Календарне планування з основ здоров'я для 9 класу

Про матеріал
Календарне планування з основ здоров'я для 9 класу за навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти, затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Перегляд файлу

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, 9 клас

Орієнтовне поурочне планування (35 годин ).

Складено до підручника: Основи здоров’я:підручник для 9 кл. закл. загальної середньої освіти/ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон»», 2020. – 224 с. 2-ге видання, перероблене.

Дата проведення

Зміст (тема) уроку

Примітки

Розділ 1. БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (13 годин)

1

 

Тема 1. Захист життя і здоров’я у воєнний час.

Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під

завалами.

Практичне заняття:

Відпрацювання алгоритмів пошуку надійного укриття та евакуації

 

 

2

 

Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях.

Практичне заняття:

Обговорення ситуацій та створення алгоритмів виживання для тих, хто опинився під завалами

 

 

3

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Види й ознаки вибухонебезпечних предметів. Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів

 

 

4

 

Ознаки небезпечних територій. Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у

безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.

Практичне заняття:

Взаємодія з рятувальними / правоохоронними службами

 

 

Відповідальність щодо розповсюдження у соціальних мережах роликів/меседжей ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці

 

 

5

 

Невідкладна домедична допомога

Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах, кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання

 

 

6

 

Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медичнадопомога при опіках, отруєнні чадним газом.

 

7

 

Психологічна самодопомога

Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика.

Практичне заняття:

Відпрацювання технік психологічної самодопомоги в гострих стресових ситуаціях

 

 

8

 

Нервово-мязова релаксація. Технікизаземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками.

 

9

 

Дотримання здорового способу життя.

Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини.

Практичне заняття:

Аналіз свого способу життя та особистих.

Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя .

 

 

10

 

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні

 

 

11

 

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя.

Практичне заняття:

 

Проєкт Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб

 

 

12

 

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку.

Практичне заняття:

Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади

 

 

13

 

Узагальнення знань з теми «БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ»

 

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (5 годин)

14

 

Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.

 

15

 

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

 

16

 

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

Практичне заняття:

Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму

 

 

17

 

Моніторинг здоров’я Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я.

Практичне заняття:

Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я

 

 

18

 

Узагальнення з теми «ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (7 годин)

19

 

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості.

Практичне заняття:

Самооцінка характеру. Проект самовиховання

 

 

20

 

Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація.

Практичне заняття:

Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації»

 

 

21

 

Емоційне благополуччя

Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.

 

22

 

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

Практичне заняття:

Визначення індивідуального стилю навчання

 

 

23

 

Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки доіспитів. Планування часу.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації

 

 

24

 

Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості.

Самовиховання характеру.

 

25

 

Узагальнення знань з теми «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я»

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (9 годин)

26

 

Тема 1. Соціальне благополуччя

Соціальна компетентність.

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

Практичне заняття:

Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.

 

 

27

 

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції.             

Практичне заняття:

Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

 

 

28

 

Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.

 

29

 

ІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства

Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей. Значення моральних цінностей для

профілактики ІПСШ. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок отримання достовірної

інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі

 

30

 

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.

 

31

 

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні

 

 

32

 

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого

Розвитку.

Практичне заняття:

Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади

 

 

33

 

Контроль знань з теми «Психічна, соціальна і духовна складові здоров’я»

 

34

 

Узагальнення з теми «СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»

 

35

 

Підсумковий урок

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Євсюкова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Horbach Svitlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Галицкая Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Щербакова Аліна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. олейник таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Павленко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
19063
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку