8 клас. Українська мова
Стартова контрольна тестова робота
Варіант 1
1. Виберіть правильне твердження. Лексикологія – розділ науки про мову, що вивчає…
А. Словосполучення і речення.
Б. Слова, їхнє значення, походження й уживання..
В. Правила укладання словників.
Г. Правила вимови.
2. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення за будовою є простими.
А. Зачарований красою осені; пожовкле листя.
Б. Багряніє в саду; пора світлої печалі.
В.Прихід осені; сум червоної калини.
Г. Золота осінь; у сосновому лісі.
А. Правила вимови.
Б. Правила укладання словників.
В. Правила вживання розділових знаків у реченні й тексті.
Г. Походження (історію) слів.
А. Красива осінь сипле під ноги золото й бентежить душу й серце.
Б. Тепер літо передало золоті ключі осені і вона одягла дерева в барви яскраві.
В. Летить пожовкле листя і вкриває землю килимом м’яким.
Г. І ліси і сади зацвіли пурпуровими барвами казкової осені.
А. Осінь на жаль цього року видалась хмарною дощовою холодною.
Б. Скажи мені осене де ж твої ключі від тепла?
В. Кущі глоду барбарису шипшини зайнялися червоногарячим полум’ям.
Г. Птахи відлітаючи у вирій довго кружляли над лісовим озером.
А. Старовинний широкий шкіряний пояс, що має всередині порожнини для грошей.
Б. Безліса ділянка верхнього поясу Карпат.
В. Територія, яка перебуває під охороною держави.
Г. Ділянка, яка вирізняється з навколишньої місцевості певними природними ознаками: ліс посеред поля, болото серед лісу тощо.
А. Позначитися на звучанні хору.
Б. Знатися на класичній музиці.
В. Наслідувати відомому артисту.
Г. Навчатися української мови.
8. У якому рядку наведено граматично правильне продовження речення «Читаючи книгу …»?
А. Звертайте увагу на авторські відступи.
Б. Вона мені дуже сподобалася.
В. У мене виникли певні запитання до автора.
Г. Хочеться бути разом з героями.
9. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «і»:
А) викор..нити;
Б) вип..чений;
В) зач..пати;
Г) відр..ктися;
Д) заст..бнути.
10. У якому рядку в усіх словах пропущено букву «і»?
А) б..йниця, греб..нця, стор..н;
Б) кур..ня, надр..зу,творч..сті;
В) пром..нчик, бат..жка, зам..тіль;
Г) к..льця, витв..ру, дор..жки;
Д) сн..гу, обер..га, гус..ні.
11.Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «а»:
А) сл..в’янський;
Б) б..рсук;
В) кр..хмаль;
Г) кр..пива;
Д) б..гатство.
12. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «о»:
А) к..жан;
Б) пл..вець;
В) г..разд;
Г) к..тушка;
Д) ласк..вий.
13. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «е»:
А) оч..видець;
Б) кр..ниця;
В) бл..скавиця;
Г) л..ман;
Д) невм..руший.
14. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «и»:
А) дал..чінь;
Б) л..ментувати;
В) вел..чезний;
Г) л..вада;
Д) п..чатка.
Завдання 15 передбачає установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
15 .З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2) що (3) стиха піниться, бджоли (4) неначе киплять. А. Займенник. Б. Дієприкметник. В. Прислівник. Г. Сполучник. Д. Частка.
|
|
Завдання 16. Складіть твір-мініатюру (6 речень) «Осінній день», використовуючи подані словосполучення: світлий сум; бабине літо; холодні світанки; кружляючи в повітрі; подих осені; по-осінньому чарівний. (Завдання оцінюється трьома балами).
Завдання 1-15 оцінюється так: кожна відповідь 0,5 бала