Урок позакласного читання. "Нехай ця істина стара:Людина починається з добра. Ольга Бусенко «Паперовий Янгол».

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів з творчістю Ольги Бусенко, проаналізувати зміст , систему образів казок, що входять до збірки « Паперовий Янгол»; розвивати навички переказу, аналізу прочитаного, уміння висловлювати власну думку; виховувати інтерес до читання, сприяти морально-етичному вихованню школярів.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку позакласного читання на тему:

 

 

 

Нехай ця істина стара:Людина починається з добра. Ольга Бусенко  «Паперовий Янгол»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку позакласного читання

Тема. Урок позакласного читання. Нехай ця істина стара:Людина починається з добра. Ольга Бусенко  «Паперовий Янгол».

Мета : ознайомити учнів з творчістю Ольги Бусенко, проаналізувати зміст , систему образів казок, що входять до збірки « Паперовий Янгол»; розвивати навички переказу, аналізу прочитаного, уміння висловлювати власну думку;  виховувати інтерес до читання, сприяти морально-етичному вихованню школярів.

Обладнання: книжкова виставка творів з серії «Сучасна дитяча проза» видавництва «Грані-Т», ілюстрації до книги Ольги Бусенко «Паперовий Янгол», паперові янголи, хмаринки, ілюстрації до твору «Паперовий янгол»

Форми і методи роботи: асоціативний кущ, інтерв’ю, бесіда, вікторина, робота в парах, мікрофон, кросворд, словесне малювання, літературний диктант

Тип уроку: урок позакласного читання

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вітання

2. Гра «Передай тепло по колу»

Діти беруться за руки і бажають один одному хорошого настрою і успіху.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Ось уже протягом деякого часу ми з вами знайомимось із різноманітними казками. Пропоную вам пригадати вивчене, виконавши вправу «Знайди пару»

(На одних картках написані поняття, на інших – пояснення. Завдання учням, рухаючись по класу, знайти собі пару).

Казка                                              твір про вигадані, авантюрні або фантастичні                    

                                                                       події

Оповідання                                    невеликий прозовий твір, заснований на певному

                                                        епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажів

Народна казка                              жанр усної народної творчості

Види казок                                     чарівні, про тварин, соціально-побутові

Літературна казка                      казка, створена автором

 

Молодці, я бачу, що ви маєте міцні, ґрунтовні знання. Сподіваюся, що сьогодні ви поглибити та примножите вже відоме.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

Сьогодні ми познайомимося із чудовим твором «Паперовий янгол», дізнаємося більше про його автора, сучасну українську письменницю Ольгу Бусенко.

ІV.Цілепокладання

Сьогодні урок у нас незвичайний, тож і гості до нас з’явилися неземні. Погляньте, у кожного з вас на парті лежить паперовий янгол. Напишіть, будь ласка, на крильцях янголяток свої очікування від сьогоднішнього уроку та прикріпіть їх до дошки. Якщо ви плідно попрацюєте на уроці, ваші янголи зможуть повернутися додому на хмарки.

V.Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

1. Інтерв’ю з автором

Заздалегідь  підготовлена учениця виконує роль письменниці. Письменниця сідає за стіл застелений скатертиною. На столі лежать книжки різної товщини.

Учитель. Шановна, Ольго Василівно, ми дуже раді вітати вас  у нас на уроці. Прошу розкажіть, будь ласка, про себе.

Автор. Я теж дуже щаслива зустріч з вами. Буду рада дати відповіді на всі ваші запитання.

Учень1. Ольго Василівно, розкажіть, будь ласка, про своє дитинство.

Автор. Народилася я на Дніпропетровщині в  1958 році, проте з 1965 року проживаю в Києві

Учень 2. Яку освіту Ви отримали?

Автор Закінчивши школу, навчалася в Київському національному університеті ім. Т.Г. Шевченка на філологічному факультеті.

Учень 3. Ольго Василівно, де і ким ви працювали?

Автор. Працювала я викладачем російської та української мов в інституті культури. Зараз працюю вчителем у Печерській міжнародній школі.

Учень 4. Що Вас спонукало стати дитячою письменницею?

З книгою товаришувала з дитинства.  Спочатку я любила товстенькі книги, бо з них краще будувалися різні фортеці або просто затишні куточки для гри. Коли щойно навчилась читати, вибирала тоненькі, але обов’язково з малюнками. А пізніше вже читала все загалом: і товстенькі, і тоненькі, і з малюнками, і без. А ось писати почала, коли народилася донька. На її день народження писала і майструвала книжечки. Пізніше віднесла щось з того «писаннячка» до журналу.

Учень 5. У яких журналах можна познайомитися з вашими творами?

Автор. Мої твори друкувалися в дитячих журналах «Та-ра-ра», «Пізнайко», «Барвінок».

Учень 6. Як Ви ставитесь до дитячої книжки?

Автор. Дуже люблю дитячі книжки й читаю їх впродовж усього життя. Адже хороша дитяча книжка, як відомо, цікава й дорослим.

Учень 7. Дякуємо за ваші відверті відповіді, щиро сподіваємося на наступні не менш цікаві зустрічі. Творчих злетів Вам та вдячних читачів.

2. Слово вчителя

Про письменника ми довідуємося не лише з біографічних матеріалів, а й із його творів. Одним із найвідоміших творів Ольги Бусенко є книга «Паперовий янгол». Цей твір допомагає зрозуміти внутрішній стан письменниці. Не дивлячись на те, що вона доросла самодостатня жінка, Ольга Василівна не забула ту чудову пору в житті, що зветься Дитинством. Тому й твори її світлі, чисті, відкриті.

3. Ознайомлення з притчею.

До чоловіка звернувся янгол:

- Хочеш, я покажу тобі твоє життя?

- Хочу,- відповів чоловік.

   Янгол підняв його над землею и чоловік побачив своє життя і дві пари слідів від ніг, які йшли поряд

- Хто це поряд зі мною?

- Це я,- відповів янгол, - я супроводжую тебе все твоє життя.

- А чому інколи залишається тільки одна пара слідів?

- А це найтяжчі періоди в твоєму житті,- відповів янгол.

- І ти покидав мене в найтяжчі хвилини? Як ти міг?- схвильовано запитав чоловік.

- Ні,  це я ніс тебе на руках,- відповів янгол.

   У кожного із нас свій янгол, і те,що він для кожного з нас означає, ми спробуємо виразити за допомогою асоціативного куща.

4. Асоціативний кущ

  

(Оберег, захисник,

охоронець, порадник,

друг) Янгол

 

 

 

5. Усне словесне малювання.

Опишіть, яким ви уявляєте свого янгола.

6.  Вікторина «Відгадай героя»

  • «Сріблястий білий мандрівник, який гойдався на кленовій гілці, мов недоречна прикраса»  ( паперовий Янгол)
  •  «він знає , як готувати карасів у сметані, за кого вийшла заміж зірка тенісу»(Мишко Бублик)
  • «ходить вона по світу, відриває від своєї сукні пелюстки, кидає їх додолу і виростають на тому місті квіти»(Дівчина – Волошка)
  • «він ніколи не посміхався, не виявляв інтересу до навколишнього світу, був невдоволений, коли щебетали пташки»( пан Хо-Хо)
  • «коли денний гомін затих, …, вони не дуже впевненою ходою почалапали по городах… . А коли трохи втомилися, посідали на копицю сіна коло чийогось городу»(опудала Середа Червневий і Вареник Травневий)
  • «йому Яринка зробила будиночок, влаштувала там ліжечко, столик зі стільчиком і ковдрочку сама пошила»(троль Крихітка Ганс)

7. Еврестична бесіда за змістом прочитаного.

- Хто є автором вигаданих історій?

- Якою перед нами постає Яринка?

- Де відпочиває Яринка?

- Навіщо бабуся записує Яринчині оповіді?

-Чому «Паперовий янгол» ми називаємо казкою?

- Що передує появі кожної історії?

-Що дівчинка намалювала першим?

8. Переказ окремих епізодів за малюнками.

Учні мали випереджаюче домашнє завдання створити ілюстрації  до казки. Завдання: переказати зображений епізод.

9. «Чарівна скринька»

Як ми вже з’ясували  «Паперовий янгол» є казкою. А у казці поряд із реальними персонажами найчастіше діють вигадані Ваше завдання, витягуючи із «чарівної скриньки» імена персонажів, розподілити їх у дві колонки.

 

                Реальні персонажі                                  Вигадані персонажі

 

(Середа, Крихітка Ганс, Вареник, Яринка, дівчина-Волошка, гусак Парубок, кішка Муся, бабуся Ганна, Хо-хо, бабуся Ганна)

10. Робота в парах. Розгадування кросворда.

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Хвороба, на яку захворів Мишко.
  2.               Яке масло випив гусак Парубок?
  3.               Як звали одного з опудал?
  4.               Як звали дівчину на полі?
  5.               Головна героїня твору.
  6.               Виріб з паперу.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Пригадайте що Яринка з Мишком хотіли видати опудалам? (Паспорти)
  • Давайте й ми з вами дамо паспорт твору Ольги Бусенко «Паперовий янгол»
  1. Складання паспорту твору

Автор

Ольга Бусенко

Назва

«Паперовий янгол»

Жанр

казка

Побудова

12 оповідань-казок

Теми

Дружба, товариськість, повага, людяність, чуйність, милосердя, доброта, лагідність

Герої

Яринка, Мишко Бублик, пан  Хе-хе, Хо-хо, бабуся Ганна, дівчина-Волошка

  1. Літературний диктант за книгою Ольги Бусенко «Паперовий Янгол».
  1. Ім’я дівчинки, яка складала казки, коли підросла? (Яринка.)
  2. Який предмет знайшла Яринка на кленовій гілці? (Паперового Янгола.)
  3. Хто викликав сміх, гарний настрій у пана Хо-хо? (Цуценя.)
  4. Що шила з любов’ю дивакувата бабуся? (Ляльки.)
  5. Де заховала бабуся своїх ляльок? (На бересті.)
  6. Хто такі Пірат і Принцеса? (Собаки.)
  7. До якої  країни подорожувала тітонька Сюзанна? (До Норвегії.)
  8. Кого привезла з Норвегії тітонька Сюзанна в коробці із цукерками? (Троля Ганса.)
  9. Імена опудалів, яким виготовили паспорти? (Середа, Вареник.)
  10.          Яке улюблене заняття було у Мишка? (Малювати.)
  11.          Чому хмаринки і дощ були різнокольоровими? (Хмаринки розфарбувала Яринка.)
  12.          Хто прийшов до Яринки під час кольорового сну? (Фея.)
  1. Взаємоперевірка(робота в парах)
  • Паперовий янгол повернувся до власниці. Для художниці він мав велике значення. Адже янгола подарував їй хтось дуже близький. Про нього вона згадувала, дивлячись на паперового янгола. У Яринки тепер свій янгол-охоронець.
  1. Мікрофон.
  • Про що б ви спитали свого янгола?
  • Чому кожній людині так важливо мати свого янгола?
  • Чому ж навчили нас дивовижні Яринчині історії, написані Ольгою Бусенко?
  • Символом чого є паперовий янгол?

                                                          порядність

                          чесність                                                       доброта

 

 

 

 

                                  милосердя

                                            людяність                                        

 

 

 

 

 

 

                     справедливість                 вірність                          дружба

V. Підсумок уроку

1. Рефлексія

  •                         Що ви дізналися нового на сьогоднішньому уроці?
  •                         Що було найцікавіше?
  •                         Що вам видалося найважливішим?
  •                         Як ви гадаєте, чи дійсно людина починається з добра?

2. Аналіз цілепокладань.

- Чи справдилися ваші очікування? Якщо так, ваш янгол тепер може повернутися на свою хмаринку, а звідти слідкувати за вами та допомагати у разі необхідності.

(Учні переміщають своїх янголів на паперові хмаринки).

 

 Наш урок закінчується, та не закінчується ваша подорож сторінками чудових творів. Сподіваюся, що сьогодні ви не тільки отримали нові знання, а й збагатилися духовно. Бажаю, щоб яснооке дитинство супроводжувало вас по життю, а попереду чекало ще багато чудових творів.

V. Домашнє завдання

Скласти власну історію, де утверджуються моральні настанови (на зразок Яринчиних оповідань).

 

 

doc
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку