Календарне планування з української мови , 5 клас НУШ

Про матеріал
Відповідає модельній навчальній програмі «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з української мови для учнів 5-А класу

на І-ІІ семестри 2024-2025 н. р.

Відповідає модельній навчальній програмі «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В.,

Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795).

Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5  9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.

 

Усього годин (4 години на тиждень) / Години РМ

140 / 27

 

І семестр

ІІ семестр

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей

4

5

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння *

діалог

1*

-

усний переказ

1*

-

усний твір

-

1*

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

читання вголос

1*

-

читання мовчки

-

1

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

переказ

1

1

твір/есей

-

-

диктант

1

1

Під час оцінювання загальних результатів, які прописані в Стандарті й у Свідоцтві досягнень учня/учениці 5 класу,  враховуємо оцінки за такі види робіт:

І семестр

ІІ семестр

1. Аудіювання

2. Говоріння діалог + усний переказ (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

3. Читаннячитання вголос

4. Письмописьмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

1. Аудіювання

2. Говоріння усний твір

3. Читаннячитання мовчки

4. Письмописьмовий переказ  +диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

№ з/п

Зміст програмного матеріалу

Години

Дата

Примітка

 

Тема 1.  Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах.

Текст. Речення. Слово

12 год

 

 

1

Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України

1

 

 

2

РМ 1. Загальне уявлення про мовлення й спілкування. Види мовленнєвої діяльності. Навчальне аудіювання тексту «Кошеня»

1

 

РМ 1

3

РМ  2. Основні правила спілкування. Складання й розігрування діалогів із використанням етикетних формул

1

 

РМ 2

4

Текст. Заголовок тексту.  Поділ тексту на речення

1

 

 

5

Інтонація речень, різних за метою висловлювання

1

 

 

6

РМ 3.  Читання мовчки та вголос. Навчальне читання тексту «Тишко»

1

 

РМ 3

7

Слово як компонент речення

1

 

 

8

РМ 4. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту,  що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом «Гриби»

1

 

РМ 4

9

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови

1

 

 

10-11

Граматичні форми слів різних частин мови (практично)

2

 

 

12

Діагностична (контрольна) робота № 1 за тему «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово» (тестові завдання)

1

 

КР № 1

Тема 2. Лексикологія

15 год

 

 

13-14

Лексичне значення слова. Однозначні й багато­значні слова (повторення). Тлумачний словник

2

 

 

15

Використання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (повторення)

1

 

 

16

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів

1

 

 

17

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

1

 

 

18-19

РМ 5-6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

2

 

РМ 5-6

20-21

РМ 7-8. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом) «Пташеня»

2

 

РМ 7-8

22

РМ 9. Аналіз письмового переказу

1

 

РМ 9

23

Омоніми (повторення й поглиблення).Розрізнення омонімів і  багатозначних слів. Словник омонімів

1

 

 

24

Пароніми (практично). Словник паронімів

1

 

 

25

Лексична помилка (практично)

1

 

 

26

Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія»

1

 

 

27

Діагностична (контрольна) робота № 2 за тему «Лексикологія» (тестові та практичні завдання)

1

 

КР № 2

Тема 3. Будова слова. Орфографія

15 год

 

 

28

Основа слова і закінчення (повторення й поглиблення відомостей)

1

 

 

29

Незмінні й змінні слова

1

 

 

30

Корінь. Спільнокореневі слова та форми слова.

1

 

 

31

Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

1

 

 

32

Префікс як значуща частина слова

1

 

 

33-34

Написання префіксів пре-, при-, прі-. Тренувальні вправи

2

 

 

35

Суфікс – значуща частина слова

1

 

 

36

Правопис значущих частин слова

1

 

 

37

Використання слів із суфіксами і префіксами, що надають словам емоційного забарвлення й виразності

1

 

 

38-39

РМ 10-11. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі)

2

 

РМ 10-11

40

РМ 12. Аналіз письмового твору-опису

1

 

РМ 12

41

Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія»

1

 

 

42

Діагностична (контрольна) робота № 3 за тему «Будова слова. Орфографія» (тестові завдання)

1

 

КР № 3

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Тема  4. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос

 

 

 

16 год

 

 

43

Звуки мови й звуки мовлення.  Голосні і приголосні звуки

1

 

 

44

Приголосні тверді й м'які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні

1

 

 

45

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення)

1

 

 

46

Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г

1

 

 

47-48

РМ 13-14. Письмовий твір – розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом)

2

 

РМ 13-14

49

РМ 15. Аналіз письмового твору-розповіді

1

 

РМ 15

50

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт

1

 

 

51

Звукове значення букв Я, Ю, Є, Ї та Щ

1

 

 

52

Фонетичний розбір слова

1

 

 

53

Склад. Основні правила переносу

1

 

 

54

Контрольний текстовий диктант за І семестр

1

 

КД 1

55

Аналіз контрольного диктанту. Контрольне аудіювання тексту

1

 

Аудіюв-я

56

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

1

 

 

57

Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

Контрольне читання вголос текстів

1

 

Чит-я вголос

58

Діагностична (контрольна) робота № 4 за темою «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові завдання)

1

 

КР № 4

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Тема  5. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків.

Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

 

 

16 год

 

 

59-60

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и] та [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и]  в коренях слів (повторення й поглиблення)

2

 

 

61

Ненаголошені голосні. Тренувальні вправи

1

 

 

62-63

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків

2

 

 

64

Написання слів із сумнівними приголосними

1

 

 

65

Правопис та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

1

 

 

66-67

Спрощення в групах приголосних

2

 

 

68-69

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків

2

 

 

70

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків

1

 

 

71

Основні випадки чергування [у] - [в] , [і] -[й], [з] - [із] -  [зі] (правила милозвучності)

1

 

 

72

РМ 16. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо)

1

 

РМ 16

73

Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Тренувальні вправи

1

 

 

74

Діагностична (контрольна) робота № 5 за темою «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-» (тестові завдання)

1

 

КР № 5

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Тема  6. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв

 

15 год

 

 

75-76

Позначення м’якості на письмі буквами ь, і, я, є, ю. Правила вживання м’якого знака (повторення й поглиблення)

2

 

 

77

Сполучення букв йо, ьо

1

 

 

78-79

Апостроф (повторення й поглиблення)

2

 

 

80

РМ 17. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

1

 

РМ 17

81

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних

1

 

 

82

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних

1

 

 

83

Подвоєння букв. Тренувальні вправи

1

 

 

84-85

РМ 18-19. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом, у художньому стилі (за колективно складеним планом)

2

 

РМ 18-19

86

РМ 20. Аналіз письмового твору-роздуму

1

 

РМ 20

87-88

М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)

2

 

 

89

Діагностична (контрольна) робота № 6 за темою «Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» (тестові завдання)

1

 

КР № 6

Відомості із синтаксису й пунктуації

Тема  7. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення

 

15 год

 

 

90

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення

1

 

 

91

Головне й залежне слово в словосполученні

1

 

 

92

 Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення)

1

 

 

93

Види речень за метою висловлювання, за емоційним забарвленням (повторення). Пунктуаційна помилка

1

 

 

94

Другорядні члени речення. Додаток

1

 

 

95-96

РМ 21-22. Письмовий твір-роздум у художньому стилі (за колективно складеним планом) «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу», «Дружбу не можна ні продати, ні купити»

2

 

РМ 21-22

97

РМ 23. Аналіз письмового твору-роздуму

1

 

РМ 23

98-99

Означення як другорядний член речення

2

 

 

100

Обставина як другорядний член речення

1

 

 

101-102

Другорядні члени речення. Тренувальні вправи

2

 

 

103

Синтаксичний̆ розбір простого речення

1

 

 

104

Діагностична (контрольна) робота № 7 за тему «Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення» (тестові завдання)

1

 

КР № 7

Відомості із синтаксису й пунктуації

Тема  8. Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова та сполучення слів

 

16 год

 

 

105-106

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами

2

 

 

107-108

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальному слові в реченнях з однорідними членами

2

 

 

109

Речення з однорідними членами. Тренувальні вправи

1

 

 

110-111

РМ 24-25. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

2

 

РМ 24-25

112

РМ 26. Аналіз письмового переказу

1

 

РМ 26

113

Звертання. Непоширені й поширені звертання

1

 

 

114

Розділові знаки для виділення звертань (повторення)

1

 

 

115

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів  (практично)

1

 

 

116

Виділення вставних слів на письмі комами

1

 

 

117

РМ 27. Лист до рідної людини з

використанням звертань та вставних слів

1

 

РМ 27

118-119

Розділові знаки в реченнях з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Тренувальні вправи

2

 

 

120

Діагностична (контрольна) робота № 8 за тему «Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова та сполучення слів» (тестові завдання)

1

 

КР № 8

Відомості із синтаксису й пунктуації

Тема  9.  Складне речення. Пряма мова. Діалог  Повторення та узагальнення вивченого

 

20 год

 

 

121-122

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим  зв’язком

2

 

 

123

Кома між частинами складного речення

1

 

 

124-125

Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови

2

 

 

126-127

Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу

2

 

 

128

Контрольний текстовий диктант за ІІ семестр «Княжа гора»

1

 

КД 2

129

Аналіз контрольного диктанту. Контрольне аудіювання тексту

1

 

Аудіюв-я

130-131

Повторення й узагальнення вивченого. Лексикологія

2

 

 

132-133

Повторення й узагальнення вивченого. Будова слова. Орфографія

2

 

 

134-135

Повторення й узагальнення вивченого. Фонетика. Орфографія

2

 

 

136

Діагностична (контрольна) робота №  9 за тему «Складне речення. Пряма мова. Діалог  Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі»

1

 

КР № 9

137-138

Повторення й узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Контрольне читання мовчки тексту

2

 

Чит-я мовчки

139

Подорож країною Синтаксією. Урок узагальнення знань із синтаксису й пунктуації

1

 

 

140

Підсумковий урок за рік

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шинкарьова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Тарасюк Олександр Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тарасюк Олександр Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
10 вересня 2024
Переглядів
9236
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку