№ |
Зміст матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год. |
Дата |
Примітки |
1. |
Розвиток навичок мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, говоріння, читання). Читання і розвиток усного мовлення. Накопичення активного словникового запасу. Слухання-розуміння мовлення вчителя, однокласників. |
Розвиток слухового сприймання та слухової уваги. Формування усвідомленого розуміння сказаного вчителем, його запитань, порад, вказівок.
|
|
|
|
2. |
Закінчення розпочатого речення (з допомогою вчителя). Відповіді на запитання до прослуханого, прочитаного. |
Розвиток вміння висловлювати свої прохання, працювати відповідно до інструкцій вчителя. Формування уявлень про структуру речення, умінь будувати речення на основі різних опор. |
|
|
|
3. |
Складання за запитаннями вчителя речень з 2-4 слів до розглянутого малюнка, прослуханої казки.
|
Формування уявлень про структуру речення, умінь будувати речення на основі різних опор. Розвиток усного мовлення. Виховання культури усного мовлення. |
|
|
|
4. |
Виділення на слух з живого мовлення окремих слів, в словах – окремих звуків. Поділ речень з 2-4 слів на слова. |
Збагачення та накопичення словника на основі розширення знань та уявлень про довкілля. Розвиток фонематичного сприймання, правильної й чіткої звуковимови. |
|
|
|
5. |
Розвиток фонематичного слуху і правильної вимови звуків. Співвідношення звука і букви, визначення місця звука і букви у слові; фіксація буквою початкового звука у словах. |
Розвиток слухового і зорового сприймання. Розвиток мовленнєвого слуху. Розвиток звукобуквеного аналізу. Розвиток фонематичного слуху. |
|
|
|
6. |
Формування зорових еталонів букв: знаходження заданої букви серед інших букв чи знаків; впізнавання букв, накладених одна на одну; виділення з ряду правильно написаної букви з опорою на зразок; доповнення відсутнього елемента букви; називання та порівняння графічно схожих букв. |
Збагачення та накопичення словника на основі розширення знань та уявлень про довкілля. Стимуляція мовленнєвої активності. Розвиток оперативної пам’яті. Розвиток фонематичного слуху.
|
|
|
|
7. |
Запам’ятовування цілісних образів слів, які складаються з вивчених букв (мама, сон, сом, папа, липа, молоко…), співвідношення слів з предметами, які вони називають. |
Подальший розвиток сигніфікативної функції мовлення (функції позначення). Стимуляція мовленнєвої активності. Розвиток оперативної пам’яті. |
|
|
|
8. |
Утворення та читання відкритих та закритих двох- та трьохбуквених складів, які є словом (сом). Утворення та читання слів з вивчених складових структур. |
Формування читацьких умінь. Розвиток усного зв’язного мовлення. Регулювання інтонаційної виразності усного мовлення, темпу і сили голосу. Розвиток фонематичного слуху. |
|
|
|
9. |
Співвідношення слів з предметами, малюнками. Вибіркове читання слів. |
Регулювання інтонаційної виразності усного мовлення, темпу і сили голосу. Удосконалення навичок читання і письма. Збагачення словникового запасу.
|
|
|
|
10. |
Доповнення складу до слова, підстановка в слово пропущеної букви. Читання речень з 2-3 слів разом з вчителем, хором, самостійно. |
Збагачення та накопичення словника на основі розширення знань та уявлень про довкілля. Розвиток оперативної пам’яті. Формування вміння граматично правильно будувати речення (фрази) за зразком, даним учителем). |
|
|
|
11. |
Доповнення в реченні відсутнього слова з ряду попередньо прочитаних (з опорою на малюнок). Написання вивчених букв та слів з ними. |
Формування вміння граматично правильно будувати речення (фрази) за зразком, даним учителем). Формування читацьких умінь. Розвиток усного зв’язного мовлення. Удосконалення навичок читання і письма. Збагачення словникового запасу. |
|
|
|
12. |
Мовленнєвий розвиток. Слухання-розуміння усного мовлення. Сприймання на слух зверненого мовлення, простого мовного матеріалу, що складається з кількох звуків, складів, слів, словосполучень. |
Розвиток цілеспрямованої та до-вільної уваги. Формування усвідомленого ро-зуміння фактичного змісту про-слуханого.
|
|
|
|
13. |
Сприймання на слух запитань, прохань, пояснень, вказівок, завдань та інструкцій вчителя, що стосуються виконання навчальних дій чи ігрових завдань. Сприймання на слух, розуміння змісту невеликих нескладних текстів, що належать до художнього й розмовного стилів (казка, розповідь, вірш, загадка, скоромовка). |
Розвиток емоційного ставлення до почутого та побаченого (до вчинків людей, фактичних подій). Збагачення словникового запасу учнів.
|
|
|
|
14. |
Відповіді на запитання вчителя; відповіді на запитання за змістом прослуханого. Відповіді на запитання педагога щодо змісту предметних та сюжетних малюнків. Добір малюнків до предметів, ініційованих дій. |
Збагачення словникового запасу учнів. Формування навичок користування інструкціями вчителя при виконанні завдань. Формування уміння знаходити предмети за словесним описом. |
|
|
|
15. |
Говоріння. Регулювання дихання, сили голосу, темпу мовлення в процесі усного мовлення. |
Розвиток мовленнєвого дихання. Формування вміння довільно володіти та доцільно користуватися артикуляційним та дихальним аппаратом. |
|
|
|
16. |
Діалогічне мовлення. Розуміння реплік співрозмовника. Відповіді на запитання. Найпростіші формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання). |
Формування чіткості та виразності усного мовлення. Розвиток культури спілкування. Формування невербальних засобів спілкування (міміка, природні жести). |
|
|
|
17. |
Монологічне мовлення. Повторення зразка простого зв’язного висловлювання, пропонованого вчителем. Побудова зв’язного висловлювання (з опорою на питання, слова та словосполучення, ілюстрації) на основі прослуханого тексту, випадку з життя. |
Формування чіткості та виразності усного мовлення. Розвиток культури спілкування. Розвиток емоційного ставлення до побаченого, почутого.
|
|
|
|
18. |
Читання. Правильна вимова звуків. Читання по складах слів, простих речень. |
Розвиток навичок правильного читання по складах. Розвиток мовленнєвого дихання; подолання артикуляційних труднощів при читанні слів. |
|
|
|
19. |
Розпізнавання складів у слові, слів у реченні та речень у тексті за певними візуальними характеристиками. Читання повільно та в нормальному темпі.
|
Формування та розвиток навичок упізнавання найуживаніших слів. Розвиток орієнтування в прочитаному реченні. |
|
|
|
20. |
Читання тихо, голосно, з нормальною силою голосу. Запам’ятовування прочитаного. Основні правила поводження з книжкою. |
Формування та розвиток навичок упізнавання найуживаніших слів. Розвиток орієнтування в прочитаному реченні. Збагачення словникового запасу. |
|
|
|
21. |
Письмо. Позначення звуків буквами. |
Формування навичок звуко-буквеного аналізу. |
|
|
|
22. |
Букви голосні та приголосні. Їх написання та розрізнення. |
Корекція звуковимови. Розвиток полісенсорного сприймання. |
|
|
|
23. |
Складова структура слова. |
Розвиток аналітико-синтетичної діяльності. |
|
|
|
24. |
Слово. Місце звука (букви) у слові. Списування. |
Конкретизація уявлень про предмет, слово і його значення. Розвиток слухового сприймання. Формування охайності при письмі |
|
|
|
25. |
Знання про мову. Мовні вміння. Звуки і букви. Склад. Наголос. Місце звука в слові. Визначення наявності певного звука в даному слові. Виділення окремих звуків слова: перший (голосний), останній (приголосний). |
Розвиток мовленнєвого слуху (уважно слухати, чути, ідентифікувати, розрізняти й повторювати вивчені звуки). Формування усвідомленого зорового образу кожної вивченої букви. |
|
|
|
26. |
Удосконалення вимови голосних і приголосних звуків. Розрізнення твердих і м’яких, дзвінких і глухих приголосних. |
Формування усвідомленого зорового образу кожної вивченої букви. Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням. |
|
|
|
27. |
Спостереження за роботою артикуляційних органів під час вимовляння різних звуків. Практичне розрізнення голосних і приголосних букв. |
Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням. Розвиток уміння розрізняти слова, близькі за звуковим складом. |
|
|
|
28. |
Злиття звуків для утворення обернених і прямих відкритих складів. Промовляння складів. |
Розвиток мовленнєвого слуху (уважно слухати, чути, ідентифікувати, розрізняти й повторювати вивчені звуки). Розвиток аналітико-синтетичної діяльності. |
|
|
|
29. |
Проговорювання слова з акцентуванням наголошеного складу. Читання та письмо (на дошці і в зошитах) засвоєних складових структур. Навчання основного прийому читання прямого складу з орієнтацією на букву, що позначає голосний звук. |
Розвиток оперативної пам’яті шляхом запам’ятовування та відтворення звуків ізольовано, у складах і словах. Збагачення й уточнення словни-кового запасу. Розвиток усного мовлення. |
|
|
|
30. |
Слово. Практичне ознайомлення зі словом. Проговорювання складів та слів з двох-чотирьох звуків. |
Формування уявлень про слово як самостійну смислову одиницю. Формування вміння довільно володіти та доцільно корис-туватися артикуляційним та дихальним аппаратом. |
|
|
|
31. |
Поділ на склади двоскладових слів. Практичне розрізнення складу, слова. |
Корекція та удосконалення звуковимови; подолання ар-тикуляційних труднощів при вимовлянні звуків. Розвиток процесів аналізу і синтезу. |
|
|
|
32. |
Звукобуквений аналіз складу, слова. |
Формування навичок звуко-буквеного аналізу. |
|
|
|
33. |
Розрізнення слів, що різняться одним звуком. Побудова звукової схеми слів. |
Розвиток довільної уваги, оперативної пам’яті. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|
34. |
Наголос у слові. Проговорювання, розуміння лексичного значення слів та їх застосування. |
Дотримання нормального темпу мовлення та регулювання сили голосу. Збагачення та конкретизація словника. |
|
|
|
35. |
Вимова слів з апострофом, з подвоєнням приголосних, зі сполученням дж, дз, з йотованими голосними. |
Збагачення та конкретизація словника. Розвиток просторової орієнтації
|
|
|
|
36. |
Речення. Практичне ознайомлення з реченням. Виділення речення з мовленнєвого потоку, визначення меж речення в усному мовленні. |
Формування та розвиток слухової уваги та слухової пам’яті. |
|
|
|
37. |
Читання простих словосполучень, речень. Зв’язок слів у словосполученні та реченні. |
Розвиток довільної уваги, оперативної пам’яті. Розвиток зв’язного мовлення. Корекція та удосконалення звуковимови. |
|
|
|
38. |
Формальні ознаки речення. Кількість і послідовність слів у словосполученнях і реченнях. |
Розвиток і конкретизація уявлень. Збагачення і конкретизація уявлень про предмети і явища довкілля. |
|
|
|
39. |
Поділ речення та словосполучення на слова. Складання речень із двох-трьох слів за предметними та сюжетними малюнками. |
Розвиток довільної уваги, оперативної пам’яті. Розвиток зв’язного мовлення. Збагачення і конкретизація уявлень про предмети і явища довкілля. |
|
|
|
40. |
Інтонування речень, у кінці яких стоять різні розділові знаки. Практичне засвоєння розділових знаків: крапка, кома. |
Формування інтонаційної виразності мовлення. Формування навичок самоконтролю при виконанні завдання. |
|
|
|
41. |
Графічна модель речення (з 1-2 слів). |
Формування та розвиток слухової уваги та слухової пам’яті. Формування навичок самоконтролю при виконанні завдання. |
|
|
|
42. |
Текст. Усні й письмові висловлювання, текст. |
Розвиток мовленнєвого дихання. Розвиток усного зв’язного мовлення. Дотримання нормального темпу мовлення та регулювання сили голосу. |
|
|
|
43. |
Читання коротких (до трьох речень) текстів. Розуміння змісту тексту. Відтворення змісту тексту. |
Формування усвідомленого розуміння змісту прочитанного. Розвиток емоційного ставлення до прочитаного (до вчинків людей, описаних подій тощо). Стимулювання мовленнєвої активності. |
|
|
|
44. |
Повторення та закріплення вивченого матеріалу за рік. |
|
|
|
|