Календарно-тематичне планування 9 клас Основи здоров'я

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено за програмою, рекомендованою Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я»,  9 клас

 

Шляхи реалізації наскрізних ліній: «Екологічна безпека та сталий розвиток» (Т-1), «Громадянська відповідальність» (Т–2), «Здоров’я і безпека» (Т–3),  «Підприємливість і фінансова грамотність» (Т–4)

 

 

№ з/п

Дата

Корекція дати

                                     Тема уроку

Очікувані результати

Шляхи реалізації наскрізних ліній

Розділ 1 Здоров’я людини

1

 

 

Вступ. Захисні дії під час повітряної тривоги, авіа нальоту, обстрілу. Виживання в екстремальних ситуаціях.

називає види і чинники ризику для життя і здоров’я; сигнали оповіщення про повітряну тривогу;

знає, як виживати в екстремальних ситуаціях

 

Т-3

2

 

 

Види укриття. Правило «двох стін». Маршрут евакуації від школи до бомбосховища

знає, що таке укриття, його види; правило «двох стін»; називає правила поводження в укритті; дотримуються інструкцій вчителя (батьків) при евакуації до бомбосховища.

 

 

3

16.09

 

Правила поводження із озброєними людьми. Вибухонебезпечні та незнайомі предмети

знає правила поводження із озброєними людьми; розпізнає ознаки безпеки і небезпеки; маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо)

 

 

4

 

 

Невідкладна домедична допомога. Психологічна самодопомога.

пояснює, що таке здоров’я, безпека і добробут, яку роль вони відіграють у житті та стосунках людей;

 

 

5

 

 

Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. 

називають чинники впливу на здоров’я;

наводять приклади холістичного підходу до здоров’я

розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів;

демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив

пояснюють необхідність ведення здорового способу життя; взаємозв’язок різних складових здоров’я;

уміють аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя.

 

6

 

 

Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають чинники впливу на здоров’я;

наводять приклади взаємозв’язку між складовими здоров’я

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів;

демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють необхідність ведення здорового способу життя

Т-3, Т-2

7

 

 

Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.

Сфери життя людини.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають чинники впливу на здоров’я;

Діяльнісний компонент

Учні:

демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив

Ціннісний компонент

Учні:

Пояснюють чинники, які негативно впливають на здоров’я людини

Т-1, Т-3

 

 

8

 

 

Збереження і зміцнення   фізичної складової здоров'я.

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.

Знаннєвий компонент

Учні: 

називають індикатори фізичної форми;

наводять приклади популярних видів рухової активності;

Діяльнісний компонент

Учні:

дотримуються правил особистої гігієни,  збалансованого харчування і рухової активності

 

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють переваги здорового способу життя.

Т-2

9

 

 

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут  людини.

Знаннєвий компонент

Учні: 

називають види рухової активності;

наводять приклади впливу рухової активності на фізичний, психічний і соціальний добробут людини; 

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я;

дотримуються правил рухової активності

 

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють вплив рухової активності на здоров’я.

Т-2, Т-3

10

 

 

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. 

Знаннєвий компонент

Учні: 

наводять приклади гігієнічних процедур 

Діяльнісний компонент

Учні:

дотримуються правил особистої гігієни,  збалансованого харчування і рухової активності

 

Ціннісний компонент

Учні:

Пояснюють значення особистої гігієни

 

Т-3

11

 

 

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

Знаннєвий компонент

Учні: 

називають біологічні ритми;

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла;

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють значення сну в юнацькому віці.

Т-3

12

 

 

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

Знаннєвий компонент

Учні: 

називають індикатори фізичної форми;

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла;

дотримуються правил особистої гігієни,  збалансованого харчування і рухової активності

 

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють значення харчування.

Т-2

13

 

 

Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Урок-узагальнення

Знаннєвий компонент

Учні: 

називають чинники розвитку фізичного  здоров’я;

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я;

дотримуються правил особистої гігієни,  збалансованого харчування і рухової активності

 

Ціннісний компонент

Учні:

Пояснюють, чому так важливо слідкувати за власним здоров’ям

 

 

 

Т-3

                                             Розділ 3 Психічна і духовна складова здоров’я

14

 

 

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці.

називають складові самореалізації і життєвого самовизначення;

розпізнають ознаки активного і пасивного навчання

пояснюють необхідність самореалізації

Т-2

15

 

 

Самопізнання і формування особистості.

Формування самооцінки.

називають, як формувати самооцінку

розпізнають ознаки завищеної та заниженої самооцінки;

пояснюють необхідність самопізнання, самооцінювання

Т-4

16

 

 

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.

називають поняття життєвого самовизначення;

розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів;

демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив

пояснюють складові життєвого самовизначення.

Т-3

17

 

 

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація

називають критерії і мотиви для вибору професії;

демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив

пояснюють необхідність профорієнтації.

Т-4

18

 

 

Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.

називають види емоцій;

Уміють керувати власними емоціями;

розпізнають емоційну зрілість;

пояснюють:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на

Т-3

19

 

 

Саморегуляція. Методи самоконтролю. Урок узагальнення

називають методи самоконтролю;

уміють застосовувати  прийоми самоконтролю;

пояснюють необхідність саморегуляції

Т-3

20

 

 

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.

називають умови ефективного навчання;

уміють визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;

розпізнають ознаки активного і пасивного навчання

пояснюють: умови ефективного навчання

Т-4

21

 

 

Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

Планування часу.

називають етапи морального розвитку особистості; індивідуальні особливості сприйняття і навчання;

наводять приклади планування часу;

уміють визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;

пояснюють індивідуальні особливості сприйняття і навчання

Т-2

22

 

 

Підготовка до Державної підсумкової атестації.

Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів.

називають способи ефективного навчання й підготовки до іспитів;

наводять приклади рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей,   речей, праці

уміють якісно готуватися до ДПА

розпізнають способи ефективного навчання й підготовки до іспитів;

пояснюють необхідність якісної підготовки до ДПА

Т-4

23

 

 

Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

називають етапи морального розвитку особистості;

наводять приклади рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей,   речей, праці

уміють визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

пояснюють чинники, від яких залежить характер людини

Т-4

24

 

 

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя.  

називають життєві цінності;

наводять приклади рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей,   речей, праці

уміють аналізувати свої життєві цінності;

пояснюють роль життєвих цінностей у формуванні характеру

Т-3

25

 

 

Моральний розвиток особистості.

називають етапи морального розвитку особистості;

уміють визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

розпізнають ознаки активного і пасивного навчання

пояснюють особливості морального розвитку особистості

Т-2

26

 

 

Самовиховання характеру.

називають поняття «самовиховання»

наводять приклади самовиховання характеру:

уміють проаналізувати власний характер;

пояснюють самовиховання характеру.

Т-4

27

 

 

Екскурсія до центру зайнятості населення.(Віртуальна)

називають критерії професійного самовизначення;

наводять приклади різних професій;

уміють оцінити свої можливості.

пояснюють особливості вибору професії.

Т-4

Розділ 4 Соціальна складова здоров’я

28

 

 

Соціальна компетентність.

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування.

Називають навички ефективного спілкування

наводять приклади  стосунків;

знають рівні спілкування;

уміють ефективно спілкуватися. розбудовувати міжособистісні стосунки;

пояснюють:  рівні спілкування.

Т-2

29

 

 

Стосунки з дорослими і однолітками.

знають, якими повинні бути нормальні стосунки з дорослими, однолітками;

уміють формувати грамотні стосунки з дорослими, однолітками;

пояснюють роль спілкування з дорослими та однолітками у задоволені потреб людини;

Т-2, Т-3

30

 

 

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

знають, що відноситься до цінності людини; які чинники міцної родини;

уміють ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки;

пояснюють роль родини у задоволені потреб людини.

Т-2

31

 

 

Поняття «гендер» і «стать»

називають поняття «гендер», «стать»

уміють протидіяти стигмі та дискримінації.

пояснюють різницю між поняттями «гендер» та «стать»

Т-2

32

 

 

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції.

називають, що таке репродуктивне здоров’я молоді;

уміють оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами Ві С у життєвих ситуаціях; надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу

пояснюють значення моральних цінностей у протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу

Т-3

33

 

 

Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я.

називають, що таке психоактивні речовини, як вони впливають на репродуктивне здоров’я;

уміють оцінити ситуацію, відмовитися від вживання психоактивних речовин;

пояснюють роль психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я

Т-4

34

 

 

ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей

називають, що таке ВІЛ/СНІД;

уміють оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами Ві С у життєвих ситуаціях; надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу

пояснюють значення моральних цінностей у протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу

Т-4

35

 

 

Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. Узагальнення вивченого за рік

називають соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді;

уміють оцінити необхідність у зверненні до соціально-психологічних медичних послуг держави;

пояснюють причини використання соціально-психологічних та медичних послуг держави

Т-4

 

docx
Додав(-ла)
Сірак Катерина
Додано
17 вересня 2022
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку