: Природа взимку. Рослинний і тваринний світ.

Про матеріал

навчальна:

-закріпити, систематизувати й перевірити знання учнів

розвивальна:

- розвивати логічне мислення, творчі здібності;

- розширювати світогляд;

-навички роботи в парах, групах;

виховна:

- виховувати самостійність, старанність;

-виховувати почуття любові до природи.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку природознавства в 2 класі

Тема: Природа взимку.Рослинний  і тваринний світ.

Мета:

навчальна:

  •                   закріпити, систематизувати й перевірити знання учнів 

розвивальна:

  •                   розвивати логічне мислення, творчі здібності;
  •                   розширювати світогляд;
  •                   навички роботи в парах, групах;

виховна:

  •                   виховувати самостійність, старанність;
  •                   виховувати почуття любові до природи.

Тип уроку: узагальнення набутих знань.

Обладнання: підручник, робочий зошит учня, пазли «Тварини  в казках», мікрофон, лепбук.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Емоційне налаштування на урок

Вітаю вас, любі діти, на нашому уроці

Чекають вас відкриття на кожному кроці

Знову в гості до природи йдемо

Цікаві знання собі візьмемо.

Наш девіз: Думати – швидко,

                   Відповідати – чітко,

                  Працювати – дружно,

                 Запам’ятовувати  – міцно.

ІІ. Хвилинка спостереження «Лабіринт зима»(Лепбук)

Народна  мудрість: Трапляється такий год, що на день по сім погод?

Для кожної пори року характерна своя погода.

У класі постійно працює наш гідрометцентр.

Слово нашому синоптику……

Підсумок фенологічних спостережень

А зараз про погоду

Сьогодні... (число, місяць, рік)

t повітря вранці...

Вітер...

Опади...

Стан неба…

Погода сьогодні у селі, у школі, у 2 класі сприятлива, отож всім бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань(Лепбук)

 1.Бесіда

Згадайте: Народна мудрість: “Зима іде, за собою сніг веде”

Продовжіть думку:

  •                   Зимові явища в житті рослин це….
  •                   Природні явища в житті птахів це …
  •                   Зимові явища у житті звірів  це……

 Пригадайте:

   - Які зв’язки існують між неживою і живою природою?

   - Як  пов’язані рослини, рослиноїдні та хижі тварини.

2. Гра « Продовж ланцюг живлення»


Морква, заєць, ……

Сіно, козуля, ………

Соковита травичка, олень,……..

Зерно,мишка,………


3. Гра « Упізнай казку.» (Лепбук)

Робота в парах.

« Склади пазли» (Лепбук)

  •                   Складіть ланцюг живлення.

4. Уривок з інсценізації казки «Котик і півник»

Відгадайте загадку.

Сидить півник  на печі

Їсть смачненькі калачі,

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати.

  •                   Який ланцюг живлення можна скласти?

ІV. Підготовка учнів до свідомого засвоєння знань

А що ми будемо робити,

Про що ми будем говорити,

Ви можете усі сказати,

Як зможете загадку відгадати.

1.Загадка:

Стало біло навкруги — я розтрушую сніги,

наганяю холоди, води сковую в льоди

2.  Вправа «Сенкан»

1. Зима

2. Холодна, білосніжна

3. Морозить, хурделяє, завіває

4. Взимку природа спить

5. Сніг

V. Мотивація навчальної діяльності.

 Оголошення теми уроку

  1. Інтерактивна технологія « Мікрофон».
  •                   Що ви знаєте про зиму?(Лепбук)

« Мозковий штурм»

Знаємо:

  •                   Природні явища у житті рослин, птахів, звірів взимку.
  •                   Про зв’язки, які існують між неживою і живою природою.
  •                   Які дарунки і турботи приносить зима людям?
  •                   Як зберегти в домашніх умовах плоди та насіння?
  • Які  овочі, фрукти заготовляють на зиму?

 Сьогодні на уроці ви доведете, що розумієте, як нежива природа впливає на стан рослин,  життя тварин  і людей узимку,  як потрібно допомагати природі взимку.

  Синьокрила  Сойка  пропонує  вам  поміркувати  та обрати  правильну відповідь. 

1) Під час охолодження вода у твердому стані (крига й лід):

а) розширюється;                                                                 б) стискається.

2) Що було б, якби восени з дерев та кущів не опало листя?  ….

3) Як рослини пристосувалися до зими?

а) рослини взимку знаходяться у стані спокою;          б) триває розвиток рослин.

4) Яку групу птахів не можна побачити взимку в твоїй місцевості?

а) Осілих;                     б) перелітних;                        в) зимуючих.

5) Які зі звірів залягають на зиму спати?

а) Борсук;                     б) лисиця;                              в) їжак;                  г) ведмідь.

6) Що  трапиться,  якщо  на  зиму  в  приміщеннях  не  заклеїти  вікна,  а  двері у під’їздах тримати відчиненими?

 

2) Гра «Четвертий “зайвий» «Чий слід?»(Лепбук)

Грудень, січень, лютий, вересень

Шуба, светр, шапка, валянки.

Береза, клен, ялина, дуб.

Заметіль, злива, завірюха, хурделиця.

VІ. Закріплення набутих знань (Лепбук)

1.Хвилинка милування природою

  Помилуйтеся  пейзажами  зимової  природи  та  пригадайте  нашу  зимову мандрівку.

  Що вам запам’яталося, сподобалося найбільше?

  Про що захотілося розповісти своїм друзям?

  Що вас вразило?

  Які знання ви зможете використати у щоденному житті?

Вправа «Мікрофон»

«Допоможіть! Прийшла холодна і голодна  зима. Все замело снігом, всі в небезпеці…»

  • Що ви покладете у годівничку птахам?

 

Гарбузове насіння, пшоно, підсмажене соняшникове насіння, зерно,

крихти хліба, насіння бур’янів; несолоне сало, насіння динь, кавунів,

цукерки.

 

Пам’ятайте! Чорний хліб і підсмажене насіння, солоне сало птахам

давати не можна.

 

VІІ. Фізкультхвилинка


 


3.Розповідь з елементами бесіди  

Для кожної пори року

характерні свої явища природи

Восени – жовкне і та опадає листя.

Взимку – падає сніг.

Зима нам дарує багато  турбот.

Пригадайте  і розкажіть, які розваги і які турботи приносить зима людям у містах і селах?

(відповіді учнів)

- Робота з народними прикметами.

  • Перевірте, чи справджуються зимові народні прикмети про погоду.
  •   Дим із димаря стелиться по землі — буде снігопад.
  •   Якщо червоне сонце заходить не за хмару — завтра буде морозна погода.
  •   Коли горобці принишкли — скоро піде сніг без вітру.

- Поясніть і запам’ятайте приказку!

Осінь каже: « Берися до роботи, бо зима скоро настане».

VІІІ. Усебічна перевірка знань

1.Гра  «Збери прикмету»

  1. Синиця з ранку починає пищати — 2) чекай морозу.
  2. Білка по верхівках скаче —3) буде гарна погода. 
  3. Якщо ворони і галки в’ються в повітрі —1) буде сніг. 
  4. Ворони і галки сідають на землю —     4) до відлиги.

Правильні відповіді: 1-2; 2-3; 3—1; 4-4.

2.Гра «Бліц – опитування»

 Відповідь ваша повинна бути – так, чи не так.

* Рослини взимку вмирають. (Не так.)

* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)

* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)

* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)

* Взимку рослинам краще без снігу. (Не так.)

* У верби тонкі гілочки опускаються до землі. (Так.)

* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)


ІХ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Технологія « Незакінчене речення»


Сьогодні я дізнався……

Було цікаво……

Я зрозумів, що……….

Тепер я знаю……….


 

За що я люблю зиму ………………….

          

WP_20180122_12_20_09_Pro

 

 

WP_20180122_12_18_57_Pro

 

 

docx
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
2126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку