Календарне планування з української мови.8 клас. Рівень Стандарт

Про матеріал
Календарне планування з української мови.8 клас. Рівень Стандарт. Кількість годин на рік - 70 годин. Перша тема планування:ВСТУП. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. Колективне складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енциклопедії, що твориться 250-ма мовами світу
Перегляд файлу

 

 

Календарно-тематичне планування уроків

української мови у 8 класі

(2 години на тиждень)

на 2017 – 2018 н. р.

 

 

Календарно-тематичне планування складено згідно з рекомендаціями МОН України щодо особливостей викладання української мови та літератури в ЗНЗ у 2017 – 2018 н.р. та відповідно до Програми для ЗНЗ: Українська мова. 5 – 9 класи/ Автори Шелехова Г. Т., Пентилюк М. Я., Новосьолова В. І., Гнаткович Т. Д., Тараннік-Ткачук К. В., Коржова Н. Б.У розвантаженні програми (2015 р.) брали участь: Шелехова Г. Т., Голуб Н. Б., Новосьолова В. І., Сидоренко В. В., Тарасенко О. О., Усатенко Г. О., Оперчук О. П., Мельник М. М., Ткачова Г. В., Глазова О. П., Панасенко Н. М. В оновленні програми брали участь (2017 р.): Глазова О. П., Романенко Ю. О., Голуб Н. Б., Кондесюк Т. В., Котусенко О. Ю., Мельниченко О. М., Михайловська Н. А.,                 Панченков А. О., Пчеляна Л. В.

 Підручник: Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова: підручник для 8 класу для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: «Генеза», 2016. – 221 с.

Соціокультурна змістова лінія

Орієнтовний зміст навчального матеріалу

Орієнтовні вимоги

до рівня соціокультурної компетентності учнів

Cфери відношень

Тематика текстів

 

Я і українська мова й література.

 

 

 

Я і Батьківщина (її природа,

історія).

 

 

Я  і  національна культура (звичаї, традиції, свята, культура взаємин, українська пісня).

 

 

 

 

Я і мистецтво (традиційне й професійне)

 

 

 

 

 

Я і ти (члени родини, друзі, товариші).

 

Я як особистість

Найвидатніші постаті в українській культурі. Письменники про українську мову.

 

 

Любов до природи. Екологічний стан природи в Україні. Охорона довкілля. «Червона книга».

 

 

Роль народних традицій, вірувань, релігії, християнської моралі, свят, міфології, фольклорної творчості, художньої літератури у формуванні світогляду українців. Унесок українців  у світову культуру. Збагачення української культури духовними скарбами інших народів.

 

Архітектурна традиція на теренах України. Народна архітектура. Найвизначніші архітектурні споруди в Україні. Видатні українські архітектори.

Традиційна родинна обрядовість (народження дитини, ім’янаречення, кумівство, весілля тощо) та її сучасна трансформація.

 

Шляхи самопізнання й життєтворчості.

 «Мова —  втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова»

(М. Рильський).

 

 

«Ми є. Були. І  будем ми. Й Вітчизна наша з нами» (І. Багряний),

«Земля не вибачає байдужості».

 

 

 

«Людина створила культуру, а культура — людину»,

«Традиційні ремесла й промисли українців», 

«Володимирський собор — перлина українського церквобудування»,

 «Покликання людини: пізнавати істину, творити добро, примножувати красу».

 «Мистецтво як засіб творення особистості».

 

 

 

«Як я розумію дружбу»,

 «Хто для мене є взірцем?».

 

 

«На світі той наймудріший, хто найдужче любить життя»

(В. Симоненко) , «Що робить людину великою?».

Учень (учениця):

сприймає,

аналізує,

оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує  ті з них, які необхідні для досягнення  певної комунікативної мети;

використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини й української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;

усвідомлює  необхідність  бути готовим  і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, удома, у суспільно корисній діяльності.

 

Діяльнісна (стратегічна) змістова лінія

Види загально-навчальних  умінь

 

Орієнтовні вимоги до  рівня діяльнісної компетентності  учнів

Організаційно-контрольні

Учень (учениця)  самостійно: усвідомлює та визначає мотив і мету   власної пізнавальної  й життєтворчої діяльності; планує діяльність для досягнення мети, розподіляючи її на етапи; здійснює намічений  план за допомогою дібраних методів і прийомів; оцінює проміжні й кінцеві  результати пізнавальної діяльності, робить відповідні корективи.

Загальнопізнавальні (інтелектуальні, інформаційні)

Учень (учениця)   самостійно: аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності; 

порівнює, узагальнює, конкретизує їх; робить висновки  на основі спостережень; виділяє головне з-поміж другорядного; здобуває  інформацію з різноманітних джерел  (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо),  здійснює  бібліографічний пошук, працює  з текстами  вивчених типів, стилів і жанрів мовлення; систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію; моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.

Творчі

Учень (учениця) самостійно: уявляє словесно описані предмети і явища, фантазує на основі сприйнятого; прогнозує подальший розвиток певних явищ; переносить раніше засвоєні знання і вміння в нову ситуацію; помічає та формулює проблеми в процесі навчання й життєтворчості; усвідомлює будову предмета вивчення; робить припущення щодо способу розв’язання певної проблеми; добирає аргументи для  його доведення; спростовує  хибні припущення й твердження.

Естетико-етичні

Учень (учениця)

помічає й цінує красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, вчинках  людей і результатах їхньої діяльності;

критично оцінює  відповідність своїх вчинків загальнолюдським моральним нормам, усуває  помічені невідповідності цим нормам;

виявляє здатність поставити себе на місце іншої людини;

усвідомлює  обов’язок кожної людини творити добро словом і ділом, готовий і здатний  його виконувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку

Дата

Примітки

1

ВСТУП. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. Колективне складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енциклопедії, що твориться 250-ма мовами світу

 

 

2

РМ № 1. Повторення відомостей про текст. Засоби міжфразового зв’язку в тексті. Складання тексту-роздуму в публіцистичному стилі «Вікіпедія: простір необмежених можливостей і прихованих обмежень»

 

 

 

ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО (3 години)

 

 

3

Лексикологія. Фразеологія. Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками

 

 

4

Морфологія й орфографія

 

 

5

Основні правила правопису

 

 

 

СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ

Словосполучення й речення (4 години)

 

 

6

Словосполучення.  Будова і види словосполучень за способами вираження головного слова

 

 

7

РМ №2. Редагування словосполучень, речень, текстів, у яких допущено граматичні помилки.

 

 

8

 Речення прості й складні; двоскладні та односкладні. Складання проекту статті до Вікіпедії «Українські козаки: історія й сучасність» із використанням  простих і складних, двоскладних й односкладних речень

 

 

9

Контрольний диктант

 

 

10

Граматична помилка та її умовне позначення (практично). Навчальне читання мовчки

 

 

11

РМ №3. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне.

 

 

12

Контрольна робота №1. «Повторення вивченого. Синтаксис. Пунктуація». Редагування речень, що містять  неправильно відтворені або недоречно вжиті фразеологізми

 

 

13

РМ№4. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі

 

 

14

РМ №5. Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube),

 

 

 

 

Просте речення. Двоскладне речення (7 годин + 1 година на повторення)

 

 

15

Головні та другорядні члени речення. Підметі присудок як головні члени речення. Способи вираження підмета

 

 

16

Простий і складений (іменний і дієслівний). Способи вираження  присудка

 

 

17

Тире між підметом і присудком.

 

 

18

Узгодження головних членів речення. Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос

 

 

19

Означення, додаток і обставина як другорядні члени речення (повторення)

 

 

20

Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами

 

 

21

РМ №6. Докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі ( за простим або складним планом, з використанням прикладок)

 

 

22

РМ №7 Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі ( за простим або складним планом, з використанням прикладок)

 

 

23

Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс. Прикладки, що беруться в лапки

 

 

24

РМ №8. Ділові папери. Складання плану роботи

 

 

25

РМ№9. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.

 

 

26

РМ №10. Контрольний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням порівняльних зворотів.

 

 

27

РМ №11. Стислий письмовий  переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом).

 

 

28

РМ №12. Аналіз письмового твору

 

 

29

Контрольна робота №2. «Просте речення. Двоскладне речення».  Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки (в узгодженні головних членів речення)

 

 

 

Односкладні речення (7 годин)

 

 

30

Односкладні прості речення з головним  членом  у формі присудка  і підмета.

 

 

31

Означено-особові речення.

 

 

32

Неозначено-особові речення

 

 

33

Узагальнено-особові речення

 

 

34

Односкладне речення як частина складного речення

 

 

35

Безособові речення. Називні речення

 

 

36

РМ №13 Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначення місця.

 

 

37

Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях. Аналіз письмового твору

 

 

 

Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами ( 5 годин + 1 година на повторення)

 

 

38

Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим та змішаним зв’язком

 

 

39

Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). Кома між однорідними членами речення

 

 

40

Речення з кількома рядами однорідних членів.

 

 

41

Однорідні й неоднорідні означення

 

 

42

Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення)

 

 

43

Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

 

 

44

РМ №14. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними  членами речення.

 

 

45

РМ № 15. Аналіз письмового твору

 

 

 

Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) ( 5 годин)

 

 

46

Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Виконання проекту «Роль і значення звертань у творах українського фольклору»

 

 

47

Вставні слова( словосполучення й речення)

 

 

48

Групи вставних слів і словосполучень за значенням

 

 

49

Розділові знаки при звертаннях і вставних словах. Навчальне аудіювання

 

 

50

Контрольна робота №3. Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова. Виразне читання речень, що містять звертання

 

 

51

РМ №16. Інтерв’ю в публіцистичному стилі

 

 

 

Речення з відокремленими членами (13 годин)

 

 

52

Поняття про відокремлення. Читання мовчки і вголос тексту художнього стилю, що містить речення, ускладнені відокремленими членами

 

 

53

Відокремлення другорядні члени речення (також уточнювальні)

 

 

54

Розділові знаки при відокремлених членах речення

 

 

55

Розділові знаки при відокремлених членах речення

 

 

56

Відокремлені означення

 

 

57

Відокремлені означення. Створення висловлення-роздуму «Кого із сучасників я вважаю успішною людиною» з використанням відокремлених означень

 

 

58

Відокремлені прикладки

 

 

59

РМ № 17. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом)

 

 

60

РМ № 18. Аналіз контрольного переказу

 

 

61

Відокремленні обставини. Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням відокремлених обставин

 

 

62

Контрольний диктант.

 

 

 

63

Відокремлені додатки

 

 

64

Відокремлення додатків

 

 

65

Відокремлені уточнюючі члени речення. Створення висловлення «Родина — це вся Україна з глибоким корінням, високим гіллям» з використанням речень, ускладнених відокремленими уточнювальними прикладками зі словами на ім’я, на прізвище

 

 

66

Контрольна робота №4. Речення з відокремленими членами.

 

 

67

Ускладнене речення (розбір ускладненого речення).

 

 

 

Повторення в кінці року (3 години)

 

 

 

68

Словосполучення й речення. Види речень. Розділові знаки в кінці речень

 

 

69

Головні й другорядні члени речення

 

 

70

Види односкладних речень. Повні й неповні речення

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Меньшакова Алла Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
4588
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку