Календарне планування з української літератури для 10 класу (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ)

Про матеріал

Календарне планування з української літератури для 10 класу

Українська література

10 клас (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ)

Програма розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11. 2011 р. № 1392), Концепції профільного навчання у старшій школі (наказ МОН України від 21.10. 2013 р. № 1456), з урахуванням ідей «Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа»», «Основ стандарту освіти «Нова українська школа», експериментальної авторської програми з української літератури для 10-11 класів Інституту педагогіки НАПН України (2017 р.), оновленої програми з української літератури для 10-11 класів Інституту літератури НАН України (2017 р.).

Авторський колектив:

Г.О. Усатенко, доцент Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка кандидат філологічних наук (голова робочої групи);

А.М. Фасоля, провідний науковий співробітник відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук.

Усього - 140 годин. На тиждень – 4 години.

Текстуальне вивчення творів – 119 год.

Повторення та узагальнення – 4 год.

Література рідного краю (упродовж року) – 4 год.

Позакласне читання – 4 год.

Розвиток мовлення – 4 год.

Резервний час – 5 год.

І семестр

№ п/п

Дата

Зміст уроку

При-мітка

1

Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва. Діалогічні взаємини автора і читача.

2

Читацький практикум.

Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій. Діалогічне прочитання художнього твору.

3

Повторення вивченого.

Чинники зміни культурно-історичних епох і літературних напрямів. Особливості періодизації української літератури . Стильові особливості літературних періодів.

4

Літературні напрями і стилі давної і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри.

5

Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення.

6

Реалізм як художній метод відтворення дійсності. Головні риси реалізму як методу. Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої пол. ХІХ ст.

7

УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.

Переважання епічних прозових жанрів; соціальна проблематика; актуалізація різностанових проблем; конфлікт людини і середовища..

8

Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст): відображення життя у формах самого життя. Ідейні й моральні пошуки особистості.

9

Жанрова й тематична різноманітність. Поняття про художній тип. Українська література 70–90–х років ХІХ ст. в загальноєвропейському та світовому контексті.

10

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ

Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури.

11

«Кайдашева сім'я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті.

12

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного.

13

РМ № 1(у). «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору.

14

ПЧ №1. Іван Нечуй-Левицький. Повість «Микола Джеря»

15

Контрольна робота № 1. Тестування. «Реалізм як художній метод відтворення дійсності. Творчість І. Нечуя-Левицького»

16

Читацький практикум.

Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане.

17

Панас МИРНИЙ (П.Рудченко) Огляд життя і творчості.

18

Панас Мирний. Хіба ревуть воли, як ясла повні» – перший соціально-психологічний роман в українській літературі.

19

Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи.

20

. Вихід героя за рамки «родинного кола». Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин.

21

Люди “соціального дна" у романі. Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпки, Грицька, Максима).

22

Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров'я людини.

23

Значення творчості Панаса Мирного для розвитку української літератури.

24

РМ № 2. Твір-есе на тему «Зображення покріпачення України в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

25

ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст.

Тяглість драматургічної традиції в Україні. Шкільна драма XVIII ст. Інтермедії. Вертепна драма.

26

Драматургія І половини ХІХ століття. Народна драма І.Котляревського.

27

Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст. Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного.

28

Родина Тобілевичів і український театр. Зв'язок театру з музикою, сценічними декораціями, одягом.

29

Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії. Роль професійного театру у розвитку національної культури.

30

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич)

Життєвий і творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв».

31

Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками.

32

Терентій Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Тема, ідея комедії. Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами.

33

Позачасовість проблематики комедії. Сучасна інтерпретація. Сценічне життя комедії в сьогоденні.

34

«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не пов'язана з походженням людини.

35

Значення творчості І. Карпенка-Карого.

36

ЛРК № 1. Д.Маркович. П'єса «Не зрозуміли».

37

Борис ГРІНЧЕНКО - письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч.

38

«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра; образ дружини Горпини як носія етичних чеснот; образ сільської громади.

39

«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення. Актуальність проблематики оповідання.

40

«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора; маніфест щирих почуттів і відданої праці своєму народові як істинні цінності митця.

41

«Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини; образ весняної оновленої природи як символічна паралель із надіями в житті ліричного героя.

42

Читацький практикум.

Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій.

43

Контрольна робота № 2. Твір-есе «Роль Б. Грінченка у становленні національної української культури».

44

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА кінця ХІХ - початку ХХ ст.

Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті. Основні тенденції розвитку української літератури.

45

Герой української літератури 10-х років ХХ століття: традиційне і новаторське.

46

Модернізм як естетична революція та етапність у розвитку самого поняття мистецтва. Модернізм як соціальне бунтарство: ідеї емансипації, ніцшеанства, проникнення в глибини психології людини.

47

Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.

48

Іван ФРАНКО

Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка. Багатогранність громадської і творчої діяльності.

49

Тематична і жанрова різноманітність поезії І. Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним.

50

Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення («Каменярі», «Земле моя, всеплодющая мати»).

51

Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин».

52

«Декадент» – поетичне кредо І.Франка. Присвята В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.

53

Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору. Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі.

54

Збірка «Зів′яле листя» – «лірична драма». Утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»). Домінантні образи поезії.

55

Значення інтимної лірики у творчості І. Франка.

56

І.Я. Франко-перекладач. Переклади творів давньогрецьких поетів, Дж. Мільтона, Байрона, Гете, Гейне, Гюго, Міцкевича.

57

Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням. Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства».

58

Оповідання «Сойчине крило». Психологічна трансформація персонажа як ствердження того, що людина може залишатись гідною свого імені.

59

«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма. Найвизначніший сценічний твір Франка. Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика.

60

Внутрішня й міжособистісна гармонія особистості як ідейна домінанта твору. Глибина почуттів і драма героїв. Засоби художнього вираження почуттів.

61

Творчість І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах.

62

Контрольна робота № 3. Тестування. «Творчість Івана Франка».

63

ПЧ № 2. І. Франко. «Перехресні стежки».

64

ЛРК № 2. Валерій Кулик Збірка сонетів «День Сковороди».

Перегляд файлу

 

                                     Українська література

10 клас (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ)

Програма розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11. 2011 р. № 1392), Концепції профільного навчання у старшій школі (наказ МОН України від 21.10. 2013 р. № 1456), з урахуванням ідей «Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа»», «Основ стандарту освіти «Нова українська школа», експериментальної авторської програми з української літератури для 10-11 класів Інституту педагогіки НАПН України (2017 р.), оновленої програми з української літератури для 10-11 класів Інституту літератури НАН України (2017 р.).

 

Авторський колектив:

Г.О. Усатенко, доцент Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка кандидат філологічних наук (голова робочої групи);

А.М. Фасоля, провідний науковий співробітник відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук.

 

 

Усього - 140 годин. На тиждень – 4 години.

Текстуальне вивчення творів – 119 год.

Повторення та узагальнення – 4 год.

Література рідного краю (упродовж року) – 4 год.

Позакласне читання – 4 год.

Розвиток мовлення – 4 год.

Резервний час – 5 год.

 

                                                І семестр

№ п/п

Дата

Зміст уроку

При-мітка

1

 

Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва. Діалогічні взаємини автора і читача.

 

2

 

Читацький практикум.

Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій. Діалогічне прочитання художнього твору.

 

3

 

Повторення вивченого.

Чинники зміни культурно-історичних епох і літературних напрямів. Особливості періодизації української літератури . Стильові особливості літературних періодів.

 

4

 

Літературні напрями  і стилі давної і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри.

 

5

 

Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення.

 

6

 

Реалізм як художній метод відтворення дійсності.  Головні риси реалізму як методу. Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої пол. ХІХ ст.

 

7

 

УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.

Переважання епічних прозових жанрів; соціальна проблематика; актуалізація різностанових проблем; конфлікт людини і середовища..

 

8

 

Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст): відображення життя у формах самого життя. Ідейні й моральні пошуки особистості.

 

9

 

Жанрова й тематична різноманітність.  Поняття про художній тип. Українська література 70–90–х років ХІХ ст. в загальноєвропейському та світовому контексті.

 

10

 

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ

Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури.

 

11

 

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті.

 

12

 

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного.

 

13

 

РМ № 1(у). «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору.

 

14

 

ПЧ №1.      Іван Нечуй-Левицький.  Повість «Микола Джеря»

 

15

 

Контрольна робота № 1. Тестування. «Реалізм як художній метод відтворення дійсності.  Творчість І. Нечуя-Левицького»

 

16

 

Читацький практикум.

Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане.

 

17

 

Панас МИРНИЙ (П.Рудченко) Огляд життя і творчості.

 

18

 

Панас Мирний. Хіба ревуть воли, як ясла повні» –  перший соціально-психологічний роман в українській літературі.

 

19

 

Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи.

 

20

 

. Вихід героя за рамки «родинного кола». Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин.

 

21

 

Люди “соціального дна” у романі. Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпки, Грицька, Максима).

 

22

 

Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.

 

23

 

Значення творчості Панаса Мирного для розвитку української літератури.

 

24

 

РМ № 2. Твір-есе на тему «Зображення покріпачення України в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

 

 

25

 

 

ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст.

Тяглість драматургічної традиції в Україні. Шкільна драма XVIII ст. Інтермедії. Вертепна драма.

 

26

 

Драматургія І половини ХІХ століття. Народна драма І.Котляревського.

 

27

 

Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст. Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного.

 

28

 

Родина Тобілевичів і український театр. Зв’язок театру з музикою, сценічними декораціями, одягом.

 

29

 

Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії. Роль професійного театру у розвитку національної культури.

 

30

 

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич)

Життєвий і творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв».

 

31

 

Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками.

 

32

 

Терентій Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Тема, ідея комедії. Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами.

 

33

 

Позачасовість проблематики комедії. Сучасна інтерпретація. Сценічне життя комедії в сьогоденні.

 

34

 

«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не пов’язана з походженням людини.

 

35

 

Значення творчості І. Карпенка-Карого.

 

36

 

ЛРК № 1. Д.Маркович. П’єса «Не зрозуміли».

 

37

 

Борис ГРІНЧЕНКО - письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч.

 

38

 

«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра; образ дружини Горпини як носія етичних чеснот; образ сільської громади.

 

39

 

«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення. Актуальність проблематики оповідання.

 

40

 

«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора; маніфест щирих почуттів і відданої праці своєму народові як істинні цінності митця.

 

41

 

«Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини; образ весняної оновленої природи як символічна паралель із надіями в житті ліричного героя.

 

42

 

Читацький практикум.

Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій.

 

43

 

Контрольна робота № 2. Твір-есе «Роль Б. Грінченка у становленні національної української культури».

 

 

44

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА  кінця ХІХ - початку ХХ ст.

Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті. Основні тенденції розвитку української літератури.

 

45

 

Герой української літератури 10-х років ХХ століття: традиційне і новаторське.

 

46

 

Модернізм як естетична революція та етапність у розвитку самого поняття мистецтва. Модернізм як соціальне бунтарство: ідеї емансипації, ніцшеанства, проникнення в глибини психології людини.

 

47

 

Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.

 

48

 

Іван ФРАНКО

Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка. Багатогранність громадської і творчої діяльності.

 

49

 

Тематична і жанрова різноманітність поезії І. Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним.

 

50

 

Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення («Каменярі», «Земле моя, всеплодющая мати»).

 

51

 

Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин».

 

 

52

 

«Декадент» – поетичне кредо І.Франка. Присвята В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.

 

53

 

Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору. Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі.

 

54

 

Збірка «Зів′яле листя» –  «лірична драма». Утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»). Домінантні образи поезії.

 

55

 

Значення інтимної лірики у творчості І. Франка.

 

56

 

І.Я. Франко-перекладач. Переклади творів давньогрецьких поетів, Дж. Мільтона, Байрона, Гете, Гейне, Гюго, Міцкевича.

 

57

 

Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням. Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства».

 

58

 

Оповідання «Сойчине крило». Психологічна трансформація персонажа як ствердження того, що людина може залишатись гідною свого імені.

 

59

 

 «Украдене щастя» - соціально-психологічна драма.  Найвизначніший сценічний твір Франка. Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика.

 

60

 

Внутрішня й міжособистісна гармонія особистості як ідейна домінанта твору. Глибина почуттів і драма героїв. Засоби художнього вираження почуттів.

 

61

 

Творчість І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах.

 

62

 

Контрольна робота № 3. Тестування. «Творчість Івана Франка».

 

63

 

ПЧ № 2. І. Франко. «Перехресні стежки».

 

64

 

ЛРК № 2. Валерій Кулик Збірка сонетів «День Сковороди».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дергачова Аліна Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Natalia
    дЯКУЮ ЗА ПРАЦЮ І ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЯМ. ОСОБЛИВО. ПОЧАТКІВЦЯМ
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 серпня 2018
Переглядів
21613
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку