Українська мова. 11-й клас Профільний рівень (140 годин — 4 години на тиждень).За програмою:
Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 11 класи. Філологічний напрям (профіль — українська філологія). Профільний рівень / Л.І.Мацько, О. М. Семеног. — К.: Грамота
Українська мова
11-й клас
Профільний рівень
(140 годин — 4 години на тиждень)
За програмою: Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 11 класи. Філологічний напрям (профіль — українська філологія). Профільний рівень / Л.І.Мацько, О. М. Семеног. — К.: Грамота Фронтальні види контрольних робіт
|
|||||||||||||||||||||||||||
№ п/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Соціокультурна змістова лінія |
Приміт ки |
|||||||||||||||||||||||
1 |
04.09
|
Мова як особлива система знаків, її місце серед інших знакових систем. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості |
Слово як носій добра, істини й краси.
|
|
|||||||||||||||||||||||
2 |
04.09 |
Українська мова в контексті української культури. Українська мова в «діалозі культур». Українська мова у світі. Українська діаспора |
|
|
|||||||||||||||||||||||
3 |
07.09 |
Лінгвістика як наука про мову. її основні розділи, місце в колі інших наук про людину й народ |
|
|
|||||||||||||||||||||||
4 |
07.09 |
Історія мовознавства в особах. Видатні мовознавці вітчизняної науки та їхні праці |
Українська мовомен тальність. |
|
|||||||||||||||||||||||
5 |
11.09 |
Розвиток мовлення № 1. Система функціональних стилів сучасної української мови. Поняття стилю мовлення: мовні і позамовні ознаки (сфера спілкування, умови й мета спілкування). Стилі мовлення, підстилі і жанри |
|
|
|||||||||||||||||||||||
6 |
11.09 |
Розвиток мовлення № 2. Зміст і структура текстів кожного зі стилів, їх характерні мовні засоби, основні жанри |
Мовосимволи українськоїдержавно сті.
|
|
|||||||||||||||||||||||
7 |
14.09 |
Розвиток мовлення№3. Підрозділи стилістики: стилістика мови (практична) і стилістика мовлення (функціональна). Комунікативні якості мовлення та їх основні ознаки. Стилістична норма і стилістична помилка |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Лінгвістична риторика |
|
|
|||||||||||||||||||||||
8 |
14.09 |
Риторика як наука й мистецтво слова. Роль риторики у професійній діяльності. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос. Ритор і оратор. Риторичні ідеали в різні історичні епохи |
Риторич нийідеал Ф.Прокоповича.
|
|
|||||||||||||||||||||||
9 |
18.09 |
Розвиток мовлення № 4. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків тощо) Підготовка до усного контрольного переказу |
Концепти милосердя, захисник, гідність, честь, свобода в українській літературі, у масмедіа.
|
|
|||||||||||||||||||||||
10 |
18.09 |
Поняття про сучасний риторичний текст |
|
|
|||||||||||||||||||||||
11 |
21.09 |
Розвиток мовлення № 5. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків тощо) |
|
|
|||||||||||||||||||||||
12 |
21.09 |
Розвиток мовлення № 6. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків тощо) |
|
|
|||||||||||||||||||||||
13 |
25.09 |
Інвенція. Диспозиція. Методи викладу матеріалу. Теза й аргументація. Різні види аргументації. Аналіз контрольного переказу. Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам'ятовування промов |
Роль громадянина у відродженні і зміцненні української державно сті. |
|
|||||||||||||||||||||||
14 |
25.09. |
Акція. Риторична техніка. Аналіз власної промови, релаксація |
|
|
|||||||||||||||||||||||
15 |
28.09 |
Розвиток мовлення № 7. Аудіювання текстів різного характеру. Різновиди аудіювання. Аудіювання зразків ораторського мистецтва. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
16 |
28.09 |
Еристика як мистецтво суперечки |
|
|
|||||||||||||||||||||||
17 |
02.10 |
Контрольна робота № 1 (тестування) з теми «Лінгвістична риторика» |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
3 історії риторики й ораторського мистецтва |
|
|
|||||||||||||||||||||||
18 |
02.10 |
Міфологія красномовства. Риторика Стародавньої Греції. Видатні оратори Стародавньої Греції: Сократ, Платон, Демосфен. Риторика Аристотеля. Риторика Стародавнього Риму. Цицерон як теоретик красномовства |
Мова – носій культури народу-мовотвор ця
|
|
|||||||||||||||||||||||
19 |
05.10 |
Вітчизняна риторика. Мовотворчість 1. Вишенського, Г. Сковороди, Ф. Прокоповича. Риторика в Києво-Могилянській академії |
Риторич ний ідеал Ф.Прокоповича |
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Основи ораторського мистецтва |
|
|
|||||||||||||||||||||||
20 |
05.10 |
Види красномовства. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, науково-популярне, навчальне) |
Мовні знаки – концепти української національ ної культури |
|
|||||||||||||||||||||||
21 |
09.10 |
Розвиток мовлення №8. Практична риторика. Тема, мета публічних виступів. Вибір теми, визначення мети (інформування, переконання, заклик до дії тощо) |
Мовосим воли майдан, євро майдан |
|
|||||||||||||||||||||||
22 |
09.10 |
Розвиток мовлення № 9. Добір матеріалу, його систематизація. Складання бібліографії. Робота з джерелами інформації. Види запису зібраного матеріалу (почутого чи прочитаного): докладний запис виступу, його конспект, тези, докладний і короткий план |
|
|
|||||||||||||||||||||||
23 |
12.10 |
Ділове красномовство. Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу |
Лінгвокультурні особливо сті етнографічних регіонів України |
|
|||||||||||||||||||||||
24 |
12.10 |
Розвиток мовлення № 10. Контрольний твір — портретний нарис у публіцистичному стилі |
Родинно-етикетні, родинно-оздоровчі, родинно-громадські традиції, звичаї мешканців, що живуть поряд з українцями.
|
|
|||||||||||||||||||||||
25 |
16.10 |
Розвиток мовлення № 11 Контрольний твір — портретний нарис у публіцистичному стилі |
|
|
|||||||||||||||||||||||
26 |
16.10 |
Духовне красномовство (гомілетика), його жанри і характерні риси |
|
|
|||||||||||||||||||||||
27 |
19.10 |
Розвиток мовлення № 12. Аналіз контрольного твору. Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення |
|
|
|||||||||||||||||||||||
28 |
19.10 |
Розвиток мовлення № 13. Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види аргументації. Способи встановлення контакту зі слухачами |
Роль художньої літератури, мистецтва у збагаченні й гармоніза ції внутріш нього світу.
|
|
|||||||||||||||||||||||
29 |
23.10 |
Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо). Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика. Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформувальні, перекопувальні, розважальні та інші виступи |
Українська мова і міжкуль турна комуніка ція.
|
|
|||||||||||||||||||||||
30 |
23.10 |
Розвиток мовлення № 14. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення. Роль репетиції в підготовці до усного виступу. Основні прийоми запам'ятовування тексту ораторської промови |
|
|
|||||||||||||||||||||||
31 |
26.10 |
Полеміка. Дискусія. Дебати. Публічний полілог |
|
|
|||||||||||||||||||||||
32 |
26.10 |
Розвиток мовлення № 17. Полемічні прийоми: спростування помилкового твердження фактами, критика доказів опонента, атака запитаннями тощо. Етика полемічної майстерності |
Збереже ння національ ного в період глобаліза ції |
|
|||||||||||||||||||||||
33 |
06.11 |
Розвиток мовлення № 18. Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією. Техніка мовлення. Тональність виступу. Культура ведення дискусій, полеміки, диспутів професійного характеру |
|
|
|||||||||||||||||||||||
34 |
06.11 |
Промова, її види: мітингова, інформаційна, агітаційна |
|
|
|||||||||||||||||||||||
35 |
09.11 |
Розвиток мовлення № 19. Основні критерії оцінки промови: ефективність виступу, інформаційна новизна, логічність розвитку теми, аргументація основних положень, наочність |
Відображення в сучасній українсь кій мові культури інших народів |
|
|||||||||||||||||||||||
36 |
09.11 |
Розвиток мовлення № 20. Читання мовчки текстів діалогічного і монологічного характеру, зокрема електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення. Види читання.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
37 |
13.11 |
Контрольна робота № 2 (тестування) з теми «Риторика» Контрольне читання мовчки |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису та пунктуації
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
38 |
13.11 |
Загальна характеристика синтаксичних одиниць, їх типів, зв'язків, засобів вираження синтаксичного зв'язку. Словосполучення як основна одиниця синтаксису, їх типи за морфологічним вираженням головного слова. Використання синонімічних дієслівних словосполучень у різних стилях |
Взаємо збагачення мов як результат взаємодії національ них культур.
|
|
|||||||||||||||||||||||
39 |
16.11 |
Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції. Пунктуаційні норми. Пунктограми в кінці речення |
Філологічні, лінгвісти ні Інтернет-сайти, блоги, соціальні мережі. Робота з вебсторін ками мово знавців. |
|
|||||||||||||||||||||||
40 |
16.11 |
Предикативна (граматична) основа речення. Порядок слів як стильова ознака мовлення. Складні випадки координації підмета і присудка |
|
|
|||||||||||||||||||||||
41 |
20.11 |
Розвиток мовлення № 21. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог-обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова): обговорення самостійно обраної теми Підготовка до усного контрольного діалогу. |
Україн ський лінгвісти ний портал.
|
|
|||||||||||||||||||||||
42 |
20.11 |
Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення. Написання прикладки.
|
Електронні бібліотеки |
|
|||||||||||||||||||||||
43 |
23.11 |
Порівняльний зворот, його функції в реченні. Розділові знаки у простому реченні, при порівняльних зворотах |
|
|
|||||||||||||||||||||||
44 |
23.11 |
Особливості вживання в мовленні односкладних і двоскладних, поширених і непоширених, повних і неповних, ускладнених і неускладнених простих речень |
Електронні словники, довідники. |
|
|||||||||||||||||||||||
45 |
27.11 |
Національний колорит синтаксичних структур — паремійних висловлень.
|
Укладання власної електро нної бібліотеки.
|
|
|||||||||||||||||||||||
46 |
27.11 |
Побажальні формули. Звертання, його роль у вираженні етнокультурознавчої специфіки діалогічного спілкування, місце в реченні, способи вираження |
|
|
|||||||||||||||||||||||
47 |
30.11 |
Синтаксичний аналіз. Тренувальні вправи |
|
|
|||||||||||||||||||||||
48 |
30.11 |
Розвиток мовлення № 22. Ділові папери: автобіографія, заява, резюме |
|
|
|||||||||||||||||||||||
49 |
04.12 |
Складні і багатокомпонентні речення. Особливості структури та семантики сполучникових (складносурядних та складнопідрядних) і безсполучникових, багатокомпонентних речень |
Web-сайти шкіл |
|
|||||||||||||||||||||||
50 |
04.12 |
Розділові знаки у складному реченні |
|
|
|||||||||||||||||||||||
51 |
07.12 |
Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти; складнопідрядні обставинні речення і дієприслівникові звороти. |
Web-форуми, телеконфе ренції.
|
|
|||||||||||||||||||||||
52 |
07.12 |
Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти. Синтаксичний аналіз |
|
|
|||||||||||||||||||||||
53 |
11.12 |
Період як засіб експресивного синтаксису і риторична фігура. |
Концепт «сродної» праці у художній літературі. |
|
|||||||||||||||||||||||
54 |
11.12 |
Градація у складному реченні з різними типами зв'язку |
|
|
|||||||||||||||||||||||
55 |
14.12 |
Контрольний диктант |
Кроки до успіху. |
|
|||||||||||||||||||||||
56 |
14.12 |
Розвиток мовлення № 23. Офіційно-діловий стиль: основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
57 |
18.12 |
Контрольна робота № 3 (тестування) з теми «Синтаксис та пунктуація» |
|
|
|||||||||||||||||||||||
58 |
18.12 |
Аналіз контрольного диктанту |
|
|
|||||||||||||||||||||||
59 |
21.12 |
Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості, структура офіційно-ділових текстів різних жанрів |
Учення Григорія Сковороди про «сродну працю» й розвиток сучасної особисто сті людини |
|
|||||||||||||||||||||||
60 |
21.12 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|||||||||||||||||||||||
61 |
28.12 |
Розвиток мовлення № 24. Лінгвістичний аналіз текстів офіційно-ділового стилю |
Життєвий і професій ний вибір особисто сті |
|
|||||||||||||||||||||||
62 |
28.12 |
Узагальнення і систематизація вивченого у І семестрі |
|
|
|||||||||||||||||||||||