Урок "Чарльз Дікенс «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Реальні та фантастичні елементи"

Про матеріал
Використання інтерактивних прийомів "Обери позицію" та "Створення паспорту літературного твору" (групова робота) в процесі аналізу "Різдвяної пісні в прозі" Ч. Дікенса.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Чарльз Дікенс «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Реальні та фантастичні елементи.

Клас: 6

КОМПЕТЕНТНОСТІ:  Вільне володіння державною мовою, Інформаційно-комунікаційна, Інноваційність, Підприємливість,  Навчання впродовж життя, Громадянські та соціальні компетентності

 

Очікувані результати:

логічно структурує власне повідомлення; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; характеризує порушені в художньому тексті проблеми; толерантно обстоює власну позицію; вирізняє і пояснює окремі літературні  та мовні явища у прочитаному художньому тексті, відповідально ставиться до прийняття власних рішень.

 

НАВЧАЛЬНІ результати: АНАЛІЗ, СИНТЕЗ, ОЦІНЮВАННЯ

Учень / учениця:

  • аналізує соціальні, моральні проблеми, порушені у творі,
  • висловлює судження про них,
  • формулює гіпотези,
  • аргументує, доводить свою думку,
  • порівнює з іншими висловлюваннями, дає їм оцінку.

НАСКРІЗНІ УМІННЯ:

  • Висловлювати власну думку в усній і письмовій формі.   
  • Критично й системно мислити. 
  • Логічно обґрунтовувати позицію. 
  • Діяти творчо.
  • Виявляти ініціативу.
  • Розв’язувати проблеми.

 

ВИКОРИСТАННЯ   ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЩОДО ОБРАНОЇ ТЕМИ  (МЕТОДІВ ТА ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ, ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ):

 

Прийом «Обери позицію: чи все можна купити за гроші?»

 (обладнення: зелені картки – так, червоні картки – ні, сині – маю думку; у дистанційному форматі  - робота з наліпками на інтерактивній дошці Padlet: Padlet: ты просто чудо! )

1. Чи можемо ми сказати, що Скрудж помилявся, коли вважав, що гроші принесуть щастя? (Так)

 2. Чи знайшли ви відповідь на таке питання? (Ні)

3. Як Скрудж поводився з грошима? (Жадібно. Відмовлявся від свят)

4. Це була помилка? (Так)

 5. Чи правильним є твердження: «Скрудж хоч і жадібний, але перед Різдвом допомагав бідним, давав гроші тим, хто просить»? (Ні)

6. А як він ставився до оточуючих? (Байдуже)

7. Чи можемо ми вважати байдужість його наступною помилкою? (Так)

 8. Чи є в повісті люди, яких він любив? (Не було)

 9. Чи були в нього друзі, кохана? (Він усіх їх зрадив)

10. Що робить людину щасливою? (Милосердя, щедрість, доброта, людяність) (у дистанційному форматі можна використати платформу LearningApps.org - создание мультимедийных интерактивных упражнений )

 

Прийом аналізу твору “Різдвяна пісня в прозі” - 

«Створення паспорту літературного твору»:

Працюємо разом (робимо записи на дошці та у зошитах)

АвторЧарльз Діккенс

Рік написання – 1843

Рід – епос

Жанр – різдвяна повість

Форма роботи – групова (4 групи)

Групова робота (працюємо 5 хвилин та презентуємо свою роботу – 2 хвилини)

Завдання для групи 1: визначити сюжет твору, тему, ідею.

Сюжет твору: багатій Скрудж подорожує з духами Різдва в часі, по – іншому дивиться на світ, стає добрим

Тема – зображення моральної руйнації людини, яка нестримно прагнула збагачення, здатність людини на духовне переродження.

Ідея – згубний вплив на людину бажання розбагатіти, уславлення щирих, милосердних, здатних на співчуття людей.

 

Завдання для групи 2: визначити головних героїв твору та що вони символізують.

Головні герої (що вони символізують?):

- Ебенейзер Скрудж. Його образ символізує жадібність

- духи Різдва. Це символи добра та милосердя.

- Боб Кретчет (писар), Фред (племінник Скруджа). Ці герої символізують бідність,  забобонність

 

Завдання для групи 3: визначити проблеми, які автор піднімає у творі, а також знайти реальне та фантастичне (скласти у вигляді таблиці)

Проблематика твору:

автор піднімає такі проблеми: влада грошей, сімейні цінності , фальшиві та істинні цінності; самотність, муки совісті, гріх та спасіння.

 

Реальне та фантастичне у творі “Різдвяна пісня в прозі”

 

різдвяна пісня в прозі паспорт

 

Завдання для групи 4: пригадати поняття «композиція», її структурні елементи; визначити їх у творі

Композиція

І строфа – зображення реального життя Скруджа

 

ІІ –ІІІ-ІV строфи – фантастична подорож Скруджа у Часі і Просторі

 

V строфа – відродження Скруджа, зміни в його житті

 

Експозиція – розповідь про Скруджа та його контору

Зав`язка – поява душі Марлі, яка хоче врятувати героя

Розвиток дій – подорож Скруджа різдвяної ночі з Духами Минулого, Теперішнього та Майбутнього

Кульмінація – Скрудж, сповнений відчаю, біля власної могили

Розв`язка – переродження Скруджа

 

РЕФЛЕКСІЯ:

Працюємо разом

Висновки:

Подорож Скруджа у своє дитинство, в теперішнє та майбутнє допомогли йому багато чого зрозуміти. Це так вплинуло на нього, що він зробився зовсім іншою людиною — давав щедрі пожертви бідним, Допоміг сім’ї клерка Боба, привітно ставився до племінника — сина улюбленої сестри Фен. Ця історія, як і повинно бути в різдвяному оповіданні, закінчується щасливо. І нагадує людям, що вони повинні не марнувати часу, поспішати робити добро ближнім своїм.

Які літературні поняття ми з вами повторили? (Тема, ідея, сюжет, проблематика, реальне та фантастичне, композиція, її елементи, рід, жанр твору)

З Якою новою формою аналізу твору  ознайомилися? (паспорт літературного твору)

ОЦІНЮВАННЯ

 

Самооцінювання власної участі у командній роботі

Оберіть один із варіантів

Варіант 1

 

Варіант 2

Місце для позначки учнів

Твердження

 

Твердження

Місце для позначки учнів

 

Я був/була активна в команді

 

Мої однокласники підтримували мене

 

 

Я уважно слухав/слухала інших

 

Ми допомагали один одному

 

 

Я брав/брала участь у обговоренні на уроці

 

Нам будо складно домовитися один з одним

 

 

Я ставив/ставила доцільні запитання 

 

Після нашої спільної роботи у мене прекрасний настрій

 

 

Я намагався /намагалася відповідати на запитання, які у нас виникали

 

Я відчуваю, що мені потрібно ще повторити матеріал

 

 

У був/була уважною і не відволікався/відволікалася

 

Я вважаю, що ми досягли гарного результату

 

 

Я висловлював/ висловлювала свою точку зору

 

Результат нашої роботи може бути кращим

 

 

Я пропонував / пропонувала свої ідеї

 

Ми працювали дружно і злагоджено

 

 

Я допомагав /допомагала учасникам групи

 

 

 

 

…………………..

 

…………………

 

 

Закінчить речення:

Я змінив(ла) ставлення до....

Я більше дізнався(лася) про...

Мене здивувало...

Я почувався(лася)...

 

Домашнє завдання:

  1. Знайдіть в інтернеті й перегляньте мультфільм «Різдвяна історія» (реж. Р. Земекіс, США, 2009) за посиланням:

Мультфільм «Різдвяна історія» онлайн (moviestape.net)

Висловте враження про екранізацію твору Ч. Дікенса (усно)

  1. Творче: пригадайте рідзвяну історію, яка трапилася з вами (або створить її за темою: «Щоб могло трапитися з вами у Різдво») –

усний твір (7–8 речень)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 серпня 2022
Переглядів
6657
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку