Урок-казка ,,Школа Чаклунів"

Про матеріал
Нестандартний варіант узагальнення і закріплення знань з розділу ,,Світ явищ". Казка + наука, гра, фантазія, креатив гарантовані.
Перегляд файлу

УРОК-КАЗКА ,,ШКОЛА  ЧАКЛУНІВ” Природознавство  5 клас                        Мета: узагальнити і закріпити в учнів знання про природні явища (фізичні, біологічні, механічні, теплові, електричні, магнітні, світлові); розвивати ана-      літичні здібності, творчий потенціал, креативний підхід до втілення власних рішень; виховувати повагу до природознавчих народних знань та народної          творчості;    виховувати колективні навички роботи в групах. Обладнання:  приладдя для демонстрації дослідів,  костюми для учнів-,,чаклунів’’, музичний запис, плакат ,,Чарівний кросворд’’.                         

Хід уроку

1.Звучить музика (  Magic Book, Spirit Pash, tr.№ 1 або Enigma A Posteriori          

tr. № 8)                                                                                                                                    Учень 1 :                                                                                                                                             

--Сьогодні у нас урок незвичайний. До нас завітали гості з далекої країни.             Там вони навчаються у школі, що зветься Школою Чаклунів. Цікаво, що вони     вивчали у своїй загадковій школі, в той час, як ми вивчали Світ явищ, що нас      оточує?

Музичний супровід.

2. В класі з’ являються учні Школи Чаклунів на чолі з Паном Директором.            

Вітання. Пояснення мети візиту.                                                                                              

Учень-чаклун 1: Ми у своїй Школі Чаклунів вивчали багато чого і багато що      вміємо. Головний навчальний предмет ---природне чаклунство. Впевнений, що  вашим учням ніколи не розгадати наших секретів.                                                    Ось. Я можу перетворити воду на сік! ( демонструє дослід: розчиняє краплю

розчину йоду склянці з водою)                                                                                     

Учень 1: О, це дуже просто! Ми вивчали явище ДИФУЗІЇ. ЦЕ КОЛИ....(пояснює

явище дифузії)

Учень- чаклун 2:   Я не хвалюся, але я сильніше за всіх. Я можу легко зламати навіть залізо! ( демонструє дослід: у склянку з водою занурює залізну ложечку. 

Виникає ілюзія ,,переломлення,, ложки)                                                                    

Учень 2: І про це ми вивчали на уроках! Це—СВІТЛОВЕ ЯВИЩЕ, властивість

світла ЗАЛОМЛЮВАТИСЯ (пояснює його)                                                               Учень- чаклун 3 ,, недоучка,,: А ось я зроблю те, чого не може зробити ніхто!     Я перетворю каміння на золото! (,,чаклує,, ,але нічого не виходить)                     

Вибачте, я ще не чаклун, я тільки вчуся.....                                                                

Учень- чаклун 4:   Не сумуй. Станеш добре вивчати Природне чаклунство, все   вийде!  Ось, дивись, як я зараз в класі зроблю дощ. Повторюйте за мною.            (Руханка ,,Дощ’’.  Учні по черзі виконуть рухи, вдаючи характерні звуки :           клацають пальчиками, стукотять долоньками в груди, тупотять ногами---дощ! Мета: концентрація уваги,зняття напруження у дітей з СДУГ )                               Учень 3: Та й тут все зрозуміло! Це ж звичайне ЗВУКОВЕ ЯВИЩЕ! (пояснює

поширення звуку)            

Учень-чаклун 5: Ой, ой, звичайні явища! Дивіться, що буде далі. Ураган не замовляли?  ( Гра “Ураган”--розробити питання відносно теми уроку “Природні явища”.Мета: розвиток рухової активності, зняття втоми, створення

позитивного настрою)                                                                                                   

Учень 4: Звичайнісінький МЕХАНІЧНИЙ РУХ! (пояснює)                                     Учень-чаклун 1 звертається до учня-чаклуна 6, який із самого початку вмостився за останньою партою і весь час п’є гарячий чай з термосу:   Агов,       а ти що ото весь час робиш? Учень-чаклун 6: Та чай же п’ю! Із бубликами! Пригощайтеся!                               Учень 5: Смачного! А це у Вас не ТЕПЛОВЕ ЯВИЩЕ спостерігається! Та ще й разом з ХІМІЧНИМ? ( пояснює природу теплових явищ, утворення хімічних

речовин та явищ)                                                                                                           

3. Слово Пану Директору Школи Чаклунів:   Бачу, учні вашого класу добре обізнані в науці Природознавства.Хоч наше Природне Чаклунство і головний предмет, без Природознавства наша Магія не має повної сили.Треба їх поєднати!                                                                                                                        

Ось вам ще одне завдання: розгадайте наш Чарівний кросворд! ( кросворд готує група учнів-чаклунів). Демонструється яскраво оформлений плакат. Колективна робота з розгадування. Вичитування ключового слова “Світ явищ” за вертикальним стовпчиком.

4.Учень-чаклун 3 ,,недоучка,,: Можна, я ще раз спробкю почаклувати? Може,     цього разу вийде?( загадує загадки про природні явища). Я не чаклун, я тільки  вчуся....І мені вдається!

Учень 6: Ми теж не чаклуни. Але на уроках вивчаємо те, зо з легкістю пояснює всі магічні фокуси.Бо в основі всього лежать знання.  Знання про  природні явища. А ми вчимося їх розуміти і пояснювати.                                                             

5.   Музичний супровід. Прощання.                                                                               

6.   Додатки . А. Чарівний кросворд:

1.          Природне джерело світла                   ( Сонце )                                                      

2.          Природне явище, що здійснює рух хмаринок.                ( Вітер )                      

3.          Природне явище, що буває тільки взимку.                       ( Сніг )                         

4.          Що буває і у людини, і у гарячого чаю?                    ( Температура )                 

5.          Що настає, коли зникає світло?                                 ( Темрява )                         

6.          Природне явищє, що має 7 кольорів спектру.            (  Веселка )                        

7.          Природне явище, що спостерігається восени.              ( Листопад )                   

8.          Рослина, але маленька, не дерево і не трава.                        ( Кущ )                     Б. Загадки і вірші про природні явища готують учні.

pdf
Додано
19 липня 2019
Переглядів
1002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку