Зарубіжна література, 6 клас
|
||
|
Тема |
Дата уроку |
1 |
Розділ 1. Вступ (2 год.) Література як вид мистецтва. |
|
2 |
Художній образ |
|
3 |
Розділ 2. Міфи народів світу (7 год.) Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея. |
|
4 |
Грецькі міфи. Міфи про Геракла (1-2 міфи). |
|
5 |
Грецькі міфи. «Дедал та Ікар»: уславлення винахідливості людського розуму в міфі про Дедала. |
|
6 |
Грецькі міфи. «Нарцис». |
|
7 |
Грецькі міфи. «Пігмаліон і Галатея». |
|
8 |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя). |
|
9 |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя). |
|
10 |
Розділ 3. Мудрість байки (3 год.). Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. Байки «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
|
11 |
Хан де лафонтен. «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору. |
|
12 |
Урок виразного читання. Особливості виразного читання байок |
|
13 |
Контрольна робота 1. Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами) |
|
14 |
Розділ 4. Пригоди і фантастика (16 год.) Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету в творі. |
|
15 |
Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів». Система образів (Джим Хокінс і його товариші). |
|
16 |
Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів». Система образів (пірат Сільвер та його поплічники) |
|
17 |
Джим Хокінс. Етапи духовного зростання героя |
|
18 |
Урок розвитку мовлення 1 (усний). Складання плану характеристики літературного героя |
|
19 |
Контрольна робота 2. Письмовий твір-характеристика літературного героя (за романом Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів») |
|
20 |
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті (УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). |
|
21 |
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Робота над змістом |
|
22 |
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі й просторі. |
|
23 |
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
|
24 |
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
|
25 |
Урок розвитку мовлення 2 (писемний). Твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» |
|
26 |
М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Сюжет. Народні традиції та звичаї у творі |
|
27 |
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули |
|
28 |
М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) |
|
29 |
Контрольна робота 3 . Пригоди і фантастика. Ч. Діккенс. М. Гоголь (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами). |
|
30 |
Урок позакласного читання 1. Дж. К. Роулінґ – авторка книг про маленького чарівника Гаррі Поттера. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Поняття про фентезі. (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.), комп’ютерних іграх тощо. Початкове уявлення про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. |
|
31 |
Дж. К. Роулінґ. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Гаррі у маглів. |
|
32 |
Дж. К. Роулінґ. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Гаррі у Гогвордсі. Дружба трьох грифіндорців. |
|
33 |
Розділ 5. Людські стосунки (12 год.) Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору. |
|
34 |
Джек Лондон. «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання. |
|
35 |
О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору |
|
36 |
О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Робота над змістом |
|
37 |
О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Образи персонажів, засоби їх створення. Роль художніх деталей у творі. |
|
38 |
В. Г. Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва. (ТЛ) Притча. (УС) В.Г. Короленко і Україна. |
|
39 |
В. Г. Короленко. «Сліпий музикант». Робота над змістом. |
|
40 |
В. Г. Короленко. «Сліпий музикант». Петро Попельський та Евеліна. |
|
41 |
В. Г. Короленко. «Сліпий музикант». Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших. |
|
42 |
В. Г. Короленко. «Сліпий музикант». Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
|
43 |
Контрольна робота 4. Письмовий відгук на прочитаний твір А. Чехова або В. Короленка. Поняття про буктрейлер |
|
44 |
Урок позакласного читання 2. О. Беляєв. «Людина-амфібія». Історія створення книги |
|
45 |
О. Беляєв. «Людина-амфібія». Робота над змістом |
|
46 |
О. Беляєв. «Людина-амфі бія». Робота над змістом |
|
47 |
Розділ 6. Поетичне бачення світу. М. Басьо. Хайку. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. |
|
48 |
М. Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах. |
|
49 |
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Напамять: хайку (3-4 за вибором учня) |
|
50 |
Урок виразного читання 2. Виразне читання (напам’ять) та аналіз хайку. |
|
51 |
Урок розвитку мовлення 3 (писемний). Складання власних хайку |
|
52 |
Р. Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Напамять: Р. Бернс. «Моє серце в верховині…». (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. |
|
53 |
Урок виразного читання 3. Виразне читання (напам’ять) вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині…» |
|
54 |
Д. Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. |
|
55 |
Д. Родарі. «Листівки з видами міст». Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. (ТЛ) Хайку, поема, ліричний герой. |
|
56 |
Контрольна робота 5. Поетичне бачення світу (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами). |
|
57 |
Розділ 7. Образ майбутнього в літературі (4 год.) Р. Д. Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей. |
|
58 |
Р. Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
59 |
Р. Шеклі. «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
60 |
Р. Шеклі. «Запах думок». Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. (ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та інших видах мистецтва |
|
61 |
Контрольна робота 6. Р. Бредбері. Р. Шеклі (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами). |
|
62 |
Розділ 8. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4 год.). А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. (УС) Сучасна українська література для дітей і про дітей. (ЕК) Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів. |
|
63 |
А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Моральні цінності у творі А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
|
64 |
К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). |
|
65 |
К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Робота над змістом. |
|
66 |
К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Конрад і його становлення у світі. |
|
67 |
Урок позакласного читання 4. Нестлінгер К. «Гном у голові» |
|
68 |
Урок розвитку мовлення 4 (усний). Створення кіносценарію за мотивами літературного твору |
|
69 |
Розділ 9. Підсумки (2 год.) Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
70 |
Планування літературного читання («Ми - семикласники»: знайомство із творами, що вивчатимуться в 7 класі) |
|