Календарне планування з української літератури

Про матеріал
Календарне планування з української літератури для 5 класу (НУШ) розроблено на основі МНП «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з української літератури

5 клас (НУШ)

 

 до підручника «Українська література» для 5-го класу  авторів Таміла Яценко Василь Пахаренко Олеся Слижук 

 за модельною навчальною програмою «Українська література 5-6 класи» (авторський колектив: Т.О.Яценко, Т.Б.Качак, В.В.Кизилова, В.І.Пахаренко, С.О.Дячок, Л.М.Овдійчук, О.А.Слижук, В.М.Макаренко, І.А.Тригуб) для закладів загальної середньої освіти (наказ МОН N 795 від 12.07.2021)

та авторською навчальною програмою (авторка Оксана Лещенко)

 

Текстуальне вивчення творів – 54 год. Розвиток мовлення – 4 год ( у межах годин на текстуальне вивчення).  Виразне читання – 4 год. Позакласне читання – 4 год. Література рідного краю – 2 год. Узагальнення та систематизація вивченого – 2 год. 

 

з/п

Дата

Тема уроку

Примітка

І семестр

 

Вступ (2 год)

1

 

Роль книги в житті людини. Література

як художнє відтворення життя, побуту, звичаїв, духовно-моральних цінностей людини

ТЛ: Художня

література, літературний твір

 

2

 

Значущість читання

в житті особистості. Сучасний читач

 

Малі жанри фольклору та літератури(прислів’я, приказки, загадки)

(6 год)

3

 

Прислів’я та приказки – перлини

народної мудрості

ТЛ: фольклор, прислів’я, приказка

 

4

 

Народні загадки. Тематика загадок. Різновиди загадок

ТЛ: загадка

 

5

 

Загадки Леоніда Глібова  «Бачить – не

бачить», «Котилася тарілочка»

ТЛ: акровірш (повторення)

 

6

 

РМ №1 (П) Складання авторської загадки, акровірша та графічне малювання відгадок

 

7

 

ПЧ №1 «Квітка Анатолій Качан Загадки «Квітк Сонця», «Світов@ павутин@»

 

 

8

 

Проєкт «Образ сучасного читача/читачки»

Тематична

Народні та літературні казки

(11 год)

9

 

Народна казка.  Повторення та узагальнення: види народних казок казки про тварин, героїко-фантастичні              (чарівні),    соціально-побутові їх спільні й відмінні риси. 

 

10

 

Українська народна казка «Яйце-райце»

Фантастичне та реальне у творі. Символіка казки, відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців. Особливості мови народної казки.

ТЛ: гіпербола

 

11

 

Літературна казка Івана Франка «Фарбований Лис»

Замальовка життєпису письменника, його казкарська творчість. Особливості літературної казки, її відмінність від народної.

ТЛ: літературна казка

 

12

 

Морально- етична проблематика твору

Роль діалогів у розкритті характеру головного героя

ВЧ №1 Виразне читання діалогів

 

13

 

Леся Українка. «Лелія»

Короткі біографічні відомості про дитинство письменниці.

ТЛ: дійові особи (персонажі), портрет

 

 

14

 

Леся Українка. «Лелія». Чарівні  перетворення, їх роль у казці

Соціальні мотиви в казці

 

15

 

Валерій Шевчук. «Чотири сестри». Замальовка життєпису письменника. Тема зміни пір року, її художнє втілення у казці «Чотири сестри»

 

16

 

Значення мотиву сну та змалювання родинних взаємини між сестрами у творі «Чотири сестри» В.Шевчука

 

17

 

Осмислення символічного змісту казки-притчі «Чотири сестри»

 

18

 

Діагносту вальна робота №1  Народні та літературні казки

 

19

 

ПЧ №2 Народні казки (за вибором учнів). Кримськотатарська народна казка

«Золоте яблуко» (переклад Данила Кононенка).

Василь Королів-Старий «Хуха- Моховинка».

Лариса Письменна «Як у Чубасика сміх украли».

Юрій Ярмиш «Летюче дерево».

Віктор Близнець «Земля Світлячків» (скорочено).

Зірка Мензатюк «Арніка».

Марина Павленко «Хатка

 для  Нехайка».

Юлія Смаль «Казка про Горошку».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематична

Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповіді

(10 год)

20

 

Легенди українців.

Спільне та відмінне в народних казках і легендах. Ознаки фантастичного в легендах. Види народних легенд.

Легенда «Берегиня» (за С. Плачиндою).

ТЛ: легенда (поглиблення поняття).

 

21

 

Легенда «Берегиня» (за С. Плачиндою). Протистояння добра і зла. Символічні образи в легенді. Утілення образу Берегині в різних видах народного мистецтва.

 

22

 

Народні перекази.

Переказ

«Старі Кодаки й перші запорожці-козари»

ТЛ: народний переказ.

 

23

 

РМ №2 (У) Усний твір на тему «Захисники української землі»

 

24

 

Літописні оповіді. «Повість минулих літ»: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» переказі В. Близнеця).

ТЛ: літопис.

 

25

 

Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка».

Стисла розповідь про долю поета. Жанрові ознаки драми-казки за народними мотивами «Микита Кожум’яка».

ТЛ: драматичний твір, драма-казка, віршована мова.

 

26

 

Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка».

Уславлення юного героя. Особливості мови твору

ВЧ №2  Виразне читання казки в особах

 

27

 

Сергій Плачинда. «Богатирська застава».

Стисла розповідь про письменника. Історична основа твору «Богатирська застава».

ТЛ: тема художнього твору,

історичне оповідання (поглиблення  поняття).

 

28

 

Образ Будимира патріота рідної землі.

Письмова характеристика за планом. Особливості мови історичного оповідання.

 

29

 

Діагностувальна робота №2 Легенди, перекази, літописні оповіді

 

30

 

Література рідного краю №1

Художні твори  літератури рідного краю (за вибором учителя)

 

31

 

Із сучасної української літератури №1  (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів)

 

32

 

Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр

 

 

ІІ семестр

 

Україна і я

(6 год)

33

 

Тарас Шевченко.
Розповідь про поета, його перебування на засланні. Поетичне відображення краси української природи у вірші «Зоре моя вечірняя». Роздуми ліричного героя.

ТЛ: лірика, ліричний герой, мотив у ліричному творі.

 

34

 

Уривок «Учітесь, читайте...» як ліричне звертання до нащадків. Думки автора про роль патріотичної освіти в духовному становленні особистості й нації

 

35

 

Богдан Лепкий. «Шевченкова    верба».

Роль Тараса Шевченка у становленні особистості Богдана Лепкого, його поетична шевченкіана. Осмислення  образу українського генія Шевченка з позицій гуманізму у вірші «Шевченкова  верба». Біографічна основа поезії. Мотив туги за рідним краєм.

ТЛ: рима, перехресне, суміжне й кільцеве римування.

 

 

36

 

Галина Кирпа. «Мова моя». Біографічна довідка про письменницю,     її громадську діяльність.

Значення рідної мови в житті людини. Мотив важливості збереження мови для  історії, народу, людства загалом. Роль     художніх засобів у розкритті основної думки поезії.

ТЛ: епітет, порівняння, метафора (поглиблення понять).

 

 

37

 

Тетяна  Майданович.  «О Україно!  Божий  білий цвіт!», «Країна Українія»

Образ сучасної України  в поетичних творах. Патріотичні почуття ліричного героя, втілені у віршах.

ТЛ: патріотична лірика.

 

38

 

Проєкт «Образ України в пісенній ліриці»

ВЧ №3  Читання поезій напам’ять

 

39

 

ПЧ №3  Ліна Костенко «Кобзарю».

 

 

Тематична

Рідна природа

(12 год)

40

 

Олена Пчілка. «З ґринджолятами».

Розповідь про письменницю, сімейні традиції родини Косачів. Зображення    дитячих зимових розваг              у вірші               «З ґринджолятами». Оспівування              краси зимової природи. Відображення в ліричному творі настроїв та почуттів.

ТЛ: пейзаж та його види, пейзаж у літературному творі

 

41

 

Павло Тичина. «Хор лісових дзвіночків».

Замальовка життєпису

поета, особливості його світосприймання. Поетичне втілення картин природи. у віршах П. Тичини. Музичне (слухове), зорове емоційне наповнення поезій. Авторські неологізми та їх художні функції.

ТЛ: пейзажна лірика, персоніфікація

 

42

 

Оксана Іваненко. «Цвітарінь». Розповідь про письменницю. Художній світ пізнавальної казки.

ТЛ: мова автора і мова дійових осіб, прозова мова

 

43

 

Тема екології у творі. Розвиток подій у творі, морально-етична проблематика

 

44

 

Микола Вінграновський.

«Гусенятко».

Біографічні відомості про письменника. Тема родинних цінностей у творі.

ТЛ: тема та ідея літературного твору.

 

45

 

Художні функції часу і простору в оповіданні.

 

46-

47

 

Марія Морозенко «Вірність  Хатіко».

Коротко про життя і творчість письменниці. Тема дружби людини й тварини. Засоби змалювання їхніх взаємин в оповіданні.

ТЛ:оповідання про тварин (анімалістичне).

 

48

 

Послідовність подій у творі. Ідея гуманістичних цінностей.

 

49

 

Анатолій Качан. «Море грає». Біографічна довідка про письменника.   Мариністична лірика.              Образний              світ поезії «Море грає».

 

50

 

Діагносту вальна робота № 3 Рідна природа

 

 

51

 

ПЧ № 4 Оповідання (за вибором учнів)

 

Іван Багряний «До Ворскли, по рибу!».

Анатолій Дрофань «Янехо». Василь Чухліб «Після хуртовини».

Анатолій Давидов «Таємниці старого дуба».

Дмитро Чередниченко «Мандри жолудя».

 

Світ дитинства

(9 год)

52

 

Іван Нечуй-Левицький.

Оповідання «Вітрогон».

Замальовка життєпису письменника. Композиція оповідання «Вітрогон», майстерність оповіді, мови.

ТЛ: загальне поняття про композицію і сюжет твору

 

53

 

Образ Василька. Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру.

 

54

 

Борис Грінченко. «Украла». Розповідь про письменника,  його  педагогічну  діяльність.                            «Украла» –   оповідання про життя сільської школи в  поневоленій Україні.

 

55

 

Динамічність оповіді. Психологія вчинку Олександри. Ідея розуміння людської душі, співчуття, прощення

 

56

 

Оксана Сайко. «Гаманець». Біографічна довідка про письменницю. Драматизм сюжету оповідання

«Гаманець». Розвиток подій у творі. Проблема добра і зла, морального вибору людини

 

57

 

РМ № 3(П)  . Образи Іванки й Ритки, спільне й відмінне у їхніх характерах і вихованні.

Порівняльна характеристика образів

 

58

 

Галина Кирпа. «Мій тато став зіркою».

Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані. Особливості показу світу очима дитини.

 

59

 

Мотиви втрати рідної людини, почуття й переживання дитини. Ідея героїзму й самопожертви.

ВЧ № 4. Виразне читання епізоду, який найбільше розчулив

 

60

 

Діагносту вальна робота № 4

 Твір «Як я розумію поняття «гідність»

 

Тематична

У пошуках пригод і чудес

(7 год)

61

 

Всеволод Нестайко. «Чарівні окуляри» (скорочено). Замальовка життєпису письменника. Повість-казка про фантастичні пригоди сучасних школярів.

ТЛ: епічний твір, повість-казка (поглиблення поняття)

 

62

 

Реальні вчинки головних героїв на шляху дорослішання. Фантастичні пригоди, чарівні елементи, казкова символіка повісті.

 

63

 

Ідейний зміст повісті: відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети.

 

64

 

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено).

Коротко про письменницю. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями України. Історичне минуле в житті сучасної людини. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі

 

65

 

Фантастичне і реальне у пригодницькій повісті. Засоби змалювання характерів персонажів.

 

66

 

РМ №4 (У) Велич старовинних українських замків. Мандруємо замками разом  із героями твору «Таємниця козацької шаблі»

 

67

 

ЛРК № 2

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя).

Ознайомлення із доступними для  сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в ІІ семестрі літературними творами письменників- земляків.

 

68

 

Діагностувальна робота № 5

У пошуках пригод і чудес

 

69

 

Найцікавіше з літературних новинок

Із сучасної української літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів)

 

 

70

 

Узагальнення та систематизація вивченого за ІІ семестр

Узагальнення за темами, що вивчалися упродовж семестру, їх систематизація.

 

ТЛ: повторення вивчених протягом семестру теоретико-літературних понять.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 серпня 2022
Переглядів
8008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку