Календарно-тематичне планування з української літератури 5 клас НУШ Авраменко О. І-ІІ семестр

Про матеріал
До вашої уваги календарно-тематичне планування з української літератури 5 клас НУШ Авраменко О. І-ІІ семестр за модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) За підручником «Українська література. 5 клас» (автори: Авраменко О. Українська література: підруч. для 5 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко. — Київ: Грамота, 2022. — 288 с.)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків української літератури

5 клас

(70 годин / 2 години на тиждень)

За модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) 

За підручником «Українська література. 5 клас» (автори: Авраменко О. Українська література: підруч. для 5 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко. — Київ: Грамота, 2022. — 288 с.)

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей – 6 год. (І семестр – 3, ІІ семестр - 3)

Розвиток мовлення – 4 год. (І семестр – 2 (у+п), ІІ семестр – 2 (у+п))

Виразне декламування напам'ять – 2 год.

Позакласне читання – 4 год.

Література рідного краю – 4 год.

 

РОЗДІЛ І. «Мистецький спадок нащадкам» - 26 год. Тема 1. Невичерпні джерела мудрості – 10 год.

(Художня література як мистецтво слова. Початок словесного мистецтва. Фольклор. Міфи, легенди, перекази. Загадки, приказки, прислів’я)

№ з/п

К-сть годин

Дата

Тема

Очікувані результати

 

Види навчальної діяльності

1

1

 

Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.

ТЛ: образне слово

Учень/учениця розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; співвідносить зміст сприйнятого тексту з культурним контекстом; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком» або ін.), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, творчий переказ тексту, коментування та інтерпретація тексту, самостійне збирання інформації, написання мінітвору або створення посту для соцмереж, дискусія (очно або в онлайн-середовищі), розповідь про улюблений твір, виокремлення і пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні. Виразне читання (зокрема й напам’ять) прислів’їв, приказок, загадок. Укладання тематичного словничка прислів’їв і приказок (дружба, праця, знання тощо). Складання авторських загадок різних видів. Словесне/графічне малювання відгадок до загадок. Навчальний індивідуальний або груповий проєкт «Записник фольклориста». «Асоціативний ряд», «Коло ідей», Ґронування «Образ героя», Карта розуму «Фольклорні форми», Дослідження-порівняння явищ «Прислів’я чи приказка?» «Знайди спільне»

Гра «Віднови прислів’я», «Хмара слів»

2

1

 

Початок словесного мистецтва.

 Міфи та легенди. Чарівні істоти українського міфу. Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини в міфі «Берегиня».

 ТЛ: фольклор, міф, легенда

 

Учень/учениця читає міфи, легенди, народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом; переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту

3

 

 

Уявлення про всесвіт і людину у народних легендах «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?»

 

4

1

 

Добро і зло, їхня роль у житті в легендах «Як виникли Карпати» , «Неопалима купина». Реальні та фантастичні елементи людської поведінки.

5

1

 

Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю.

6

1

 

Зміст та жанрові особливості народних переказів «Прийом у запорожців», «Про запорожців», «Як Сірко переміг татар».

ТЛ: народний переказ

7

1

 

УРМ № 1. Урок-проєкт. Складання власних легенд чи переказів про рослини-обереги (письмово)

8

 

 

Малі фольклорні форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, про природу, про рослини, про тварин). Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.

 

Учень/учениця знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках; виявляє і відтворює прихований зміст загадок, прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок; представляє текстову інформацію, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст

9

1

 

Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей).

10

1

 

Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості. Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.

 ТЛ: загадка, прислів’я та приказки, метафора

 

11

1

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей

КР № 1 ( тестові завдання) Невичерпні джерела мудрості

Тема 2. Велике диво казки – 16 год.

Народні казки – 7 год.

12

1

 

Народна казка, її яскравий національний колорит. Наскрізний гуманізм казок. Тематика народних казок. Побудова казки. Дійові особи в казках. Казки про тварин. Алегоричний зміст казок про звірів «Вовк і чапля», «Лисиця та рак».

Учень/учениця читає народні казки (про тварин, побутові, фантастичні) у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок; знаходить у казках відому і нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми казок; формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує поведінку та вчинки персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в казках, і власним життєвим досвідом; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне або ін.), усний переказ змісту казки (або уривку) з акцентуванням на окремих деталях, формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, творчий перифраз реплік персонажів, унаочнення та візуалізація змісту почутого та/або прочитаного художнього тексту/ медіатексту, виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, формулювання теми та основної думки тексту, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту й власним життєвим досвідом, висловлювання в усній та/або письмовій формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій, створення власного письмового висловлення (мінітвір або ін.) про вчинок / вчинки персонажа(ів) із дотриманням норм сучасної української мови, добирання доречних засобів мовної виразності, виокремлення у прочитаному тексті мовних одиниць різних рівнів та визначення

13

1

 

Побутові та фантастичні казки. Народні уявлення про добро і зло в казках.

14

1

 

Засоби художньої виразності в казці. Виразне читання казки. Мудрість і порядність простої людини в народній казці «Мудра дівчина».

 

(аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=Kp1ieNsnUkw )

Виразне читання

Інсценізація казки

15

1

 

Пошуки правди в народній казці «Про правду і кривду»

 

 

16

1

 

Символіка казки «Яйце-райце», відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців.

 

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=skihnD0HKOA

17

1

 

Фантастичне й реальне в народній казці «Летючий корабель»

 

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=JeLO6L-1Ma8

 

ТЛ: народна казка, дійова особа, алегорія

18

1

 

ЛРК № 1 Знайомство з казками Франківщини

19

1

 

КР № 2 (тестування)

Народні казки

Літературні казки  (9 годин)

20

1

 

Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки. Зв’язок літературної казки з фольклорною. Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів.

 

ТЛ: літературна казка

Учень/учениця читає літературні (віршовані, казки-п’єси) казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст твору; поєднує інформацію, подану в різні способи у межах одного або кількох текстів; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; формулює тему та основну думку казки; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; передає з використанням окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне або ін.), усний переказ змісту казки (або уривку) з акцентуванням на окремих деталях, формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, творчий перифраз реплік персонажів, унаочнення та візуалізація змісту почутого та/або прочитаного художнього тексту/ медіатексту, виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, формулювання теми та основної думки тексту, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту й власним життєвим досвідом, висловлювання в усній та/або письмовій формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій, створення власного письмового висловлення (мінітвір або ін.) про вчинок / вчинки персонажа(ів) із дотриманням норм сучасної української мови, відтворення окремих художніх засобів казки у процесі створення стилізації казки або фанфіку, знаходження і виправлення недоліків та помилок у власному висловленні, аналіз змісту написаного власного висловлення, коригування тексту на основі проведеного аналізу, творче використання мовних засобів із запропонованих варіантів та обґрунтування зробленого вибору. «Асоціативний ряд», «Коло ідей», Ґронування «Образ героя», Структурно-логічна схема «Усе про казку», «Моделювання ситуації»

21

1

 

Іван Франко (1856-1916). «Фарбований Лис» Замальовка життєпису письменника, його казкарська творчість. Головні та другорядні персонажі в казці «Фарбований Лис». Викриття хитрості й пихатості Микити Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична проблематика твору.

 

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=NZmQDUoC0pY

22

1

 

Василь Королів-Старий (1879- 1941) «Мавка-Вербинка». Замальовка життєпису письменника. Образи фантастичних істот у казці «Мавка-Вербинка». Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету.

23

1

 

Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка». Добро і зло; світлий, життєствердний погляд на світ та гуманізм твору

24

1

 

ПЧ № 1.

Стельмах Я. «Вікентій Прерозумний».

25

1

 

Віршована казка. Василь Симоненко (1935-1963). «Цар Плаксій та Лоскотон» Цікава сторінка з життя письменника. Оптимістична й песимістична життєві позиції дійових осіб твору

26

1

 

Василь Симоненко (1935-1963). «Цар Плаксій та Лоскотон» Фантастичне й реальне в казці. Казкова історія і сучасне життя.

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм); головні та другорядні персонажі

27

1

 

Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Олександр Олесь (Кандиба) (1878- 1944). «Микита Кожум’яка»

28

1

 

«Микита Кожум’яка» ― драматичний твір на тему народної казки. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи. Протистояння добра і зла в драматичному творі

https://www.youtube.com/watch?v=iUIblK2zN8Q&t=2066s

 

ТЛ: драматичний твір, гіпербола

 

29

1

 

ПЧ № 2.

Королів-Старий В. «Хуха-Моховинка»

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=NfAolN_Tz_k

30

1

 

УРМ № 2 Конкурс на кращого оповідача української народної казки (усно)

31

1

 

КР № 3 (тестування). Велике диво казки

32

1

 

ЛРК № 2 Знайомство з поетичними творами Франківщини

 

ІІ семестр

РОЗДІЛ ІІ. «Малює світ поезія» - 9 год.

Тема 3. Музика поетичного слова – 9 год.

33

1

 

Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Ліричний твір, ліричний герой. Картини природи рідного краю в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» та «Садок вишневий коло хати».

ТЛ: лірика, ліричний твір, ліричний герой, пейзаж, персоніфікація.

Учень/учениця читає вірші про природу з урахуванням особливостей декламації; розвиває вміння відчувати поезію та виокремлювати образ ліричного героя; характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ; характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту; пояснює вплив прочитаного тексту на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; поєднує інформацію, подану в різні способи у межах одного або кількох текстів; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст

 

 

 

 

 

 

Декламація ліричного твору, розповідь про власний емоційний стан під впливом прочитання твору. Вивчення напам’ять: Т.Шевченко «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати…» 1 вірш П.Тичини (на вибір) «Асоціативний ряд», гра «Створи ліричний настрій», конкурс декламаторів поезії, мініпроєкт «Поетичний настрій», твір за метафорою

 

 

34

1

 

Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів ліричного героя в поезіях П. Тичини «Не бував ти у наших краях!» та «Гаї шумлять…».

ТЛ: метафора, епітет.

35

1

 

Виразне читання поезії напамʹять. Краса поетичної мови і мелодійність віршів Тараса Шевченка і Павла Тичини.

36

1

 

Відтворення краси рідного краю засобами образної мови в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…»

37

1

 

Пейзаж у поезіях Максима Рильського «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Перед грозою», «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…»

38

1

 

Урок розвитку мовлення №3 (усно).  «Словесне малювання» картин природи за поезіями Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала, М.Рильського

 

39

1

 

Художні образи в поезіях Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече», «Перша колискова», «Даленіє вечір в бабиному літі…», «Далекими світами…»

 

40

1

 

ПЧ №3   Леся Українка «Лелія».

41

1

 

ЛРК № 3 Знайомство з Я.Ткачівським

42

1

 

Урок розвитку мовлення №4 (письмово) Твір-етюд (замальовка) за метафорою

43

1

 

Узагальнення вивченого з розділу «МАЛЮЄ СВІТ ПОЕЗІЯ. МУЗИКА ПОЕТИЧНОГО СЛОВА»

44

1

 

Контрольна робота № 4.  (тестові завдання) з розділу  «МАЛЮЄ СВІТ ПОЕЗІЯ. ТЕМА 3. МУЗИКА ПОЕТИЧНОГО СЛОВА»

РОЗДІЛ ІІІ. «Від казки до книги буття» - 23 год.

Тема 4. Книжка вчить, як у світі жить – 23 год.

Історичне минуле в літописних оповіданнях – 4 год

45

1

 

Літопис як жанр. Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків. «Повість минулих літ» (загальне ознайомлення) – перший історичний твір на землях Київської Русі, пам’ятка ХІІ ст., основа українського літописання. Героїчний зміст літопису. Змалювання вчинків літописних героїв. Уславлення засновників Київської Русі. Любов київських князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.

ТЛ: літопис

Учень/учениця пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком» або ін.), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, творчий переказ тексту, коментування та інтерпретація тексту, самостійне збирання інформації, написання мінітвору або створення посту для соцмереж, дискусія (очно або в онлайн-середовищі), виокремлення і пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні.

46

1

 

Олександр Олесь (Кандиба) (1878- 1944). Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. «Заспів». Природа та язичницькі боги у вірші «Україна в старовину». Оспівування князя Олега у вірші «Похід на Царгород». Образ Ярослава Мудрого в однойменному віршованому творі.

  Учень/учениця читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення; визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого; знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір

 

47

1

 

Іван Нечуй-Левицький (1838-1918). «Запорожці». Замальовка життєпису письменника. Осмислення минулого в казці «Запорожці». Елементи сюжету.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=UPIMzOb4FKE

 

48

1

 

Іван Нечуй-Левицький (1838-1918). «Запорожці» Образи-персонажі твору «Запорожці».. Образ Карпа Летючого. Роль портрета у розкритті характеру. Фантастичне і реальне в казці. Описи природи Запорозької Січі.

Світ природи і людини у художній прозі – 9 год.

49

1

 

Євген Гуцало (1937-1995). «Лось». Замальовка життєпису письменника. Композиційні та сюжетні особливості оповідання «Лось».

Учень/учениця пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком» або ін.), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, творчий переказ тексту, коментування та інтерпретація тексту, самостійне збирання інформації, написання мінітвору або створення посту для соцмереж, дискусія (очно або в онлайн-середовищі), виокремлення і пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні.

50

1

 

Протистояння добра і зла в оповіданні. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

51

1

 

Співчуття, милосердя — шлях до перемоги добра. Великий світ природи і місце у ньому людини

52

1

 

Володимир Винниченко (1880-1951). «Федько-халамидник». Цікава історія з життя письменника. Композиційні та сюжетні особливості оповідання «Федько-халамидник».

 

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=QcVL50JGXHk

Книга

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=426

 

Учень/учениця читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок; представляє текстову інформацію з одного джерела, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; вирізняє спільні та різні риси між власним мовлення та мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками

 

53

1

 

Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.

54

1

 

Характеристика героїв твору. Виховне значення оповідання.

  ТЛ: головний герой, другорядні герої

55

1

 

Григір Тютюнник (1931- 1980) «Дивак». Любов до природи в оповіданні «Дивак».

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=IToNqKs7OSE

 

56

1

 

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

57

1

 

Контрольна робота № 5.  (тестові завдання) з розділу    «Історичне минуле в літописних оповіданнях», « Світ природи і людини у художній прозі»

Пригоди і фантастика у сучасній прозі – 8 год

58

1

 

Галина Малик (нар. 1951 р.). «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» (скорочено) Повість-казка сучасної дитячої письменниці.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=syDn9tUucTw

Учень/учениця читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів

Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком» або ін.), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, творчий переказ тексту, коментування та інтерпретація тексту, самостійне збирання інформації, написання мінітвору або створення посту для соцмереж, дискусія (очно або в онлайн-середовищі), виокремлення і пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні.

59

1

 

Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети.

60

1

 

Елементи незвичайного в повісті

61

1

 

Символіка країни Недоладії та її мешканців.

ТЛ: повість, портрет, портретна деталь

62

1

 

Всеволод Нестайко (1930- 2014). «Чарівний талісман» (скорочено) Цікава історія з життя письменника.

63

1

 

Композиційні та сюжетні особливості повісті.   Галерея портретів повісті.

 

 

64

1

 

Проблеми дружби, взаємодопомоги, стосунків батьків, дорослих і дітей.

ТЛ: портрет, портретна деталь

Науково-художня та науково-популярна література – 2 год

65

 

 

Науково-художня та науковопопулярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури (загальне ознайомлення). Навчальна література, тексти із ЗМІ (загальне ознайомлення). Оповідання Д. Красицького «Дитинство Тараса»

Учень/учениця читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації

Створення усного повідомлення на обрану тему, обговорення порушених у художньому тексті /медіатексті проблем із залученням та проєкцією на власний або відомий життєвий досвід, аргументація із наведенням відповідних прикладів,висловлювання ставлення до думок інших осіб, створення індивідуально або спільно з іншими плакату або презентації.

66

 

 

Твори про життя видатних дітей. Оповідання А. Багряної «Маленька Ляпутета»

67

1

 

Контрольний твір- роздум за прочитаними творами  з  і власним життєвим досвідом «Лідерами народжуються чи стають?»

68

1

 

ПЧ №4.   Гридін С. «Федько − прибулець з інтернету».

69

1

 

ЛРК № 4  " Світ дитинства у творчості Марії Людкевич"

70

1

 

Підсумковий урок за рік

 

 

 

Використані джерела:

  1. Навчальна програма не має копіювати модельну: що спільного й різного в цих програмах // Режим доступу: https://nus.org.ua/articles/navchalna-programa-ne-maye-kopiyuvaty-modelnu-shhospilnogo-j-riznogo-v-tsyh-programah/
  2.  Новий освітній стандарт для 5-9 класів – що це за документ і що він змінює // Режим доступу: https://nus.org.ua/questions/novyj-osvitnij-standart-dlya-5-9-klasiv-shho-tse-za-dokument-i-shho-vinzminyuye/
  3.  Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (Наказ МОН від 19.02.2021 р. № 235 // Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyiosvitnoyi-programi-dlya-5-9-klasiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti
  4.  Шиян Р., Ляшенко О., Фіцайло С., Дубовик О., Гайдамака О. Усе про модельні навчальні програми для розробників і шкіл // Режим доступу: https://nus.org.ua/questions/vidpovidayemo-nazapytannya-use-pro-modelni-navchalni-programy-dlya-rozrobnykiv-i-shkil/
  5. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 К Л А С 70 години (2 години на тиждень) Химинець А.А. https://svitliteraturu.com/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Горяинова Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андрусик Юлія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сороколіт Олена Василівна
    Супер-р! Окрема подяка за посилання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тарута Наталія Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Коропченко Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Vlasyk Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додано
15 серпня 2022
Переглядів
57267
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку