Робочий зошит з української мови (урок №1)

Про матеріал

Дидактичний матеріал до уроків української мови у 6 класі. Сторінки робочого зошита для учнів ( урок № 1) за календарно-тематичним планом. Учителю можна використати під час проведення уроку української мови з учнями 6 класу. Також подаються завдання у формі лінгвістичного дослідження.

Перегляд файлу

 

13.pngУрок № 1         дата _________

 

Краса і багатство української мови

 

no-translate-detected_1124-140.jpgВправа 1. Творче конструювання

 

► Доповнити синонімічний ряд прикметників, що виражають красу й багатство української мови. Доповни хмаринку слів власними прикладами.

Мова — барвінкова, калинова, квітуча, солов’їна, …

► Із двома-трьома прикметниками скласти речення про рідну мову.

Word Art 3.jpeg________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

no-translate-detected_1124-140.jpgВправа 2. Робота з текстом

 

► Прочитати текст. Визначити тему й основну думку. Що виражає заголовок? Сформулювати ставлення автора до предмета мовлення.

ПЕРЕВАГИ НАШОЇ МОВИ

Та найкраще переваги нашої мови видно з наведених нижче українських слів:

мова

розмова

мовчки

мовити

мовлення

мовний

мовчати

мовчання

мовчазний

домовленість

13.png 

замовкати

змовлятися

примовка

мовляв

скоромовка

умовляти

промовець

промовистий

замовляти

змова

безумовно

передумова

мовознавець

безмовний

невгамовний

обмова

обмовка

умовний

обмовлятися

зумовлювати

Таких довгих рядів спільнокореневих слів не має жодна мова світу. Наведені українські слова логічно творилися давніми українцями у процесі природного розвитку мови впродовж багатьох тисячоліть з одного кореня «мов» широкою і багатою системою префіксів і суфіксів, що свідчить про давність, народність, природність, закономірність походження, велику мудрість нашої мови, її започаткування від наших слов’янських богів. Опанувати таку систему українських спільнокореневих, логічно пов’язаних між собою слів, і дитина, і дорослий можуть легко й швидко (В. Кожевніков).

 

► Робота за варіантами. Виписати спільнокореневі слова: варіант 1 — іменники; варіант 2 — прикметники; варіант 3 — дієслова. Виділити у словах корінь, префікси й суфікси.

 

qrcode (1).pngno-translate-detected_1124-140.jpgВправа 3. Прочитай інформацію, зчитавши QRкод. Дай відповіді на питання:

  •     Які засоби милозвучності української мови ви знаєте?
  •     Від чого залежить уживання сполучників і-й та прийменників у-в у словосполученнях і реченнях?
  •     Чи впливає на милозвучність мови варіативне вживання слів уже – вже; вчора – учора;  учити - вчити? Поясніть.
  •     Чи є засобом милозвучності української мови таке фонетичне явище, як спрощення в групах приголосних? Наведіть приклади слів зі спрощенням.
  •     Чи належить до засобів милозвучності уподібнення приголосних? Поясніть. Наведіть приклади.

 

qrcode (2).pngno-translate-detected_1124-140.jpgВправа 4. Пограємося. Перейди за посиланням і виконай вправу.

Уникаємо русизмів! Боремось за чистоту мови!

Вправа вчить уникати "русизмів", розмовляти чистою українською мовою.

 

 

 

no-translate-detected_1124-140.jpgДомашнє завдання.

Записати 5-6 прислів’їв про мову.

 

docx
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
1837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку