Конспект уроку "І. Франко "Сойчине крило"

Про матеріал

Мета уроку: проаналізувати новелу як жанр літератури, з'ясувати сюжетно-композиційні елементи твору;розкрити світ почуттів і пристрастей, створений словом великого майстра на основі новели « Сойчине крило»; творчо осмислити основний морально-етичний пафос твору; неоднозначність образу Марії; допомогти зрозуміти психологію душі героя – адресата; розвивати зв'язне мовлення, навички роботи над змістом прозового твору, вміння учнів досліджувати особливості новели, спонукати до роздумів про складність людського життя, про цілющу силу кохання.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

І. Я. Франко

Номер слайду 3

Листи – освідчення в коханні,Листи – поради і повчання,Листи – для серця справжня втіха,Листи – зі звісткою про лихо. Немов птахи летять до нас, Летять крізь відстані і час…

Номер слайду 4

ТЕМА УРОКУ З вірою в любов і милосердя. Новела І. Франка “Сойчине крило”. Жіноча доля в новітній інтерпретації. Оновлення душі відлюдька

Номер слайду 5

Завдання уроку:розкрити світ почуттів і пристрастей, створений словом великого майстра на основі новели « Сойчине крило»; творчо осмислити основний морально-етичний пафос твору, неоднозначність образу Марії;з’ясувати, в чому полягає новаторство І. Франка;серцем пізнати велику істину – любов найсильніша, бо вона - від Бога; розвивати зв’язне мовлення, навички роботи над змістом прозового твору, вміння досліджувати особливості новели .

Номер слайду 6

Епіграф. Любов – це кара, це сумна в’язниця. Бог від якої заховав ключі. П. Сорока  

Номер слайду 7

найбільш інтересне оповідання, бо доктор Франко підносить у сім оповіданні любов на незвичайно високий п’єдестал…”А. Крушельницький“…

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

СЛОВНИКОВА РОБОТАСамітник-людина, яка відсторонюється від світу. Кореспонденція-листування між особами,сукупність поштових відправлень. Адресат-одержувач листа. Скептик-той, хто до всього ставиться критично-недовірливо, в усьому сумнівається. Сибарит-людина, яка надає перевагу бездіяльному, марному способу життя.

Номер слайду 14

Композиція твору Експозиція: Герой – естет готується до зустрічі Нового року. Ніщо суспільне його не хвилює. Він самотньо милується мистецтвом, книгами, квітами. Проголошує кредо: ”Жити для себе самого,з самим собою, самому в собі”Зав’язка: Лист від незнайомки. Розвиток дії: Історія кохання Марії до Массіно, ревнощі до сойки, брак пристрасті з боку чоловіка. КУЛЬМІНАЦІЯ: Втеча з практикантом, пограбування батька Генріхом. Розвиток дії: Перебування із Зигмундом у банді злочинців; допомога крадіям. Арешт Зигмунда; поїздка в Іркутськ із Володею. Нудьга. Програш у карти. В руках у купця. Напад на купця. Героїня стає другою дружиною капітана-ісправника Серебрякова. Втеча Марії в Порт-Артур. Російсько-японська війна. Догляд за пораненим чоловіком. Мрія про Массіно. Розв’язка: Герой – оповідач змінює свої погляди, починає розуміти справжнє життя. Марія повертається до нього. Позасюжетні елементи: описи (пейзажі, портрети), роздуми героя, коментарі.

Номер слайду 15

«Біологічна хвилинка»Сойка

Номер слайду 16

Словникова роботаІМІТАЦІЯНаслідування, підроблення. Виріб, який є підробкою під що-небудь. Повторення музичної теми або мелодії з голосів безпосередньо за іншим голосом

Номер слайду 17

Проблемне питання: Чому ж І. Франко ввів образ саме цієї пташки?

Номер слайду 18

«Сповідь Сойки» – сюжетний ланцюжок

Номер слайду 19

Глибоко відчуває красу природи. Любить ліс. Вірить у кохання. Жахливі перипетії долі. Душевна чистота. Прагнення до нового життя у вірі, надії, любові. Марія:

Номер слайду 20

Дискусійна мережа «За» і «Проти» 1. Хто винен у тому,що Хома і Марія розлучилися?2. Як ви розцінюєте той факт,що Марія першою пішла на примирення?

Номер слайду 21

i в листi лежало засушене сойчине крило

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Вiн був спокiйним, лiнивим егоïстом, тому не втримав ïï коло себе.

Номер слайду 24

Проблематика твору. Кохання. Вірність. Зрада. Щастя. Сенс людського буття

Номер слайду 25

Образи-символи твору

Номер слайду 26

«Займи позицію»-Чи зміг би я пробачити Марію?-Чи може бути кохання без страждань?-Чим для героїв твору було кохання?

Номер слайду 27

Епіграф. Любов – це кара, це сумна в’язниця. Бог від якої заховав ключі. П. Сорока  

Номер слайду 28

Домашнє завдання1. Написати власне висловлювання на тему «Уміння прощати – велика наука». 2. Придумати альтернативне продовження твору. Продовжити сюжетний ланцюжок. Експозиція: Входить до кабінету Хоми Марія. Обоє спочатку мовчать. Зав’язується розмова. Розвиток дії: Вони поринають у спогади. У обох шалено б’ється серце. Кульмінація: Розв’язка:3. Написати лист-звертання до одного з героїв новели.

Номер слайду 29

У кожного свій шлях. Треба лише зважитися стати на нього

Номер слайду 30

«Незакінчене речення»Сьогодні на уроці я побачив…, я зрозумів…, я переконався…

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравченко Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
15 березня 2018
Переглядів
6297
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку