічними матеріалами, розвивати образне мислення, уяву, фантазію; виховувати почуття любові до природи.
Обладнання. Чорна туш, паличка або кулькова ручка, фломастер, демонстраційний матеріал.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомитися з графікою і довідаємося про те, за допомогою яких засобів художник-графік правдиво зображує предмети.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Діти, на попередньому уроці ви ознайомились з графічними творами , з тим, як працюють художники-графіки.
- Що таке графіка? (Графіка – це мистецтво, де зображення створюється за допомогою ліній, штрихів, плям, крапок).
- Якими матеріалами виконують свої роботи художники-графіки? ( Вони використовують у своїй роботі олівці, вугіль, палички, крейду, фломастери. Також вони працюють тушшю, чорнилом).
IV. Робота над темою уроку.
1. Сприймання творів мистецтва.
- Діти, розгляньте твори графіки у підручнику на ст. 16 – 17. Яку особливість ви помітили?
2. Пояснення вчителя.
- Твори графіки переважно чорно-білі. Для зображення предметів художники використали лінію, пляму, штрих, крапку. Плями та крапки бувають великі, малі, дрібненькі, а штрихи й лінії – товсті й тонкі, більше або менше загнуті. Ці засоби виразності можуть по різному поєднуватись між собою.
- Проте засобом виразності графіки може бути і колір паперу, на якому малюють графічне зображення. А якщо графічний малюнок виконати кольоровими олівцями чи пастеллю, то кольрів на ньому буде не менше, ніж на живописній картині.
3. Перегляд демонстраційного матеріалу, дитячих малюнків.
Фізкультхвилинка
Вийшло з хати кенгуру,
Потягнулося від сну.
Жабка скаче по землі,
Баранці бредуть в траві.
Вмили лапки ведмежата,
Слони взули чоботята,
А веселі ведмежата
Стали квіточки збирати.
4. Поетапне виконання малюнка вчителем.
5. Практична діяльність учнів.
- Спробуйте передати графічними засобами риб’ячу луску, пташине пір’я, овечу вовну, лев’ячу гриву.
V. Підсумок уроку.
1. Бесіда.
- Що вам найбільше сподобалось на уроці?
- Яким засобами користуються художники-графіки?
2. Перегляд і виправлення помилок у дитячих малюнках.
3. Демонстрування дитячих робіт.
VІ. Прибирання робочого місця.