Календарно-тематичне планування уроків з природознавства у 2 класі на 2018-2019 н. р., складене згідно з чинними «Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи», затвердженими МОН молоді та спорту від 12.09.2011 р. № 1051, зі змінами згідно з наказами МОН від 29.05.2015 р. № 584, від 05.08.2016 р. № 948, від 09.08.2017 р. №1/9 436 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів»»
КАЛЕНДАРНО -ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків природознавства 2-му класі
(відповідно до Програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
(68 год – 2 год на тиждень) За підручником І. Грущинської
№ з/п |
Дата |
При мітка |
Зміст навчального матеріалу |
І СЕМЕСТР |
|||
Спостереження за порами року |
|||
1 |
|
|
Явища природи. Спостереження за явищами природи та погодою. С. 3 – 7. |
2 |
|
|
Земля та її форма. Глобус – модель Землі. С. 8 – 9. |
3 |
|
|
Чому буває день і ніч? Обертання Землі навколо осі та рух Землі навколо Сонця. Доба. С. 12 – 13. |
4 |
|
|
Чому відбувається зміна пір року? Обертання Землі навколо осі та рух Землі навколо Сонця. Рік. Вплив Сонця на сезонні явища в природі. С. 14 – 15. |
5 |
|
|
Термометр. Вимірювання температури. Практична робота. Визначення показів термометра за малюнками. С. 18 – 19. |
6 |
|
|
Три стани води: твердий – лід (сніг); рідкий – вода; газоподібний – водяна пара. С. 20 – 21. |
7 |
|
|
Зміна стану води за нагрівання та охолодження. Практична робота. Вимірювання температури повітря та води. С. 22 – 23. |
8 |
|
|
Колообіг води у природі. Сніг, лід, водяна пара. Опади. С. 24 – 25. |
9 |
|
|
Якими бувають погода і хмарність? Утворення хмар. Складові погоди. С. 26 – 27. |
10 |
|
|
Вітер. Як виникає вітер? Повітря та його властивості. С. 28 – 29. |
11 |
|
|
Народні прикмети та прогноз погоди. С. 30 – 31. |
12 |
|
|
Тематична контрольна робота №1. Узагальнення та систематизація знань «Спостереження за порами року». С. 32 – 33. |
13 |
|
|
Екскурсія в сад. |
Природа восени |
|||
14 |
|
|
Як спостерігати за погодою восени. Осінній календар природи. Які в осені прикмети? Осінні явища у природі. С. 34 – 41. |
15 |
|
|
Подорож у природу: урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи восени. С. 42 – 43. |
16 |
|
|
Як змінюється нежива природа восени? С. 44 – 45. |
17 |
|
|
Які осінні явища відбуваються у житті рослин? С. 46 – 47. |
18 |
|
|
Як розмножуються рослини? С. 50 – 51. |
19 |
|
|
Як розселюються рослини? Поширення плодів і насіння у природі. С. 52 – 53. |
20 |
|
|
Тематична контрольна робота №2. |
21 |
|
|
Чому восени добре ростуть гриби? Їстівні та отруйні гриби. Правила збирання грибів. Практична робота. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів за наочністю. С. 54 – 55. |
22 |
|
|
Як змінюється життя комах і риб восени? С. 56 – 57. |
23 |
|
|
Як змінюється восени життя птахів? Перелітні та осілі птахи. С. 58 – 59. |
24 |
|
|
Як змінюється життя звірів восени? С. 60 – 61. |
25 |
|
|
Які зв'язки існують між неживою і живою природою? Охорона рослин і тварин. С. 62 – 63. |
26 |
|
|
Які осінні турботи у людей в містах і селах? (с. 64 – 65). |
27 |
|
|
Тематична контрольна робота №3. Узагальнення та систематизація знань «Природа восени». С. 66 – 67. |
Природа взимку |
|||
28 |
|
|
Як спостерігати за погодою взимку. Зимовий календар природи. Які прикмети у зими? Зимові явища у природі. Практична робота. Дослідження сніжинок за допомогою лупи та за малюнками. С. 68 – 75. |
29 |
|
|
Подорож у природу: урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи взимку. С.76 – 77. |
30 |
|
|
Як змінюється взимку нежива природа? Ожеледиця, заметіль, замерзання водойм. Практична робота. Сніг і лід – це вода. Порівняння властивостей льоду та снігу. С. 78 – 79. |
ІІ СЕМЕСТР |
|||
31 |
|
|
Як рослини пристосувалися до зими? Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку. С. 80 – 81. |
32 |
|
|
Навчальний проект «Збережемо життя ялинці». |
33 |
|
|
Як змінюється взимку життя комах і птахів? С. 82 – 83. |
34 |
|
|
Навчальний проект «Пташина їдальня». |
35 |
|
|
Як звірі пристосувалися до життя взимку? С. 84 – 85. |
36 |
|
|
Як люди піклуються про тварин узимку? Взаємозв’язки у природі взимку. С. 86 – 87. |
37 |
|
|
Які турботи приносить зима людям? С. 88 – 89. |
38 |
|
|
Тематична контрольна робота №4. Узагальнення та систематизація знань «Природа взимку». С. 90 – 91. |
Природа навесні |
|||
39 |
|
|
Як спостерігати за погодою навесні. Зимовий календар природи. Які прикмети у весни? Весняні явища у природі. С. 92 – 99. |
40 |
|
|
Які ознаки весни помітні в неживій природі? Відлига. Льодохід. Повінь. С. 100 – 101. |
41 |
|
|
Як дерева зустрічають весну? Сокорух. Розвиток бруньок, цвітіння. С. 102 – 103. |
42 |
|
|
Які трав'янисті рослини першими зацвітають навесні? Практична робота. Розпізнавання органів трав’янистих рослин. С. 104 – 105. |
43 |
|
|
Чому кажуть, що весняний день рік годує? С. 106 – 107. |
44 |
|
|
Коли з'являються навесні комахи? С. 108 – 109. |
45 |
|
|
Як змінюється життя риб навесні? С. 110 – 111. |
46 |
|
|
Коли повертаються із вирію перелітні птахи? Облаштування гнізд, насиджування та виведення пташенят. С. 112 – 113. |
47 |
|
|
Як змінюється навесні життя звірів? Піклування про потомство. С. 114 – 115. |
48 |
|
|
Як треба поводитися серед природи навесні? Взаємозв’язки у природі навесні. Охорона рослин і тварин. С. 116 – 117. |
49 |
|
|
Які весняні турботи у людей в містах та селах? С. 118 – 119. |
50 |
|
|
Дослідницький проект «Добра справа для природи». |
51 |
|
|
Подорож у природу: урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи навесні. С. 120 – 121. |
52 |
|
|
Тематична контрольна робота №5. Узагальнення та систематизація знань «Природа навесні». С. 122 – 123. |
Природа влітку |
|||
53 |
|
|
Як спостерігати за погодою влітку. Літній календар природи. Які прикмети у літа? (с. 124 – 131). |
54 |
|
|
Як змінюється влітку нежива природа? С. 132 – 133. |
55 |
|
|
Як змінюється життя рослин влітку? С. 134 – 135. |
56 |
|
|
Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Лікарські рослини. С. 136 – 137. |
57 |
|
|
Чи всі лісові ягоди можна куштувати? Отруйні рослини. Практична робота. Розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями. С. 138 – 139. |
58 |
|
|
Як живеться тваринам у лісі влітку? Взаємозв’язки у природі влітку. С. 140 – 141. |
59 |
|
|
Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах? С. 142 – 143. |
60 |
|
|
Які рослини занесені до Червоної книги України? С. 144 – 145. |
61 |
|
|
Які тварини занесені до Червоної книги України? С. 146 – 147. |
62 |
|
|
Навчальний проект «Рослини та тварини – символи України (калина, верба, соняшник, пшениця, лелека, інші). С. 148 – 149. |
63 |
|
|
Подорож у природу: урок-екскурсія. Здрастуй, літечко! (спостереження за ознаками літа, що наближається). С. 150 – 151 |
64 |
|
|
Як змінюється впродовж року розташування Сонця? Сонячний годинник. С. 152 – 153. |
65 |
|
|
Тематична контрольна робота №6. Узагальнення та систематизація знань «Природа влітку». |
66 |
|
|
Підсумковий урок. Що я знаю про природу та погоду влітку? С. 154 – 155. |
67 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань учнів. Повторення вивченого. |
68 |
|
|
Повторення вивченого. Підсумковий урок за рік. |