календарно-тематичнЕ планУвання
з української мови для 3 класу
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Українська мова та читання» для 3 класу (у 2-х частинах)
(автори Інна Большакова, Марина Пристінська)
175 годин на рік, 5 годин на тиждень
Номер |
Тема уроку |
Дата |
Змістовні лінії |
Примітки |
|||||||
Розділ 1. Мова і мовлення |
|
||||||||||
1 |
Я вивчаю українську мову |
|
Взаємодіємо усно Критично сприймає інформацію для досягнення різних цілей; уточнює інформацію з огляду на ситуацію. На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою. Визначає та обговорює цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації; пояснює зміст і форму текстів, зокрема медіатекстів, пов’язує, зіставляє із власними спостереженнями, життєвим досвідом, враховує думки інших осіб. Висловлює своє ставлення до усного повідомлення, простого тексту, медіатексту, обґрунтовує думки, спираючися на власний досвід; визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її. Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету. Досліджуємо медіа Обирає вербальні та невербальні засоби спілкування, доречно використовує їх для спілкування та створення простих медіатекстів відповідно до комунікативної мети; вимовляє з правильною інтонацією різні за метою висловлювання речення; використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів. Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником; перевіряє грамотність написаного. |
|
|||||||
2 |
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
|
||||||||
3 |
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
|
||||||||
4 |
Мова і мовлення. Усне і писемне мовлення. Ситуація спілкування |
|
|
||||||||
5 |
Стилі мовлення |
|
|
||||||||
6 |
Культура мовлення. Я спілкуюся |
|
|
||||||||
7 |
Культура мовлення. Діалог. Звертання |
|
|
||||||||
8 |
Усне мовлення. Монолог |
|
|
||||||||
9 |
Розвиток мовлення. Створюємо пам’ятку |
|
|
||||||||
10 |
Писемне мовлення. Бібліотека. Роди літератури |
|
|
||||||||
11 |
Я вибираю книгу. Відгук та анотація |
|
|
||||||||
12 |
Розвиток мовлення. Анотація до книги |
|
|
||||||||
13 |
Оповідання. Аналіз тексту |
|
|
||||||||
14 |
Розвиток мовлення. Відгук про книгу |
|
|
||||||||
15 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Розділ 2. Звуки і букви |
|||||||||||
16 |
Звуки і букви. Усна народна творчість |
|
Досліджуємо мовлення З’ясовує будову слова, висловлює власні думки, досліджує звуки/букви, дотримується орфоепічних вимог у власному мовленні. Аналізує, інтерпретує та оцінює проблемні ситуації, читає. Створює письмові повідомлення, аналізує слова, будує звукові моделі. Систематизує, узагальнює необхідну інформацію. Використовує різні форми візуалізації. Взаємодіємо усно Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою. Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Володіє повноцінними навичками читання. Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Дотримується мовленнєвого етикету. Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником; перевіряє грамотність написаного. Читаємо Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів Учень / учениця: 10 мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. |
|
|||||||
17 |
Наголос. Наголошені та ненаголошені склади. Орфоепічний словник |
|
|
||||||||
18 |
Наголошені і ненаголошені голосні. Правильно пишу. Орфограма. Робота з орфографічним словником |
|
|
||||||||
19 |
Наголошені і ненаголошені голосні. Правильно пишу. Орфограма. Робота з орфографічним словником |
|
|
||||||||
20 |
Наголошені і ненаголошені голосні. Навчальний діалог |
|
|
||||||||
21
|
Авторська казка. Вибірковий переказ. Уривки з казки Катерини Єгорушкіної |
|
|
||||||||
22 |
Чергування голосних у коренях слів. Складання речень |
|
|
||||||||
23 |
Приголосні тверді, м’які, пом’якшені. Позначення твердості і м’якості на письмі |
|
|
||||||||
24 |
Приголосні тверді, м’які, пом’якшені. Позначення твердості і м’якості на письмі |
|
|
||||||||
25 |
Дзвінкі та глухі приголосні. Вірш |
|
|
||||||||
26 |
Чергування приголосних |
|
|
||||||||
27 |
Авторська казка. Ю. Ярмиш «Трамвай і Щиглик» |
|
|
||||||||
28 |
Докладний переказ. Ю. Ярмиш «Трамвай і Щиглик». Письмо для себе |
|
|
||||||||
29 |
Узагальнення знань з теми «Звуки і букви» |
|
|
||||||||
30 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Розділ 3. Слово. Значення слова |
|||||||||||
31 |
Однозначні і багатозначні слова. Письмо для себе |
|
Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, |
|
|||||||
32 |
Власне українські слова та слова з інших мов |
|
записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова. Досліджуємо мовлення Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. Читаємо Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки). Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Взаємодіємо усно Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. |
|
|||||||
33 |
Омоніми і багатозначні слова . складання речень |
|
|
||||||||
34 |
Пряме і переносне значення слів. Народна легенда «Кам’яна голова» (українська легенда). Порівняння казки і легенди |
|
|
||||||||
35 |
Пряме і переносне значення слів. Народна легенда «Кам’яна голова» (українська легенда). Порівняння казки і легенди |
|
|
||||||||
36
|
Синоніми. Українські народні казки. «Пан Коцький» (українська народна казка) |
|
|
||||||||
|
|||||||||||
37 |
Синоніми. Українські народні казки. «Пан Коцький» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки |
|
|
||||||||
38 |
Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки . «Котигорошко» (уривок) (українська народна казка) |
|
|
||||||||
39 |
Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки . «Котигорошко» (уривок) (українська народна казка) (продовження) |
|
|
||||||||
40 |
Узагальнення знань учнів з теми «Слово. Лексичне значення слова» |
|
|
||||||||
41 |
Діагностична робота |
|
|
|
|||||||
Розділ 4. Слово. Будова слова |
|||||||||||
42 |
Закінчення. Форма слова |
|
Досліджуємо мовлення Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. Взаємодіємо усно Критично сприймає інформацію для досягнення різних цілей; уточнює інформацію з огляду на ситуацію. На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету. Читаємо Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки). Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів; мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова. Досліджуємо медіа Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Театралізуємо Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації). Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. |
|
|||||||
43 |
Основа слова. Авторська казка. Леся Українка |
|
|
||||||||
44 |
Корінь слова. Споріднені слова |
|
|
||||||||
45 |
Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів |
|
|
||||||||
46 |
Ненаголошені е, и в коренях слів |
|
|
||||||||
47 |
Розвиток мовлення. Діалог |
|
|
||||||||
48 |
Префікс у словах. Утворення слів |
|
|
||||||||
49 |
Префікси і прийменники |
|
|
||||||||
50 |
Вимова і правопис слів з префіксами роз-, без- . досліджуємо медіа |
|
|
||||||||
51 |
Правопис слів із префіксами з-, с- |
|
|
||||||||
52 |
Апостроф після префіксів. Байка |
|
|
||||||||
53 |
Суфікс. Леонід Глібов «Ґава і Лисиця». Читання за особами |
|
|
||||||||
54 |
Суфікс. Леонід Глібов «Ґава і Лисиця». Читання за особами |
|
|
||||||||
55 |
Розвиток мовлення . Переказ байки |
|
|
||||||||
56 |
Суфікс. Утворення нових слів |
|
|
||||||||
57 |
Розбір слів за будовою
|
|
|
||||||||
58 |
Узагальнення знань учнів з теми «Слово. Будова слова» |
|
|
||||||||
59 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Розділ 5. Слово. Частини мови |
|||||||||||
60 |
Самостійні та службові частини мови . Г. Фалькович «Загадка про того, хто ходить пішки». Дискусія |
|
Взаємодіємо усно На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою. Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету. Читаємо Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти тексти різних видів. Пов’язує елементи інформації в цілісну картину; розрізняє факти і думки про ці факти; формулює прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті. Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації). Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова. Досліджуємо медіа Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів. Досліджуємо мовлення Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. |
|
|||||||
61 |
Самостійні та службові частини мови . Г. Фалькович «Загадка про того, хто ходить пішки». Дискусія |
|
|
||||||||
62 |
Поняття про іменник. Г. Фалькович «Грип». Письмо для себе |
|
|
||||||||
63 |
Іменники. Істоти і неістоти |
|
|
||||||||
64 |
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках |
|
|
||||||||
65 |
Байка. І. Франко «Байка про байку». Частина 1 (скорочено) |
|
|
||||||||
66 |
Розвиток мовлення. Вітання |
|
|
||||||||
67 |
Правопис власних іменників. Оповідання. |
|
|
||||||||
68 |
Змінювання іменників за числами. Однина і множина |
|
|
||||||||
69 |
Змінювання іменників за числами. Однина і множина. Правопис власних іменників |
|
|
||||||||
70 |
П’єса. Особливості жанру. «Горіхові принцеси» |
|
|
||||||||
71 |
П’єса. Особливості жанру. «Горіхові принцеси» |
|
|
||||||||
72 |
Розвиток мовлення. П’єса |
|
|
||||||||
73 |
Рід іменників. Олеся Мамчич «Босо-взутий сніговик» |
|
|
||||||||
74 |
Узагальнення знань учнів з теми «Слово.Частини мови:іменник» |
|
|
||||||||
75 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
76 |
Розвиток мовлення. Допис для вебсайту |
|
|
||||||||
77 |
Новий рік — на поріг |
|
|
||||||||
78 |
Оповідання про зиму |
|
|
||||||||
79 |
Узагальнення . Сторінками дивовижного світу української мови та читання. Підсумок за семестр |
|
|
||||||||
Прикметник |
|
|
|||||||||
80 |
Поняття про прикметник . Валентина Полинок «Різнокольоровий дощик» |
|
Театралізуємо Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації). Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. |
|
|||||||
81 |
Поняття про прикметник . Валентина Полинок «Різнокольоровий дощик» |
|
|
||||||||
82 |
Роль прикметників у мовленні. Степан Жупанин «Намалюю вітер» |
|
|
||||||||
83 |
Розвиток мовлення. Опис предмета |
|
|
||||||||
84 |
Словосполучення прикметників з іменниками |
|
|
||||||||
85 |
Оповідання. Дмитро Кузьменко «Каблучка». Переказуємо оповідання |
|
|
||||||||
86 |
Змінювання прикметників за родами і числами |
|
|
||||||||
87 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Авторська казка. «Палац морозива» (за Джанні Родарі) |
|
|
||||||||
88 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Володимир Лучук «Кольорові пташки» |
|
|
||||||||
89 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Утворення прикметників |
|
|
||||||||
90 |
Розвиток мовлення. Опис тварини |
|
|
||||||||
91 |
Прикметники. Синоніми і антоніми |
|
|
||||||||
92 |
Повість. Уривок. Всеволод Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок) |
|
|
||||||||
93 |
Повість. Уривок. Всеволод Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок) |
|
|
||||||||
94 |
Розвиток мовлення. Твір про себе |
|
|
||||||||
95 |
Узагальнення знань з теми «Прикметник» |
|
|
||||||||
96 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Числівник |
|
|
|||||||||
97 |
Поняття про числівник |
|
|
|
|||||||
98 |
Числівник. Оповідання. Автор. «Як ми бюджет формували». Частина 1 (за Сашком Дерманським) |
|
|
||||||||
99 |
Числівник. Оповідання. Автор. «Як ми бюджет формували». Частина 1 (за Сашком Дерманським) |
|
|
||||||||
100 |
Числівник. Оповідання. Характеристика персонажів. «Як ми бюджет формували». Частина 2 (за Сашком Дерманським) |
|
|
||||||||
101 |
Числівник. Оповідання. Характеристика персонажів. «Як ми бюджет формували». Частина 2 (за Сашком Дерманським) |
|
|
||||||||
102 |
Числівники, які відповідають на питання котрий? Юліан Тувім «Паротяг» (Скорочено). (Переклад Івана Малковича) |
|
|
||||||||
103 |
Розвиток мовлення. Мій робочий день |
|
|
||||||||
104 |
Узагальнення знань з теми «Числівник» |
|
|
||||||||
105 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Займенник |
|
|
|||||||||
106 |
Займенник |
|
|
|
|||||||
107 |
Особові займенники |
|
|
||||||||
108 |
Особові займенники. Авторська казка «Невидимий Тоніно» (за Джанні Родарі) |
|
|
||||||||
109 |
Особові займенники. Авторська казка «Невидимий Тоніно» (за Джанні Родарі) |
|
|
|
|||||||
110 |
Розвиток мовлення. Переказуємо. Точка зору |
|
|
||||||||
111 |
Узагальнення знань учнів з теми «Займенник» |
|
|
||||||||
112 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Дієслово |
|
||||||||||
113 |
Поняття про дієслово. Анотолій Костецький «Ранок» |
|
|
|
|||||||
114 |
Роль дієслів у мовленні. Поезія. Вірш. Тарас Шавченко «Садок вишневий коло хати» |
|
|
||||||||
115 |
Роль дієслів у мовленні. Проза. Оповідання . Оксана Кротюк «Літачок» |
|
|
||||||||
116 |
Часові форми дієслів . Григорій Фалькович «Обіцяю» |
|
|
||||||||
117 |
Часові форми дієслів. Григорій Фалькович «Обіцяю» |
|
|
||||||||
118 |
Розвиток мовлення. Текст-розповідь |
|
|
||||||||
119 |
Часові форми дієслів . Оповідання. Ярослав Стельмах «Нахаба» |
|
|
||||||||
120 |
Часові форми дієслів . Оповідання. Ярослав Стельмах «Нахаба» |
|
|
||||||||
121 |
Не з дієсловами. Іван Андрусяк «Не кусається» |
|
|
||||||||
122 |
Узагальнення знань з теми «Дієслово» |
|
|
||||||||
123 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Службові слова |
|
|
|||||||||
124 |
Службові частини мови. Прийменник |
|
|
|
|||||||
125 |
Правопис прийменників |
|
|
||||||||
126 |
Правопис прийменників. Театралізуємо . «Вистава» (за Гжегожем Касдепке) |
|
|
||||||||
127 |
Поняття про сполучник |
|
|
||||||||
128 |
Поняття про сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 1 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
|
||||||||
129 |
Сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 2 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
|
||||||||
130 |
Сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 2 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
|
||||||||
131 |
Вигук |
|
|
||||||||
132 |
Розвиток мовлення. Комікс |
|
|
||||||||
133 |
Правопис вигуків. «Подарунки Ніколаса» (за Жілем Тібо) |
|
|
|
|||||||
134 |
Узагальнення знань з теми «Службові слова» |
|
|
||||||||
135 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Розділ 6. Словосполучення і речення |
|||||||||||
136 |
Слово і словосполучення |
|
Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова. Досліджуємо мовлення Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. Читаємо Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки). Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Взаємодіємо усно Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Досліджуємо медіа Обирає вербальні та невербальні засоби спілкування, доречно використовує їх для спілкування та створення простих медіатекстів відповідно до комунікативної мети; вимовляє з правильною інтонацією різні за метою висловлювання речення; використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів. Визначає та обговорює цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації; пояснює зміст і форму текстів, зокрема медіатекстів, пов’язує, зіставляє із власними спостереженнями, життєвим досвідом, враховує думки інших осіб.
|
|
|||||||
137 |
Словосполучення і речення |
|
|
||||||||
138 |
Словосполучення і речення. Оповідання з елементами інтерв’ю . «Сенсаційний репортаж Лоли» (Скорочено) (за Ізабель Абеді) |
|
|
||||||||
139 |
Словосполучення і речення. Оповідання з елементами інтерв’ю . «Сенсаційний репортаж Лоли» (Скорочено) (за Ізабель Абеді) |
|
|
||||||||
140 |
Речення. Тарас Шевченко «Встала весна…» |
|
|
||||||||
141 |
Види речень за метою висловлювання |
|
|
||||||||
142 |
Види речень за метою висловлювання. «Аліса в Дивокраї» (Уривок, скорочено) (за Льюїсом Керролом) |
|
|
||||||||
143 |
Види речень за метою висловлювання. «Аліса в Дивокраї» (Уривок, скорочено) (за Льюїсом Керролом) |
|
|
||||||||
144 |
Окличні та неокличні речення |
|
|
||||||||
145 |
Авторська казка «Електромобіль Сашко». Частина 1 (Скорочено) (за Олесею Мамчич) |
|
|
||||||||
146 |
Головні та другорядні члени речення |
|
|
||||||||
147 |
Головні та другорядні члени речення. Авторська казка «Електромобіль Сашко». Частина 12(Скорочено) (за Олесею Мамчич) |
|
|
||||||||
148 |
Узагальнення знань з теми «Словосполучення і речення» |
|
|
||||||||
149 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
Розділ 7. Текст |
|||||||||||
150 |
Текст. Тема і мета. Заголовок |
|
Взаємодіємо усно На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою. Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету. Читаємо Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти тексти різних видів. Пов’язує елементи інформації в цілісну картину; розрізняє факти і думки про ці факти; формулює прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті. Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації). Визначає мету читання (для задоволення, розваги, пошуку потрібної інформації) та обирає відповідні тексти. Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова.
|
|
|||||||
151 |
Типи текстів |
|
|
||||||||
152 |
Текст-опис. Науковий і художній описи |
|
|
||||||||
153 |
Розвиток мовлення. Опис зовнішності людини |
|
|
||||||||
154 |
Текст-розповідь. Сашко Дерманський «Сенсація» |
|
|
||||||||
155 |
Текст-міркування. Будова тексту |
|
|
||||||||
156 |
Розвиток мовлення. Текст-міркування |
|
|
||||||||
157 |
Урок узагальнення знань з теми «Текст» |
|
|
||||||||
158 |
Діагностична робота |
|
|
||||||||
159 |
Розвиток мовлення. Есе «Як я ставлюся до канікул» |
|
|
||||||||
160 |
Літо. Канікули |
|
|
||||||||
161 |
Бібліотека |
|
|
||||||||
162 |
Повторення вивченого |
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||