Календарне планування з пізнаємо природу для 5 класу(3 години на тиждень)

Про матеріал
Календарне планування з пізнаємо природу для 5 класу Відповідає навчальним програмам, що затверджені педагогічною радою(протокол №1 від 29.08.2024р), складеним на основі Модельної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи , що (автори. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.), що рекомендовано Міністерством освіти і науки України»(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Рекомендована кількість годин за програмою(5клас) - 2 год. на тиждень Кількість годин за навчальним планом(5клас) - 3год на тиждень Навчально-методичне забезпечення : Пізнаємо природу: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. – Київ: «Генеза», 2022р.
Перегляд файлу

Календарне планування з ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ для 5 та 6 класів відповідає навчальним програмам, що затверджені педагогічною радою(протокол №1 від 29.08.2023р), складеним на основі Модельної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи , що (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.), що рекомендовано Міністерством освіти і науки України»(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

Рекомендована кількість годин за програмою(5клас) - 2 год на тиждень

Кількість годин за навчальним планом(5клас)  - 3год  на тиждень

Навчально-методичне забезпечення :

 Пізнаємо природу: підручник  для 5 класу закладів загальної середньої освіти  / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. –  Київ: «Генеза», 2022.

 

Пізнаємо природу: підручник  для 5 класу закладів загальної середньої освіти  / Дарія Біда. –  Київ: видавничий світ «Освіта», 2023.

 

№ з/п

Дата

Тема уроку

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

Домашнє завдання

Розділ І. Пізнаємо світ науки   (9 год)

1

01.09

Інструктаж з БЖД

Як наука змінює світ

Наука. Природничі науки. Наукові терміни і факти.

   Здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах;

   Пояснює на основі особистого досвіду, що природу можна пізнавати, досліджуючи її;

   Описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію;

  Робота з різними джерелами інформації про природу, використання QR-кодів та цифрового контенту природничого змісту;

  Створення ментальної карти «Природничі науки»  Написання есе про значення науки, про винаходи та відкриття (на вибір учителя);

§1 ст.8Зав.1,2,

2

04.09

То такі науковці Значення науки і техніки.

§1 ст.8Зав.3,4

3

05.09

Як стати винахідником

Патенти природи. Винаходи та відкриття.

Учені-природодослідники

§2

ст13

Завд 3,4

4

08.09

Як шукати відповіді на запитання

Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. Гіпотеза. ксперимент.

   Ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

   Виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження;

  Гра-тренінг «Обираємо об’єкт (явище), ставимо запитання, висловлюємо гіпотезу»;

  Створення моделей об’єктів (явищ природи); 

§3

ст.17 Завд 1,2

5

11.09

Як шукати відповіді на запитання Моделювання. Науковий метод пізнання.

§3

ст.17 Завд 3,4

6

12.09

Що таке фізичні величини і як їх вимірювати

Фізична величина. Одиниця фізичної величини. Вимірювальні прилади та інструменти

   Пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів;

   Використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання

життєвої / навчальної проблеми;

     

  Виконання завдань на перетворення одиниць довжини, часу, маси;

  Вимірювання об’єму води та тіл неправильної форми за допомогою мірного циліндра (мензурки);

  Вимірювання маси;

 

§4

стор.23,1-2

7

15.09

Що таке фізичні величини і як їх вимірювати

Маса. Еталон маси та довжини. Температура. Об’єм. Час Ціна поділки.

§4

стор.23,3-4

8

18.09

Практична робота №1

Вимірювання температури повітря і води.

   Складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;   Виконує самостійно /в групі,з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом.

  Вимірювання температури води, повітря.

  Вимірювання проміжків часу.

 

§5 Заповнити таб с. 23 Зробити висновок

9

19.09

Контроль знань Розв’язування тестових

завдань

   Узагальнює інформацію природничого змісту.

 

§6 .24Пов матер

Розділ ІІ. Пізнаємо будову речовин   (12 год)

10

22.09

Що нас оточує

Тіла та їхні

характеристики. Речовини та

їхні властивості.

   Ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;  

  Гра-тренінг «Запитуємо про тіла та речовини»;

  Гра «Впізнай речовину»;

§7 стор.29

11

25.09

З чого все складається

Частинки речовини – атоми та молекули.

Три стани речовин.

   Пропонує і створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження;

  

 

  Створення моделей молекул з пластиліну;

  Графічне моделювання трьох станів речовини;

 

§8 стор.33,1-2

12

26.09

З чого все складається Розташування, рух та

взаємодія частинок у

твердих тілах, рідинах і газах.

§8 стор.33,3-4

13

29.09

Які властивості у твердих тіл

Розташування рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.Властивостей твердих тіл на основі знань про

будову речовини.

   Пояснює призначення створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів, формулює з допомогою вчителя чи інших осіб висновки за результатами дослідження;

  

  Дослідження та порівняння механічних

властивостей твердих тіл;

  Вимірювання об’єму тіл за допомогою мірного циліндра

§9 стор.38

14

02.10

Які властивості у рідин

Пояснення властивостей рідин на основі знань про будову речовини.

Чи можна змінити форму і об’єм рідини?

Дифузія у природі й організмі людини.

Випаровування.

   Ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

   Пояснює призначення створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів,

  Гра-тренінг «Запитуємо про властивості води»;

  Дослідження властивостей рідин;

  Спостереження залежності явища дифузії від температури;

 

 

§10 стор.42

15

03.10

Чому вода – особлива

речовина

Вода в природі й організмі людини.

   Описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію;     

  Робота з різними джерелами інформації про природу;

 

§11 Пит  с.47

16

06.10

Які властивості у газів Пояснення властивостей газів на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити об’єм газу?

Дифузія в газах.

Застосування властивостей газів. Повітря – природна суміш газів.

   Ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

   Пояснює призначення створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів;

 

  Робота з різними джерелами інформації про природу;

  Дослідження «Чи можна змінити об’єм газу?»;

   

§12 стор.51

17

09.10

Контроль знань Розв’язування тестових

завдань

Повтор 7-12

18

10.10

Практична робота №2

Вивчення явища

випаровування води.

   Складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження.

  Вивчення явища випаровування за наданою інструкцією.

§13 стор.52

19

13.10

Як виміряти масу

Маса.

Одиниці маси.

Еталон маси.

Вимірювання маси.

Як виготовити терези та важки.

   Використовує ощадно матеріали під час виготовлення виробу;

   Пояснює призначення

створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів;

  Виготовлення важільних терезів та важок;

  Вимірювання маси;

  Виконання завдань на перетворення одиниць маси.  

 

§14 стор.56,5-6

20

16.10

Що таке розчинні та нерозчинні речовини

Вода як розчинник. Розчин.

Розчинні та нерозчинні

речовини.

 

   Створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації здобутої інформації природничого змісту в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;

 

  Спостереження розчинності деяких речовин;

  Планування інформаційного пошуку, обробка і систематизація інформації за двома і більше джерелами на тему «Розчини у природі, побуті та організмі людини»;

§15 стор.61, 1-3

21

17.10

Що таке розчинні та нерозчинні речовини Розчини у природі, побуті та організмі людини.

§15 стор.61, 4-5

22

20.10

Як приготувати та розділити розчини

Приготування розчинів.

 

   Складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;   Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб мету і завдання дослідження відповідно до сформульованої

Проблеми.

  Приготування розчинів;

  Виготовлення фільтру;

  Фільтрування.

    навколо мене».

  Виготовлення моделі молекул.

§16 ст-62

23

23.10

Практична робота №3

Розділення розчинних

і нерозчинних речовин

фільтруванням.

§16 ст-62

24

24.10

Скільки є речовин

Елементи, їх символи.

Склад молекул.

Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування.

   Порівнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію природничого змісту, здобуту з різних джерел;

   Описує явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію;

 

§17 ст-66

25

27.10

Контроль знань Розв’язування тестових

завдань

Узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту.

  Інформаційний пошук використанням цифрового контенту, обробка і систематизація інформації

§18

ст67

 

Розділ ІІІ. Пізнаємо природу Землі   (20 год)

26

06.11

Як виникла планета Земля

Перші гіпотези і припущення щодо виникнення Землі.

   Пояснює різницю між одиницями вимірювання історичного часу та співвідносить їх (рік – століття – тисячоліття).

  Робота з науково- популярними текстами та представлення інформації в різних видах.

§19 ст70

27

07.11

Яку будову має Земля

Будова і склад Землі.

   Пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів.

  Створення моделі внутрішньої будови Землі.

  Створення моделі руху магми.

§20 стор.74

28

10.11

Як утворюються гірські породи

Гірські породи і мінерали.Які бувають корисні копалини.

Метали і неметали.

   Пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми.

  Дослідження «Як ми дізнаємося про минуле нашої планети?»

  Складання таблиці «Ознаки  гірських порід і мінералів»

§21 с.79           

29

13.11

Практична робота №4

Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції.

§21 с.79           

30

14.11

Яку форму і розміри має Земля

Форма,  розміри Землі.

   Співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації

(розповідь учителя, текст книжки тощо).

  Визначення напрямків на глобусі й географічній карті.

  Визначення за фізичною картою півкуль географічних об’єктів.

§22 ст82

31

17.11

Яку форму і розміри має Земля Основні напрямки на глобусі та карті.Паралелі, меридіани.

§22 ст82

32

20.11

Як зображують Землю на глобусі і карті

Способи зображення Землі.Зображення Землі на глобусі і географічній карті.

Хто склав сучасну карту.

   Знайомиться із способами зображення Землі.

  Позначення на контурній карті об’єктів, поданих у тексті;

  Складання схеми «Способи зображення Землі»;

 

§23 стор.86

33

21.11

Про що розповідають географічні карти

Елементи карти. Умовні знаки.

Шкала висот і глибин.

Значення карт.

  Виокремлює основні елементи карти та пояснює їхнє значення;

  Розрізняє відносно сталі та змінні об’єкти карти;

   Визначає орієнтацію об’єктів стосовно сторін світу, суб’єкта спостереження,    визначає на карті положення географічних об’єктів.

  Позначення на контурній карті географічних об’єктів;

  Описування місцевості за географічною картою України або світу;

  Географічний диктант «Читаємо умовні знаки»

§24 стор.90

34

24.11

Практична робота №5 Описування місцевості за географічною картою України

§24 стор.90

35

27.11

Контроль знань Розв’язування тестових

завдань

 

 

Повторити тему

36

28.11

Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості

Види масштабів: іменований, лінійний. Визначення відстаней на карті за масштабом

   Позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані.

 Вимірювання відстаней на географічній карті за масштабом.

§25 стор.94

37

01.12

Практична робота №5 Вимірювання  відстаней на географічній карті за масштабом.

§25 стор.94

38

04.12

Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості

Полярна і маршрутна зйомка місцевості.

   Визначає орієнтацію об’єктів відносно сторін світу, суб’єкта спостереження, визначає на карті положення географічних об’єктів;

   Позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані;

 

§26 ст.95

39

05.12

Практична робота №6

Креслення простого плану місцевості

  Креслення простого плану місцевості.

§26 ст.95

40

08.12

Що охоплює суходіл Землі Суходіл. Материки і частини віту.Острови, півострови й архіпелаги.

   Визначає на карті положення географічних об’єктів.

  Позначення на контурній карті світу номенклатури, поданої в

тексті.

§27 ст.100

41

11.12

Практична робота №7

Позначення на контурній карті світу й України оменклатури, поданої в тексті.

§27 ст.100

42

12.2

Які бувають форми поверхні суходолу ЗемліРельєф.Форми рельєфу суходолу

   Визначає на карті положення географічних об’єктів;

  

   Визначає на карті положення географічних об’єктів;

  

  Створення моделі

гороутворення;

 

 

§28 стор.104

43

15.12

Позначення на карті : найбільші рівнини, найвищі гори світу

Робота з картами;

  Порівняння форм рельєфу за висотою.

§28 стор.104

44

18.11

Які особливості рельєфу України

Рельєф земної поверхні України і своєї місцевості, його зображення на фізичній карті.

   Розмірковує щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної

/ життєвої проблеми, висловлює свої думки;

   Визначає на карті положення географічних об’єктів;

  Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті;

 

§29 ст108

45

19.12

Як змінюється поверхня Землі.

 

§29 ст108

46

22.12

    Проєкт «Переваги та ризики проживання в гірській та на рівнинній місцевості».

Розмірковує щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної

/ життєвої проблеми, висловлює свої думки

Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті;

Підготувати захист

47

25.12

Контроль знань по темі Розв’язування тестових

завдань

Повторити тему

48

26.12

Контроль знань за І семестр

Повтор

матеріал

 

docx
Додано
3 серпня
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку