Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого провести загальне ознайомлення дітей з видами образотворчого мистецтва; розказати про різноманітні сфери діяльності художника: створення картин, скульптур, архітектурних споруд, творів декоративно-прикладного мистецтва.
Урок 1
Тема. Вступ. Мистецтво в нашому житті. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Пропедевтичне ознайомлення з видами образотворчих мистецтв, засобами виразності в них. Виконання композиції « Сонячний день»
Мета. Провести загальне ознайомлення дітей з видами образотворчого мистецтва; розказати про різноманітні сфери діяльності художника: створення картин, скульптур, архітектурних споруд, творів декоративно-прикладного мистецтва; розвивати спостережливість, творчу уяву, естетичні почуття, удосконалювати зорову пам’ять, естетичні почуття, виховувати інтерес і любов до мистецтва
Обладнання. Предмети побуту, ілюстрації, репродукції картин, слайди, матеріали та інструменти.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Стали, діти, підтягнулись,
Один одному всміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти,
Сіли всі рівненько, будем працювати.
ІІ. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва .
ІІІ . Повідомлення теми і мети уроку.
–Сьогодні на уроці ми переконаємося в тому, що мистецтво супроводжує нас усюди, воно міцно ввійшло в наше життя. Без нього людина не зможе прожити ні у великому місті, ні в маленькому селі.
ІV. Робота над темою уроку.
1. Розповідь вчителя з переглядом демонстраційного матеріалу
Будь-яке місце, де живе людина, мусить бути зручним. У ньому
має бути все: будинки, у яких можна жити, будівлі, де можна працювати чи навчатися. Потрібні й місця, де можна гарно відпочити й провести дозвілля. Але, окрім цього, населений пункт має бути ще й гарним.
Міста, як і ми з вами, не схожі одне на одне, у кожного є своє
«обличчя». Найголовнішим елементом міста є його будинки. Саме вони надають містам неповторного образу. Усі будинки й різні споруди називаються архітектурою. Але будинки не виникають самі по собі, їх спочатку придумують архітектори, і лише потім за кресленнями будівельники починають їх зводити. Архітектори формують уявлення про все: призначення будинку, його міцність і красу. Архітектуру з давніх часів вважають мистецтвом. Вона
досить незвичайна, адже належить до об’ємних видів мистецтва. Краса її — у поєднанні об’ємних форм за певними законами.
Але об’ємне рішення має ще один вид образотворчого мистецтва — скульптура. Скульптурні споруди ми можемо побачити на вулицях міста, площах, у парках і скверах, ними прикрашені фонтани й будинки.
Давайте спробуємо ввійти в яку-небудь будівлю, призначену для великої кількості людей. Це може бути театр, цирк, Палац спорту, вокзал тощо. Стіни такого будинку прикрашені мальовничими творами— фресками,
підлога — різнобарвною мозаїкою, віконні прорізи — кольоровими вітражами.
У невеликих будинках чудовою прикрасою є картина, виконана фарбами або графічними матеріалами, оформлена в раму. Такі твори належать, перша - до живопису, де основним є колір, і, друга — до графіки з її виразними засобами: плямою, лінією, світлом, тінню.
А скільки гарних предметів у нас вдома: килими, світильники, вази для квітів, посуд, меблі, прикраси тощо! Ці предмети не тільки необхідні в нашому домі, вони гарні за формою, кольором, візерунками. Скільки своєї праці доклали майстрині, щоб наш одяг або рушник вигравав розшитими мережками, художники, щоб розписати квітами посуд, ткачі, щоб виткати вигадливі орнаменти на килимах. І все це — декоративно-ужиткове мистецтво.
2.Робота з підручником ( с. 5 -8)
Фізкультхвилинка
“Раз” – підняти руку вгору,
“Два” – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти ноги,
як торкаєтесь підлоги.
Будем знову починати.
Будем гарно працювати.
3. Практична діяльність учнів.
- А зараз уявіть себе художниками і спробуйте створити композицію на тему « Сонячний день».Тобто, кожен з вас зможе намалювати те, що йому запам’яталося влітку: ліс, поле, бабусине село, квіти, трави, веселку тощо.
- Попередній малюнок - ескіз - виконуйте простим олівцем, а завершуйте в кольорі – кольоровими олівцями або фломастерами..
V. Підсумок уроку.
1.Перегляд і виправлення помилок у дитячих малюнках.
2. Демонстрування дитячих робіт.
VІ. Прибирання робочого місця.