Календарне планування створене відповідно діючої програми для 5 класу, мета якого допомогти вчителю зорієнтуватися у видах діяльності учнів, запропонованих програмою протягом навчального року.
Українська література 5 клас
Календарне планування з української літератури на 20__ - 20__ навчальний рік
5 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
За програмою: Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013.
За підручником: Авраменко О. М. Українська література : підруч. для 5 кл. закл. загальної середньої освіти. К. : Грамота, 2018. 280 с.
Семестри |
І |
Дата |
ІІ |
Дата |
|||||||||
Контрольні роботи у формі |
2 |
|
3 |
|
|||||||||
у формі: |
|
|
|||||||||||
|
- |
|
|
|
1 |
|
|||||||
|
2 |
2 |
|
|
|||||||||
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
|
|
2 (у+п) |
|
|
|||||||
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
|
|
2 |
|
|
|||||||
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
|
|
2 |
|
|
|||||||
Виразне читання (УВЧ) |
1 |
|
1 |
|
|||||||||
Перевірка зошитів |
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
||||
|
|
||||||||||||
Напамя’ть
|
Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
І СЕМЕСТР
№ з/п |
К-сть годин |
Дата, клас
|
Тема уроку |
Д/з, повторення, примітки |
||||||||
|
|
|||||||||||
1 |
1 |
|
|
ВСТУП Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.
|
|
|||||||
2 |
1 |
|
|
СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ Початок словесного мистецтва: фольклор та літописи. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Добро і зло, їхня роль у житті. Міфи і легенди давніх українців: «Про Зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?» (за С. Плачиндою). ТЛ: фольклор, легенда (повторення), міф, переказ. |
|
|||||||
3 |
1 |
|
|
Міфи і легенди давніх українців:. «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном).
|
|
|||||||
4 |
1 |
|
|
Міфи і легенди давніх українців: «Як виникли Карпати». |
|
|||||||
5 |
1 |
|
|
Народні перекази: «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків. |
|
|||||||
6 ПЧ1 |
1 |
|
|
ПЧ № 1. Лірник Сашко. Цикл казок «Моя Україна».
|
|
|||||||
7 |
1 |
|
|
Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). Побудова казки, її яскравий національний колорит. ТЛ: народна казка, тема, гіпербола. |
|
|||||||
8 |
1 |
|
|
Казка «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами. |
|
|||||||
9 |
1 |
|
|
Казка «Мудра дівчина». Народне уявлення про добро і зло в казці. |
|
|||||||
10 |
1 |
|
|
Казка «Летючий корабель». Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках. |
|
|||||||
11 РМ1(у) ЛРК1 |
1 |
|
|
РМ № 1(у.). Презентація улюбленої народної казки (усно). ЛРК № 1. Казки моєї бабусі. |
|
|||||||
12 КР1 ТО1 |
1 |
|
|
КР № 1. «Міфи і легенди давніх українців. Народні казки»: тестування, розгорнені відповіді на питання. |
|
|||||||
13 |
1 |
|
|
Літературні казки Особливості літературної казки, її відмінність од народної. Іван Франко − казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). Дитинство письменника. ТЛ: літературна казка, мова автора і мова персонажів, прозова мова. |
|
|||||||
14 |
1 |
|
|
«Фарбований Лис» І. Франка. Зміст казки, головні і другорядні персонажі. |
|
|||||||
15 |
1 |
|
|
Образ Лиса, риси його характеру.
|
|
|||||||
16 |
1 |
|
|
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Казка «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот.
|
|
|||||||
17 |
1 |
|
|
«Хуха-Моховинка» В. Короліва-Старого. Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. ТЛ: портрет |
|
|||||||
18 ПЧ2 |
1 |
|
|
ПЧ № 2. В. Королів-Старий «Потерчата». |
|
|||||||
19 |
1 |
|
|
Василь Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Особливості віршованої казки. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон». ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітет. |
|
|||||||
20 |
1 |
|
|
В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична та оптимістична). |
|
|||||||
21 |
1 |
|
|
В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. |
|
|||||||
22 |
1 |
|
|
Галина Малик. Повість-казка сучасної дитячої письменниці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». ТЛ: повість-казка (повторення). |
|
|||||||
23 |
1 |
|
|
Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети. |
|
|||||||
24 |
1 |
|
|
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.
|
|
|||||||
25 ВЧ1 |
1 |
|
|
ВЧ№1. Читання уривків твору за ролями. Усний переказ твору. |
|
|||||||
26 РМ2 (п) |
1 |
|
|
РМ № 2. Створення коміксів про подальші пригоди Алі та її нових друзів (письм.). |
|
|||||||
|
|
|
|
Із народної мудрості |
|
|||||||
27 |
1 |
|
|
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин). ТЛ: загадка, метафора. |
|
|||||||
28 |
1 |
|
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. ТЛ: прислів’я, приказка. |
|
|||||||
29 |
1 |
|
|
Леонід Глібов − відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний, маленький...», «Хто розмовляє?». ТЛ: акровірш(повторення). |
|
|||||||
30 |
1 |
|
|
«Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто сестра і брат?» Л. Глібова. |
|
|||||||
31 ЛРК2 |
|
|
|
ЛРК№2. Поезія рідного краю. Поети Дніпропетровщини пишуть для дітей. |
|
|||||||
32 КР2 ТО2 |
1 |
|
|
Контрольна робота № 2 «Літературні казки. Загадки, прислів’я і приказки. |
|
|||||||
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||||||
33 |
1 |
|
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ «Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Літописна оповідь «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» (у переказі В. Близнеця). ТЛ: літопис |
|
|||||||
34 |
1 |
|
|
Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо. Літописна оповідь «Святослав укладає мир з греками та повертається до Києва. Смерть Святослава» (у переказі В. Близнеця). |
|
|||||||
35 |
1 |
|
|
Літописна оповідь «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» (у переказі В. Близнеця). |
|
|||||||
36 |
1 |
|
|
Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу: «Заспів». |
|
|||||||
37 |
1 |
|
|
Поетична оповідь про князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі: «Ярослав Мудрий». |
|
|||||||
38 |
1
|
|
|
«Микита Кожум’яка» − драматичний твір на тему народної казки. ТЛ: драматичний твір і його побудова |
|
|||||||
39 ВЧ2 |
1 |
|
|
ВЧ № 2. Виразне читання драми-казки «Микита Кожум’яка» в особах. |
|
|||||||
40 РМ3(п)
|
1 |
|
|
РМ № 3. Написання власної драми-казки на І дію про Микиту та його нові пригоди. |
|
|||||||
41 |
1 |
|
|
Зірка Мензатюк. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України «Таємниця козацької шаблі». ТЛ: епічний твір |
|
|||||||
42 |
1 |
|
|
Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. Екзотика старовинних українських замків. Презентація пошукової роботи «Місця подорожі головних героїв». |
|
|||||||
43 |
1 |
|
|
Фантастичне і реальне в повісті. Образи головних героїв. |
|
|||||||
44 |
1 |
|
|
Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. |
|
|||||||
45 КР3 ТО3 |
1 |
|
|
КР № 3. «Історичне минуле нашого народу»: тестування, розгорнені відповіді на питання. |
|
|||||||
46 |
1 |
|
|
Рідна Україна. Світ природи
Повість С. Васильченка «В бур’янах». Україна часів Т. Шевченка. |
|
|||||||
47 |
1 |
|
|
Розповідь про Т. Шевченка, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка). Напам’ять «За сонцем хмаронька пливе». ТЛ: персоніфікація, ліричний твір. |
|
|||||||
48 |
1 |
|
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе...». Напам’ять «Садок вишневий коло хати». |
|
|||||||
49 |
1 |
|
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка. «Садок вишневий коло хати...». |
|
|||||||
50 |
|
|
|
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!». Напам’ять 1 вірш на вибір. ТЛ: ліричний герой. |
|
|||||||
51 |
1 |
|
|
Мелодійність віршів П. Тичини. «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...». |
|
|||||||
52 ПЧ3 |
1 |
|
|
ПЧ № 3. «Панна квітів» Валерія Шевчука. |
|
|||||||
53 |
1 |
|
|
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». ТЛ: оповідання. |
|
|||||||
54 |
1 |
|
|
Оповідання «Лось» Є. Гуцала. Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
|
|||||||
55 РМ4(у) |
1 |
|
|
РМ № 4. Дискусія про екологічні проблеми на основі твору «Бережливе ставлення до природи». |
|
|||||||
56 |
1 |
|
|
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). Напам’ять 1 вірш на вибір. |
|
|||||||
57 |
1 |
|
|
Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…». |
|
|||||||
58 |
1 |
|
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. |
|
|||||||
59 |
1 |
|
|
Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображених в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи. |
|
|||||||
60 |
1 |
|
|
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. Складання плану до характеристики образу Олеся. |
|
|||||||
61 КТ1 ТО4 |
1 |
|
|
КТ № 1 (міні-твір). «"Білі ворони" в нашому суспільстві» (на основі оповідання «Дивак»). |
|
|||||||
62 |
1 |
|
|
Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». |
|
|||||||
63 |
1 |
|
|
Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Переказ найцікавіших епізодів твору. |
|
|||||||
64 |
1 |
|
|
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. Характеризування головного героя за планом. |
|
|||||||
65 |
1 |
|
|
Гуманізм повісті «Сіроманець». Презентація власного закінчення твору. |
|
|||||||
66 ПЧ4 |
1 |
|
|
ПЧ № 4. М. Вінграновський «Первінка». |
|
|||||||
67 ЛРК3 |
1 |
|
|
ЛРК№3. |
|
|||||||
68 ЛРК4 |
1 |
|
|
ЛРК№4. |
|
|||||||
69 КР4 ТО5 |
1 |
|
|
КР № 4. «Рідна Україна. Світ природи»: тестування, розгорнені відповіді на питання. |
|
|||||||
70 |
1 |
|
|
Урок-підсумок |
|
|||||||
1