КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
розвитку мовлення
7 клас (інклюзивна форма навчання),
складене за ПРОГРАМОЮ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ
«РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ»
ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
К, 2022. (Хайдарова О.С., Блеч Г.О.)
№ |
Зміст корекційно-розвиткових занять |
К-сть год. |
Дата |
Примітки |
1. |
Повторення вивченого матеріалу. Поняття про слово. Значення слова (означає назви предмета, дії, ознаки тощо). |
|
|
|
2. |
Будова слова. Корінь слова, закінчення (практично). |
|
|
|
3. |
Спільнокореневі слова. Ненаголошені голосні в корені слова. |
|
|
|
4. |
Речення розповідні, питальні. Розділові знаки в кінці цих речень. |
|
|
|
5. |
Мовленнєвий розвиток. Відомості про мовлення. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо), їх особливості. |
|
|
|
6. |
Мовлення як основний засіб спілкування. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. |
|
|
|
7. |
Культура мовлення і спілкування. Особливості національного мовленнєвого етикету. |
|
|
|
8. |
Найпростіші українські формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання). Українські форми звертання до дітей і дорослих (Марійко, Іванку, Катерино Петрівно, Петре Григоровичу). |
|
|
|
9. |
Аудіювання (слухання-розуміння). Слухання-розуміння текстів різного типу (розповідь, опис, зокрема опис окремих предметів тощо); різних жанрів мовлення (казка, загадка, прислів’я, приказка, легенда, вірш, оповідання). |
|
|
|
10. |
Говоріння. Переказ тексту за поданим планом. Вибірковий переказ. |
|
|
|
11. |
Діалогічне мовлення. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалоги за поданим початком, малюнком). |
|
|
|
12. |
Монологічне мовлення (самостійне висловлювання). Конструювання висловлювань: опис (предметів, людей, явищ природи); повідомлення про діяльність; висловлення прохання, побажання. |
|
|
|
13. |
Розповідь (про події, що відбулися, особисті враження) за питаннями, за серією малюнків тощо. |
|
|
|
14. |
Читання. Читання мовчки (розуміння, запам’ятовування) текстів. |
|
|
|
15. |
Робота з книжкою: виділення слів, частин змісту в тексті. |
|
|
|
16. |
Читання вголос. Виразність читання. |
|
|
|
17. |
Писемне мовлення. Написання під диктування речень і текстів. |
|
|
|
18. |
Складання речень за запитаннями, малюнками, на тему. |
|
|
|
19. |
Речення з правильним і неправильним порядком слів (деформоване речення). |
|
|
|
20. |
Знання про мову. Мовні вміння. Мова і мовлення. Мова як засіб спілкування. Рідна, державна та інші мови. |
|
|
|
21. |
Звуки і букви. Алфавіт. Голосні й приголосні звуки. Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г. |
|
|
|
22. |
Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. |
|
|
|
23. |
Використання алфавіту під час роботи зі словником. |
|
|
|
24. |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
|
|
|
25. |
Слово. Лексичне значення слова. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. |
|
|
|
26. |
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова. |
|
|
|
27. |
Розрізнення префікса і прийменника (практично). |
|
|
|
28. |
Спільнокореневі слова. |
|
|
|
29. |
Частини мови. Ознайомлення зі словами, що означають назви предметів: розпізнавання слів за питаннями хто? що? |
|
|
|
30. |
Ознайомлення зі словами, що означають ознаки предметів: розпізнавання слів за питаннями який? яка? яке? |
|
|
|
31. |
Ознайомлення зі словами, що означають дію. Називання дій за питаннями: що робить? що роблять? |
|
|
|
32. |
Речення, словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. |
|
|
|
33. |
Головні та другорядні члени речення (без вживання термінології, практично). |
|
|
|
34. |
Встановлення зв’язку між словами в реченнях (за допомогою запитань). |
|
|
|
35. |
Побудова слів за поданими словами (головними та другорядними членами речення) з використанням ілюстрацій, сюжетних малюнків, предметів). |
|
|
|
36. |
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. |
|
|
|
37. |
Розділові знаки в кінці речень. |
|
|
|
38. |
Інтонування речень, різних за метою висловлювання. |
|
|
|
39. |
Складання різних за метою висловлювання речень на задану тему. |
|
|
|
40. |
Текст. Заголовок тексту. |
|
|
|
41. |
Поділ тексту на абзаци. |
|
|
|
42. |
Відновлення текстів із деформованою будовою. |
|
|
|
43. |
Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом. |
|
|
|
44. |
Складання простого плану тексту. |
|
|
|
45. |
Тексти різних типів: розповідь, опис. |
|
|
|
46. |
Підпис листівки (поздоровлення рідним, друзям). Адреса на конверті (листівці). |
|
|
|
47. |
Повторення та закріплення вивченого за рік. |
|
|
|