Календарне планування з зарубіжної літератури 7 клас

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з зарубіжної літератури для 7 класу за підручником Волощук Є.В.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

7 клас

2020 – 2021 н. р.

 

Усього – 70 годин (2 години на тиждень)

Текстуальне вивчення творів – 56 годин

Розвиток мовлення – 4 години

Позакласне читання – 4 години

Резервний час – 6 годин

 

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)

 

 

 

 

№ з/п

Тема уроку

Дата

Примітки

ВСТУП

1.

Оригінал і переклад. Витоки й основні етапи української перекладацької традиції.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

  • усвідомлює багатство української мови, яка слугує засобом міжкультурного спілкування  (НЛ-2).

2.

Види перекладів (прямий, точний, повний, вільний та ін.). Специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів.

 

 

БИЛИНИ І БАЛАДИ

3.

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

  • поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні (НЛ-2);
  • самокритично оцінює власні  рішення та поведінку (НЛ-3).

 

 

 

4.

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Елементи фольклору.

 

5.

Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин.

 

ТЛ. Билина, гіпербола, символ. 

 

6.

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. 

 

ТЛ. Фольклорна балада. 

7.

Фольклорні балади.

Англійська балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

 

 

8.

Літературні балади.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність у баладі «Рукавичка».

 

ТЛ.  Літературна балада.

 

9.

Адам Міцкевич. Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі

 

УС. А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудок).

10.

Роберт Льюїс Стівенсон. Основний конфлікт «Балади про вересовий трунок»: батько і син – король, свобода – рабство.

 

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

 

11.

Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей в «Баладі про вересовий трунок», її символіка.

 

НЛ-1. «Екологічна безпека й сталий розвиток».

12.

ПЧ №1

Позакласне читання №1. Ідеї свободи і служіння народові в баладі «Як Робін Гуд став розбійником». Робін Гуд – вічний образ.

 

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

13.

РМ№1 (У)

Розвиток мовлення 1 (усно). Висловлювання про одну з балад із приведенням прикладів та цитуванням.

 

ЕК. Порівняння особливостей фольклорних і літературних  балад, оригіналів і перекладів (як цілісно, так і в окремих  фрагментах).  

14.

Урок контролю та корекції за темами «Вступ», «Билини і балади».

Тестові завдання.

 

КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

 

ІСТОРиЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ

15.

Вальтер Скотт В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

усвідомлює загрозу зникнення людства  внаслідок війн на планеті Земля (НЛ-1);

цінує любов до ближнього, виявляє відчуття патріотизму (НЛ-2

16.

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.

 

ТЛ. Поглиблення понять про роман (історичний роман).

ТЛ. Початкові поняття про художній час, художній простір.

 

17.

Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

 

 

ЕК. Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка).

18.

Історичний колорит роману «Айвенго» та засоби його створення. Динаміка сюжету твору і гумор.

 

УС. Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.  

19.

Друга світова війна у європейській поезії.

К. І. Галчинський. Зображення трагедії Другої світової війни у віршах «Лист із полону», «Пісня про солдатів  з Вестерплятте».

 

ТЛ.  Поглиблення понять про вірш.

 

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

20.

Альфпед Маргул - Шпербер. Зображення людської трагедії під час війни у вірші «Про назву концтабору Бухенвальд».

 

 

21.

Василь Володимирович Биков.  Особливості сюжету і композиції повісті «Альпійська балада».

 

КК. Спілкування державною мовою, уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури, математична та інформаційно-цифрова компетентності .

22.

Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

 

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

НЛ-3. «Здоров’я і безпеки».

 

23.

Гуманістичний зміст повісті «Альпійська балада». Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.

 

ЛК. Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна).

24.

РМ№2 (П)

Урок контролю та корекції за темою «Історичне минуле в літературі».

Контрольний твір. Характеристика героя прочитаного твору.

 

КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

 

 

ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ

25.

Джеймс Олдрідж. Проблема взаємин між батьками й дітьми в оповіданні «Останній дюйм». Символічність назви твору.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

  • аналізує трагічні наслідки ризикованого втручання людини у світ природи (НЛ-1);
  • набуває навичок ухвалювати життєво важливі рішення, усвідомлює цінність родинних стосунків (НЛ-2);
  • цінує професіоналізм, навчається долати труднощі, критично оцінює ризики підприємницької діяльності в екстремальних умовах (НЛ-4).

26.

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Утвердження сімейних цінностей в оповіданні «Останній дюйм».

 

27.

Віра Дж. Олдріджа у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.

 

ТЛ.  Поглиблення понять про оповідання.

 

28.

Редьярд Кіплінг. Протистояння і примирення Сходу й Заходу, ідеї миру і  дружби в «Баладі про Схід і Захід». Антитези у творі. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

 

ТЛ.  Поглиблення понять про літературну баладу, вірш.

 

 

29.

Редьярд Кіплінг. Проблема духовного випробування людини, її моральної стійкості у вірші, його провідна ідея (людина повинна бути стійкою у життєвих випробуваннях, вірною моральним принципам) у вірші «Якщо…», його сюжет і композиція.

 

Напам’ять:

вірш «Якщо…»

 

ЕК. Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою).

30.

Урок контрою та корекції за темою «Духовне випробування людини».

Літературний диктант.

 

КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

31.

ПЧ№2

Позакласне читання №2. Читацька конференція за повістю М. О. Шолохова «Доля людини».

 

КК. Спілкування державною мовою, уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

 

ДРУЖБА І КОХАННЯ

32.

Олександр Сергійович Пушкін. Дитинство і юність поета.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

  • висловлює судження щодо важливості духовного й емоційного збагачення людини (НЛ-1);
  • усвідомлює красу високих почуттів, висловлює критичну думку щодо вияву меркантилізму, прагматизму у людських стосунках (НЛ-2);
  • цінує віру у власні здібності, здатність ухвалювати нестандартні рішення для втілення мрії (НЛ-4).

33.

Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.

 

34.

Шолом-Алейхем. Віхи життєвого і творчого шляху письменника.

 

 

 

35.

Відображення культури та долі єврейського народу у повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

 

ТЛ. Поглиблення понять про повість, образ автора. 

 

36.

Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

 

 

 

37.

Еволюція героїв повісті «Пісня над піснями» Шимека і Бузі у часі.

 

 ЛК. Біблія («Пісня над піснями»). Екранізації,  ілюстрації, театральні вистави за творами Шолом-Алейхема.

38.

Біблійні мотиви в повісті «Пісня над піснями». Утвердження етичних цінностей.

 

УС. Шолом-Алейхем і Україна. Літературні музеї Шолом-Алейхема в Україні.

 

39.

ПЧ№3

Позакласне читання №3.  Повість Олександра Гріна «Пурпурові вітрила», її основний конфлікт (реальна Каперна – мрія), головні герої – Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил.

 

УС. Олександр Грін і Україна. Літературні музеї Олександра Гріна в Україні.

ЕК. Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

40.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Поетизація високого почуття у віршах Р. Бернса «Любов» і Г. Гейне «Коли настав чудовий май…».

 

Напам’ять:

вірш «Любов»  Р. Бернса або  «Коли настав чудовий май…» Г. Гейне (за вибором учнів) 

41.

Розкриття високої сутності кохання у вірші   К. М. Симонова «Жди мене…».

 

Напам’ять:

вірш «Жди мене…» 

42.

РМ№3

(П)

Урок контролю та корекції за темою «Дружба і кохання».

Контрольний твір «Любов – дитя планети». (Є. Євтушенко)

 

КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ

43.

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

  • розуміє невідворотність покарання злочину (НЛ-2);
  • висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3);
  • усвідомлює необхідність набуття знань для успішної професійної діяльності (НЛ-4).

44.

Едгар Аллан По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

 

45.

Особливості композиційної будови повісті «Золотий жук», її художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача в повісті. 

 

ТЛ. «Розповідь у розповіді», поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери.

 

46.

Артур Конан Дойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв Шерлока Холмса і доктора Ватсона у різних країнах.

 

 

 

47.

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, сила його інтелекту і моральні якості у розв’язанні сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

 

ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. 

 

ЛК. Екранізації творів Е. А. По і А.Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса  у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

48.

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

 

 

СВІТОВА НОВЕЛА

49.

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

  • висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості стосунків (НЛ-2);

50.

Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

 

ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»).

51.

Новела О. Генрі «Останній листок» – гімн людині, яка здатна на  самопожертву заради ближнього. Образ Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

 

 

52.

Динаміка образів Сью і Джонсі у новелі «Останній листок». Особливості художньої мови новели, розповідач. 

 

ЕК. Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі (окремих фрагментів творів).

53.

Герберт Джордж Уеллс видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

 

 

54.

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами новели «Чарівна крамниця». Роль елементів фантастики у новелі. 

 

ЕК. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел Г. Дж. Уеллса (окремих фрагментів творів).

55.

Рюноске Акутаґава – майстер японської новели. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».

 

ЛК. Особливості вірувань  японців. 

56.

Філософський зміст новели «Павутинка». Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

 

 

57.

Урок контролю та корекції за темами «Літературний детектив» та «Світова новела».

Тести, розгорнуті відповіді.

 

КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди.

(ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань  японців.

(УС) Українські письменники – майстри новели.

(ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі, Г. Дж. Уеллса (окремих фрагментів творів).

(МЗ) Іноземна мова, географія, образотворче мистецтво.

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

Я І СВІТ

58.

Айзек Азімов. Роздуми про майбутнє людини й людства у повісті «Фах». Проблема духовної реалізації людини.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця:

  • прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини, пов’язані з науково-технічним прогресом (НЛ-1);
  • розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу (НЛ-2);
  • аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює цінність життя (НЛ-3);
  • виявлє здатність оперативно та адекватно реагувати на технологічні зміни у житті суспільства (НЛ-4).

59.

Образ Джорджа Плейтена. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

 

60.

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей в повісті «Фах».

 

61.

Діана Вінн Джонс. «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

 

 

62.

Значення художнього прийому чаклунства у творі «Мандрівний Замок Хаула».

 

 

 

 

63.

Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

 

 

 

64.

Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.

 

 

65.

Поєднання уявного і реального світів у творі «Чорнильне серце».

 

 

66.

Урок контролю та корекції за темою «Сучасна література».

Тестові завдання.

 

КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

 

ПІДСУМКИ

67.

ПЧ №4

Позакласне читання №4. «Хроніки Нарнії»   К. С. Льюїса – яскравий приклад сучасного фентезі.

 

 

68. РМ №4 (У)

Розвиток мовлення №4 (усно). Відгук на твір сучасної фантастичної літератури або літератури фентезі у вільній формі.

 

 

69.

Гра «Літературний калейдоскоп». Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

КК. Спілкування державною мовою, уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури, математична та інформаційно-цифрова компетентності .

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

70.

Підведення підсумків. Завдання для літнього читання.

 

(МЗ) Українська література.

 

Для вивчення напам’ять

  • Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди мене…»).

Кіплінг «Якщо…»

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горева Оксана Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
3070
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку