Планування з природознавства для 5 класу на 2019-2020 н.р.

Про матеріал

Планування уроків з природознавства для 5 -го класу до підручника О. Г. Ярошенко та В. М. Бойко на 2019 - 2020 н.р.

Перегляд файлу

Природознавство (5 клас)

2 год. на тиждень – 70 год.

Підручник: О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко

«Природознавство», Київ, видавництво «Світоч», 2018 р.

 

№ уроку

Дата

Тема уроку

Домашнє завдання

Вступ (6 год)

1

 

Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини

§1

2

 

Джерела знань про природу

Практичне заняття:

  • Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії,словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.

§2

3

 

Методи вивчення природи

  • Організація спостережень  за тілами живої та неживої природи

§3

4

 

Обладнання для вивчення природи

Практичне заняття:

  • Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових  спостережень та дослідів.

§4

5

 

Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи

§5

6

 

Навчальний проект

«Жива і нежива природа навколо нас»

 

Розділ I. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15год)

7

 

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання

§6

8

 

Практична робота:

  • Вимірювання  маси та розмірів різних тіл.

 

9

 

Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів

§7

10

 

Атоми і молекули.

§8

11

 

Дифузія

§8

12

 

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини

§9

13

 

Чисті речовини і суміші

§10

14

 

Способи розділення сумішей

§11

15

 

Практичне заняття:

  • Розділення сумішей фільтруванням

 

16

 

Явища природи

Організація спостережень заявищами природи

§12

17

 

Фізичні явища, їх різноманітність

§13

18

 

Практичне заняття:

  • Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від   температури та площі поверхні.

 

19

 

Хімічні явища, їх ознаки. Гниття. Горіння.

§14

20

 

Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі

§15

21

 

Підсумковий урок «Тіла, речовини та явища навколо нас»

 

Розділ II. Всесвіт (8 год)

22

 

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.

§16

23

 

Небесні тіла. Зоря-самоосвітнє небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір

§17

24

 

Поняття  сузір’я

Практичне заняття:

  • Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

Організація спостережень  за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці

§17

25

 

Сонячна система. Планети. Відмінності між планетами

§18

26

 

Всесвіт та його складові. Зоряні системи — галактики.

§19

27

 

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Людина і Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень

§20

28

 

Навчальний проект

«Наш дім – Сонячна система»

 

29

 

Підсумковий урок «Всесвіт»

 

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ(15 год)

Тема 1. Земля як планета

30

 

Форма і розміри Землі

§21, 22

31

 

Внутрішня будова Землі

§ 23

32

 

Рухи Землі.

§24

33

 

Розподіл сонячного тепла і світла на поверхні Землі. Пори року

Практичне заняття:

  • Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця

Організація спостережень:за повертанням листя і квітів рослин до Сонця;  нагріванням тіл  променями Сонця.

§ 25

34

 

Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення

§26

35

 

Способи зображення Землі

§27

36

 

Практичне заняття:

Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль., материків і частин світу; географічних об’єктів.

 

37

 

Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. 

§28

38

 

Властивості ґрунту.  Догляд за ґрунтом

§28

39

 

Повітря — суміш газів. Значення повітря.

§29

40

 

Властивості повітря

§30

41

 

Вода на Землі. Три стани води.  Колообіг води.

§31

42

 

Властивості води . Вода — розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі.

Практичне заняття:

  • Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії).
  • Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.
  • Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

§32

43

 

Значення води у природі. Використання води людиною

Підготуватись до підсумкового уроку

44

 

Підсумковий урок «Земля як планета»

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів( 16 год)

45

 

Організм і його властивості.

§33

46

 

Клітинна будова організмів.Організація спостережень за основними властивостями живих організмів

§33

47

 

Різноманітність організмів. Рослини

§34

48

 

Різноманітність організмів. Тварини

§34

49

 

Різноманітність організмів. Гриби

§35

50

 

Різноманітність організмів. Бактерії

§35

51

 

Практичне заняття

  • Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
  • Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.

§36,37

52

 

Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.

§38

 

53

 

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

 

§39

54

 

Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище ,пристосування живих організмів до життя в ньому.  

§40

55

 

Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді

§41

56

 

Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті

§42

57

 

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів.

§43

58

 

Екосистеми. Рослинний і тваринний світ нашої місцевості

§44

59

 

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»

 

60

 

Підсумковий урок «Планета Земля як середовище життя»

 

Тема 3. Людина на планеті Земля (8 год)

61

 

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою

§45

62

 

Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. 

§45

63

 

Екологічні проблеми та їх розв’язування

§46

64

 

Практичне заняття:

Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

 

65

 

Охорона природи. Червона книга

Практична робота:

Складання Червоної книги своєї місцевості.

§47

66

 

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості

§48

67

 

Навчальний проект

 «Смітити не можна переробляти»

(про «друге життя» побутових речей)

 

68

 

Екскурсія (відповідно до місцевих умов)

до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Перепелиця Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рябченко Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сікірина Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Леменчук Лариса Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Менькова Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
32419
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку