Українська мова 4 клас.
ВПРАВИ НА ВЖИВАННЯ ПРАВИЛЬНИХ ВІДМІНКОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ІМЕННИКІВ У МНОЖИНІ. ЗАСВОЄННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ФОРМ ІМЕННИКІВ У МІСЦЕВОМУ ВІДМІНКУ МНОЖИНИ З ПРИЙМЕННИКОМ ПО.
уміння вчитися: формувати навички працювати швидко й зосереджено, здійснювати взаємоперевірку;
комунікативної: збагачувати словниковий запас школярів; розвивати інтерес до вивчення малих літературних форм; виховувати любов до рідної мови; природознавчої: виховувати бажання спостерігати за природою; соціальної: формувати навички працювати в групі.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Міжпредметні зв'язки: літературне читання.
Обладнання: проектор; екран; скринька з реченнями на смужках; картки із завданнями.
У класі всі збирайтеся,
За парти повертайтеся,
Берімось до науки
Щиро, без принуки.
«Мовна лотерея»
З коробки чи скриньки учні виймають смужки, на яких записано питання, читають та відповідають на них.
Ми отримали різні запрошення на гостину, а от до кого, по черзі відгадуватимемо.
1. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
1) Запрошення 1.
На гостині у прийменника «по».
Робота за таблицею. Колективна робота.
— Уважно прочитайте таблицю. Зверніть увагу на закінчення іменників у місцевому відмінку з прийменником по.
Називний відмінок |
Місцевий відмінок |
поля |
по полях |
береги |
по берегах |
гори |
по горах |
гаї |
по гаях |
2.Запрошення 2.
На гостині у вірша. Робота в групах-четвірках
1-ша група
Найперший сніг упав на землю,
завис нечутно на (гілки),
і забіліла (сосни) зелень
у неполоханих (гайки).
2-га група
Пролітає сніг, падає до ніг,
синіми (перлинки) на шляху цвіте:
ще поміж (стеблинки),
ще тремтить між (гілки) листя золоте.
3-тя група
Ріка заснула в (береги).
Село сотається (дими).
Як чорні черги у (сніги), стоять похнюплені паркани.
Перевірка. Читання виконаного завдання.
а |
а |
а |
К |
г |
3 |
д |
2 |
4 |
7 |
6 |
3 |
1 |
5 |
а) Відгадайте загадку. Допишіть закінчення іменників у множині.
(Робота в парах на картках).
Йде по гор_, по Карпат_,
дід у кожушку кудлатім.
Йде по сел_, по міст_,
по город_, по садк_.
В кожну він іде домівку,
до лисиці, зайця, білки.,
Їздить в сан _ по ліс_
з подарунками в рук_.
Взаємоперевірка в групах.
б) Відгадайте загадки. Вставте пропущені закінчення іменників у множині. (Робота в групах на картках).
По гор.., по долин..
Ходить шуба і свитина (Вівця)
Із найперших своїх дн...
Найбіліший із гриб...
По властивост... він цінний,
Лікар від хвороб відмінний. (Білий гриб)
По рук.. покотилося
На зуб…опинилося.(Лісовий горіх)
Із близнючок в них сестричк...
По ліс... мандрують пішки,
Носять рижі босоніжк... (Лисички)
На дерев..., по гілк...
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї — ліс. (Білка)
По лісових доріжк...
Біжить клубок з голк...
На коротеньких ніжк... (їжачок)
Люд... на собі везе. (Корабель)
Перевірка. Читання виконаного завдання з поясненням.
ЗАПРОШЕННЯ 4
На гостині у словосполучення Гра «Конвеєр»
Учні в групі по черзі передають аркуш із завданням одне одному.
Линути по (діброви), читати по (склади), їздити по (міста), мандрує по (гори і долини), б’є по великих (барабани), лазити по (дерева), бачити по (очі), видно пана по (халяви).
ЗАПРОШЕННЯ 5
Поширене, непоширене, речення, просте, складне. (Речення)
На гостині у речення
бабине, снує по, літо, городи;
тихий, по, сон, гори, ходить;
полях, витанцьовувала, по,вальс, хуртовина; по, сонячне, гуляє, гаях, проміння;
Фізкультхвилинка.
2. Узагальнення і систематизація знань
Запрошення 6.
На гостині у прикмет
Робота над прикметами зими
1-й ряд
Сильно рипить під (ноги) сніг — буде мороз.
Іній на (дерева) — перед морозом.
2-й ряд
Зорі перед {морози) світяться ясно.
Ворони сідають на (верхівки) дерев — буде мороз.
Перевірка. Читання виконаного завдання з поясненням.
Запрошення 7.
На гостині в акровірша
Одяг темно-сірий має.
Вечор... тихо ходить,
Кого зможе — того зловить. (Вовк)
І побачили хатинку.
Лісова пустунка там
Оселилась — і дітк...
Чемно лапку подавала,
Кіш гриб...подарувала,
А тоді себе назвала. (Білочка)
Перевірка.
ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Технологія «Мікрофон»
С. 78, вправа 149 (3).
1