Урок з української мови для учнів 4 класу "Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині."

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів 4 класу на тему: "Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по."
Перегляд файлу

Українська мова 4 клас.

 ВПРАВИ НА ВЖИВАННЯ ПРАВИЛЬНИХ ВІДМІНКОВИХ  ЗАКІНЧЕНЬ ІМЕННИКІВ У МНОЖИНІ. ЗАСВОЄННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ФОРМ ІМЕННИКІВ У МІСЦЕВОМУ ВІДМІНКУ МНОЖИНИ   З ПРИЙМЕННИКОМ ПО.

Мета:

  •                   формування предметних компетентностей: навчати учнів уживати літературні форми закінчень -ах (-ях) іменників у місцевому відмінку множини (по вікнах, по де­ревах, по дорогах, на полях), уживати правильні відмінкові закінчення іменників у множині; розвивати навички відновлювати зміст деформованих речень;
  •                   формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати навички працювати швидко й зосереджено, здійсню­вати взаємоперевірку;

комунікативної: збагачувати словниковий запас школярів; розвивати інтерес до ви­вчення малих літературних форм; виховувати любов до рідної мови; природознавчої: виховувати бажання спостерігати за природою; соціальної: формувати навички працювати в групі.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Міжпредметні зв'язки: літературне читання.

Обладнання: проектор; екран; скринька з реченнями на смужках; картки із завдан­нями.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організаційний момент

У класі всі збирайтеся,

За парти повертайтеся,

Берімось до науки

Щиро, без принуки.

2.Актуалізація опорних знань

«Мовна лотерея»

З коробки чи скриньки учні виймають смужки, на яких записано питання, читають та відповідають на них.

  •                   Як пишуться прийменники з іншими словами в реченні?
  •                   Чи можна поставити питання до прийменника?
  •                   Навіщо необхідні прийменники?
  •                   У якому відмінку іменники завжди вживаються з прийменником?
  •                   У якому відмінку іменники завжди вживаються без прийменника?
  1. Повідомлення теми і мети, завдань уроку
  •                Сьогодні на уроці ми виконаємо вправи на вживання правильних від­мінкових закінчень іменників у множині та звернемо особливу увагу на літе­ратурні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по.

Ми отримали різні запрошення на гостину, а от до кого, по черзі відгадува­тимемо.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

1) Запрошення 1.

  •                На гостину запрошує найкоротший з поданих під, біля, по, через, без при­йменник.

На гостині у прийменника «по».

Робота за таблицею. Колективна робота.

— Уважно прочитайте таблицю. Зверніть увагу на закінчення іменників у місцевому відмінку з прийменником по.

Називний відмінок

Місцевий відмінок

поля

по полях

береги

по берегах

гори

по горах

гаї

по гаях

 

  • Зробіть висновок.

2.Запрошення 2.

  •                Відновіть слово, записавши букви за абеткою  р, і, ш, в. (Вірш)

На гостині у вірша. Робота в групах-четвірках

  •                Відновіть вірш, поставивши іменники у множині у потрібному відмінку. Виділіть закінчення.

 

1-ша група

Найперший сніг упав на землю,

завис нечутно на (гілки),

 і забіліла (сосни) зелень

 у неполоханих (гайки).

2-га група

Пролітає сніг, падає до ніг,

 синіми (перлинки) на шляху цвіте:

ще поміж (стеблинки),

ще тремтить між (гілки) листя золоте.

3-тя група

Ріка заснула в (береги).

Село сотається (дими).

Як чорні черги у (сніги), стоять похнюплені паркани.

Перевірка. Читання виконаного завдання.

  1. Запрошення 3.
  •                Розшифруйте слово (запис на дошці). (Загадка)

а

а

а

К

г

3

д

2

4

7

6

3

1

5

 

 

а) Відгадайте загадку. Допишіть закінчення іменників у множині.

 (Робота в парах на картках).

Йде по гор_, по Карпат_,

дід у кожушку кудлатім.

Йде по сел_, по міст_,

по город_, по садк_.

В кожну він іде домівку,

до лисиці, зайця, білки.,

 Їздить в сан _ по ліс_

з подарунками в рук_.

Взаємоперевірка в групах.

б) Відгадайте загадки. Вставте пропущені закінчення іменників у множині. (Робота в групах на картках).

  1.   ша група

По гор.., по долин..

Ходить шуба і свитина (Вівця)

 

 

Із найперших своїх дн...

Найбіліший із гриб...

По властивост... він цінний,

Лікар від хвороб відмінний. (Білий гриб)

По рук.. покотилося

На зуб…опинилося.(Лісовий горіх)

 

 

  1.    га група
  •   Ці грибочк... невеличкі,

Із близнючок в них сестричк...

По ліс... мандрують пішки,

Носять рижі босоніжк... (Лисички)

  •   Спритний майстер у стрибк...:

На дерев..., по гілк...

Вся руда, пухнастий хвіст,

Рідний дім для неї — ліс. (Білка)

  1.    тя група
  •   Між лист... і гілк...

По лісових доріжк...

Біжить клубок з голк...

На коротеньких ніжк... (їжачок)

  •   По хвил... лебідь пливе,

Люд... на собі везе. (Корабель)

Перевірка. Читання виконаного завдання з поясненням.

ЗАПРОШЕННЯ 4

  •    Відновіть слово, закресливши цифри. С1л2о3в4о5с6п7о8л9у10ч11е12н13н14я (Словосполучення)

На гостині у словосполучення Гра «Конвеєр»

Учні в групі по черзі передають аркуш із завданням одне одному.

  •   Запишіть словосполучення, розкриваючи дужки. Виграє та група, яка найшвидше впорається із завданням.

Линути по (діброви), читати по (склади), їздити по (міста), мандрує по (гори і долини), б’є по великих (барабани), лазити по (дерева), бачити по (очі), видно пана по (халяви).

ЗАПРОШЕННЯ 5

 

 

  •    Виберіть зайве слово.

Поширене, непоширене, речення, просте, складне. (Речення)

На гостині у речення

  •   Відновіть речення, записавши іменники у множині у потрібному від­мінку.

 

бабине, снує по, літо, городи;

тихий, по, сон, гори, ходить;

 полях, витанцьовувала, по,вальс, хуртовина; по, сонячне, гуляє, гаях, проміння;

Фізкультхвилинка.

2. Узагальнення і систематизація знань

Запрошення 6.

  •               Прочитайте слово, починаючи з кінця: атемкирп. (Прикмета)

На гостині у прикмет

 Робота над прикметами зими

  •               Спишіть, розкриваючи дужки, правильно вживаючи відмінкові закін­чення іменників у множині (спроектовано на екран).

1-й ряд

Сильно рипить під (ноги) сніг — буде мороз.

Іній на (дерева) — перед морозом.

2-й ряд

Зорі перед {морози) світяться ясно.

Ворони сідають на (верхівки) дерев — буде мороз.

Перевірка. Читання виконаного завдання з поясненням.

Запрошення 7.

  •               Відновіть слово, викресливши букву-близнючку: ааккррооввіірршш. {Акровірш)

На гостині в акровірша

  •               Вставте пропущені закінчення іменників у множині (за вибором)
  •                  Він у лісі проживає,

           Одяг темно-сірий має.

           Вечор... тихо ходить,

           Кого зможе — того зловить. (Вовк)

 

  •                  Бігли діт... повз ялинку

           І побачили хатинку.

          Лісова пустунка там

          Оселилась — і дітк...

          Чемно лапку подавала,

         Кіш гриб...подарувала,

         А тоді себе назвала. (Білочка)

Перевірка.

 ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1.                Рефлексія

Технологія «Мікрофон»

  •               Чого навчилися сьогодні на уроці?
  •               Як оцінюєте свою роботу?
  1.                Домашнє завдання

С. 78, вправа 149 (3).

 

1

 

docx
Додано
2 листопада
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку