ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, 7 клас
Орієнтовне поурочне планування (35 годин. І семестр – 15 годин, ІІ семестр – 19 годин, 1 година на тиждень).
План складено за програмою:
«Основи здоров’я 6 – 9 класи» навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Складено до підручника: Основи здоров’я:підручник для 7 кл. закл. загальної середньої освіти/ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон»», 2020. – 192 с. 2-ге видання, перероблене.
№ |
Дата проведення |
Зміст (тема) уроку |
Примітки |
Розділ 1. БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (15 годин) |
|||
1 |
|
Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. |
|
2 |
|
Ризики воєнного часу Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними людьми.Практичні заняття: Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час. Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків
|
|
3 |
|
Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами. |
|
4 |
|
Повітряна тривога Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. Найбезпечніші місця в оселі. «Правило двох стін». |
|
5 |
|
Самодопомога і невідкладна допомога Як запобігти виникненню паніки. Керування стресом у воєнний час. Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах.Практичні заняття: Відпрацювання навичок психологічної самодопомоги Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках, кровотечах
|
|
6 |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. |
|
7 |
|
Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами.Практичне заняття: Моделювання взаємодії з рятувальними службами при виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів
|
|
8 |
|
Безпека на дорозі Правила безпечної поведінки під час подорожей. Безпека пішохода, велосипедиста вмісті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда тощо. |
|
9 |
|
Заходи безпеки під час подорожі на велосипеді. Заходи безпеки під час поїздки на легковому та вантажному автомобілі, автобусі. Заходи безпеки на залізниці. Рух через залізничні переїзди. Небезпечні вантажі. |
|
10 |
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Практичне заняття:
Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
|
|
11 |
|
Відповідальність пішохода, велосипедиста за порушення ПДР. Перша допомога у разі падіння з велосипеда та інші пов’язані травми. |
|
12 |
|
Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. |
|
13 |
|
Пожежна безпека у громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.Практичне заняття:
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні
|
|
14 |
|
Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. Навички, сприятливі для здоров’я. Користь їзди на велосипеді для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я. Практичні заняття: Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
|
|
15 |
|
Узагальнення з теми «БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ» |
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (4 години) |
|||
16 |
|
Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
|
17 |
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. Практичне заняття: Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.
|
|
18 |
|
Косметичні проблеми підлітків Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. . Практичне заняття: Визначення типу шкіри і волосся.
|
|
19 |
|
Узагальнення з теми «ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»
Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*
|
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (6 годин) |
|||
20 |
|
Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. |
|
21 |
|
Уміння вчитися Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. Практичне заняття: Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.
|
|
22 |
|
Емоційне благополуччя Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги. Практичні заняття:
Відпрацювання навичок самоконтролю.. Відпрацювання навичок планування часу.
|
|
23 |
|
Стрес і здоров’я. Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуація. Практичне заняття: Самодопомога та допомога при стресі.
|
|
24 |
|
Конфлікти і здоров’я Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Практичні заняття: Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів. Формування позитивної адекватної самооцінки .
|
|
25 |
|
Узагальнення з теми «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я» |
|
Тематична |
|||
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (9годин) |
|||
26 |
|
Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Практичне заняття: Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.
|
|
27 |
|
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Практичне заняття: Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями
|
|
28 |
|
Хвороби цивілізації Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Практичне заняття: Створення реклами здорового способу життя. |
|
29 |
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет залежність. |
|
30 |
|
Профілактика захворювань, що набули соціального значення Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. Практичне заняття: Способи протидії негативному соціальному впливу.
|
|
31 |
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
|
32 |
|
Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.
|
|
33 |
|
Узагальнення з теми «СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я» |
|
34 |
|
Підсумковий урок |
|