Всесвітня історія 10 клас ( 1 година на тиждень, 35 годин)
№ з/п |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
1 |
|
|
ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ |
|
|
|
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
2 |
|
|
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. |
3 |
|
|
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу. Практичне заняття «Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу» |
4 |
|
|
Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. Російська революція 1917 р. |
5 |
|
|
Поразка Німеччини та її союзників. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. |
6 |
|
|
Урок контролю знань з теми «ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ». Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
7 |
|
|
“14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини. |
8 |
|
|
Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
9 |
|
|
Практичне заняття: «Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.» Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
10 |
|
|
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба “проспериті”. Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
11 |
|
|
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
12 |
|
|
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє. |
13 |
|
|
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні. |
14 |
|
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
15 |
|
|
Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР. Нова економічна політика. Спланована модернізація. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм. |
16 |
|
|
Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя. Громадянська війна в Іспанії. |
17 |
|
|
Практичне заняття «Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю» Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. |
18 |
|
|
Урок контролю знань з теми «ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД». Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
19 |
|
|
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський. |
20 |
|
|
Чехословацька республіка. Томаш Масарик. Угорська революція. Режим М. Горті. |
21 |
|
|
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску. Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. |
22 |
|
|
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону. Практичне заняття «Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом». |
|
|
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
23 |
|
|
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. |
24 |
|
|
Китай. Національна революція та боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. |
25 |
|
|
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді. |
26 |
|
|
Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. Основні аспекти Близькосхідної проблеми. Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
27 |
|
|
Практичне заняття : «Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.» Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
28 |
|
|
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Нарощення озброєнь.Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: “аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт. |
29 |
|
|
Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготвчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу.Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього. |
30 |
|
|
Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел |
|
|
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
31 |
|
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика основних періодів війни. Основні театри воєнних дій. |
32 |
|
|
Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. Особливості окупаційного режиму і руху Опору. Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу. |
33 |
|
|
Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни |
34 |
|
|
Урок контролю знань з теми «ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА» Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
35 |
|
|
Найважливіші досягнення науки і техніки, основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |