Календарно-тематичне планування з української мови для учнів 5-А класу
на І-ІІ семестри 2024-2025 н. р.
Відповідає модельній навчальній програмі «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В.,
Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795).
Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.
Усього годин (4 години на тиждень) / Години РМ |
140 / 27 |
|
|
І семестр |
ІІ семестр |
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей |
4 |
5 |
1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання |
||
аудіювання |
1 |
1 |
2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння * |
||
діалог |
1* |
- |
усний переказ |
1* |
- |
усний твір |
- |
1* |
3. Сприймає письмові тексти/ Читання |
||
читання вголос |
1* |
- |
читання мовчки |
- |
1 |
4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо |
||
переказ |
1 |
1 |
твір/есей |
- |
- |
диктант |
1 |
1 |
Під час оцінювання загальних результатів, які прописані в Стандарті й у Свідоцтві досягнень учня/учениці 5 класу, враховуємо оцінки за такі види робіт:
І семестр |
ІІ семестр |
||||||
1. Аудіювання 2. Говоріння ― діалог + усний переказ (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) 3. Читання ― читання вголос 4. Письмо ― письмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) |
1. Аудіювання 2. Говоріння ― усний твір 3. Читання ― читання мовчки 4. Письмо ― письмовий переказ +диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) |
||||||
№ з/п |
Зміст програмного матеріалу |
Години |
Дата |
Примітка |
|||
|
Тема 1. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово |
12 год |
|
|
|||
1 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України |
1 |
|
|
|||
2 |
РМ 1. Загальне уявлення про мовлення й спілкування. Види мовленнєвої діяльності. Навчальне аудіювання тексту «Кошеня» |
1 |
|
РМ 1 |
|||
3 |
РМ 2. Основні правила спілкування. Складання й розігрування діалогів із використанням етикетних формул |
1 |
|
РМ 2 |
|||
4 |
Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на речення |
1 |
|
|
|||
5 |
Інтонація речень, різних за метою висловлювання |
1 |
|
|
|||
6 |
РМ 3. Читання мовчки та вголос. Навчальне читання тексту «Тишко» |
1 |
|
РМ 3 |
|||
7 |
Слово як компонент речення |
1 |
|
|
|||
8 |
РМ 4. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом «Гриби» |
1 |
|
РМ 4 |
|||
9 |
Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови |
1 |
|
|
|||
10-11 |
Граматичні форми слів різних частин мови (практично) |
2 |
|
|
|||
12 |
Діагностична (контрольна) робота № 1 за тему «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово» (тестові завдання) |
1 |
|
КР № 1 |
|||
Тема 2. Лексикологія |
15 год |
|
|
||||
13-14 |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник |
2 |
|
|
|||
15 |
Використання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (повторення) |
1 |
|
|
|||
16 |
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів |
1 |
|
|
|||
17 |
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів |
1 |
|
|
|||
18-19 |
РМ 5-6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
2 |
|
РМ 5-6 |
|||
20-21 |
РМ 7-8. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом) «Пташеня» |
2 |
|
РМ 7-8 |
|||
22 |
РМ 9. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
РМ 9 |
|||
23 |
Омоніми (повторення й поглиблення).Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів |
1 |
|
|
|||
24 |
Пароніми (практично). Словник паронімів |
1 |
|
|
|||
25 |
Лексична помилка (практично) |
1 |
|
|
|||
26 |
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія» |
1 |
|
|
|||
27 |
Діагностична (контрольна) робота № 2 за тему «Лексикологія» (тестові та практичні завдання) |
1 |
|
КР № 2 |
|||
Тема 3. Будова слова. Орфографія |
15 год |
|
|
||||
28 |
Основа слова і закінчення (повторення й поглиблення відомостей) |
1 |
|
|
|||
29 |
Незмінні й змінні слова |
1 |
|
|
|||
30 |
Корінь. Спільнокореневі слова та форми слова. |
1 |
|
|
|||
31 |
Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті |
1 |
|
|
|||
32 |
Префікс як значуща частина слова |
1 |
|
|
|||
33-34 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. Тренувальні вправи |
2 |
|
|
|||
35 |
Суфікс – значуща частина слова |
1 |
|
|
|||
36 |
Правопис значущих частин слова |
1 |
|
|
|||
37 |
Використання слів із суфіксами і префіксами, що надають словам емоційного забарвлення й виразності |
1 |
|
|
|||
38-39 |
РМ 10-11. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі) |
2 |
|
РМ 10-11 |
|||
40 |
РМ 12. Аналіз письмового твору-опису |
1 |
|
РМ 12 |
|||
41 |
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія» |
1 |
|
|
|||
42 |
Діагностична (контрольна) робота № 3 за тему «Будова слова. Орфографія» (тестові завдання) |
1 |
|
КР № 3 |
|||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Тема 4. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос |
16 год |
|
|
||||
43 |
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки |
1 |
|
|
|||
44 |
Приголосні тверді й м'які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні |
1 |
|
|
|||
45 |
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення) |
1 |
|
|
|||
46 |
Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г |
1 |
|
|
|||
47-48 |
РМ 13-14. Письмовий твір – розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) |
2 |
|
РМ 13-14 |
|||
49 |
РМ 15. Аналіз письмового твору-розповіді |
1 |
|
РМ 15 |
|||
50 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт |
1 |
|
|
|||
51 |
Звукове значення букв Я, Ю, Є, Ї та Щ |
1 |
|
|
|||
52 |
Фонетичний розбір слова |
1 |
|
|
|||
53 |
Склад. Основні правила переносу |
1 |
|
|
|||
54 |
Контрольний текстовий диктант за І семестр |
1 |
|
КД 1 |
|||
55 |
Аналіз контрольного диктанту. Контрольне аудіювання тексту |
1 |
|
Аудіюв-я |
|||
56 |
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням |
1 |
|
|
|||
57 |
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). Контрольне читання вголос текстів |
1 |
|
Чит-я вголос |
|||
58 |
Діагностична (контрольна) робота № 4 за темою «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові завдання) |
1 |
|
КР № 4 |
|||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Тема 5. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
16 год |
|
|
||||
59-60 |
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и] та [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення й поглиблення) |
2 |
|
|
|||
61 |
Ненаголошені голосні. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
|||
62-63 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків |
2 |
|
|
|||
64 |
Написання слів із сумнівними приголосними |
1 |
|
|
|||
65 |
Правопис та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
1 |
|
|
|||
66-67 |
Спрощення в групах приголосних |
2 |
|
|
|||
68-69 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків |
2 |
|
|
|||
70 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків |
1 |
|
|
|||
71 |
Основні випадки чергування [у] - [в] , [і] -[й], [з] - [із] - [зі] (правила милозвучності) |
1 |
|
|
|||
72 |
РМ 16. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо) |
1 |
|
РМ 16 |
|||
73 |
Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
|||
74 |
Діагностична (контрольна) робота № 5 за темою «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-» (тестові завдання) |
1 |
|
КР № 5 |
|||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Тема 6. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв |
15 год |
|
|
||||
75-76 |
Позначення м’якості на письмі буквами ь, і, я, є, ю. Правила вживання м’якого знака (повторення й поглиблення) |
2 |
|
|
|||
77 |
Сполучення букв йо, ьо |
1 |
|
|
|||
78-79 |
Апостроф (повторення й поглиблення) |
2 |
|
|
|||
80 |
РМ 17. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
1 |
|
РМ 17 |
|||
81 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних |
1 |
|
|
|||
82 |
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних |
1 |
|
|
|||
83 |
Подвоєння букв. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
|||
84-85 |
РМ 18-19. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
2 |
|
РМ 18-19 |
|||
86 |
РМ 20. Аналіз письмового твору-роздуму |
1 |
|
РМ 20 |
|||
87-88 |
М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) |
2 |
|
|
|||
89 |
Діагностична (контрольна) робота № 6 за темою «Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» (тестові завдання) |
1 |
|
КР № 6 |
|||
Відомості із синтаксису й пунктуації Тема 7. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення |
15 год |
|
|
||||
90 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення |
1 |
|
|
|||
91 |
Головне й залежне слово в словосполученні |
1 |
|
|
|||
92 |
Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) |
1 |
|
|
|||
93 |
Види речень за метою висловлювання, за емоційним забарвленням (повторення). Пунктуаційна помилка |
1 |
|
|
|||
94 |
Другорядні члени речення. Додаток |
1 |
|
|
|||
95-96 |
РМ 21-22. Письмовий твір-роздум у художньому стилі (за колективно складеним планом) «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу», «Дружбу не можна ні продати, ні купити» |
2 |
|
РМ 21-22 |
|||
97 |
РМ 23. Аналіз письмового твору-роздуму |
1 |
|
РМ 23 |
|||
98-99 |
Означення як другорядний член речення |
2 |
|
|
|||
100 |
Обставина як другорядний член речення |
1 |
|
|
|||
101-102 |
Другорядні члени речення. Тренувальні вправи |
2 |
|
|
|||
103 |
Синтаксичний̆ розбір простого речення |
1 |
|
|
|||
104 |
Діагностична (контрольна) робота № 7 за тему «Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення» (тестові завдання) |
1 |
|
КР № 7 |
|||
Відомості із синтаксису й пунктуації Тема 8. Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова та сполучення слів |
16 год |
|
|
||||
105-106 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами |
2 |
|
|
|||
107-108 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальному слові в реченнях з однорідними членами |
2 |
|
|
|||
109 |
Речення з однорідними членами. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
|||
110-111 |
РМ 24-25. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
2 |
|
РМ 24-25 |
|||
112 |
РМ 26. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
РМ 26 |
|||
113 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання |
1 |
|
|
|||
114 |
Розділові знаки для виділення звертань (повторення) |
1 |
|
|
|||
115 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично) |
1 |
|
|
|||
116 |
Виділення вставних слів на письмі комами |
1 |
|
|
|||
117 |
РМ 27. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів |
1 |
|
РМ 27 |
|||
118-119 |
Розділові знаки в реченнях з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Тренувальні вправи |
2 |
|
|
|||
120 |
Діагностична (контрольна) робота № 8 за тему «Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова та сполучення слів» (тестові завдання) |
1 |
|
КР № 8 |
|||
Відомості із синтаксису й пунктуації Тема 9. Складне речення. Пряма мова. Діалог Повторення та узагальнення вивченого |
20 год |
|
|
||||
121-122 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
2 |
|
|
|||
123 |
Кома між частинами складного речення |
1 |
|
|
|||
124-125 |
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови |
2 |
|
|
|||
126-127 |
Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу |
2 |
|
|
|||
128 |
Контрольний текстовий диктант за ІІ семестр «Княжа гора» |
1 |
|
КД 2 |
|||
129 |
Аналіз контрольного диктанту. Контрольне аудіювання тексту |
1 |
|
Аудіюв-я |
|||
130-131 |
Повторення й узагальнення вивченого. Лексикологія |
2 |
|
|
|||
132-133 |
Повторення й узагальнення вивченого. Будова слова. Орфографія |
2 |
|
|
|||
134-135 |
Повторення й узагальнення вивченого. Фонетика. Орфографія |
2 |
|
|
|||
136 |
Діагностична (контрольна) робота № 9 за тему «Складне речення. Пряма мова. Діалог Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі» |
1 |
|
КР № 9 |
|||
137-138 |
Повторення й узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Контрольне читання мовчки тексту |
2 |
|
Чит-я мовчки |
|||
139 |
Подорож країною Синтаксією. Урок узагальнення знань із синтаксису й пунктуації |
1 |
|
|
|||
140 |
Підсумковий урок за рік |
1 |
|
|
|||