Календарне планування з української мови для 6 класу на 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Календарне планування створене для загальноосвітніх шкіл за оновленою програмою. Відповідає підручнику С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, М. Г. Жук «Українська мова» для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. «Грамота» 2014 рік.

Перегляд файлу

Українська мова                                                                                  6 клас

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА 20___ –  20___ Н. Р.

6 КЛАС

 (122 год, 3,5 год на тиждень)

ЗА ПІДРУЧНИКОМ: С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, М. Г. Жук  «Українська мова» для  6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. «Грамота» 2014 рік.

ЗА ПРОГРАМОЮ: Українська мова. 5  9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. 

Контрольні роботи

Об'єкти і форми контролю

І семестр

Дата

ІІ семестр

Дата

Фронтальні види контрольних робіт

Перевірка мовної теми*

4

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

Письмо:

Переказ

 

1

 

 

1

 

Твір

-

 

-

 

Правопис:

Диктант

 

1

 

 

1

 

Розвиток мовлення

13

 

10

 

Тематичне оцінювання

4

 

4

 

Перевірка зошитів

4

 

5

 

Індивідуальні види контрольних робіт

Говоріння:

Діалог

 

1

 

 

-

 

Усний переказ

1

 

-

 

Усний твір

-

 

1

 

Читання вголос

-

 

1

 

 

 

 

№ з/п

К – ть

год.

Дата. Клас

Тема

Д/з, повторення, примітки

І СЕМЕСТР

1

1

 

 

Вступ. Краса і багатство української мови.  Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови.

 

 

2

РМ1

1

 

 

РМ №1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично).

 

3

РМ2

1

 

 

РМ №2. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.

 

4

РМ3

1

 

 

РМ№3. Повторення вивченого про типи мовлення.

Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення.

 

 

Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого

 

5

1

 

 

 

Словосполучення. Речення. Головні члени речення.

 

6

 

1

 

 

 

 

Просте речення. Основні пунктограми. Однорідні члени речення в простому реченні.

Поширення простих речень однорідними членами.

 

7

1

 

 

Звертання, вставні слова в простому реченні.

Складання тексту листівки (електронного листа), що містить привітання   Днем учителя (днем народження, сімейним святом) з використанням звертань, вставних слів (словосполучень) та однорідних членів речення.

 

8

1

 

 

 

Складне речення. Пряма мова. Діалог.

 

9

1

 

 

 

Основні орфограми.

 

10

РМ4

1

 

 

РЗМ  4. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів.

 

11

РМ5

1

 

 

РМ№5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника тощо).

 

12

КР1

ТО1

1

 

 

Контрольна робота №1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого»: тестування, виконання завдань.

 

 

Лексикологія

 

13

1

 

 

 

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів.

Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів.

 

14

1

 

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і.

 

15

1

 

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа.

 

16

1

 

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

 

17

1

 

 

Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично).

Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки.

 

18

 

1

 

 

 

 

 

Активна й пасивна лексика української мови. Застарілі слова (архаїзми й історизми).

 

19

 

1

 

 

 

 

Активна й пасивна лексика української мови. Неологізми.

Колективне укладання словничка популярних у шкільному житті неологізмів.

 

20

1

 

 

Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова. Діалектні слова. Просторічні слова.

 

21

1

 

 

Професійні слова й терміни.

Створення висловлення-роздуму «Професія моїх батьків» («Ким я мрію стати») з використанням професійних слів, неологізмів.

 

22

1

 

 

Пароніми (практично).

 

23

1

 

 

Тренувальні вправи.

 

24

КР2

 

1

 

 

КР  2. «Лексикологія»: тестування, виконання завдань.

 

25

РМ6

1

 

 

РЗМ6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).

 

 

26

РМ7

ТО2

1

 

 

РМ№7.  Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму.

 

Фразеологія

27

Ауд.

1

 

 

Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником.

Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень.

 

28

1

 

 

Джерела українських фразеологізмів.

 

29

1

 

 

Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.

Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів.

 

30

1

 

 

Фразеологізми в ролі членів речення.

 

31

1

 

 

Тренувальні вправи.

Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.).

 

32

КР3

1

 

 

КР  3. «Фразеологія»: тестування, виконання завдань.

 

33

РМ8

1

 

 

РМ№8. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

34

РМ9

1

 

 

РМ№9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів.

 

35

РМ10

ТО3

1

 

 

РМ№10. Аналіз письмового твору.

 

Словотвір. Орфографія

36

1

 

 

Змінювання і творення слів. Твірне слово.

 

37

1

 

 

Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.

 

38

1

 

 

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

 

39

1

 

 

Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-).

 

40

1

 

 

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о).

 

41

1

 

 

 

Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.

Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність).

 

42

1

 

 

Правопис складних слів разом і через дефіс.

 

43

1

 

 

Написання слів з пів-.

 

44

1

 

 

Творення та правопис складноскорочених слів.

 

45

1

 

 

Тренувальні вправи.

 

46

КР4

1

 

 

КР  4. «Словотвір. орфографія»: тестування, виконання завдань.

 

47

КД1

ТО4

 

1

 

 

Контрольний диктант № 1.

 

Морфологія. Орфографія

48

1

 

 

Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).

Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови».

 

49

РМ11

ЧМ

1

 

 

РМ№11. Будова опису приміщення.

Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання  плану прочитаного тексту.

 

50

РМ12

КП1

1

 

 

РМ№12. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

 

51

РМ13

 

1

 

 

 

 

РМ№13. Аналіз переказу. Визначення ролі іменників в описі приміщення.

 

Іменник

52

1

 

 

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

53

1

 

 

Іменники загальні й власні (повторення й поглиблення).

Велика буква та лапки у власних назвах.

 

 

54

1

 

 

Іменники конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).

 

55

1

 

 

Збірні іменники.

 

56

1

 

 

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало).

 

ІІ СЕМЕСТР

57

1

 

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін).

 

58

1

 

 

Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.

 

 

59

1

 

 

Відмінки іменників.

 

60

1

 

 

Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи.

 

61

1

 

 

Відмінювання іменників І відміни.

 

62

1

 

 

Відмінювання іменників ІІ відміни.

 

63

1

 

 

Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни

 

64

1

 

 

Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін.

 

 

 

65

 

 

1

 

 

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку

 

 

 

66

 

1

 

 

Відмінювання іменників, що мають форму лише множини.

 

67

1

 

 

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

 

68

1

 

 

Не з іменниками.

 

69

1

 

 

Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).

 

70

1

 

 

Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові.

Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові.

 

71

1

 

 

Тренувальні вправи.

 

72

КР5

1

 

 

КР  5. «Іменник»: тестування, виконання завдань.

 

73

РМ14

ТО5

 

 

 

 

 

РМ№14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

 

 

Прикметник

74

1

 

 

Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

75

1

 

 

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

 

76

1

 

 

Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

 

77

1

 

 

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

 

78

1

 

 

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

 

79

1

 

 

Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп.

 

80

РМ15

1

 

 

РМ№15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису).

 

81

РМ16

1

 

 

РМ№16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

 

82

РМ17

КП2

1

 

 

РМ№17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.

 

83

РМ18

1

 

 

РМ№18. Аналіз письмового переказу.

 

84

1

 

 

Творення прикметників (практично).

 

85

1

 

 

Перехід прикметників в іменники.

Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий,  знайомий, похідна, земноводні).

 

86

1

 

 

Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості.

 

87

1

 

 

Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-, ін-, -ичн-.

 

88

1

 

 

Написання не з прикметниками.

 

89

1

 

 

Написання -н- і -нн- у прикметниках.

Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний.

 

90

1

 

 

Написання складних прикметників разом і через дефіс.

 

91

1

 

 

Написання прізвищ прикметникової форми.

 

92

ЧМ

1

 

 

Тренувальні вправи.

Читання мовчки прозових і поетичних текстів, що містять описи природи, визначення в них прикметників, з’ясування їхньої ролі в описах.

 

93

КР6

1

 

 

КР  6. «Прикметник»: тестування, виконання завдань.

 

94

РМ19

КТ1

1

 

 

 

РМ№19.  Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін.

 

95

РМ20

ТО6

1

 

 

РМ№20. Аналіз письмового твору.

 

Числівник

96

1

 

 

 

Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні.

 

97

1

 

 

 

Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові.

 

98

1

 

 

 

Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний.

 

99

1

 

 

Відмінювання числівників.

 

100

1

 

 

Відмінювання числівників.

 

101

1

 

 

 

Відмінювання числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

 

102

1

 

 

Узгодження числівників з іменниками.

Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками.

 

103

1

 

 

 

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.

Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.

 

104

1

 

 

 

Тренувальні вправи.

Складання роздуму про доцільне використання вільного часу з використанням числівників (орієнтовні теми: «Вільний час − можливість для розвитку здібностей», «Гайнування часу − найбільше марнотратство»).

 

105

КР7

ТО7

1

 

 

КР  7. «Числівник»: тестування, виконання завдань.

 

Займенник

106

1

 

 

Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

107

1

 

 

Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення).

 

108

1

 

 

Відмінювання займенників усіх розрядів.

 

109

1

 

 

Приставний н у формах особових і вказівних займенників.

 

 

110

1

 

 

Правопис заперечних займенників.

Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників.

 

111

1

 

 

Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

 

112

1

 

 

Написання займенників із прийменниками окремо.

 

113

1

 

 

Тренувальні вправи.

Складання листівки на паперових або електронних носіях із запрошенням на урочисту подію (день відкриття школи, ювілей першої вчительки) з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

 

114

КР8

1

 

 

КР  8. «Займенник»: тестування, виконання завдань.

 

115

РМ21

1

 

 

 

РМ№21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

 

116

РМ22

1

 

 

РМ№22. Аналіз письмового твору.

 

117

РМ23

 

1

 

 

 

 

РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»).

 

118

КД2

ТО8

1

 

 

Контрольний диктант  2.

 

Повторення в кінці року

119

1

 

 

Лексикологія. Фразеологія.

Тлумачення лексичного значення вжитих у реченнях (текстах) слів і фразеологізмів.

 

120

1

 

 

Словотвір і орфографія.

 

121

1

 

 

Морфологія й орфографія.

Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків.

 

122

1

 

 

Підсумковий урок.

 

 

1

 

doc
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
6196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку