Календарне планування з української мови , 5 клас НУШ

Про матеріал
Відповідає модельній навчальній програмі «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з української мови для учнів 5-А класу

на І-ІІ семестри 2024-2025 н. р.

Відповідає модельній навчальній програмі «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В.,

Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795).

Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5  9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.

 

Усього годин (4 години на тиждень) / Години РМ

140 / 27

 

І семестр

ІІ семестр

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей

4

5

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння *

діалог

1*

-

усний переказ

1*

-

усний твір

-

1*

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

читання вголос

1*

-

читання мовчки

-

1

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

переказ

1

1

твір/есей

-

-

диктант

1

1

Під час оцінювання загальних результатів, які прописані в Стандарті й у Свідоцтві досягнень учня/учениці 5 класу,  враховуємо оцінки за такі види робіт:

І семестр

ІІ семестр

1. Аудіювання

2. Говоріння діалог + усний переказ (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

3. Читаннячитання вголос

4. Письмописьмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

1. Аудіювання

2. Говоріння усний твір

3. Читаннячитання мовчки

4. Письмописьмовий переказ  +диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

№ з/п

Зміст програмного матеріалу

Години

Дата

Примітка

 

Тема 1.  Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах.

Текст. Речення. Слово

12 год

 

 

1

Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України

1

 

 

2

РМ 1. Загальне уявлення про мовлення й спілкування. Види мовленнєвої діяльності. Навчальне аудіювання тексту «Кошеня»

1

 

РМ 1

3

РМ  2. Основні правила спілкування. Складання й розігрування діалогів із використанням етикетних формул

1

 

РМ 2

4

Текст. Заголовок тексту.  Поділ тексту на речення

1

 

 

5

Інтонація речень, різних за метою висловлювання

1

 

 

6

РМ 3.  Читання мовчки та вголос. Навчальне читання тексту «Тишко»

1

 

РМ 3

7

Слово як компонент речення

1

 

 

8

РМ 4. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту,  що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом «Гриби»

1

 

РМ 4

9

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови

1

 

 

10-11

Граматичні форми слів різних частин мови (практично)

2

 

 

12

Діагностична (контрольна) робота № 1 за тему «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово» (тестові завдання)

1

 

КР № 1

Тема 2. Лексикологія

15 год

 

 

13-14

Лексичне значення слова. Однозначні й багато­значні слова (повторення). Тлумачний словник

2

 

 

15

Використання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (повторення)

1

 

 

16

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів

1

 

 

17

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

1

 

 

18-19

РМ 5-6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

2

 

РМ 5-6

20-21

РМ 7-8. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом) «Пташеня»

2

 

РМ 7-8

22

РМ 9. Аналіз письмового переказу

1

 

РМ 9

23

Омоніми (повторення й поглиблення).Розрізнення омонімів і  багатозначних слів. Словник омонімів

1

 

 

24

Пароніми (практично). Словник паронімів

1

 

 

25

Лексична помилка (практично)

1

 

 

26

Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія»

1

 

 

27

Діагностична (контрольна) робота № 2 за тему «Лексикологія» (тестові та практичні завдання)

1

 

КР № 2

Тема 3. Будова слова. Орфографія

15 год

 

 

28

Основа слова і закінчення (повторення й поглиблення відомостей)

1

 

 

29

Незмінні й змінні слова

1

 

 

30

Корінь. Спільнокореневі слова та форми слова.

1

 

 

31

Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

1

 

 

32

Префікс як значуща частина слова

1

 

 

33-34

Написання префіксів пре-, при-, прі-. Тренувальні вправи

2

 

 

35

Суфікс – значуща частина слова

1

 

 

36

Правопис значущих частин слова

1

 

 

37

Використання слів із суфіксами і префіксами, що надають словам емоційного забарвлення й виразності

1

 

 

38-39

РМ 10-11. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі)

2

 

РМ 10-11

40

РМ 12. Аналіз письмового твору-опису

1

 

РМ 12

41

Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія»

1

 

 

42

Діагностична (контрольна) робота № 3 за тему «Будова слова. Орфографія» (тестові завдання)

1

 

КР № 3

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Тема  4. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос

 

 

 

16 год

 

 

43

Звуки мови й звуки мовлення.  Голосні і приголосні звуки

1

 

 

44

Приголосні тверді й м'які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні

1

 

 

45

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення)

1

 

 

46

Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г

1

 

 

47-48

РМ 13-14. Письмовий твір – розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом)

2

 

РМ 13-14

49

РМ 15. Аналіз письмового твору-розповіді

1

 

РМ 15

50

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт

1

 

 

51

Звукове значення букв Я, Ю, Є, Ї та Щ

1

 

 

52

Фонетичний розбір слова

1

 

 

53

Склад. Основні правила переносу

1

 

 

54

Контрольний текстовий диктант за І семестр

1

 

КД 1

55

Аналіз контрольного диктанту. Контрольне аудіювання тексту

1

 

Аудіюв-я

56

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

1

 

 

57

Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

Контрольне читання вголос текстів

1

 

Чит-я вголос

58

Діагностична (контрольна) робота № 4 за темою «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові завдання)

1

 

КР № 4

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Тема  5. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків.

Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

 

 

16 год

 

 

59-60

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и] та [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и]  в коренях слів (повторення й поглиблення)

2

 

 

61

Ненаголошені голосні. Тренувальні вправи

1

 

 

62-63

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків

2

 

 

64

Написання слів із сумнівними приголосними

1

 

 

65

Правопис та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

1

 

 

66-67

Спрощення в групах приголосних

2

 

 

68-69

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків

2

 

 

70

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків

1

 

 

71

Основні випадки чергування [у] - [в] , [і] -[й], [з] - [із] -  [зі] (правила милозвучності)

1

 

 

72

РМ 16. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо)

1

 

РМ 16

73

Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Тренувальні вправи

1

 

 

74

Діагностична (контрольна) робота № 5 за темою «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-» (тестові завдання)

1

 

КР № 5

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Тема  6. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв

 

15 год

 

 

75-76

Позначення м’якості на письмі буквами ь, і, я, є, ю. Правила вживання м’якого знака (повторення й поглиблення)

2

 

 

77

Сполучення букв йо, ьо

1

 

 

78-79

Апостроф (повторення й поглиблення)

2

 

 

80

РМ 17. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

1

 

РМ 17

81

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних

1

 

 

82

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних

1

 

 

83

Подвоєння букв. Тренувальні вправи

1

 

 

84-85

РМ 18-19. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом, у художньому стилі (за колективно складеним планом)

2

 

РМ 18-19

86

РМ 20. Аналіз письмового твору-роздуму

1

 

РМ 20

87-88

М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)

2

 

 

89

Діагностична (контрольна) робота № 6 за темою «Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» (тестові завдання)

1

 

КР № 6

Відомості із синтаксису й пунктуації

Тема  7. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення

 

15 год

 

 

90

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення

1

 

 

91

Головне й залежне слово в словосполученні

1

 

 

92

 Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення)

1

 

 

93

Види речень за метою висловлювання, за емоційним забарвленням (повторення). Пунктуаційна помилка

1

 

 

94

Другорядні члени речення. Додаток

1

 

 

95-96

РМ 21-22. Письмовий твір-роздум у художньому стилі (за колективно складеним планом) «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу», «Дружбу не можна ні продати, ні купити»

2

 

РМ 21-22

97

РМ 23. Аналіз письмового твору-роздуму

1

 

РМ 23

98-99

Означення як другорядний член речення

2

 

 

100

Обставина як другорядний член речення

1

 

 

101-102

Другорядні члени речення. Тренувальні вправи

2

 

 

103

Синтаксичний̆ розбір простого речення

1

 

 

104

Діагностична (контрольна) робота № 7 за тему «Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення» (тестові завдання)

1

 

КР № 7

Відомості із синтаксису й пунктуації

Тема  8. Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова та сполучення слів

 

16 год

 

 

105-106

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами

2

 

 

107-108

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальному слові в реченнях з однорідними членами

2

 

 

109

Речення з однорідними членами. Тренувальні вправи

1

 

 

110-111

РМ 24-25. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

2

 

РМ 24-25

112

РМ 26. Аналіз письмового переказу

1

 

РМ 26

113

Звертання. Непоширені й поширені звертання

1

 

 

114

Розділові знаки для виділення звертань (повторення)

1

 

 

115

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів  (практично)

1

 

 

116

Виділення вставних слів на письмі комами

1

 

 

117

РМ 27. Лист до рідної людини з

використанням звертань та вставних слів

1

 

РМ 27

118-119

Розділові знаки в реченнях з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Тренувальні вправи

2

 

 

120

Діагностична (контрольна) робота № 8 за тему «Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова та сполучення слів» (тестові завдання)

1

 

КР № 8

Відомості із синтаксису й пунктуації

Тема  9.  Складне речення. Пряма мова. Діалог  Повторення та узагальнення вивченого

 

20 год

 

 

121-122

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим  зв’язком

2

 

 

123

Кома між частинами складного речення

1

 

 

124-125

Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови

2

 

 

126-127

Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу

2

 

 

128

Контрольний текстовий диктант за ІІ семестр «Княжа гора»

1

 

КД 2

129

Аналіз контрольного диктанту. Контрольне аудіювання тексту

1

 

Аудіюв-я

130-131

Повторення й узагальнення вивченого. Лексикологія

2

 

 

132-133

Повторення й узагальнення вивченого. Будова слова. Орфографія

2

 

 

134-135

Повторення й узагальнення вивченого. Фонетика. Орфографія

2

 

 

136

Діагностична (контрольна) робота №  9 за тему «Складне речення. Пряма мова. Діалог  Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі»

1

 

КР № 9

137-138

Повторення й узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Контрольне читання мовчки тексту

2

 

Чит-я мовчки

139

Подорож країною Синтаксією. Урок узагальнення знань із синтаксису й пунктуації

1

 

 

140

Підсумковий урок за рік

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тарасюк Олександр Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Тарасюк Олександр Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 вересня
Переглядів
7487
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку