Планування уроків з природознавства для 5 -го класу до підручника О. Г. Ярошенко та В. М. Бойко на 2019 - 2020 н.р.
Природознавство (5 клас)
2 год. на тиждень – 70 год.
Підручник: О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко
«Природознавство», Київ, видавництво «Світоч», 2018 р.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
|
Вступ (6 год) |
||||
1 |
|
Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини |
§1 |
|
2 |
|
Джерела знань про природу Практичне заняття:
|
§2 |
|
3 |
|
Методи вивчення природи
|
§3 |
|
4 |
|
Обладнання для вивчення природи Практичне заняття:
|
§4 |
|
5 |
|
Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи |
§5 |
|
6 |
|
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
|
Розділ I. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15год) |
||||
7 |
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання |
§6 |
|
8 |
|
Практична робота:
|
|
|
9 |
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів |
§7 |
|
10 |
|
Атоми і молекули. |
§8 |
|
11 |
|
Дифузія |
§8 |
|
12 |
|
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини |
§9 |
|
13 |
|
Чисті речовини і суміші |
§10 |
|
14 |
|
Способи розділення сумішей |
§11 |
|
15 |
|
Практичне заняття:
|
|
|
16 |
|
Явища природи Організація спостережень заявищами природи |
§12 |
|
17 |
|
Фізичні явища, їх різноманітність |
§13 |
|
18 |
|
Практичне заняття:
|
|
|
19 |
|
Хімічні явища, їх ознаки. Гниття. Горіння. |
§14 |
|
20 |
|
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі |
§15 |
|
21 |
|
Підсумковий урок «Тіла, речовини та явища навколо нас» |
|
|
Розділ II. Всесвіт (8 год) |
||||
22 |
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
§16 |
|
23 |
|
Небесні тіла. Зоря-самоосвітнє небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір |
§17 |
|
24 |
|
Поняття сузір’я Практичне заняття:
Організація спостережень за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці |
§17 |
|
25 |
|
Сонячна система. Планети. Відмінності між планетами |
§18 |
|
26 |
|
Всесвіт та його складові. Зоряні системи — галактики. |
§19 |
|
27 |
|
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Людина і Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень |
§20 |
|
28 |
|
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
|
|
29 |
|
Підсумковий урок «Всесвіт» |
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ(15 год) Тема 1. Земля як планета |
||||
30 |
|
Форма і розміри Землі |
§21, 22 |
|
31 |
|
Внутрішня будова Землі |
§ 23 |
|
32 |
|
Рухи Землі. |
§24 |
|
33 |
|
Розподіл сонячного тепла і світла на поверхні Землі. Пори року Практичне заняття:
Організація спостережень:за повертанням листя і квітів рослин до Сонця; нагріванням тіл променями Сонця. |
§ 25 |
|
34 |
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення |
§26 |
|
35 |
|
Способи зображення Землі |
§27 |
|
36 |
|
Практичне заняття: Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль., материків і частин світу; географічних об’єктів. |
|
|
37 |
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. |
§28 |
|
38 |
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом |
§28 |
|
39 |
|
Повітря — суміш газів. Значення повітря. |
§29 |
|
40 |
|
Властивості повітря |
§30 |
|
41 |
|
Вода на Землі. Три стани води. Колообіг води. |
§31 |
|
42 |
|
Властивості води . Вода — розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі. Практичне заняття:
|
§32 |
|
43 |
|
Значення води у природі. Використання води людиною |
Підготуватись до підсумкового уроку |
|
44 |
|
Підсумковий урок «Земля як планета» |
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів( 16 год) |
||||
45 |
|
Організм і його властивості. |
§33 |
|
46 |
|
Клітинна будова організмів.Організація спостережень за основними властивостями живих організмів |
§33 |
|
47 |
|
Різноманітність організмів. Рослини |
§34 |
|
48 |
|
Різноманітність організмів. Тварини |
§34 |
|
49 |
|
Різноманітність організмів. Гриби |
§35 |
|
50 |
|
Різноманітність організмів. Бактерії |
§35 |
|
51 |
|
Практичне заняття
|
§36,37 |
|
52 |
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. |
§38 |
|
53 |
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. |
§39 |
|
54 |
|
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище ,пристосування живих організмів до життя в ньому. |
§40 |
|
55 |
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді |
§41 |
|
56 |
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті |
§42 |
|
57 |
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів. |
§43 |
|
58 |
|
Екосистеми. Рослинний і тваринний світ нашої місцевості |
§44 |
|
59 |
|
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
|
60 |
|
Підсумковий урок «Планета Земля як середовище життя» |
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля (8 год) |
||||
61 |
|
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою |
§45 |
|
62 |
|
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
§45 |
|
63 |
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування |
§46 |
|
64 |
|
Практичне заняття: Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. |
|
|
65 |
|
Охорона природи. Червона книга Практична робота: Складання Червоної книги своєї місцевості. |
§47 |
|
66 |
|
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості |
§48 |
|
67 |
|
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) |
|
|
68 |
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
|
|