Повторення, закріплення і застосування знань про прикметник

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати знання учнів про прикметник,

добирати прикметники близькі за значенням та протилежні

за значенням, уміння вживати прикметники у мовленні й на

письмі, розрізняти змінювання прикметників за родами й

числами, формувати комунікативну компетентність

Розвивати увагу, спостережливість,

Виховувати взаємодопомогу, уміння працювати в команді.

Перегляд файлу

Тема уроку.     Повторення, закріплення і застосування знань про прикметник

Мета уроку.    Узагальнити та систематизувати знання учнів про прикметник,

                         добирати прикметники близькі за значенням та протилежні

                         за значенням, уміння вживати прикметники у мовленні й на

                         письмі, розрізняти змінювання прикметників за родами й

                         числами, формувати комунікативну компетентність

                         Розвивати увагу, спостережливість,

                         Виховувати взаємодопомогу, уміння працювати в команді.   

 

Обладнання уроку. Музика для віртуальної мандрівки, конверти із завданнями для роботи в групах, в парах, стікери для рефлексії, 6 цеглинок LEGO, таблиці, картки для тестування по варіантах, прислів’я, слова для довідок

 

Тип уроку.                                   Урок закріплення знань

Форма проведення.                     Віртуальна мандрівка

Освітні галузі:                              Мовно-літературна, соціальна,

                                                       здоров’язбережувальна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Хід уроку

І. Вступна частина

1. Емоційне налаштування

Продзвенів уже дзвінок

Час почати наш урок!

 

2. Установчо-мотиваційний етап.

  Сьогодні у нас незвичайний урок

  Сьогодні ми зробимо один крок.

  В країну прекрасну, країну чудову,

  Що нас так чекає й збагачує мову.

 

Я- розумна, творча особистість.

Я-вчуся, бо хочу знати рідну мову.

Я-все знаю, все вмію, все зможу.

Девіз нашої співпраці:

Маленька праця, краща за велике безділля.

 

3. Створення позитивного настрою та установка на емоційно-ціннісне ставлення за допомогою 6 цегглинок   LEGO.

Зелений колір-символізує робочий настрій, зібраність та організованість, бажання працювати

Червоний колір- незібраність, відсутність навчального приладдя

Жовтий колір-певні проблеми з самопочуттям.

 

  • Покажіть, з яким настроєм ви прийшли на урок.

4. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні відправляємося у віртуальну мандрівку . Тема подорожі «Прикметник». Будемо узагальнювати і систематизувати знання та вміння по темі.

5. Очікувані результати.

- Що ви очікуєте від уроку?

6.  Вправа «Вільний мікрофон»

Золоті правила поведінки та спілкування учнів

  • Умій грамотно говорити та уважно слухати.
  • Будь активним на уроці, вмій переборювати труднощі
  • Поважай усі висловлені думки
  • Один за всіх, і всі за одного.

7. Перевірка домашнього завдання

С.102, вправа 11

- Назвіть прикметники , які вставили в однині. Визначіть рід прикметників.

- Які прикметники вставили у множині?

8. Каліграфічна хвилинка.

Щоб букви правильно писати,

З каліграфії треба почати.

Букву пишу рівнесенько,

Щоб була гарнесенька.

 

Розгадування загадки.

Летить орлиця по синьому небу,

Крила розкрила, сонце закрила.     ( Хмара)

 

Х х Х х хм ха  хе мх

Утворіть від відгадки прикметник   (Хмарна)

 

9. Словниковий диктант

Абрикос, кишеня, пшениця, вулиця, асфальт

 

Від слова абрикос утворіть прикметник середнього роду з іменником

( абрикосове варення)

 

10. Взаємоперевірка словникового диктанту

 

ІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Прикметник – це…
  • Означає…
  • Відповідає…
  • Узгоджується з …
  • Має …
  • Змінюється за …
  • Виступає …

 

  1. Робота за таблицею.
  • Що нового ви побачили на слайді?
  • А можливо хтось знає, що таке відмінки? Як відмінюються прикметники?
  1. Фронтальна робота.

- Знайдіть словосполучення в прямому значенні.

- Знайдіть словосполучення в переносному значенні.

Золотий перстень, золоте серце, морозні дні, лагідне слово, матусина ласка, рідна мова, чудовий урок, яскраве сонечко.

  • До словосполучення лагідне слово доберіть синоніми ( тепле, привітне)
  1. Робота в парі. Гра «Визнач рід» . 6 цеглинок LEGO

Ч.р.- синій

Ж.р. – червоний

С.р.- жовтий

 

  1. Фізкультхвилинка

Прикметник ч.р.- піднімаємо руки вгору

Прикметник ж.р.- розводимо руки в сторони

          Прикметник с.р.- присідаємо

          Прикметник у множині-плескаємо у долоні.

Морозна, білий, синє, морозні, люта, сильний, ясне, чудові.

 

  1. Гра «Знайди прикметники». Гра «Хто більше запам’ятає»

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна

Солов’їна, барвінкова,

Українська, рідна мова!

  • З яким іменником зв’язані всі прикметники? ( мова)
  • Любіть, шануйте, бережіть, говоріть на нашій рідній мові.
  1. Творча робота.

Поширити речення прикметниками із довідки.

Наша мова  …., і …, і …, і  …, і …, і …

( Довідка : рідна, багата, калинова, щира, медова, милозвучна, українська, батьківська, материнська, чарівна, веселкова, співуча, ласкава)

  • Як ви гадаєте, навіщо в нашому мовленні варто вживати прикметники?
  1. Робота в групах.

А)

  • Утворіть прикметники від групи поданих іменників. Визначіть рід, число

1 група – лінь-лінива-ж.р.

2 група-краса-красиве-с.р.

3 група-радість-радісний-ч.р.

Б)

-Виберіть з ряду прикметники , вкажіть рід.

1 група . Шелестить, зимова, сніжна, зима

2 група. Веселий, шелест, дзвінкий, радісні

3 група. Щира, осінь, блакитне, яскраве

В)

-Доберіть антоніми

1 група. Зимовий-літній

2 група- Веселі-сумні

3 група- Солодка-гірка

  1. Робота в парі. Робота з прислів’ями

Бджола мала,                                                білий хліб родить

На чорній землі                                            а пізня сльози ллє

Рання пташка росу п’є,                                а й та працює

 

  1.  Тестування
  2.  Взаємоперевірка

1 варіант                                     2 варіант

1 б                                              1 в

2 а                                              2 б

3 а                                              3 а

4 а                                             4 б

5 в                                             5 в

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Бесіда.
  • Про що пригадали на уроці?
  • Чи здійснилися ваші очікування?
  1. Рефлексія

Працьовиті. Активні. Творчі. Уважні.

  1. Підсумок уроку.

Пам’ятайте, любі діти,

Істина така проста:

Найцінніше в усім світі-

Це любов і доброта.   

  1. Домашнє завдання

С. 102, вправа 10. Скласти розповідь про одного з хлопчиків.

С.102, вправа 9 .

С.102, вправа 8. Скласти 3-4 словосполучення прикметника з іменником

5. Гра «Мій настрій»

 

 

docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку