Календарне планування з української літератури для 5 класу на 2018-2019 н.р

Про матеріал

Календарне планування створене відповідно діючої програми для 5 класу, мета якого допомогти вчителю зорієнтуватися у видах діяльності учнів, запропонованих програмою протягом навчального року.

Перегляд файлу

Українська література                                            5 клас

 

Календарне планування з української літератури на 20­­__ - 20__ навчальний рік

5 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

За програмою: Українська література. 5  9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013.

За підручником: Авраменко О. М. Українська література : підруч. для 5 кл. закл. загальної середньої освіти. К. : Грамота, 2018. 280 с.

Семестри

І

Дата

           ІІ

Дата

Контрольні роботи у формі

2

 

         3

 

у формі:

 

 

  •           контрольного класного твору;

-

 

 

 

            1

 

  •           виконання інших завдань (тести, відповіді на запитання).

2

           2

 

 

Уроки розвитку мовлення  (РМ)

2

(у+п)

 

 

 

 

2

            (у+п)

 

 

 

 

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

 

 

          2

 

 

Література рідного краю (ЛРК)

2

 

 

          2

 

 

          Виразне читання (УВЧ)

1

 

          1

 

          Перевірка зошитів

4

 

 

         5

 

 

 

 

 

 

 

 

Напамять

 

Дата

  • Тарас Шевченко «За сонцем хмаронька пливе...»

 

  • Тарас Шевченко «Садок вишневий коло хати...»

 

  • Павло Тичина 1 вірш (на вибір)

 

  • Максим Рильський 1 вірш (на вибір)

 

 

І СЕМЕСТР

 

з/п

К-сть

годин

Дата, клас

 

Тема уроку

Д/з, повторення, примітки

 

 

1

1

 

 

ВСТУП

Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

 

 

2

1

 

 

СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ

Початок словесного мистецтва: фольклор та літописи.

Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Добро і зло, їхня роль у житті.

Міфи і легенди давніх українців: «Про Зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?» (за С. Плачиндою).

ТЛ: фольклор, легенда (повторення), міф, переказ.

 

3

1

 

 

 

Міфи і легенди давніх українців:. «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном).

 

 

4

1

 

 

 

Міфи і легенди давніх українців: «Як виникли Карпати».

 

5

1

 

 

 

Народні перекази: «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків.

 

6

ПЧ1

1

 

 

ПЧ  1. Лірник Сашко. Цикл казок «Моя Україна».

 

 

7

1

 

 

Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). Побудова казки, її яскравий національний колорит.

ТЛ: народна казка, тема, гіпербола.

 

8

1

 

 

Казка «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.

 

9

1

 

 

Казка «Мудра дівчина». Народне уявлення про добро і зло в казці.

 

10

1

 

 

Казка «Летючий корабель». Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках.

 

11

РМ1(у)

ЛРК1

1

 

 

РМ  1(у.). Презентація улюбленої народної казки (усно).

ЛРК  1. Казки моєї бабусі.

 

12

КР1

ТО1

1

 

 

КР  1. «Міфи і легенди давніх українців. Народні казки»: тестування, розгорнені відповіді на питання.

 

13

1

 

 

Літературні казки

Особливості літературної казки, її відмінність од народної.

Іван Франко − казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). Дитинство письменника.

ТЛ: літературна казка, мова автора і мова персонажів, прозова мова.

 

14

1

 

 

 

«Фарбований Лис» І. Франка. Зміст казки, головні і другорядні персонажі.

 

15

1

 

 

 

 

Образ Лиса, риси його характеру.

 

 

16

1

 

 

Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Казка «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот.

 

 

 

17

1

 

 

«Хуха-Моховинка» В. Короліва-Старого. Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки.

ТЛ: портрет

 

18

ПЧ2

1

 

 

 

ПЧ  2. В. Королів-Старий «Потерчата».

 

19

1

 

 

Василь Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Особливості віршованої казки. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон».

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітет.

 

20

1

 

 

В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична та оптимістична).

 

21

1

 

 

В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя.

 

22

1

 

 

Галина Малик. Повість-казка сучасної  дитячої письменниці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

ТЛ: повість-казка (повторення).

 

23

1

 

 

Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети.

 

24

1

 

 

 

Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.

 

 

 

 

25

ВЧ1

1

 

 

ВЧ№1. Читання уривків твору за ролями. Усний переказ твору.

 

26

РМ2 (п)

1

 

 

 

РМ  2. Створення коміксів про подальші пригоди Алі та її нових друзів (письм.).

 

 

 

 

 

 

 

Із народної мудрості

 

27

1

 

 

Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин).

ТЛ: загадка, метафора.

 

28

1

 

 

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.

ТЛ: прислівя, приказка.

 

29

1

 

 

 

Леонід Глібов  відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний, маленький...», «Хто розмовляє?».

ТЛ: акровірш(повторення).

 

30

1

 

 

  «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто сестра і брат?»

 Л. Глібова.

 

31

ЛРК2

 

 

 

ЛРК№2. Поезія рідного краю. Поети Дніпропетровщини пишуть для дітей.

 

32

КР2

ТО2

1

 

 

Контрольна робота № 2 «Літературні казки. Загадки, прислів’я і приказки.
Творчість Л. Глібова» (тести із завданнями).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

33

1

 

 

ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ

«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Літописна оповідь «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» (у переказі В. Близнеця).

ТЛ: літопис

 

34

1

 

 

 

Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо. Літописна оповідь «Святослав укладає мир з греками та повертається до Києва. Смерть Святослава» (у переказі В. Близнеця).

 

35

1

 

 

 

Літописна оповідь «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» (у переказі В. Близнеця).

 

36

1

 

 

 

Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу: «Заспів».

 

37

1

 

 

Поетична оповідь про князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі: «Ярослав Мудрий».

 

38

1

 

 

 

 

 

 

 

 

«Микита Кожум’яка» − драматичний твір на тему народної казки.

ТЛ: драматичний твір і його побудова

 

39

ВЧ2

1

 

 

ВЧ  2. Виразне читання драми-казки «Микита Кожум’яка» в особах.

 

40

РМ3(п)

 

1

 

 

РМ  3. Написання власної драми-казки на І дію про Микиту та його нові пригоди.

 

41

1

 

 

Зірка Мензатюк. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України «Таємниця козацької шаблі».

ТЛ: епічний твір

 

42

1

 

 

 

Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. Екзотика старовинних українських замків. Презентація пошукової роботи «Місця подорожі головних героїв».

 

43

1

 

 

 

Фантастичне і реальне в повісті. Образи головних героїв.

 

44

1

 

 

 

Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі.

 

45

КР3

ТО3

1

 

 

КР  3. «Історичне минуле нашого народу»: тестування, розгорнені відповіді на питання.

 

 

 

46

 

 

1

 

 

Рідна Україна. Світ природи

 

Повість С. Васильченка «В бур’янах». Україна часів Т. Шевченка.

 

47

1

 

 

Розповідь про Т. Шевченка, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка).

Напам’ять «За сонцем хмаронька пливе».

ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

 

48

1

 

 

 

Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе...».

Напам’ять «Садок вишневий коло хати».

 

49

1

 

 

Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка. «Садок вишневий коло хати...».

 

50

 

 

 

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!».

Напам’ять 1 вірш на вибір.

ТЛ: ліричний герой.

 

51

1

 

 

 

Мелодійність віршів П. Тичини. «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...».

 

52

ПЧ3

1

 

 

ПЧ  3. «Панна квітів» Валерія Шевчука.

 

53

1

 

 

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось».

ТЛ: оповідання.

 

54

1

 

 

Оповідання «Лось» Є. Гуцала. Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

 

55

РМ4(у)

1

 

 

РМ  4. Дискусія про екологічні проблеми на основі твору «Бережливе ставлення до природи».

 

56

1

 

 

Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»).

Напам’ять 1 вірш на вибір.

 

57

1

 

 

Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…».

 

58

1

 

 

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.

 

59

1

 

 

Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображених в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи.

 

60

1

 

 

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

Складання плану до характеристики образу Олеся.

 

61

КТ1

ТО4

1

 

 

КТ  1 (міні-твір). «"Білі ворони" в нашому суспільстві» (на основі оповідання «Дивак»).

 

62

1

 

 

 

Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець».

 

63

1

 

 

 

Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Переказ найцікавіших епізодів твору.

 

64

1

 

 

 

Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. Характеризування головного героя за планом.

 

65

1

 

 

 

Гуманізм повісті «Сіроманець». Презентація власного закінчення твору.

 

66

ПЧ4

1

 

 

 

ПЧ  4. М. Вінграновський «Первінка».

 

67

ЛРК3

1

 

 

ЛРК№3.

 

68

ЛРК4

1

 

 

ЛРК№4.

 

69

КР4

ТО5

1

 

 

 

КР  4. «Рідна Україна. Світ природи»: тестування, розгорнені відповіді на питання.

 

70

1

 

 

Урок-підсумок

 

 

1

 

doc
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
2890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку