Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 9 клас
Шляхи реалізації наскрізних ліній: «Екологічна безпека та сталий розвиток» (Т-1), «Громадянська відповідальність» (Т–2), «Здоров’я і безпека» (Т–3), «Підприємливість і фінансова грамотність» (Т–4)
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Шляхи реалізації наскрізних ліній |
Розділ 1 Здоров’я людини |
|||||
1 |
|
|
Вступ. Захисні дії під час повітряної тривоги, авіа нальоту, обстрілу. Виживання в екстремальних ситуаціях. |
називає види і чинники ризику для життя і здоров’я; сигнали оповіщення про повітряну тривогу; знає, як виживати в екстремальних ситуаціях
|
Т-3 |
2 |
|
|
Види укриття. Правило «двох стін». Маршрут евакуації від школи до бомбосховища |
знає, що таке укриття, його види; правило «двох стін»; називає правила поводження в укритті; дотримуються інструкцій вчителя (батьків) при евакуації до бомбосховища.
|
|
3 |
16.09 |
|
Правила поводження із озброєними людьми. Вибухонебезпечні та незнайомі предмети |
знає правила поводження із озброєними людьми; розпізнає ознаки безпеки і небезпеки; маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо)
|
|
4 |
|
|
Невідкладна домедична допомога. Психологічна самодопомога. |
пояснює, що таке здоров’я, безпека і добробут, яку роль вони відіграють у житті та стосунках людей;
|
|
5 |
|
|
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. |
називають чинники впливу на здоров’я; наводять приклади холістичного підходу до здоров’я розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів; демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив пояснюють необхідність ведення здорового способу життя; взаємозв’язок різних складових здоров’я; уміють аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя. |
|
6 |
|
|
Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. |
Знаннєвий компонент Учні: називають чинники впливу на здоров’я; наводять приклади взаємозв’язку між складовими здоров’я Діяльнісний компонент Учні: розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів; демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив Ціннісний компонент Учні: пояснюють необхідність ведення здорового способу життя |
Т-3, Т-2 |
7 |
|
|
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. |
Знаннєвий компонент Учні: називають чинники впливу на здоров’я; Діяльнісний компонент Учні: демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив Ціннісний компонент Учні: Пояснюють чинники, які негативно впливають на здоров’я людини |
Т-1, Т-3 |
|
|
||||
8 |
|
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. |
Знаннєвий компонент Учні: називають індикатори фізичної форми; наводять приклади популярних видів рухової активності; Діяльнісний компонент Учні: дотримуються правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності
Ціннісний компонент Учні: пояснюють переваги здорового способу життя. |
Т-2 |
9 |
|
|
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
Знаннєвий компонент Учні: називають види рухової активності; наводять приклади впливу рухової активності на фізичний, психічний і соціальний добробут людини; Діяльнісний компонент Учні: уміють здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; дотримуються правил рухової активності
Ціннісний компонент Учні: пояснюють вплив рухової активності на здоров’я. |
Т-2, Т-3 |
10 |
|
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. |
Знаннєвий компонент Учні: наводять приклади гігієнічних процедур Діяльнісний компонент Учні: дотримуються правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності
Ціннісний компонент Учні: Пояснюють значення особистої гігієни
|
Т-3 |
11 |
|
|
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
Знаннєвий компонент Учні: називають біологічні ритми; Діяльнісний компонент Учні: уміють визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; Ціннісний компонент Учні: пояснюють значення сну в юнацькому віці. |
Т-3 |
12 |
|
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. |
Знаннєвий компонент Учні: називають індикатори фізичної форми; Діяльнісний компонент Учні: уміють визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; дотримуються правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності
Ціннісний компонент Учні: пояснюють значення харчування. |
Т-2 |
13 |
|
|
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Урок-узагальнення |
Знаннєвий компонент Учні: називають чинники розвитку фізичного здоров’я; Діяльнісний компонент Учні: уміють визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; дотримуються правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності
Ціннісний компонент Учні: Пояснюють, чому так важливо слідкувати за власним здоров’ям
|
Т-3 |
Розділ 3 Психічна і духовна складова здоров’я |
|||||
14 |
|
|
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. |
називають складові самореалізації і життєвого самовизначення; розпізнають ознаки активного і пасивного навчання пояснюють необхідність самореалізації |
Т-2 |
15 |
|
|
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. |
називають, як формувати самооцінку розпізнають ознаки завищеної та заниженої самооцінки; пояснюють необхідність самопізнання, самооцінювання |
Т-4 |
16 |
|
|
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. |
називають поняття життєвого самовизначення; розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів; демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив пояснюють складові життєвого самовизначення. |
Т-3 |
17 |
|
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація |
називають критерії і мотиви для вибору професії; демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив пояснюють необхідність профорієнтації. |
Т-4 |
18 |
|
|
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. |
називають види емоцій; Уміють керувати власними емоціями; розпізнають емоційну зрілість; пояснюють: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на |
Т-3 |
19 |
|
|
Саморегуляція. Методи самоконтролю. Урок узагальнення |
називають методи самоконтролю; уміють застосовувати прийоми самоконтролю; пояснюють необхідність саморегуляції |
Т-3 |
20 |
|
|
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. |
називають умови ефективного навчання; уміють визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час; розпізнають ознаки активного і пасивного навчання пояснюють: умови ефективного навчання |
Т-4 |
21 |
|
|
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Планування часу. |
називають етапи морального розвитку особистості; індивідуальні особливості сприйняття і навчання; наводять приклади планування часу; уміють визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час; пояснюють індивідуальні особливості сприйняття і навчання |
Т-2 |
22 |
|
|
Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. |
називають способи ефективного навчання й підготовки до іспитів; наводять приклади рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці уміють якісно готуватися до ДПА розпізнають способи ефективного навчання й підготовки до іспитів; пояснюють необхідність якісної підготовки до ДПА |
Т-4 |
23 |
|
|
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
називають етапи морального розвитку особистості; наводять приклади рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці уміють визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; пояснюють чинники, від яких залежить характер людини |
Т-4 |
24 |
|
|
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. |
називають життєві цінності; наводять приклади рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці уміють аналізувати свої життєві цінності; пояснюють роль життєвих цінностей у формуванні характеру |
Т-3 |
25 |
|
|
Моральний розвиток особистості. |
називають етапи морального розвитку особистості; уміють визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; розпізнають ознаки активного і пасивного навчання пояснюють особливості морального розвитку особистості |
Т-2 |
26 |
|
|
Самовиховання характеру. |
називають поняття «самовиховання» наводять приклади самовиховання характеру: уміють проаналізувати власний характер; пояснюють самовиховання характеру. |
Т-4 |
27 |
|
|
Екскурсія до центру зайнятості населення.(Віртуальна) |
називають критерії професійного самовизначення; наводять приклади різних професій; уміють оцінити свої можливості. пояснюють особливості вибору професії. |
Т-4 |
Розділ 4 Соціальна складова здоров’я |
|||||
28 |
|
|
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. |
Називають навички ефективного спілкування наводять приклади стосунків; знають рівні спілкування; уміють ефективно спілкуватися. розбудовувати міжособистісні стосунки; пояснюють: рівні спілкування. |
Т-2 |
29 |
|
|
Стосунки з дорослими і однолітками. |
знають, якими повинні бути нормальні стосунки з дорослими, однолітками; уміють формувати грамотні стосунки з дорослими, однолітками; пояснюють роль спілкування з дорослими та однолітками у задоволені потреб людини; |
Т-2, Т-3 |
30 |
|
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. |
знають, що відноситься до цінності людини; які чинники міцної родини; уміють ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; пояснюють роль родини у задоволені потреб людини. |
Т-2 |
31 |
|
|
Поняття «гендер» і «стать» |
називають поняття «гендер», «стать» уміють протидіяти стигмі та дискримінації. пояснюють різницю між поняттями «гендер» та «стать» |
Т-2 |
32 |
|
|
Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. |
називають, що таке репродуктивне здоров’я молоді; уміють оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами Ві С у життєвих ситуаціях; надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу пояснюють значення моральних цінностей у протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу |
Т-3 |
33 |
|
|
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. |
називають, що таке психоактивні речовини, як вони впливають на репродуктивне здоров’я; уміють оцінити ситуацію, відмовитися від вживання психоактивних речовин; пояснюють роль психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я |
Т-4 |
34 |
|
|
ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей |
називають, що таке ВІЛ/СНІД; уміють оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами Ві С у життєвих ситуаціях; надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу пояснюють значення моральних цінностей у протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу |
Т-4 |
35 |
|
|
Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. Узагальнення вивченого за рік |
називають соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді; уміють оцінити необхідність у зверненні до соціально-психологічних медичних послуг держави; пояснюють причини використання соціально-психологічних та медичних послуг держави |
Т-4 |