Календарне планування з основ здоров'я для 7 класу

Про матеріал
Календарне планування з основ здоров'я для 7 класу. План складено за програмою: «Основи здоров’я 6 – 9 класи» навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Перегляд файлу

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, 7 клас

Орієнтовне поурочне планування (35 годин. І семестр – 15 годин, ІІ семестр – 19 годин, 1 година на тиждень).

План складено за програмою:

«Основи здоров’я 6 – 9 класи» навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).

Складено до підручника: Основи здоров’я:підручник для 7 кл. закл. загальної середньої освіти/ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон»», 2020. – 192 с. 2-ге видання, перероблене.

Дата проведення

Зміст (тема) уроку

Примітки

Розділ 1. БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (15 годин)

1

 

Принципи безпечної життєдіяльності

Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.

 

2

 

Ризики воєнного часу

Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними

людьми.Практичні заняття:

Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час.

Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків

 

 

3

 

Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами.

 

4

 

Повітряна тривога

Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. Найбезпечніші місця в оселі. «Правило двох стін».

 

5

 

Самодопомога і невідкладна допомога

Як запобігти виникненню паніки. Керування стресом у воєнний час. Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах.Практичні заняття:

Відпрацювання навичок психологічної самодопомоги

Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках, кровотечах

 

 

 

6

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої.

 

7

 

Ознаки небезпечних територій

Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами.Практичне заняття:

Моделювання взаємодії з рятувальними службами при виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів

 

 

8

 

Безпека на дорозі

Правила безпечної поведінки під час подорожей. Безпека пішохода, велосипедиста вмісті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда тощо.

 

9

 

Заходи безпеки під час подорожі на велосипеді. Заходи безпеки під час поїздки на легковому та вантажному автомобілі, автобусі. Заходи безпеки на залізниці. Рух через залізничні переїзди. Небезпечні вантажі.

 

10

 

Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Практичне заняття:

 

Моделювання поведінки пасажира при ДТП.

 

 

11

 

Відповідальність пішохода, велосипедиста за порушення ПДР. Перша допомога у разі падіння з велосипеда та інші пов’язані травми.

 

12

 

Побутова безпека

Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

 

13

 

Пожежна безпека у громадських приміщеннях

Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.Практичне заняття:

 

Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні

 

 

14

 

Здоров’я і спосіб життя

Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. Навички, сприятливі для здоров’я. Користь їзди на велосипеді для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я. Практичні заняття:

Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці

Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.

 

 

15

 

Узагальнення з теми «БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ»

 

 

 

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (4 години)

16

 

Індивідуальний розвиток підлітків

Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.

 

17

 

Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. Практичне заняття:

Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.

 

 

18

 

Косметичні проблеми підлітків

Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. . Практичне заняття:

Визначення типу шкіри і волосся.

 

 

19

 

Узагальнення з теми «ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»

 

Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*

 

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (6 годин)

20

 

Психічний і духовний розвиток

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

 

21

 

Уміння вчитися

Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. Практичне заняття:

Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.

 

 

22

 

Емоційне благополуччя

Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги. Практичні заняття:

 

Відпрацювання навичок самоконтролю..

 Відпрацювання навичок планування часу.

 

 

23

 

Стрес і здоров’я. Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуація. Практичне заняття:

Самодопомога та допомога при стресі.

 

 

24

 

Конфлікти і здоров’я

Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Практичні заняття:

Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.

Формування позитивної адекватної самооцінки .

 

 

 

25

 

Узагальнення з теми «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я»

 

Тематична

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (9годин)

26

 

Соціальні чинники здоров’я

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Практичне заняття:

Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.

 

 

27

 

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок щодо налагодження

партнерських стосунків з родиною та друзями

 

 

 

28

 

Хвороби цивілізації

Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Практичне заняття:

Створення реклами здорового способу життя.

 

29

 

Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет залежність.

 

30

 

Профілактика захворювань, що набули соціального значення

Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.

Практичне заняття:

Способи протидії негативному соціальному впливу.

 

 

 

31

 

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо).

 

32

 

Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.

 

 

33

 

Узагальнення з теми «СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»

 

34

 

Підсумковий урок

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Кирпатий Микола Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гарус Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Koлодій Галина Вячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Михайлюк Aлла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
11 вересня 2022
Переглядів
4837
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку