Календарне планування створене для загальноосвітніх шкіл за оновленою програмою. Відповідає підручнику С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, М. Г. Жук «Українська мова» для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. «Грамота» 2014 рік.
Українська мова 6 клас
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА 20___ – 20___ Н. Р.
6 КЛАС
(122 год, 3,5 год на тиждень)
ЗА ПІДРУЧНИКОМ: С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, М. Г. Жук «Українська мова» для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. «Грамота» 2014 рік.
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
||
Фронтальні види контрольних робіт |
||||||
Перевірка мовної теми* |
4 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||||
Письмо: Переказ |
1 |
|
1 |
|
||
Твір |
- |
|
- |
|
||
Правопис: Диктант |
1 |
|
1 |
|
||
Розвиток мовлення |
13 |
|
10 |
|
||
Тематичне оцінювання |
4 |
|
4 |
|
||
Перевірка зошитів |
4 |
|
5 |
|
||
Індивідуальні види контрольних робіт |
||||||
Говоріння: Діалог |
1 |
|
- |
|
||
Усний переказ |
1 |
|
- |
|
||
Усний твір |
- |
|
1 |
|
||
Читання вголос |
- |
|
1 |
|
№ з/п |
К – ть год. |
Дата. Клас |
Тема |
Д/з, повторення, примітки |
||||
І СЕМЕСТР |
||||||||
1 |
1 |
|
|
Вступ. Краса і багатство української мови. Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови.
|
|
|||
2 РМ1 |
1 |
|
|
РМ №1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). |
|
|||
3 РМ2 |
1 |
|
|
РМ №2. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
|
|||
4 РМ3 |
1 |
|
|
РМ№3. Повторення вивченого про типи мовлення. Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення. |
|
|||
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
|
||||||||
5 |
1 |
|
|
Словосполучення. Речення. Головні члени речення. |
|
|||
6 |
1 |
|
|
Просте речення. Основні пунктограми. Однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами. |
|
|||
7 |
1 |
|
|
Звертання, вставні слова в простому реченні. Складання тексту листівки (електронного листа), що містить привітання Днем учителя (днем народження, сімейним святом) з використанням звертань, вставних слів (словосполучень) та однорідних членів речення. |
|
|||
8 |
1 |
|
|
Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
|
|||
9 |
1 |
|
|
Основні орфограми. |
|
|||
10 РМ4 |
1 |
|
|
РЗМ № 4. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
|
|||
11 РМ5 |
1 |
|
|
РМ№5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника тощо). |
|
|||
12 КР1 ТО1 |
1 |
|
|
Контрольна робота №1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
Лексикологія
|
||||||||
13 |
1 |
|
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів. |
|
|||
14 |
1 |
|
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. |
|
|||
15 |
1 |
|
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа. |
|
|||
16 |
1 |
|
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|||
17 |
1 |
|
|
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки. |
|
|||
18
|
1
|
|
|
Активна й пасивна лексика української мови. Застарілі слова (архаїзми й історизми). |
|
|||
19
|
1 |
|
|
Активна й пасивна лексика української мови. Неологізми. Колективне укладання словничка популярних у шкільному житті неологізмів. |
|
|||
20 |
1 |
|
|
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова. Діалектні слова. Просторічні слова. |
|
|||
21 |
1 |
|
|
Професійні слова й терміни. Створення висловлення-роздуму «Професія моїх батьків» («Ким я мрію стати») з використанням професійних слів, неологізмів. |
|
|||
22 |
1 |
|
|
Пароніми (практично). |
|
|||
23 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи. |
|
|||
24 КР2
|
1 |
|
|
КР № 2. «Лексикологія»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
25 РМ6 |
1 |
|
|
РЗМ № 6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).
|
|
|||
26 РМ7 ТО2 |
1 |
|
|
РМ№7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
|
|||
Фразеологія |
||||||||
27 Ауд. |
1 |
|
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником. Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень. |
|
|||
28 |
1 |
|
|
Джерела українських фразеологізмів. |
|
|||
29 |
1 |
|
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів. |
|
|||
30 |
1 |
|
|
Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
|||
31 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.). |
|
|||
32 КР3 |
1 |
|
|
КР № 3. «Фразеологія»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
33 РМ8 |
1 |
|
|
РМ№8. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|||
34 РМ9 |
1 |
|
|
РМ№9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів. |
|
|||
35 РМ10 ТО3 |
1 |
|
|
РМ№10. Аналіз письмового твору. |
|
|||
Словотвір. Орфографія |
||||||||
36 |
1 |
|
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
|
|||
37 |
1 |
|
|
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|||
38 |
1 |
|
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|||
39 |
1 |
|
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-). |
|
|||
40 |
1 |
|
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|||
41 |
1 |
|
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність). |
|
|||
42 |
1 |
|
|
Правопис складних слів разом і через дефіс. |
|
|||
43 |
1 |
|
|
Написання слів з пів-. |
|
|||
44 |
1 |
|
|
Творення та правопис складноскорочених слів. |
|
|||
45 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи. |
|
|||
46 КР4 |
1 |
|
|
КР № 4. «Словотвір. орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
47 КД1 ТО4
|
1 |
|
|
Контрольний диктант № 1. |
|
|||
Морфологія. Орфографія |
||||||||
48 |
1 |
|
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови». |
|
|||
49 РМ11 ЧМ |
1 |
|
|
РМ№11. Будова опису приміщення. Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання плану прочитаного тексту. |
|
|||
50 РМ12 КП1 |
1 |
|
|
РМ№12. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|||
51 РМ13
|
1 |
|
|
РМ№13. Аналіз переказу. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
|
|||
Іменник |
||||||||
52 |
1 |
|
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|||
53 |
1 |
|
|
Іменники загальні й власні (повторення й поглиблення). Велика буква та лапки у власних назвах.
|
|
|||
54 |
1 |
|
|
Іменники конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
|
|||
55 |
1 |
|
|
Збірні іменники. |
|
|||
56 |
1 |
|
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало). |
|
|||
ІІ СЕМЕСТР |
||||||||
57 |
1 |
|
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін). |
|
|||
58 |
1 |
|
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.
|
|
|||
59 |
1 |
|
|
Відмінки іменників. |
|
|||
60 |
1 |
|
|
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи. |
|
|||
61 |
1 |
|
|
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|||
62 |
1 |
|
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|||
63 |
1 |
|
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни |
|
|||
64 |
1 |
|
|
Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін. |
|
|||
65 |
1 |
|
|
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку
|
|
|||
66 |
1 |
|
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
|
|||
67 |
1 |
|
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
|||
68 |
1 |
|
|
Не з іменниками. |
|
|||
69 |
1 |
|
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
|||
70 |
1 |
|
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
|||
71 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи. |
|
|||
72 КР5 |
1 |
|
|
КР № 5. «Іменник»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
73 РМ14 ТО5 |
|
|
|
РМ№14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.
|
|
|||
Прикметник |
||||||||
74 |
1 |
|
|
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|||
75 |
1 |
|
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
|
|||
76 |
1 |
|
|
Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|||
77 |
1 |
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|||
78 |
1 |
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|||
79 |
1 |
|
|
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
|
|||
80 РМ15 |
1 |
|
|
РМ№15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). |
|
|||
81 РМ16 |
1 |
|
|
РМ№16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|||
82 РМ17 КП2 |
1 |
|
|
РМ№17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
|||
83 РМ18 |
1 |
|
|
РМ№18. Аналіз письмового переказу. |
|
|||
84 |
1 |
|
|
Творення прикметників (практично). |
|
|||
85 |
1 |
|
|
Перехід прикметників в іменники. Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий, знайомий, похідна, земноводні). |
|
|||
86 |
1 |
|
|
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості. |
|
|||
87 |
1 |
|
|
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-, ін-, -ичн-. |
|
|||
88 |
1 |
|
|
Написання не з прикметниками. |
|
|||
89 |
1 |
|
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
|
|||
90 |
1 |
|
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
|
|||
91 |
1 |
|
|
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|||
92 ЧМ |
1 |
|
|
Тренувальні вправи. Читання мовчки прозових і поетичних текстів, що містять описи природи, визначення в них прикметників, з’ясування їхньої ролі в описах. |
|
|||
93 КР6 |
1 |
|
|
КР № 6. «Прикметник»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
94 РМ19 КТ1 |
1 |
|
|
РМ№19. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
|
|||
95 РМ20 ТО6 |
1 |
|
|
РМ№20. Аналіз письмового твору. |
|
|||
Числівник |
||||||||
96 |
1 |
|
|
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні. |
|
|||
97 |
1 |
|
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові. |
|
|||
98 |
1 |
|
|
Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
|
|||
99 |
1 |
|
|
Відмінювання числівників. |
|
|||
100 |
1 |
|
|
Відмінювання числівників. |
|
|||
101 |
1 |
|
|
Відмінювання числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|||
102 |
1 |
|
|
Узгодження числівників з іменниками. Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками. |
|
|||
103 |
1 |
|
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
|||
104 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи. Складання роздуму про доцільне використання вільного часу з використанням числівників (орієнтовні теми: «Вільний час − можливість для розвитку здібностей», «Гайнування часу − найбільше марнотратство»). |
|
|||
105 КР7 ТО7 |
1 |
|
|
КР № 7. «Числівник»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
Займенник |
||||||||
106 |
1 |
|
|
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|||
107 |
1 |
|
|
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
|
|||
108 |
1 |
|
|
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
|
|||
109 |
1 |
|
|
Приставний н у формах особових і вказівних займенників.
|
|
|||
110 |
1 |
|
|
Правопис заперечних займенників. Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників. |
|
|||
111 |
1 |
|
|
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|||
112 |
1 |
|
|
Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|||
113 |
1 |
|
|
Тренувальні вправи. Складання листівки на паперових або електронних носіях із запрошенням на урочисту подію (день відкриття школи, ювілей першої вчительки) з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
|||
114 КР8 |
1 |
|
|
КР № 8. «Займенник»: тестування, виконання завдань. |
|
|||
115 РМ21 |
1 |
|
|
РМ№21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
|||
116 РМ22 |
1 |
|
|
РМ№22. Аналіз письмового твору. |
|
|||
117 РМ23
|
1 |
|
|
РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»). |
|
|||
118 КД2 ТО8 |
1 |
|
|
Контрольний диктант № 2. |
|
|||
Повторення в кінці року |
||||||||
119 |
1 |
|
|
Лексикологія. Фразеологія. Тлумачення лексичного значення вжитих у реченнях (текстах) слів і фразеологізмів. |
|
|||
120 |
1 |
|
|
Словотвір і орфографія. |
|
|||
121 |
1 |
|
|
Морфологія й орфографія. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків. |
|
|||
122 |
1 |
|
|
Підсумковий урок. |
|
|||
1