ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, 9 клас
Орієнтовне поурочне планування (35 годин ).
Складено до підручника: Основи здоров’я:підручник для 9 кл. закл. загальної середньої освіти/ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон»», 2020. – 224 с. 2-ге видання, перероблене.
№ |
Дата проведення |
Зміст (тема) уроку |
Примітки |
Розділ 1. БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (13 годин) |
|||
1 |
|
Тема 1. Захист життя і здоров’я у воєнний час. Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Практичне заняття: Відпрацювання алгоритмів пошуку надійного укриття та евакуації
|
|
2 |
|
Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях. Практичне заняття: Обговорення ситуацій та створення алгоритмів виживання для тих, хто опинився під завалами
|
|
3 |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів. Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Практичне заняття: Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів
|
|
4 |
|
Ознаки небезпечних територій. Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами. Практичне заняття: Взаємодія з рятувальними / правоохоронними службами
Відповідальність щодо розповсюдження у соціальних мережах роликів/меседжей ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці
|
|
5 |
|
Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Практичне заняття: Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах, кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання
|
|
6 |
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медичнадопомога при опіках, отруєнні чадним газом. |
|
7 |
|
Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Практичне заняття: Відпрацювання технік психологічної самодопомоги в гострих стресових ситуаціях
|
|
8 |
|
Нервово-мязова релаксація. Технікизаземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками. |
|
9 |
|
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. Практичне заняття: Аналіз свого способу життя та особистих. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя .
|
|
10 |
|
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. Практичне заняття: Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні
|
|
11 |
|
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Практичне заняття:
Проєкт Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб
|
|
12 |
|
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. Практичне заняття: Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади
|
|
13 |
|
Узагальнення знань з теми «БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ» |
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (5 годин) |
|||
14 |
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини. |
|
15 |
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
|
16 |
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Практичне заняття: Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму
|
|
17 |
|
Моніторинг здоров’я Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Практичне заняття: Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я
|
|
18 |
|
Узагальнення з теми «ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я» |
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (7 годин) |
|||
19 |
|
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості. Практичне заняття: Самооцінка характеру. Проект самовиховання
|
|
20 |
|
Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Практичне заняття: Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації»
|
|
21 |
|
Емоційне благополуччя Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
|
22 |
|
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Практичне заняття: Визначення індивідуального стилю навчання
|
|
23 |
|
Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки доіспитів. Планування часу. Практичне заняття: Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації
|
|
24 |
|
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру. |
|
25 |
|
Узагальнення знань з теми «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я» |
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (9 годин) |
|||
26 |
|
Тема 1. Соціальне благополуччя Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Практичне заняття: Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.
|
|
27 |
|
Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Практичне заняття: Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання
|
|
28 |
|
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. |
|
29 |
|
ІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. Практичне заняття: Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі |
|
30 |
|
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. |
|
31 |
|
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Практичне заняття: Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні
|
|
32 |
|
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого Розвитку. Практичне заняття: Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади
|
|
33 |
|
Контроль знань з теми «Психічна, соціальна і духовна складові здоров’я» |
|
34 |
|
Узагальнення з теми «СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я» |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|