Орієнтовне календарно - тематичне планування складено зао новленою програмою відповідно до чинної програми з урахування уроків розвитку мовлення та контрольних робіт.
11 клас
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год.
Текстуальне вивчення – 62 год.
Розвиток мовлення – 4 год.
Позакласне читання – 2 год.
Резервний час – 2 год.
І семестр
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Год. |
Дата |
Прим. |
1 |
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр. ВСТУПСкладні суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями (модернізм, cоцреалізм, постмодернізм). Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець і влада, свобода творчості. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відродження», домінування соцреалістичної естетики в 1930-ті роки. ТЛ: «розстріляне відродження». |
1 |
|
|
2-4 |
ПОЕЗІЯ Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів. Павло Тичина«Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти» Найбільший модерніст 1920-х років. Звернення до «вічних» тем, культура віршування, потужне ліричне «Я» як символ нової людини, життєствердний пафос, поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму. Феномен «кларнетизму». Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Соняшні кларнети»). Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам’яті тридцяти»).ТЛ : вітаїстичність, експресіонізм (повторення), кларнетизм. |
3 |
|
Вивч. нап.: «Арфами, арфами...», «О панно Інно...»
|
5 |
Літературний авангард (Михайль Семенко) Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років. Поет-футурист, сміливий експериментатор, впроваджувач Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, деструкція класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»).ТЛ: авангард, футуризм, деструкція.
|
1
|
|
|
6,7 |
«Київські неокласики». Микола Зеров («Київ − традиція»), Максим Рильський («Молюсь і вірю…», «Солодкий світ!..») Група «київських неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Приналежність до групи М. Зерова, М. Рильського. Різногранний творчий шлях митців. Філософічність, афористичність їхньої лірики. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність. ТЛ: філософічність, сонет.
|
2 |
|
Вивч. напа-м’ять: 1 поезію (на вибір).
|
8,9 |
Євген Плужник «Для вас, історики майбутні...», «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..», «Річний пісок...» Один із провідних поетів “розстріляного відродження”. “Громадянський інтим”, сповідальність, ліричність, філософічність лірики. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.
|
2
|
|
Вивч. напа-м’ять: 1 поезію (на вибір).
|
10 |
Контрольна робота № 1. Поезія. Літературний диктант.
|
1 |
|
|
11, 12 |
ПРОЗАЖанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми. Часткова ідеологічна заангажованість, її експериментаторські модерністичні пошуки, опертя на національну і європейську традиції. Зв’язок із поезією. Микола Хвильовий (М. Фітільов)«Я (Романтика)»Життєвий і творчий шлях. Провідна роль у літературному житті 1920-х років. Романтичність світобачення. Участь у ВАПЛІТЕ, у дискусії 1925-1928 рр. «Я (Романтика)» – новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком.
|
2 |
|
|
13, 14 |
Юрій Яновський«Шаланда в морі», «Дитинство» (з роману «Вершники») Творча біографія митця. Роман у новелах «Вершники». Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті («Дитинство»). Ствердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку («Шаланда в морі»). ТЛ: роман у новелах. |
2 |
|
. |
15-17 |
Валер’ян Підмогильний«Місто»Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі. Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, іронія. |
3 |
|
|
18,19 |
Остап Вишня (Павло Губенко)«Моя автобіографія», «Сом» Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні. ТЛ: усмішка. |
2
|
|
|
20 |
РМ № 1. Літературна вікторина (усно) за вивченими творами.
|
1 |
|
|
21 |
ПЧ № 1. Гумор Остапа Вишні.
|
1 |
|
|
22 |
Контрольна робота № 2. Проза. Літературний диктант.
|
1 |
|
|
23-25 |
ДРАМАТУРГІЯРозвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, Я.Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжної класики і модерної драматургії.
Микола Куліш«Мина Мазайло»Життєвий і творчий шлях митця. Зв'язок із театром Л.Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах . Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння. Драматургічна майстерність автора у створенні комічних характерів і ситуацій, у побудові діалогів та ремарок, у мовній характеристиці героїв. Сценічне втілення. Актуальність п’єси у наш час. ТЛ: сатирична комедія. |
3 |
|
|
26 |
ЛІТЕРАТУРА В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ (до 1939 р.) Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р. Богдан-Ігор Антонич «Зелена євангелія», «Різдво» Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій. Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими; міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. ТЛ: міфологізм, асоціативність.
|
1
|
|
Вивч. напа-м’ять: 1 поезію (на вибір).
|
27, 28 |
Осип Турянський «Поза межами болю» Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення. Поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Умовність зображення (події поза конкретним часом і простором). Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності. Біологічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея перемоги духу над матерією. Гуманістичний, життєствердний пафос поеми у прозі, його вселюдська значимість і всеохопність. ТЛ: поема у прозі.
|
2
|
|
|
29 |
РМ № 2. Письмовий міні – твір за творчістю М. Куліша.
|
1 |
|
|
30 |
Контрольна робота № 3. Драматургія. Література в Західній Україні до 1939 р. Тест.
|
1 |
|
|
31, 32
33, 34 |
ІІ семестр
ЕМІГРАЦІЙНА ЛІТЕРАТУРА «Празька школа» української поезії та її представники. Євген Маланюк «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?..» Коротко про митця. Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій. Вірші про призначення поета і поезії. Символічні образи.
Іван Багряний ( І.Лозов’ягін) «Тигролови» Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові особливості.
|
2
2 |
|
|
35-38 |
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1940−1950 рр. Участь українських письменників у Другій світовій війні. Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу, посилення філософічності в літературі цього періоду. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду.Олександр Довженко«Україна в огні», «Зачарована Десна» Відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. Національні та загальнолюдські проблеми. Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою, доля народу крізь призму авторського бачення і оцінки («Україна в огні»). Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті. ТЛ: кіноповість, публіцистичність. |
4 |
|
|
39 |
РМ № 3. Літературна вікторина за творами Є. Маланюка, І. Багряного, О. Довженка (усно).
|
1 |
|
|
40 |
ПЧ № 2. Твори О. Довженка.
|
1 |
|
|
41 |
Контрольна робота № 4. Еміграційна література. Творчість О. Довженка. Літературний диктант.
|
1 |
|
|
42
43
44
45
46 |
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА другої половини ХХ – початку ХХІ ст.ПОЕТИ-ШІСТДЕСЯТНИКИУкраїнська література у другій половині ХХ ст. Нова хвиля відродження української літератури на початку1960-х років. «Шістдесятництво» як явище культурологічне і соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна.
Василь Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…» Творча біографія митця («витязь молодої української поезії»). Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета. Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...»). ТЛ: віршові розміри (повторення).
Дмитро Павличко«Два кольори» Основні відомості про поета, перекладача. Громадянські мотиви лірики. Образно-притчевий зріз часу, історії народу, проблеми нації, окремої людини. Пісня «Два кольори», яка стала народною.
Іван Драч«Балада про соняшник» Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця. ТЛ: балада (повторення)
Микола Вінграновський«Сеньйорито акаціє, добрий вечір...» Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Учень О. Довженка. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження». Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії. Інтимна лірика митця. Збірка інтимної лірики «Цю жінку я люблю».
|
1
1
1
1
1
|
|
Вивч. нап.: 1 поезію (на вибір).
|
47-51 |
Ліна Костенко«Страшні слова, коли вони мовчать…», «Українське альфреско», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Я вранці голос горлиці люблю…», «Недумано, негадано…», «Маруся Чурай» Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). «Страшні слова, коли вони мовчать» – ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва. «Вічні» українські фольклорні типи, новітнє переосмислення традиційної ситуації («Українське альфреско»). Інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. Пейзажна і філософська лірика. Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання. Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. ТЛ: роман у віршах. |
5 |
|
Вивч. нап.: 1 поезію (на вибір).
|
52, 53 |
Василь Стус«Господи, гніву пречистого...», «О земле втрачена, явися…», «Як добре те, що смерті не боюсь я…» Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд творчості. Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі. Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці. ТЛ: метафора (поглиблено). |
2 |
|
Вивч. нап.: «Як добре те, що смерті не боюсь я…»
|
54 |
Контрольна робота № 5. Українська література 2 пол. ХХ – початку ХХІ ст. Літературний диктант.
|
1 |
|
|
55, 56 |
ПРОЗА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст.Розвиток української прози. Її новаторські особливості. Олесь Гончар«За мить щастя», «Залізний острів» (із роману «Тронка») Загальна характеристика доробку О. Гончара -романтика. Творчий злет у 1960-ті роки. Його громадянська і життєва позиція, роль у духовному відродженні нації. Краса і сила кохання як матеріал художнього осмислення. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини («За мить щастя»). Новела-засторога «Залізний острів» (з роману «Тронка»). Символіка танку юних Віталика і Тоні на розпеченій палубі затонулого крейсера (гуманістичні цінності під загрозою цивілізаційних процесів).
|
2
|
|
|
57, 58 |
Григір Тютюнник«Три зозулі з поклоном»Коротко про письменника. «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації. Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї. ТЛ: художня деталь (поглиблено).
|
2 |
|
|
59-62 |
Валерій Шевчук «Дім на горі» (повість-преамбула) Життя і творчість митця. Особливості світобачення, громадянська позиція. Зв’язок із давньою українською літературою. Композиція роману-балади «Дім на горі» (повість-преамбула і збірка новел «Голос трави»). Використання традиції європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили, трагізм). Розгалуженість сюжету. Барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного): дім на горі як фортеця нашої духовності, душі, підніжжя гори як поле боротьби добра і зла, світла і темряви. Барокові притчеві мотиви і символи (самотність, роздвоєння людини, блудний син, дорога). Жіноче начало і чоловіче у творі. Притчевість образів, епізодів. ТЛ: бароко, притчевість, символічність (поглиблено), роман-балада.
|
4 |
|
|
63-65
|
УКРАЇНСЬКА ІСТОРИЧНА ПРОЗАПавло Загребельний «Диво» (розділи: «Рік 992. Великий сонцестій. Пуща», «Рік 1004. Весна. Київ», «Рік 1004. Літо. Радогость», «Рік 1028. Теплінь. Київ», «Рік 1032. Київ», «Рік 1037. Осінній сонцеворот. Київ») Коротко про письменника. Загальна характеристика історичної прози. Історична основа й художній вимисел у романі «Диво». Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ. Образи твору. Наскрізні проблеми: людина перед вибором, людина у процесі самопізнання та самоствердження, людина-творець. ТЛ: історична правда і художній вимисел (повторення). |
3
|
|
|
66 |
РМ № 4. Проза 2 пол. ХХ ст. Письмовий твір на розсуд учителя.
|
1 |
|
|
67 |
Контрольна робота № 6. Проза 2 пол. ХХ ст. Тест.
|
1 |
|
|
68 |
СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА(огляд) Історико-культурна картина літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст. (на шляху до нового відродження). Літературні угруповання (Бу-Ба-Бу, «Нова дегенерація», «Пропала грамота», «ЛуГоСад» та ін.). Творчість Г. Пагутяк, Ю. Андруховича, О. Забужко, І. Римарука, В. Слапчука та ін. Утворення АУП (Асоціації українських письменників). Література елітна і масова. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років, його риси. Сучасні часописи та альманахи.
ТЛ: постмодернізм. |
1
|
|
|
69 |
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ Ознайомлення з письменниками-земляками та їхніми творами.
|
1 |
|
|
70 |
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО Бесіда про твори, вивчені упродовж навчального року. Зосередження уваги на їхніх художніх особливостях, новаторстві (на тлі відповідного відрізка часу). |
1 |
|
|
1