Тема уроку: Чарльз Дікенс «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Реальні та фантастичні елементи.
Клас: 6
КОМПЕТЕНТНОСТІ: Вільне володіння державною мовою, Інформаційно-комунікаційна, Інноваційність, Підприємливість, Навчання впродовж життя, Громадянські та соціальні компетентності
Очікувані результати:
логічно структурує власне повідомлення; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; характеризує порушені в художньому тексті проблеми; толерантно обстоює власну позицію; вирізняє і пояснює окремі літературні та мовні явища у прочитаному художньому тексті, відповідально ставиться до прийняття власних рішень.
НАВЧАЛЬНІ результати: АНАЛІЗ, СИНТЕЗ, ОЦІНЮВАННЯ
Учень / учениця:
НАСКРІЗНІ УМІННЯ:
ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЩОДО ОБРАНОЇ ТЕМИ (МЕТОДІВ ТА ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ, ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ):
Прийом «Обери позицію: чи все можна купити за гроші?»
(обладнення: зелені картки – так, червоні картки – ні, сині – маю думку; у дистанційному форматі - робота з наліпками на інтерактивній дошці Padlet: Padlet: ты просто чудо! )
1. Чи можемо ми сказати, що Скрудж помилявся, коли вважав, що гроші принесуть щастя? (Так)
2. Чи знайшли ви відповідь на таке питання? (Ні)
3. Як Скрудж поводився з грошима? (Жадібно. Відмовлявся від свят)
4. Це була помилка? (Так)
5. Чи правильним є твердження: «Скрудж хоч і жадібний, але перед Різдвом допомагав бідним, давав гроші тим, хто просить»? (Ні)
6. А як він ставився до оточуючих? (Байдуже)
7. Чи можемо ми вважати байдужість його наступною помилкою? (Так)
8. Чи є в повісті люди, яких він любив? (Не було)
9. Чи були в нього друзі, кохана? (Він усіх їх зрадив)
10. Що робить людину щасливою? (Милосердя, щедрість, доброта, людяність) (у дистанційному форматі можна використати платформу LearningApps.org - создание мультимедийных интерактивных упражнений )
Прийом аналізу твору “Різдвяна пісня в прозі” -
«Створення паспорту літературного твору»:
Працюємо разом (робимо записи на дошці та у зошитах)
Автор – Чарльз Діккенс
Рік написання – 1843
Рід – епос
Жанр – різдвяна повість
Форма роботи – групова (4 групи)
Групова робота (працюємо 5 хвилин та презентуємо свою роботу – 2 хвилини)
Завдання для групи 1: визначити сюжет твору, тему, ідею.
Сюжет твору: багатій Скрудж подорожує з духами Різдва в часі, по – іншому дивиться на світ, стає добрим
Тема – зображення моральної руйнації людини, яка нестримно прагнула збагачення, здатність людини на духовне переродження.
Ідея – згубний вплив на людину бажання розбагатіти, уславлення щирих, милосердних, здатних на співчуття людей.
Завдання для групи 2: визначити головних героїв твору та що вони символізують.
Головні герої (що вони символізують?):
- Ебенейзер Скрудж. Його образ символізує жадібність
- духи Різдва. Це символи добра та милосердя.
- Боб Кретчет (писар), Фред (племінник Скруджа). Ці герої символізують бідність, забобонність
Проблематика твору:
автор піднімає такі проблеми: влада грошей, сімейні цінності , фальшиві та істинні цінності; самотність, муки совісті, гріх та спасіння.
Реальне та фантастичне у творі “Різдвяна пісня в прозі”
Завдання для групи 4: пригадати поняття «композиція», її структурні елементи; визначити їх у творі
Композиція
І строфа – зображення реального життя Скруджа
ІІ –ІІІ-ІV строфи – фантастична подорож Скруджа у Часі і Просторі
V строфа – відродження Скруджа, зміни в його житті
Експозиція – розповідь про Скруджа та його контору
Зав`язка – поява душі Марлі, яка хоче врятувати героя
Розвиток дій – подорож Скруджа різдвяної ночі з Духами Минулого, Теперішнього та Майбутнього
Кульмінація – Скрудж, сповнений відчаю, біля власної могили
Розв`язка – переродження Скруджа
РЕФЛЕКСІЯ:
Працюємо разом
Висновки:
Подорож Скруджа у своє дитинство, в теперішнє та майбутнє допомогли йому багато чого зрозуміти. Це так вплинуло на нього, що він зробився зовсім іншою людиною — давав щедрі пожертви бідним, Допоміг сім’ї клерка Боба, привітно ставився до племінника — сина улюбленої сестри Фен. Ця історія, як і повинно бути в різдвяному оповіданні, закінчується щасливо. І нагадує людям, що вони повинні не марнувати часу, поспішати робити добро ближнім своїм.
Які літературні поняття ми з вами повторили? (Тема, ідея, сюжет, проблематика, реальне та фантастичне, композиція, її елементи, рід, жанр твору)
З Якою новою формою аналізу твору ознайомилися? (паспорт літературного твору)
ОЦІНЮВАННЯ
Самооцінювання власної участі у командній роботі
Оберіть один із варіантів
Варіант 1 |
|
Варіант 2 |
||
Місце для позначки учнів |
Твердження |
|
Твердження |
Місце для позначки учнів |
|
Я був/була активна в команді |
|
Мої однокласники підтримували мене |
|
|
Я уважно слухав/слухала інших |
|
Ми допомагали один одному |
|
|
Я брав/брала участь у обговоренні на уроці |
|
Нам будо складно домовитися один з одним |
|
|
Я ставив/ставила доцільні запитання |
|
Після нашої спільної роботи у мене прекрасний настрій |
|
|
Я намагався /намагалася відповідати на запитання, які у нас виникали |
|
Я відчуваю, що мені потрібно ще повторити матеріал |
|
|
У був/була уважною і не відволікався/відволікалася |
|
Я вважаю, що ми досягли гарного результату |
|
|
Я висловлював/ висловлювала свою точку зору |
|
Результат нашої роботи може бути кращим |
|
|
Я пропонував / пропонувала свої ідеї |
|
Ми працювали дружно і злагоджено |
|
|
Я допомагав /допомагала учасникам групи |
|
|
|
|
………………….. |
|
………………… |
|
Закінчить речення:
Я змінив(ла) ставлення до....
Я більше дізнався(лася) про...
Мене здивувало...
Я почувався(лася)...
Домашнє завдання:
Мультфільм «Різдвяна історія» онлайн (moviestape.net)
Висловте враження про екранізацію твору Ч. Дікенса (усно)
усний твір (7–8 речень)