Календарне планування "Зарубіжна література" за програмою 2022 року, 6 клас

Про матеріал
Теми уроків за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори О. Ніколенко та ін., наказ МОНУ від 12.07. 2021 № 795). Погоджені з навчальною програмою «Зарубіжна література. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (наказ МОНУ від 03 серпня 2022 року № 698). 2 уроки на тиждень. Для створення тематичних планів уроків на платформі «Моя школа».
Перегляд файлу

Зарубіжна література, 6  клас

 

 

Тема

Дата уроку

1

Розділ 1. Вступ (2 год.) Література як вид мистецтва.

 

2

Художній образ

 

3

Розділ 2. Міфи народів світу (7 год.) Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея.

 

4

Грецькі міфи. Міфи про Геракла (1-2 міфи).

 

5

Грецькі міфи. «Дедал та Ікар»: уславлення винахідливості людського розуму в міфі про Дедала.

 

6

Грецькі міфи. «Нарцис».

 

7

Грецькі міфи. «Пігмаліон і Галатея».

 

8

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя).

 

9

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя).

 

10

Розділ    3. Мудрість байки (3 год.). Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. Байки «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.

 

11

Хан де лафонтен. «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору.

 

12

Урок виразного читання. Особливості виразного читання байок

 

13

Контрольна робота 1. Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

14

Розділ 4. Пригоди і фантастика (16 год.) Р. Л. Стівенсон.  «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету в творі.

 

15

Р. Л. Стівенсон.  «Острів скарбів». Система образів (Джим Хокінс і його товариші).

 

16

Р. Л. Стівенсон.  «Острів скарбів». Система образів (пірат Сільвер та його поплічники)

 

17

Джим Хокінс. Етапи духовного зростання героя

 

18

Урок розвитку мовлення 1 (усний). Складання плану характеристики літературного героя

 

19

Контрольна робота  2. Письмовий твір-характеристика літературного героя (за романом Р. Л. Стівенсона  «Острів скарбів»)

 

20

Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті (УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон).

 

21

Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Робота над змістом

 

22

Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі й просторі.

 

23

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

 

24

Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).

 

25

Урок розвитку мовлення 2 (писемний). Твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

 

26

М. Гоголь.  «Ніч перед Різдвом». Сюжет. Народні традиції та звичаї у творі

 

27

М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули

 

28

М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки)

 

29

Контрольна робота 3 . Пригоди і фантастика. Ч. Діккенс. М. Гоголь (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами).

 

30

Урок позакласного читання 1. Дж. К. Роулінґ – авторка книг про маленького чарівника Гаррі Поттера. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Поняття про фентезі.  (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.), комп’ютерних іграх тощо. Початкове уявлення про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

 

31

Дж. К. Роулінґ. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Гаррі у маглів.

 

32

Дж. К. Роулінґ. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Гаррі у Гогвордсі. Дружба трьох грифіндорців.

 

33

Розділ 5.  Людські стосунки (12 год.) Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору.

 

34

Джек Лондон. «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

 

35

О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору

 

36

О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Робота над змістом

 

37

О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Образи персонажів, засоби їх створення. Роль художніх деталей у творі.

 

38

В. Г.  Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва. (ТЛ) Притча. (УС) В.Г. Короленко і Україна.

 

39

В. Г.  Короленко. «Сліпий музикант». Робота над змістом.

 

40

В. Г.  Короленко. «Сліпий музикант». Петро Попельський та Евеліна.

 

41

В. Г.  Короленко. «Сліпий музикант». Образ  Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.

 

42

В. Г.  Короленко. «Сліпий музикант». Українська природа, народні  образи й традиції в повісті.  

 

43

Контрольна робота  4. Письмовий відгук на прочитаний твір А. Чехова або В. Короленка. Поняття про буктрейлер

 

44

Урок позакласного читання 2. О. Беляєв. «Людина-амфібія». Історія створення книги

 

45

О. Беляєв. «Людина-амфібія». Робота над змістом

 

46

О. Беляєв. «Людина-амфі   бія». Робота над змістом

 

47

Розділ 6. Поетичне бачення світу. М. Басьо. Хайку.  Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

 

48

М. Басьо. Хайку.  Відображення японських   уявлень про красу в поезії митця. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.

 

49

Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Напамять: хайку (3-4 за вибором учня)

 

50

Урок виразного читання 2. Виразне читання (напам’ять) та аналіз хайку.

 

51

Урок розвитку мовлення 3 (писемний). Складання власних хайку

 

52

Р. Бернс.  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Напамять: Р. Бернс.  «Моє серце в верховині…». (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. 

 

53

Урок виразного читання 3. Виразне читання (напам’ять) вірша  Р. Бернса «Моє серце в верховині…»

 

54

Д. Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.

 

55

Д. Родарі. «Листівки з видами міст». Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. (ТЛ) Хайку, поема, ліричний герой.

 

56

Контрольна робота  5. Поетичне бачення світу (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами).

 

57

Розділ 7. Образ майбутнього в літературі (4 год.) Р. Д. Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. (ТЛ) Конфлікт.  Поглиблення поняття про фантастику. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей.

 

58

Р. Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

 

59

Р.  Шеклі. «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.

 

60

Р.  Шеклі. «Запах думок». Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. (ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі  та інших видах мистецтва

 

61

Контрольна робота  6. Р. Бредбері. Р. Шеклі (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами).

 

62

Розділ 8. Сучасна література.  Зростання і взаємини зі світом (4 год.). А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. (УС) Сучасна  українська література для дітей і про дітей. (ЕК) Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів.

 

63

А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Моральні цінності у творі А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. 

 

64

К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман).

 

65

К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Робота над змістом.

 

66

К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Конрад і його становлення у світі.

 

67

Урок позакласного читання 4. Нестлінгер К. «Гном у голові»

 

68

Урок розвитку мовлення 4 (усний). Створення кіносценарію за мотивами літературного твору

 

69

Розділ 9. Підсумки (2 год.) Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

70

Планування літературного читання («Ми - семикласники»: знайомство із творами, що вивчатимуться в 7 класі)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданiвна Наталiя
    Сплановано чітко, з розумінням вимог програми
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
8669
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку