Українська мова
за навчально-методичним комплектом К. І. Пономарьової
до підручника «Українська мова та читання. Частина 1» (автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова):
№ уроку, сторінка в підручнику / зошиті |
Дата проведення
|
Тема |
І СЕМЕСТР (64 години української мови, 8 годин розвитку зв’язного мовлення)
|
||
1 С. 1-3 |
|
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови, підручником з української мови та умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну |
2 С. 4-5 |
|
Повторення знань про голосні і приголосні звуки. Пригадування правила оформлення речень на письмі. Проведення інтерв’ю на основі спогадів з власного життя. Створення висловлення за власними спогадами та поданими запитаннями |
3 С. 6-7 |
|
Розпізнавання м’яких приголосних звуків та позначення їх м’якості на письмі. Побудова звукових схем слів. Проведення інтерв’ю на основі змісту прочитаного тексту. Написання тексту на задану тему |
4 С. 8-9 |
|
Написання слів з апострофом і звуками , , . Знаходження інформації на етикетці за поданими запитаннями. Написання тексту за запитаннями |
5 С. 10-11 |
|
Вправляння у вимовлянні дзвінких приголосних звуків у кінці слова і складу. Робота з таблицею парних та непарних дзвінких і глухих приголосних звуків. Колективне обговорення меню. Написання тексту за запитаннями |
6 С. 12-13 |
|
Написання слів з сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему |
7 С. 4-7
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за запитаннями. Тема для спілкування: «Спогади про літній відпочинок» |
8 С. 14-15 |
|
Розпізнавання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Проведення інтерв’ю за запитаннями на основі змісту прочитаного тексту. Побудова розповіді на задану тему |
9 С. 16-17 |
|
Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Добір перевірних слів шляхом змінювання форми слова. Відтворення діалогу в ролях. Записування розгорнутої відповіді на поставлене запитання |
10 С. 18-19 |
|
Повторення і застосування правил переносу слів. Написання розповіді про власні вподобання |
11 С. 19-21 |
|
Пригадування і застосування алфавіту. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки |
12 С. 21-22 |
|
Ознайомлення з тлумачним і орфографічним словниками. Вправляння у користуванні орфографічним словником для перевірки написання слів. Написання тексту з обґрунтуванням власної думки |
13
|
|
Повторення і закріплення знань про звуки й букви, умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку |
14 С. 8-10
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка, світлин, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Осінь зачаровує красою» |
15 |
|
Повторення та узагальнення знань |
16 С. 1-6 |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви» |
17 |
|
Аналіз діагностичної роботи |
18 С. 23-24 |
|
Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Написання розповіді на задану тему за опорними словами |
19 С. 25-26 |
|
Розпізнавання синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
20 С. 27-28 |
|
Вправляння у доборі синонімів. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
21 С. 28-30 |
|
Розпізнавання і добір антонімів. Складання розповіді на задану тему |
22 С. 30-32
|
|
Розпізнавання слів, які мають кілька значень, і пояснення цих значень. Написання тексту за опорними словами |
23 С. 11-13 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Пікнік» |
24 С. 32-33 |
|
Спостереження за словами, які звучать однаково, але мають різні значення. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
25
|
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова |
26 С. 7-14 |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Значення слова» |
27 |
|
Аналіз діагностичної роботи |
28 С. 34-35 |
|
Визначення кореня в словах. Формування уявлення про спільнокореневі слова. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
29 С. 36-37 |
|
Розпізнавання і добір спільнокореневих слів, виділення у них кореня. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
30 С. 37-39 |
|
Спостереження за чергуванням голосних звуків у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки |
31 С. 14-16 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Покинуте кошеня» |
32 С. 39-41 |
|
Спостереження за чергуванням приголосних звуків у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями |
33 С. 41-43 |
|
Розрізнення коренів з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною |
34 |
|
Повторення та узагальнення знань про корінь слова |
35 С. 43-45 |
|
Визначення закінчень у словах. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
36 С. 45-47 |
|
Спостереження за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення. |
37 |
|
Відновлення деформованих речень. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями |
38 С. 47-48 |
|
Визначення основи слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями |
39 С. 49-50 |
|
Розрізнення спільнокореневих слів і різних форм одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
40 С. 17-19
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Побудова розповіді за коміксом і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Весела дитяча пригода» |
41 С. 51-52 |
|
Визначення префікса в словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
42 С. 53-54 |
|
Утворення слів за допомогою префіксів. Пошук інформації на рекламному щиті. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
43 С. 54-56 |
|
Розрізнення префіксів і службових слів. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання |
44 С. 56-57 |
|
Спостереження за написанням слів з префіксами роз-, без-. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту за власними спостереженнями |
45 С. 58-59 |
|
Дослідження написання слів з префіксами з-, с-. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання тексту про своє вподобання |
46 С. 60-61 |
|
Спостереження за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень |
47 С. 20-22
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Небезпечна пригода на річці» |
48 С. 61-63 |
|
Перенос слів з апострофом після префіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту |
49 |
|
Повторення та узагальнення знань про префікс у слові |
50 С. 63-65 |
|
Визначення суфікса у словах. Пошук інформації на квитку до музею. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
51 С. 65-67 |
|
Утворення слів за допомогою суфіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту про свої вподобання з обґрунтуванням власної думки |
52 С. 67-68 |
|
Визначення будови слова. Написання тексту про свої вподобання |
53 С. 69-70 |
|
Вправляння у розборі слів за будовою. Написання розгорнутої відповіді на запитання Повторення та узагальнення знань про будову слова |
54 С. 71-72 |
|
Формування уявлення про орфограму. Розпізнавання слів з орфограмами. Добір слів з певною орфограмою. Придумування заголовка до тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
55 С. 23-25
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді на основі малюнка, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Зима прийшла» |
56 С. 72-74 |
|
Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються добором спільнокореневих слів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на рекламному плакаті. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
57 С. 74-76 |
|
Написання записки й смс-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях |
58 С. 76-77 |
|
Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються за словником. Складання і записування тексту за поданим початком |
59 |
|
Закріплення і застосування знань про будову слова |
60 С. 15-20 |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Будова слова» |
61 |
|
Аналіз діагностичної роботи
|
62 С. 26-28
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Не врода прикрашає людину, а добрі справи» |
63 |
|
Узагальнення вивченого. |
64 |
|
Підсумковий урок
|
ІІ СЕМЕСТР 3,5 години х 18 тижнів = 63 годин (54 години української мови, 9 годин розвитку зв’язного мовлення)
|
||
1 С. 78-79 |
|
Розрізнення іменників – назв істот і неістот. Складання усної розповіді за світлиною. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
2 С. 80-81 |
|
Розрізнення власних і загальних назв. Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
3 С. 81-83 |
|
Написання власних назв з великої букви. Розігрування сценки за поданим діалогом. Написання розповіді за серією малюнків |
4 С. 83-85 |
|
Розпізнавання іменників, які утворилися від дієслів і прикметників. Прогнозування змісту тексту за поданим заголовком. Написання розгорнутої відповіді на поставлене запитання |
5 С. 85-87 |
|
Визначення роду іменників. Придумування заголовка до поданого тексту. Пошук інформації у графіку роботи музею. Написання тексту з поясненням власної думки |
6 С. 88-89 |
|
Змінювання іменників за числами. Пошук інформації в буклеті. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
7 С. 29-31 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про враження від свята. Тема для спілкування: «Як я святкував/святкувала Новий рік» |
8 С. 90-91 |
|
Розпізнавання іменників, які не змінюються за числами. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки |
9
|
|
Закріплення і застосування знань про іменники. |
10 С. 21-26 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник» |
11 С. 92-93 |
|
Розпізнавання прикметників. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
12 С. 94-95 |
|
Встановлення зв’язку прикметників з іменниками. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
13 С. 96-97 |
|
Змінювання прикметників за числами. Написання тексту на задану тему
|
14 С. 32-34 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Птахи – віщуни погоди» |
15 С. 97-99 |
|
Змінювання прикметників за родами. Написання тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки |
16 С. 99-100 |
|
Визначення родових закінчень прикметників. Написання розповіді про власне бажання |
17 С. 101-102 |
|
Спостереження за роллю прикметників у мовленні. Пошук інформації на рекламному плакаті. Використання прикметників для опису пейзажу на картині. Складання розповіді за малюнком з використанням прикметників |
18 |
|
Закріплення і застосування знань про прикметники |
19 С. 27-32 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник» |
20 С. 103-104 |
|
Розпізнавання числівників. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на квитку до театру. Написання тексту за поданими запитаннями |
21 С. 35-37 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Мій друг або моя подружка»
|
22 С. 105-106 |
|
Вправляння у правильному наголошуванні й записуванні числівників. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням власної думки |
23 С. 106-107 |
|
Вправляння у читанні числових виразів. Записування дат. Написання тексту за поданими запитаннями |
24 С. 108-109 |
|
Розпізнавання дієслів. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
25 С. 110-111 |
|
Написання дієслів на -ться, -шся. Доповнення діалогу запитаннями. Написання розповіді за малюнками і запитаннями |
26 С. 111-113 |
|
Розрізнення часових форм дієслів. Написання розповіді на основі прочитаного тексту |
27 С. 113-115 |
|
Змінювання дієслів за часами. Написання розповіді на задану тему |
28 С. 38-40 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Повчальний випадок» |
29 С. 115-116 |
|
Написання не з дієсловами. Редагування правил поведінки за столом. Написання правил користування книжкою. |
30 С. 117-118 |
|
Встановлення зв’язку дієслів з іменниками. Написання розповіді за поданими запитаннями |
31 С. 119-120 |
|
Добір дієслів – антонімів і синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями |
32
|
|
Закріплення і застосування знань про дієслова.
|
33 С. 33-38 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Дієслово» |
34 С. 121-122 |
|
Розпізнавання службових слів. Написання розповіді за світлиною та власною уявою |
35 С. 41-43 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за орієнтовним планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Моя сім’я» |
36 С. 122-124 |
|
Розпізнавання прийменників. Пошук інформації у прайс-листі. Написання розповіді про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
37 С. 124-126 |
|
Розрізнення частин мови. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Пошук інформації на афіші. Визначення достовірної і недостовірної інформації. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
38 С. 39-44 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Частини мови» |
39 С. 127-129 |
|
Розрізнення і побудова речень, різних за метою висловлювання та інтонацією. Пошук інформації на таблиці. Відтворення діалогу в ролях. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
40 С. 129-130 |
|
Розпізнавання і складання речень зі звертаннями. Ознайомлення з розділовими знаками при звертаннях. Утворення кличних форм іменників. Редагування і розігрування діалогу. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
41 С. 131-133 |
|
Визначення в реченні головних і другорядних членів. Пошук інформації на таблиці. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
42 С. 44-46 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Як я турбуюся про своє здоров’я» |
43 С. 133-134 |
|
Встановлення зв’язку слів у реченні. Побудова схеми речення і розпізнавання речення за поданою схемою. Написання тексту про свої враження |
44 С. 134-136 |
|
Утворення словосполучень. Розрізнення граматичної основи речення і словосполучень. Встановлення зв’язку слів у словосполученні за питаннями. Розпізнавання головного і залежного слова в словосполученні. Написання розповіді за запитаннями |
45 С. 137-138 |
|
Побудова різних видів речень. Поширення речень за запитаннями. Складання речення за схемою. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
46 |
|
Повторення і закріплення знань про речення |
47 С. 45-50 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Речення» |
48 С. 139-140 |
|
Пригадування будови тексту. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
49 С. 47-49 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Формування уявлення про художній і науково-популярний тексти. Написання художнього опису на основі малюнка і власних спостережень. Тема для спілкування: «Весна прийшла» |
50 С. 141-143 |
|
Розпізнавання текстів різних типів (розповіді, опису, міркування). Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання тексту за поданими запитаннями |
51 С. 143-145 |
|
Ознайомлення з будовою тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданими твердженням і висновком. Написання тексту про власний вибір з обґрунтуванням своєї думки |
52 С. 145-147 |
|
Формування уявлення про есе. Розпізнавання і складання есе. Написання есе на основі прочитаного тексту |
53 С. 147-149 |
|
Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
54 С. 149-151 |
|
Складання плану тексту. Формування уявлення про абзац. Написання тексту на основі власних спогадів |
55 С. 151-153 |
|
Спостереження за зв’язком речень у тексті. Удосконалення тексту шляхом усунення невиправданих повторів того самого слова. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
56 С. 50-52 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Дружні шпаки»
|
57 С. 153-155 |
|
Розпізнавання текстів різних стилів (художнього, науково-популярного, ділового). Написання художнього опису на основі прочитаного вірша та ілюстрації до нього |
58 |
|
Повторення і закріплення знань про текст
|
59 С. 51-56 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Текст» |
60 С. 156-157 |
|
Повторення вивчених тем. Відтворення діалогу в ролях. Написання тексту на задану тему |
61 С. 158-159 |
|
Закріплення вивченого. Написання розповіді про власне бажання |
62 С. 53-55 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Зозуля»
|
63 |
|
Підсумковий урок |