Дерева, кущі, трав'янисті рослини взимку

Про матеріал

Урок з природознавства "Дерева, кущі, трав'янисті рослини взимку" розроблено для учнів 2-х класів. До уроку розроблена презентація, додатковий матеріал.

Перегляд файлу

Природознавство 2 клас

Тема: Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку.

Мета: формувати ключові компетентності:

вміння вчитися: організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконувати розумові операції й практичні дії; прагнення здобувати нові знання; самостійність у розв’язанні пізнавальних завдань; володіти вміннями й навичками самоконтролю та самооцінки;

громадянська: уміння керувати своєю поведінкою; прагнення охороняти природу рідного краю;

загальнокультурна: формувати культуру міжособистісних відносин, толерантну поведінку;

інформаційно-комунікативна: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;  уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію; уміння аргументувати й відстоювати свою думку; уміння здобувати нові знання на основі наявних; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним та писемним мовленням;

соціальна: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими; конструктивне розв’язання конфліктів, досягнення консенсусу,  вміння брати на себе відповідальність;

здоровязбережувальна: дотримання санітарно-гігієнічних норм під час уроку;

предметні компетентності: ознайомити учнів з особливостями життя рослин взимку; вчити учнів характеризувати стан дерев, кущів, трав’янистих рослин у зимовий період; формувати вміння розрізняти контури дерев, спостерігати за рослинами зимової пори; розвивати кмітливість, увагу, пам'ять; виховувати любов до рослин, бажання їх оберігати.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна система; презентація; назви зимових місяців на окремих аркушах; роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент 

Метод «Вітер дме».

«Вітер дме для того, хто…

має чудовий настрій…

хоче почути на уроці щось цікаве…

грав сьогодні у сніжки…

бачив іній на деревах…

комусь учора допоміг…

сьогодні посміхався…

(Ті учні, які згодні з даним твердженням, встають, а інші залишаються сидіти за партами).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перегляд фрагменту мультфільму «Веселі Хтосики». (Слайд 4)
  2.               Календар погоди
  3.               Гра «Хто швидше?»

На столі розкладено народні назви зимових місяців на окремих аркушах. Завдання: знайти всі, якими колись називали певний місяць).

  •                   Як у народі раніше називали зимові місяці?

(Мостовик, стужайло, вітровик, зимник, хмурень,  – грудень;

сніжень, сніговик, льодовик, шипун, тріскун – січень;

крутень, зимобор, бокогрій, криводоріг, громник – лютий).

Перевірка правильності виконання завдання. (Слайд 5)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку

Гра «Відгадай, хто я?» (Слайди 6, 7, 8)

  1.               Я висока та струнка. Взимку дерева навколо мене стоять голі, а мені залишаються мої зелененькі голочки. Моє насіння знаходиться в шишках до кінця зими. Я виділяю особливі речовини, які вбивають бактерії, тому повітря в моєму лісі чисте і цілюще. (Сосна)
  2.               Моя крона розлога, кора чорна, але дуже гарна. Влітку коло мене гудуть тисячі бджіл, збирають цілющий мед. З моїх квітів готують смачний чай і використовують його, як ліки. (Липа).
  3.               Я – рослина, оспівана у багатьох піснях, стала символом дівочої краси та символом України. Восени і взимку мої гілки обвішані кетягами яскраво-коралових ягід, які зберігаються всю довгу зиму. Дуже люблять поласувати ними пташки. (Калина).

 - Діти, як назвати одним словом відгадки? (Рослини). А як же зимують рослини? Що з ними відбувається?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми дізнаємося, як зимують рослини, навчимося їх характеризувати та розрізняти силуети.

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

  1.               Перегляд відео «Рослини взимку». (Слайд 9)
  2.               Бесіда.
  •                   Які рослини ви побачили?(Горобина, сосни, ялини, берези, підсніжники, вербові котики). Що з ними відбувається взимку?(Вони сплять.) Вони продовжують рости чи ні?
  1.               Розповідь учителя. (Слайди 10 – 13)
  •                   Узимку життя в природі завмирає. Скувало морозами землю, і вона ніби заснула. Але тліє у ній життя, не дає вона живому загинути від лютого холоду. Трава засохла, але в ґрунті залишається зимувати її коріння. Сніговою ковдрою закутані ліс і земля, і чим товстіша снігова ковдра, тим тепліше у ґрунті. Все спить, відпочиває, набирає сил для наступної весни. Одні рослини підготувались пережити всю довгу сувору зиму, а інші загинули, але залишили своє насіння, щоб відновитись навесні.

Під час відлиг скидають свої лусочки бруньки верби, але це відбувається останніми зимовими днями. Хизуються верби своїми видовженими сріблястими «котиками».

Ягоди журавлини, чорниці з блискучим листячком теж сховалися під снігом. Журавлина стає солодкою з настанням заморозків, отже під снігом вона буде найкраща.

У народі кажуть: «багато снігу – багато хліба». Так воно і є. Під мякою пухкою ковдрою не страшний мороз озимині. Озимі культури, готуючись до зими, проходять загартування. Загартовані рослини добре переносять найлютіші морози. Коли сніг розтане, він наповнить вологою ґрунт, і рослини будуть гарно рости. Вродить багато хліба, і виросте висока соковита трава на луках.

  1.               Робота з підручником (с.69-71).

Читання статті, стислий переказ у парі.

  1.               Фізкультхвилинка (Слайд 14)

Учні танцюють під відеоролик «Зима на Україні».

V. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності

  1.               Робота з роздатковим матеріалом.

Учні по черзі виходять до дошки, беруть картку із зображенням рослини, називають, яка це рослина (на дошці дерева,кущі, трав'янисті рослина; листяне чи хвойне дерево) і що вони знають про цю рослину.

  1.               Робота з зошитом (с.31,32)

VІ. Дослідницький практикум «Як зберегти ялинку перед новорічними святами?»

  1. Опрацювання оповідання.

Вчитель.

– Діти, яке зимове свято у вас найулюбленіше? (Новий рік). Як ви до нього готуєтеся? (Відповіді учнів). Давайте пригадаємо оповідання Сергія Носаня «Ялинка», яке ми читали на уроці літературного читання. (Слайди 17 – 19)

Ялинка

Ось уже кілька років ми не купуємо новорічних ялинок, а прикрашаємо ту, що росте на подвірї біля Оленчиного вікна. Сталося це після зустрічі з Карпом Івановичем. Несли ми того вечора з базару пишне деревце. Аж тут підходить лісник.

Погомоніли ми про се, про те, а на прощання дядько Карпо й питає:

  •                   Скільки за цю красуню?...
  •                   Два карбованці заплатили.
  •                   Жаль, - якось болісно зітхнув Карпо Іванович.
  •                   Що жаль? – перепитую.
  •                   Отаку красу нищити… І в селі, і в містах кожний неодмінно хоче придбати ялинку на свято. І навіть не подумає,що для того, аби виросла ось така, як у вас, треба щонайменше десять років чекати! Якби моя воля, то я геть би заборонив рубати й продавати ялинки. Геть! Постоїть вона для втіхи тиждень-два – і на смітник. Хіба це по-людському?..

Сергій Носань

  1.               Бесіда.

- Чому герої оповідання перестали купувати зрубані ялинки?

- Чим можна замінити живу ялинку? Адже на Новорічному святі  веселяться всі, крім неї.

 – Скільки потрібно виростити дерев, щоб у новорічну ніч кожну квартиру прикрашала ялинка?

– А щоб ялинка виросла у зріст першокласника, потрібно 10 років! Тоді постоїть у будинку 10 днів, і її викидають на смітник.

  •                   А ось зараз ми переглянемо зображення найкращих і найдивовижніших ялинок світу і ви скажете, чи всі вони живі?
  1.               Перегляд зображень новорічних ялинок. (Слайд 20)
  2.               Робота у групі: «Скажи свою думку».

Учні обговорюють і записують всі пропозиції щодо того, чим можна замінити живу ялинку. Зачитування і загальне обговорення пропозицій.

  1.               Читання порад у підручнику на с.73 «Як зберегти ялинку перед новорічними святами».

6. Перегляд фрагменту мультфільму «У лісі, лісі темному». (Слайд 21)

- Я хочу привітати вас з Новим роком цією чудовою пісенькою!

VІІ. Підсумок уроку

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

doc
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
1149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку