Календарне планування з української мови 3 клас І семестр

Про матеріал
Українська мова за навчально-методичним комплектом К. І. Пономарьової до підручника «Українська мова та читання. Частина 1» (автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова) 4 год. на тиждень, 64 год. на семестр, 8 год. розвитку зв'язного мовлення
Перегляд файлу

Українська мова

за навчально-методичним комплектом К. І. Пономарьової

до підручника «Українська мова та читання. Частина 1» (автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова):

 

№ уроку, сторінка в підручнику / зошиті

Дата проведення

 

 

Тема

 

І СЕМЕСТР

 (64 години української мови, 8 годин розвитку зв’язного мовлення)

 

1

С. 1-3

 

Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови, підручником з української мови та умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну

2

С. 4-5

 

Повторення знань про голосні і приголосні звуки. Пригадування правила оформлення речень на письмі. Проведення інтерв’ю на основі спогадів з власного життя. Створення висловлення за власними спогадами та поданими запитаннями

3

С. 6-7

 

Розпізнавання м’яких приголосних звуків та позначення їх м’якості на письмі. Побудова звукових схем слів. Проведення інтерв’ю на основі змісту прочитаного тексту. Написання тексту на задану тему

4

С. 8-9

 

Написання слів з апострофом і звуками , , . Знаходження інформації на етикетці за поданими запитаннями. Написання тексту за запитаннями

5

С. 10-11

 

Вправляння у вимовлянні дзвінких приголосних звуків у кінці слова і складу. Робота з таблицею парних та непарних дзвінких і глухих приголосних звуків. Колективне обговорення меню. Написання тексту за запитаннями

6

С. 12-13

 

Написання слів з сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему

7

С. 4-7

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за запитаннями. Тема для спілкування: «Спогади про літній відпочинок»

8

С. 14-15

 

Розпізнавання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Проведення інтерв’ю за запитаннями на основі змісту прочитаного тексту. Побудова розповіді на задану тему

9

С. 16-17

 

Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Добір перевірних слів шляхом змінювання форми слова. Відтворення діалогу в ролях. Записування розгорнутої відповіді на поставлене запитання

10

С. 18-19

 

Повторення і застосування правил переносу слів. Написання розповіді про власні вподобання

11

С. 19-21

 

Пригадування і застосування алфавіту. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки

12

С. 21-22

 

 Ознайомлення з тлумачним і орфографічним словниками. Вправляння у користуванні орфографічним словником для перевірки написання слів. Написання тексту з обґрунтуванням власної думки

13

 

 

Повторення і закріплення знань про звуки й букви, умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку

14

С. 8-10

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка, світлин, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Осінь зачаровує красою»

15

 

 

Повторення та узагальнення знань

16

С. 1-6

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви»

17

 

Аналіз діагностичної роботи

18

С. 23-24

 

Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Написання розповіді на задану тему за опорними словами

19

С. 25-26

 

Розпізнавання синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

20

С. 27-28

 

Вправляння у доборі синонімів. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки

21

С. 28-30

 

Розпізнавання і добір антонімів. Складання розповіді на задану тему

22

С. 30-32

 

 

Розпізнавання слів, які мають кілька значень, і пояснення цих значень. Написання тексту за опорними словами

23

С. 11-13

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Пікнік»

24

С. 32-33

 

Спостереження за словами, які звучать однаково, але мають різні значення. Написання розгорнутої відповіді на запитання

25

 

 

Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова

26

С. 7-14

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Значення слова»

27

 

Аналіз діагностичної роботи

28

С. 34-35

 

Визначення кореня в словах. Формування уявлення про спільнокореневі слова. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

29

С. 36-37

 

Розпізнавання і добір спільнокореневих слів, виділення у них кореня. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки

30

С. 37-39

 

Спостереження за чергуванням голосних звуків у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки

31

С. 14-16

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Покинуте кошеня»

32

С. 39-41

 

Спостереження за чергуванням приголосних звуків у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями

33

С. 41-43

 

Розрізнення коренів з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною

34

 

Повторення та узагальнення знань про корінь слова

35

С. 43-45

 

Визначення закінчень у словах. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

36

С. 45-47

 

Спостереження за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення.

37

 

 Відновлення деформованих речень. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями

38

С. 47-48

 

Визначення основи слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями

39

С. 49-50

 

Розрізнення спільнокореневих слів і різних форм одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

40

С. 17-19

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Побудова розповіді за коміксом і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Весела дитяча пригода»

41

С. 51-52

 

Визначення префікса в словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

42

С. 53-54

 

Утворення слів за допомогою префіксів. Пошук інформації на рекламному щиті. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки

43

С. 54-56

 

 

Розрізнення префіксів і службових слів. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання

44

С. 56-57

 

Спостереження за написанням слів з префіксами роз-, без-. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту за власними спостереженнями

45

С. 58-59

 

Дослідження написання слів з префіксами з-, с-. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання тексту про своє вподобання

46

С. 60-61

 

Спостереження за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень

47

С. 20-22

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Небезпечна пригода на річці»

48

С. 61-63

 

Перенос слів з апострофом після префіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту

49

 

Повторення та узагальнення знань про префікс у слові

50

С. 63-65

 

Визначення суфікса у словах. Пошук інформації на квитку до музею. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

51

С. 65-67

 

Утворення слів за допомогою суфіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту про свої вподобання з обґрунтуванням власної думки

52

С. 67-68

 

Визначення будови слова. Написання тексту про свої вподобання

53

С. 69-70

 

Вправляння у розборі слів за будовою. Написання розгорнутої відповіді на запитання

Повторення та узагальнення знань про будову слова

54

С. 71-72

 

Формування уявлення про орфограму. Розпізнавання слів з орфограмами. Добір слів з певною орфограмою. Придумування заголовка до тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями

55

С. 23-25

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді на основі малюнка, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Зима прийшла»

56

С. 72-74

 

Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються добором спільнокореневих слів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на рекламному плакаті. Написання розгорнутої відповіді на запитання

57

С. 74-76

 

Написання записки й смс-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях

58

С. 76-77

 

Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються за словником. Складання і записування тексту за поданим початком

59

 

Закріплення і застосування знань про будову слова

60

С. 15-20

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Будова слова»

61

 

Аналіз діагностичної роботи

 

62

С. 26-28

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Не врода прикрашає людину, а добрі справи»

63

 

Узагальнення вивченого.

64

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

3,5 години х 18 тижнів = 63 годин

(54 години української мови, 9 годин розвитку зв’язного мовлення)

 

1

С. 78-79

 

Розрізнення іменників – назв істот і неістот. Складання усної розповіді за світлиною. Написання розгорнутої відповіді на запитання

2

С. 80-81

 

Розрізнення власних і загальних назв. Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями

3

С. 81-83

 

Написання власних назв з великої букви. Розігрування сценки за поданим діалогом. Написання розповіді за серією малюнків

4

С. 83-85

 

Розпізнавання іменників, які утворилися від дієслів і прикметників. Прогнозування змісту тексту за поданим заголовком. Написання розгорнутої відповіді на поставлене запитання

5

С. 85-87

 

Визначення роду іменників. Придумування заголовка до поданого тексту. Пошук інформації у графіку роботи музею. Написання тексту з поясненням власної думки

6

С. 88-89

 

Змінювання іменників за числами. Пошук інформації в буклеті. Написання розгорнутої відповіді на запитання

7

С. 29-31

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про враження від свята. Тема для спілкування: «Як я святкував/святкувала Новий рік»

8

С. 90-91

 

Розпізнавання іменників, які не змінюються за числами. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки

9

 

 

Закріплення і застосування знань про іменники.

10

С. 21-26

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник»

11

С. 92-93

 

Розпізнавання прикметників. Написання розгорнутої відповіді на запитання

12

С. 94-95

 

Встановлення зв’язку прикметників з іменниками. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

13

С. 96-97

 

Змінювання прикметників за числами. Написання тексту на задану тему

 

14

С. 32-34

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Птахи – віщуни погоди»

15

С. 97-99

 

Змінювання прикметників за родами. Написання тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки

16

С. 99-100

 

Визначення родових закінчень прикметників. Написання розповіді про власне бажання

17

С. 101-102

 

Спостереження за роллю прикметників у мовленні. Пошук інформації на рекламному плакаті. Використання прикметників для опису пейзажу на картині. Складання розповіді за малюнком з використанням прикметників

18

 

Закріплення і застосування знань про прикметники

19

С. 27-32

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник»

20

С. 103-104

 

Розпізнавання числівників. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на квитку до театру. Написання тексту за поданими запитаннями

21

С. 35-37

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Мій друг або моя подружка»

 

22

С. 105-106

 

Вправляння у правильному наголошуванні й записуванні числівників. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням власної думки

23

С. 106-107

 

Вправляння у читанні числових виразів. Записування дат. Написання тексту за поданими запитаннями

24

С. 108-109

 

Розпізнавання дієслів. Написання розгорнутої відповіді на запитання

25

С. 110-111

 

Написання дієслів на -ться, -шся. Доповнення діалогу запитаннями. Написання розповіді за малюнками і запитаннями

26

С. 111-113

 

Розрізнення часових форм дієслів. Написання розповіді на основі прочитаного тексту

27

С. 113-115

 

Змінювання дієслів за часами. Написання розповіді на задану тему

28

С. 38-40

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Повчальний випадок»

29

С. 115-116

 

Написання не з дієсловами. Редагування правил поведінки за столом. Написання правил користування книжкою.

30

С. 117-118

 

Встановлення зв’язку дієслів з іменниками. Написання розповіді за поданими запитаннями

31

С. 119-120

 

Добір дієслів – антонімів і синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями

32

 

 

Закріплення і застосування знань про дієслова.

 

33

С. 33-38

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Дієслово»

34

С. 121-122

 

Розпізнавання службових слів. Написання розповіді за світлиною та власною уявою

35

С. 41-43

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за орієнтовним планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Моя сім’я»

36

С. 122-124

 

Розпізнавання прийменників. Пошук інформації у прайс-листі. Написання розповіді про своє бажання з обґрунтуванням власної думки

37

С. 124-126

 

Розрізнення частин мови. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Пошук інформації на афіші. Визначення достовірної і недостовірної інформації. Написання розгорнутої відповіді на запитання

38

С. 39-44

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Частини мови»

39

С. 127-129

 

Розрізнення і побудова речень, різних за метою висловлювання та інтонацією. Пошук інформації на таблиці. Відтворення діалогу в ролях. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

40

С. 129-130

 

Розпізнавання і складання речень зі звертаннями. Ознайомлення з розділовими знаками при звертаннях. Утворення кличних форм іменників. Редагування і розігрування діалогу. Написання розгорнутої відповіді на запитання

41

С. 131-133

 

Визначення в реченні головних і другорядних членів. Пошук інформації на таблиці. Написання розгорнутої відповіді на запитання

42

С. 44-46

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Як я турбуюся про своє здоров’я»

43

С. 133-134

 

Встановлення зв’язку слів у реченні. Побудова схеми речення і розпізнавання речення за поданою схемою. Написання тексту про свої враження

44

С. 134-136

 

Утворення словосполучень. Розрізнення граматичної основи речення і словосполучень. Встановлення зв’язку слів у словосполученні за питаннями. Розпізнавання головного і залежного слова в словосполученні. Написання розповіді за запитаннями

45

С. 137-138

 

Побудова різних видів речень. Поширення речень за запитаннями. Складання речення за схемою. Написання розгорнутої відповіді на запитання

46

 

Повторення і закріплення знань про речення

47

С. 45-50

 (у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Речення»

48

С. 139-140

 

Пригадування будови тексту. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

49

С. 47-49

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Формування уявлення про художній і науково-популярний тексти. Написання художнього опису на основі малюнка і власних спостережень. Тема для спілкування: «Весна прийшла»

50

С. 141-143

 

Розпізнавання текстів різних типів (розповіді, опису, міркування). Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання тексту за поданими запитаннями

51

С. 143-145

 

Ознайомлення з будовою тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданими твердженням і висновком. Написання тексту про власний вибір з обґрунтуванням своєї думки

52

С. 145-147

 

Формування уявлення про есе. Розпізнавання і складання есе. Написання есе на основі прочитаного тексту

53

С. 147-149

 

Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

54

С. 149-151

 

Складання плану тексту. Формування уявлення про абзац. Написання тексту на основі власних спогадів

55

С. 151-153

 

Спостереження за зв’язком речень у тексті. Удосконалення тексту шляхом усунення невиправданих повторів того самого слова. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

56

С. 50-52

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Дружні шпаки»

 

57

С. 153-155

 

Розпізнавання текстів різних стилів (художнього, науково-популярного, ділового). Написання художнього опису на основі прочитаного вірша та ілюстрації до нього

58

 

Повторення і закріплення знань про текст

 

59

С. 51-56

 (у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Текст»

60

С. 156-157

 

Повторення вивчених тем. Відтворення діалогу в ролях. Написання тексту на задану тему

61

С. 158-159

 

Закріплення вивченого. Написання розповіді про власне бажання

62

С. 53-55

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Зозуля»

 

63

 

Підсумковий урок

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
3949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку